.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 04:24:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana Paska rozrzadu w A4
PostNapisane: 02.sty.2006 12:48:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2004 09:19:42
Posty: 427
Lokalizacja: Polska - Niemcy :)
Witam,

Bylem u mechanika bo na Wiosne sie szykuje z wymiana paska i rolek w mojej Niuni, wiec mam 3 pytania:

Trzeba sciagac caly zderzak i odczepiac chlodnice zeby wymienic pasek?

Ile ogolnie trwa wymiana paska i rolek ? ( Normalna wymiana , nie na szybko.. )

I jeszcze jedno czy 250 zl za wymiane to duzo czy obleci?

Pozdrawiam

Simo.

_________________
Aktualnie: Audi A6 Avant 4G 2.0 TDI FL 190km

-> (do 2012) Audi A4 Avant 1.8T 163KM 2006 FULL
-> (do 2009) Audi A6 Avant 1.9TDI 131KM 2004 AVF
-> (do 2007) Audi A4 Avant 1.9TDI 1998 AFN

*Niunia jest mym bogiem,prędkość nałogiem, życie zabawą a sex podstawą*


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 17:40:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
250zł to jest smieszna kasa jak na ilość czasu i nakład pracy jaki trzeba zmarnować przy wymianie paska rozrzadu w a4. Napisałem zmarnować specjalnie bo idiotyzmem było zaprojektowanie samochodu w którym trzeba rozebrać cały przód do wymiany rozrządu...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 21:28:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
No wlasnie kolejne nurtujace mnie pytanie,podepne sie pod temat,zamiast otwierajac nowy.
Przed kupnem auta tez zastanawialem sie jak to bedzie z tym nieszczesnym rozrzadem,okazalo sie ze u mnie wystarczy zdjac wiatraki z chlodnicy i elegancko mozna rozrzad wymienic w C4 to juz wogole nie ma problemu bo miejsca jest naprawde sporo.Z tego co sie przygladalem to A4 to jest tragedia jesli chodzi o te sprawy,ma bardzo malo miejsca.

Moje pytanie brzmi:j w ktorych modelach audi z roznymi silnikami, trzeba rozbierac przod do wymiany rozrzadu,a w ktorych obejdzie sie bez???

I jak to jest w audi A6 tym od 98 roku produkowanym,z roznymi typami silnikow???w ktorym trzeba rozbierac a w ktorym nie??

No i wkoncu audi A8 i V8 jak sprawa wyglada w tych modelach???

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 21:55:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.cze.2005 16:02:52
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
Rogal napisał(a):
250zł to jest smieszna kasa jak na ilość czasu i nakład pracy jaki trzeba zmarnować przy wymianie paska rozrzadu w a4. Napisałem zmarnować specjalnie bo idiotyzmem było zaprojektowanie samochodu w którym trzeba rozebrać cały przód do wymiany rozrządu...


dla jednych śmieszna dla innych nie
fakt, trzeba ściągnąć zderzak i odkręcić pas przedni (może ktoś to robił inaczej ale ja opisuje jak ja to robiłem)
razem z kumplem i przy użyciu podstawowych narzędzi wymieniliśmy to w około 2 godz i wcale nie jest to takie trudne ani czasochłonne jak to inni opisują, nie trzeba też być wielkim mechanikiem żeby to zrobić, wystarczy garaż kilka kluczy i instrukcja napraw(polecam, wszystko opisane co i jak trzeba robić razem z rysunkami więc nawet laik obczai co i jak) a pisanie tego typu rzeczy że "trzeba pół samochodu rozebrać" to poprostu mnie śmieszy
W innych samochodach jest to może i prościej rozwiązane, ale żeby odrazu się zniechęcać do całego samochodu
to samo dotyczy wahaczy!

jeszce raz polecam książke napraw, troche zapału i do działa :peace:

chyba że ktoś nie ma gdzie albo nie czuje się na siłach to niech lepiej nie próbuje bo konsekwencje błędu mogą być spore :!!:

_________________
Audi A4 B6 1.8T AVJ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 21:57:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
Jak wymieniałem u siebie to zciągałem przedni zderzak chłodnicę wetylator, czs około 2 godzin.

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 22:09:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
Czy w c4 jest duzo miejsca?? ja mam c4 z 2.5tdi to pol przodu trzeba rozebrac zeby sie dobrac do rozrzadu

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 22:23:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
byc moze w 5 cylindrowych silnikach w C4 trzeba rozbierac przod zeby wymienic rozrzad ale napewno w C4 z silnikiem 2.8 V6 nic nie trzeba sciagac, o tym juz mnie poinformowali mechanicy jak wymienialem u siebie,ale i nei trudno sie domyslec patrzac ile tam jest miejsca :)

Nie wiem czy jest jeszcze jakies auto o takiej pojemnosci ktore ma tyle miejsca w komorze silnika:)

swoja droga,w vectrach z silnikkiem 2,5 V6 ulozynym poprzecznie,tam to dopiero maja przejabane...nawet nie chce myslec...nie ma gdzie reki wlozyc,tragedia..mam uczulenie na ople :D

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 22:24:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2004 09:19:42
Posty: 427
Lokalizacja: Polska - Niemcy :)
Wlasnie bo mechanik mi mowil ze bede musial zderzak zciagac a ja mu co.... hehe:) nie no spoko , bo nie bylem pewny mowil ze 250 zl bo musza to w dwoch robic, a narazie wszystko co mi robil to ladnie dziala do dzisiaj wiec mu to dam zrobic :> i dzieki za odpowiedzi.

Z tego co wiem to mam wymienic te 2 rolki i pasek, powiedziec jeszcze cos mechanikowi? tzn na co ma wzrocic uwage? z tego co mowil to najpierw zakreci walem kilka razy i mowil ze jak sie wszystko zgadza to mozna autko odpalic...:)

pozdrawiam

Simo

_________________
Aktualnie: Audi A6 Avant 4G 2.0 TDI FL 190km

-> (do 2012) Audi A4 Avant 1.8T 163KM 2006 FULL
-> (do 2009) Audi A6 Avant 1.9TDI 131KM 2004 AVF
-> (do 2007) Audi A4 Avant 1.9TDI 1998 AFN

*Niunia jest mym bogiem,prędkość nałogiem, życie zabawą a sex podstawą*


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 22:31:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.cze.2005 16:02:52
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
dlaczego we dwóch? do jest robota dla 1 osoby (może stąd ta cena :D ), ja robiłem z kumplem bo: po 1. jego garaż, po 2. jego klucze :diabel:

_________________
Audi A4 B6 1.8T AVJ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 22:43:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 00:43:28
Posty: 63
Lokalizacja: Konin
Gdzieś kiedyś slyszałem że w serwisie mają specjalne długie śruby i tylko odjeżdżają przodem na 10-15cm w A4 i PasB5. Ale o tym tylko slyszałem a nie widziałam.

_________________
A4 1.8 20V ADR + LPG sekwencja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 04:37:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2005 04:11:28
Posty: 585
Lokalizacja: Hameryka NJ
A nie powinno sie przypadkiem jeszcze papy wodnej wymieniac przy okazji rolek i paska?? przeciez jak ona sie na lozysku rozsypie to po solniku :diabel:

Ja jak wymienialem w kiii sportage to tymienilem pasek, naciagacze i pape..... zeby niemialo co siasc....

Wspomaganie tak niesiadzie, i tak samo z alternatorem..... :peace:

_________________
OOOO S6 & A6
Obrazek
Hehehe Autocross Esssss ;) Psssss!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 10:18:55 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
hello,
wiec u mnie bylo tak
4h roboty (patrzylem mechanikowi na lapki - robil szybko)
zrzucanie CALEGO przodu - zderzak, pas, lampy (mam xenony wiec extra 0,5 h - rozpiecie akumulatora itp), obie chlodnice (normalna + skraplacz do klimy) itd, itd.
ja mam 1.8, koledzy od 2 godzin widze ze maja 1.6 - roznica troche jednak jest (w zabudowie komory silnika)
kasa: 400PLN
wlasnie dzis mechanik robi mi rozrzad po raz drugi - 180tkm.
oprocz 2 rolek i paska wymieniam:
paski klinowe (btw. Maciu - serwo mi znow pierdzi... cos goscie z lodzi dali ciala...)
pompe wody
napinacz.
robie tak poniewaz nie opyla sie ryzykowac - jak Ci jakis pasek pierydknie to jeszcze sobie poradzisz i go zalozysz bez rozbierania pol auta, ale jak padnie pompa wody to juz kicha.
ale w sumie mozna teaz tanim kosztem - ja mam takie zboczenie, ze robie wszystko na orginalach i naprawiam po calosci - zgodnie z zaleceniami.
a, przy pierwszej wymianie nie robilem pompy wody - mechanik nie widzial potrzeby. wytrzymala do drugiej wymiany i teraz idzie na austauch.
koszt czesci ok. 2.200PLN.
pzdr.

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 15:31:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2004 09:19:42
Posty: 427
Lokalizacja: Polska - Niemcy :)
hmm tak mowicie o tej pompie ze chyba tez ja wymienie.. teraz mam cos 158tkm na liczniku , ostatnia wymiana paska itd byla przy 100tkm ( tzn pierwsza - byla robiona w Audi w DE ) , mowicie ze mam cos takiego kupic?

http://afterbuy.de/images/38203/101600.jpg

Bo mi to ogolnie bez roznicy moge kupic:>

Pozdrowka

Simo

_________________
Aktualnie: Audi A6 Avant 4G 2.0 TDI FL 190km

-> (do 2012) Audi A4 Avant 1.8T 163KM 2006 FULL
-> (do 2009) Audi A6 Avant 1.9TDI 131KM 2004 AVF
-> (do 2007) Audi A4 Avant 1.9TDI 1998 AFN

*Niunia jest mym bogiem,prędkość nałogiem, życie zabawą a sex podstawą*


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 16:35:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Robo napisał(a):
dla jednych śmieszna dla innych nie
fakt, trzeba ściągnąć zderzak i odkręcić pas przedni (może ktoś to robił inaczej ale ja opisuje jak ja to robiłem)
razem z kumplem i przy użyciu podstawowych narzędzi wymieniliśmy to w około 2 godz i wcale nie jest to takie trudne ani czasochłonne jak to inni opisują, nie trzeba też być wielkim mechanikiem żeby to zrobić, wystarczy garaż kilka kluczy i instrukcja napraw(polecam, wszystko opisane co i jak trzeba robić razem z rysunkami więc nawet laik obczai co i jak) a pisanie tego typu rzeczy że "trzeba pół samochodu rozebrać" to poprostu mnie śmieszy
W innych samochodach jest to może i prościej rozwiązane, ale żeby odrazu się zniechęcać do całego samochodu
to samo dotyczy wahaczy!

jeszce raz polecam książke napraw, troche zapału i do działa :peace:

chyba że ktoś nie ma gdzie albo nie czuje się na siłach to niech lepiej nie próbuje bo konsekwencje błędu mogą być spore :!!:


A jakim narzedziem i z jaką siła dokreciłeś nową śrube na wale korbowym :?:

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 17:03:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.cze.2005 16:02:52
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
??? 4 śruby torx , moment 40Nm,

_________________
Audi A4 B6 1.8T AVJ


Ostatnio edytowano 03.sty.2006 17:08:36 przez Robo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 17:05:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Robo napisał(a):
nie pamiętam już jaki klucz tam idzie (ale żaden specjalny) , moment 40Nm


i wszystko jasne :D

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 17:09:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.cze.2005 16:02:52
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
co wszystko jasne?

_________________
Audi A4 B6 1.8T AVJ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 17:17:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.cze.2005 16:02:52
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
ja pisze odnośnie swojego samochodu 1.6 ADP, i co do dostepu to jest tak samo, a że rozrząd w TDI sie różni to już inna historia, tam podobno jest jedna śruba i moment jak i sposób dokręcania jest inny :P

ale to już można sobie przeczytać w instrukcji odnośnie konkretnego silnika

_________________
Audi A4 B6 1.8T AVJ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 17:24:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 09.paź.2004 23:10:45
Posty: 639
Lokalizacja: ŁÓDZ - CORK
Auto: AUDI A6 C7
Cytuj:
(btw. Maciu - serwo mi znow pierdzi... cos goscie z lodzi dali ciala...)

A bardziej konkretnie można jestem zainteresowany tym ciałem.

_________________
AUDI A6 C7 S LINE
radcarscork.ie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2006 13:12:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2005 09:02:27
Posty: 48
Lokalizacja: gdańsk
Ja tez mam 1.6 ADP, 96r.
Z wymiana faktycznie jest troche zabawy. Wymienialem (tzn.mechanik wymienil:) pasek i rolke napinajaca. Trwalo to ok 2,5h ale gosc byl kumaty i szlo sprawnie. Nie trzeba wszystkiego zdejmowac, wystarczy odsunac przód. Zaplacilem 250 z wymiana oleju i filtra( moj material).
Mozna znalesc tansze warsztaty ale wtedy do ceny 150 dolicz sobie swoj stres kiedy patrzysz jak gosc przez 2h oglada i zastanawia sie jak to odkrecic a pozniej przez kolejne 2h mysli skad te sruby ktore zostaly przy kanale;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: