.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 05:41:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czy akumulator ma prawo się rozładować przez 3 tygodnie?
PostNapisane: 18.lut.2004 13:38:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Hehe... autko stało przez 3 tygodnie, a teraz jest kompletnie dead. Nawet dioda od alarmu nie ma siły migać.

Kiedyś zostawiłem go na 3 tygodnie (tylko że to było w lecie), i potem odpalił bez najmniejszych problemów, a teraz qpa... czyżby czas na nowy akumulator? Ten jest fabryczny i ma dopiero (albo już!) 3 lata max. No chyba, że coś mi energię żre bez mojej wiedzy... jak to sprawdzić? Jaki powinien być max. pobór prądu gdy auto nie chodzi?

Poza tym jakiś strasznie duży jest ten aku - spojrzałem na dane - 80Ah, prąd rozruchu - 640. Ciężko gdziekolwiek u nas taki dostać - wszyscy się pytają, "A czy to do samochodu ciężarowego?" :D A w ASO chcą ponad 700pln za takiego. Nie wiem, czy powinienem wymienić go na taki sam, czy mogę na mniejszy?

Poza tym, macie jakieś opinie na temat kto teraz robi dobre akumulatory? Varta? Bosch?

Dzięki!

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2004 14:19:55 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
Ja mam to samo.Sprawdzane było i żadnego poboru prądu nie ma jak gasze samochód.Myślałem że to wina akumulatora ale wymieniłem na nowy i jest to samo.A tak wogóle to niezłego kozaka masz u siebie :diabel:
Ja wsadziłem do niuni Bosch Silver Plus 62Ah, 600A :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2004 14:24:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
A sprawdzałeś napięcie ładowania - miałem podobny przypadek na początku zimy - okazało się że był nie doładowywany akumulator.

Dosyć spory ten twój aku :>

Jeżeli Bosch to raczej silver ale też trzeba uważać - kolega kupił i się zdziwił jak zmierzyłem mu gęstość elektrolitu (od 1,07 do 1,12 > szok) więc i dobre amrki też trzeba pilnować żeby się nie naciąć [lub sprzedawców] ;)

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2004 14:36:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2003 13:27:16
Posty: 445
Lokalizacja: Zamość
Cześć
To masz naprawdę akumulator od ciężarówki :D Wystarczy ci akumulator 50 Ah i 510 A prąd ładowania, ja mam taki wswoim aucie A4 1,6 i wystarcza. Wiem że wystarczyłby też 45 Ah, ale jak masz taką ochotę jak włożysz 60 Ah to tez nic się nie stanie, aby się zmieścił. Co do akumulatorów ja mam Centra Plus od dwóch lat i nie narzekam jak na razie wszystko jest OK.
Czy w ostanim czasie nic nie robiłeś przy instalacji, nie wstawiałeś nowych źródeł poboru prądu tzn. sprzęt grający, zmiana żarówek itp.
Skoro się rozładował to po pierwsze sprawdź gęstość elektrolitu lub jak nie masz czym to na oko kolor płynu w akumulatorze jeśli jest rdzowo brunatny to możesz przymierzać sie do kupna nowego.
Po drugie sprawdź pradnicę czy ładuje podczas jazdy odpowiednią ilość prądu.
Po trzecie to cała masa rzeczy które mogą poaodować zwarcie
. Oblukaj instalację i posprwdzaj czy nie ma gdzieś przepalonych lub podtopionych przewodów, czy wszystkie końcówki kabli są na miejscu może się któryś poluzował lub wypadł.
Żywot akumulatora oceniany jest na około 5 lat i przez tyle powinien działać bez zarzutu. Bym zapomniał sprawdź poziom elektrolitu jak jest go za mało to dolej wody destylowanej i pod prostownik. :peace:

_________________
Nic nie rob jak się nie znasz
A4/1998/1.6 benz. AHL + gaziu 101KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2004 15:14:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
mi w B4 jak postoi tyle to też pada. ja mam 2,8 quattro z klimą, grzanymi fotelami, radio ze zmieniarka a cał ta instalacja tak naprawdę cały czas trochę produ bierze. Dodatkowo jeszcze alarm. Raczej nie masz czego szukać, poprostu trzeba jeździć i tyle. Jak jeżdzę to nawet na 20 stopniowym mrozie po 3-4 dniach stania odpala mi bez problemu. W instrukcji od a200 miałęm napisane zę jak jest tyle odbiorników energii to powinno być aku około 60-64 Ah i taki mam.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2004 15:19:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
jesli dobrze pamietam to u mnie przy wylaczonych (prawie)wszystkich odbiornikach plynie prad okolo 6mA ;)

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2004 22:59:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 15:17:25
Posty: 410
Lokalizacja: dolnyśląsk
jak na moje oko to nie powinien się tak szybko rozładować - no chyba że już się kończy... mój ostatnio prawie 1,5 miecha stał pod blokiem - i to w te ostre mrozy... wsiadłem, zakręciłem i bez szemrania zapalił na dotyk...

proponuję jeszcze przed wymianką sprawdzić alternator - może szczotki się kończą i nie ładuje jak się należy... poza tym ten twój aku 80A jest zdeczko za duży... no chyba że masz alternator 90 A - to i może po jakimś czasie go załaduje na full`a... ale jak robisz krótkie odcinki i często masz wszystko powłączane to ten akumulator nigdy się nie naładuje do pełnego stanu...

ja używam CENTRY PLUS 64A i jak narazie to nie miałem problemu z odpaleniem z ranka... a cena w porównaniu z Vartą lub Bosch`em o dużo mniejsza cenka... pozdro... :peace:

_________________
AUDI 200 TURBO QUATTRO
KG - POWER + junkers


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2004 01:54:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
na postoju to prad ciagnie radyjko, centralny, alarm, sterownik silnika, podgrzebane dysze spryskiwaczy i moze jeszcze cos. Moz ezostawiles wlaczone oswietlenie wnetrza??? a moze pare razy alarm sie wlaczyl i rozladowal???

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2004 03:07:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Audista napisał(a):
A sprawdzałeś napięcie ładowania


Gdy silnik chodzi, wskaźnik napięcia na desce pokazuje ok. 14,5V, więc chyba OK.

Robert D napisał(a):
Wystarczy ci akumulator 50 Ah i 510 A prąd ładowania, ja mam taki wswoim aucie A4 1,6 i wystarcza. Wiem że wystarczyłby też 45 Ah,

Hmm... no nie wiem, do niektórych 1.8TQ faktycznie standardowo jest zalecany 80Ah. Gość który sprzedaje Varty też twierdził że ze względu na ilość urządzeń elektrycznych u mnie nie powinienem brać mniejszego.

Cytuj:
Czy w ostanim czasie nic nie robiłeś przy instalacji, nie wstawiałeś nowych źródeł poboru prądu tzn. sprzęt grający, zmiana żarówek itp.

Raczej nie.

Cytuj:
Skoro się rozładował to po pierwsze sprawdź gęstość elektrolitu lub jak nie masz czym to na oko kolor płynu w akumulatorze jeśli jest rdzowo brunatny to możesz przymierzać sie do kupna nowego. Bym zapomniał sprawdź poziom elektrolitu jak jest go za mało to dolej wody destylowanej i pod prostownik.

To jest aku. nieserwisowalny - nie ma jak sprawdzić kolor płynu ani jak dodać wody.

kristof200 napisał(a):
jak na moje oko to nie powinien się tak szybko rozładować - no chyba że już się kończy... mój ostatnio prawie 1,5 miecha stał pod blokiem - i to w te ostre mrozy... wsiadłem, zakręciłem i bez szemrania zapalił na dotyk...

No właśnie. Jeszcze tego lata stał raz przez 5 tygodni i potem zapalił bez problemu. Więc nie wiem czy to dlatego, że teraz zima czy faktycznie się kończy.

Cytuj:
proponuję jeszcze przed wymianką sprawdzić alternator - może szczotki się kończą i nie ładuje jak się należy...

ZTCW, to wskaźnik na desce (gdy silnik pracuje) pokazuje napięcie z alternatora, a to wynosi około 14,5V. Czy po tym można wnioskować że alternator jest OK, czy należy go w jakiś inny sposób sprawdzić?

Cytuj:
poza tym ten twój aku 80A jest zdeczko za duży... no chyba że masz alternator 90 A -

Mam.

Cytuj:
to i może po jakimś czasie go załaduje na full`a... ale jak robisz krótkie odcinki i często masz wszystko powłączane to ten akumulator nigdy się nie naładuje do pełnego stanu...

Przeważnie odcinki około 15km. Oczywiście w zimie najczęściej cała elektryka jest powłączana.


MariuszD napisał(a):
na postoju to prad ciagnie radyjko, centralny, alarm, sterownik silnika, podgrzebane dysze spryskiwaczy i moze jeszcze cos.

Że alarm, to się zgodzę, ale ta cała reszta? Mówimy o kluczyku wyjętym ze stacyjki.

Cytuj:
Moz ezostawiles wlaczone oswietlenie wnetrza??? a moze pare razy alarm sie wlaczyl i rozladowal???

Nie.



Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Podpiąłem pod prostownik na parę godzin. Na razie chodzi OK. Zobaczymy jak długo. Może do następnej zimy jeszcze dociągnie... :)

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lut.2004 09:36:46 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
dopuszczalny pobor produ to maxymalnie kilka mA ... sprawdzasz go poprzez wpiecie w szereg mierdzy akumulator a kleme , amperomierza ... wtedy wiesz czy to wina cichego rozladowywania ,

druga sprawa , 80Ah to stanowczo za duzo jak na 90A alternator ... ja mam fabrycznie 120A i akumulator mam 63Ah

trzecia sprawanie nie sugeruj sie zbytnio wskaznikiem na desce ... podjedz do elektryka , wykrec alternator i sprawdz go na specjalnym urzadzeniu do testowania alternatorow pod obciazeniem ...ale to bym zostawil na koniec jezeli to nie te 2 pierwsze przyczyny

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2004 07:40:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
hans napisał(a):
druga sprawa , 80Ah to stanowczo za duzo jak na 90A alternator ... ja mam fabrycznie 120A i akumulator mam 63Ah

niekoniecznie - ja w "cygarze" 2.0 TD miałem akumulator 92 Ah i nie było problemów z ładowaniem a alternator nie był o mocy "farelka"
Mój patent na prawidłową eksploatację instalacji elektrycznej jest taki że w układ elektryczny pojazdu mam wpięty cyfrowy woltomierz (dokładny) i na bieżąco kontroluję napięcie w "sieci pokładowej" bez i pod obciążeniem ...
:)

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2004 12:23:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2003 20:48:33
Posty: 538
Lokalizacja: łuków
Hej !!!
Ja mam C4 2.3 i autko stało przez 2 tygodnie i zapaliło za pierwszym razem , nie było czegoś takiego jak rozładowany akumulator. Oczywiście zakręcił wolniej ale rozładować się nie powinien - oczywiście mówię wg. własnych obserwacji

_________________
Audi 100 C4 2.3 AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2004 13:18:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sie.2003 10:34:08
Posty: 87
Lokalizacja: z podwarszawy
hans napisał(a):
druga sprawa , 80Ah to stanowczo za duzo jak na 90A alternator ...


eeeee tam!
Ja miałem taki u siebie jak sprowadziłem auto od Helmutów fabrycznie.
Inna sprawa że mając webasto potrzebuję większego akumulatora!
Aktualnie od 2 lat użytkuję ZAP Piastów (lokalny patriotyzm ;) ) i jest OK.
Ostatnio autko stało miesiąc i przed wyjechaniem jeszcze koła zmianiałem i żaróweczkę w klimatronicu i słuchałem radyjka z godzinę, po czym rozruszniczek zakręcił bez problemu.
Jeśli po trzech tyg. pada akum to coś nie tak ( szczegónie do zera).
Zbierałbym na nowy bo 3 lata to wystarczy.

_________________
CIAO !!! i do zobaczenia na streetracing site


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2004 19:37:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
MariuszD napisał(a):
na postoju to prad ciagnie radyjko, centralny, alarm, sterownik silnika, podgrzebane dysze spryskiwaczy i moze jeszcze cos.

Quattro Pete napisał(a):
Że alarm, to się zgodzę, ale ta cała reszta? Mówimy o kluczyku wyjętym ze stacyjki.


Nie wierzysz mi to zobacz na schemat!!!!!!!!!! Ja sprawdzilem.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: akumulator
PostNapisane: 22.lut.2004 09:52:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 22:55:06
Posty: 17
Lokalizacja: Wrocław
ja miałem to samo po 2 tygodniach, akumulator (a jest nowy) moze nie zjechał do zera ale mial za mało pradu zeby odpalic 2.5 TDI , kilka razy zakrecił rozrusznikiem i padł , więc się zastanawiam czy to normalne zeby radio, alarm ,zegarek mogły przez 2 tygodnie rozłądowac akumulator ?Audi A6 Avant 2.5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2004 11:03:17 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
Krystian napisał(a):
hans napisał(a):
druga sprawa , 80Ah to stanowczo za duzo jak na 90A alternator ...


eeeee tam!
Ja miałem taki u siebie jak sprowadziłem auto od Helmutów fabrycznie.
Inna sprawa że mając webasto potrzebuję większego akumulatora!
......


zgadza sie ... tylko zwroc uwage jaki masz alternator .... w C4 na przyklad przy webasto w bagazniku jest montowany drugi, bodajze 45Ah, akumulator

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2004 19:16:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sie.2003 00:53:08
Posty: 300
Lokalizacja: SEJNY
moim zdanie to nie ma sie co przejmowac tym ze akumulator sie rozladowuje ajk sie nie jezdzi autem, u mnie tak jast (C4 2,8) u znajomego tez tak bylo a mechanior mi mowil ze to zdarza sie takk w bardzo wielu samochodach i ze to normalne bo komputer wlyka troche tego pradu i radio itd.

co do wielkosci akumulatora to moim zdaniem im wiekszy tym lepszy, 2 lata temu kupilem Varte w ktorej po 3 miesiacach urwala sie cela, a teraz mam chyba Delco 92 Ah i jestem bardzo zadowolony, samochod az mi podskakuje jak krece rozrusznikiem:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2005 20:08:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
u mnie w abt tez potrafi sie rozladowac, po kilku dniach spoczynku, akumulator mam 45Ah i nie wiem ile dokladnie on ma lat, ale we wczesniejszym samochodzie tzn. seacie ibizie aku byl wymieniany srednio co 7 lat o pojemnosci 50Ah(45Ah standard), i trzymal zawsze dopuki sie nie popsul i wogole nie mial pradu, najgorsze ze tego nie mozna bylo praktycznie przewidziec, po prostu rozladowal sie i nic juz mu nie dalo. A wypowiedz xxlobo podoba mi sie najbardziej, mam nadzieje ze ci silnik nie wyrwie sie z poduszek przy odpalaniu i jak ma taka moc to po co jezdzisz na silniku, a nie na rozruszniku. Mam nadzieje ze sie nie obrazisz, ale mnie to troszke rozsmieszylo.

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2005 20:22:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4386
Lokalizacja: Wrocław
To żeś kotleta odgrzał...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: