.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 15:03:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 2.5TDI AKN] Zapowietrzanie pompy wtryskowej
PostNapisane: 13.wrz.2006 08:12:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2006 07:47:27
Posty: 5
Lokalizacja: opolskie
Cześć. Od pewnego czasu mam problem z zapowietrzaniem sie pompy paliwa/wtryskowej w audi a4 2,5 tdi v6 silnik AKN z 200 roku. Problem polega na tym, że jak auto postoi dłużej tzn. około 6-8 godzin to paliwa schodzi z pompy do zbiornika i nie mozna odpalić silnika. Po odpowietrzeniu silnik pracuje bez żadnego problemu, odpala na dotyk, jest silny, żwawy. Jednak po dłuższym staniu problem pojawia się znowu. Wymieniłem filtr paliwa i jest to samo. W przewodzie przeźroczystym zasilającym pompę widać pechęrzyki powietrza. Jak przygazuję jest ich więcej i są większe ok. 1 cm srednicy. Powymieniałem węże w okolicy filtra paliwa i dałem nowe zaciski nic nie pomogło. Pomaga jedynie odkręcenie na chwilę od filtra węża powrotnego/przelewowego i po zakręceniu go auto odpala normalnie, nawet jak długo postoi. Byłem w ASO - powiedzieli, że pomoże jedynie wymiana pompy - koszt 7,500zł. Kilku memchaników nic nie poradziło, rozkładają ręcę i drapią się po głowie. Serwisy Boscha podają różne opinie i nie zawsze sie pokrywają, generalnie chodzi o kasę i żądają za generację od 2000 do 3000 zł. Tylko nie wiadomo czy to wina pompy. Są opinie, że to wina nieszczelności na przewodach, filtrze paliwa, tylko gdzie i jak je zlokalizować. Jeżeli ktoś miał podobny problem i uporał się jakoś z nim to bardzo proszę o pomoc w tym temacie - z góry bardzo dziękuje. :?:

_________________
A4 2,5tdi v6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 08:51:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
Miałem podobny problem z tym, że auto odpalało na zimnym bez problemu. Kłopoty zaczynały sie na rozgrzanym silniku. Zapoznaj sie z moim postem w tym temacie; duzo na ten temat było napisane :P

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 09:26:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2006 07:47:27
Posty: 5
Lokalizacja: opolskie
Cześć Jerzy G.
Dzieki za odpowiedź, czytałem wczesniejsze wątki na ten temat, m.in i Twój, ale w żadnym nikt się nie pochwalił jak usunął problem z zapowietrzaniuem się pompy i w czym on tkwił. Również i Ty nie napisałeś jak usunąłeś usterkę. Proszę o informację
Już mnie to auto w k... . :(:

_________________
A4 2,5tdi v6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 09:55:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
Ok!
W takim razie zacznijmy od początku. Piszesz że w przezroczystym przewodzie przed pompa wtryskowa zauważasz powietrze. To oznacza że pompa je zasysa a wiec dlaczego twierdzisz że masz uszkodzona pompę :?: Dla mnie to nie zrozumiałe :zly:
Przedewszystkim musisz ustalic któredy powietrze przedostaje sie do układu zasilania.
1.Załóż, za pomocą łączników,przewody przezroczyste pomiedzy filtr a wszysktie ( cztery) przewody gumowe dochodzące do filtra. Obowiązkowo użyj do podłączenia sprężynowych opasek zaciskowych (żadnych skręcanych); wzór takiej opaski masz na przelewie do zbiorniczka wyrównawczego. Odpowietrz cały układ i w drogę :> :> :>
Obserwuj, którędy przemieszcza sie powietrze do pompy wtryskowej. Od tego zależy dalszy sposób naprawy.Powodzenia ;-)

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 20:47:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2006 20:33:43
Posty: 87
Lokalizacja: LKR
Z tego co piszesz to wnioskuje że paliwo opada ci spowrotem do baku, moja rada jest taka: spróbuj założyć na przewód paliwa przed pompą wtryskową zaworek zwrotny (koszt ok 20zł) i powinieneś mieć problem z głowy.

_________________
B4 avant 1.9 TDI 1Z 79kW BOX
Powered by Lidl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 20:51:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Uszkodzony korek wlewu paliwa, źle działające odpowietrzenie zbiornika, uszkodzony wąż paliwowy, lub źle dokręcony filtr paliwa.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2006 22:41:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2005 20:00:27
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź/Głowno
Auto: B4
a sprawdz po troche dluzszej jezdzie czy jak odkrecasz korek wlewu paliwa, to masz takie sykniecie jakby zasysalo powietrze do baku. Jeżeli masz to sykniecie to padlo Ci odpowietrzenie baku, wiec musisz to udrożnic. W tej chwili moze byc tak, ze w baku panuje podcisnienie i jak zgasisz silnik, to zasysa paliwo...

Jeżeli nie syczy, to możesz sprobowac z filtrem palyfka, ktos mial taki problem na forum, ze wymienial kilka razy filtr, bo gdzies tamtedy mu sie powietrze dostawalo...

_________________
Audi w rodzinie: C4 2.3E AAR - wróciło do ojca, B4 1.9TDI 1Z - przyjechało do mnie :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 06:28:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
Klej napisał(a):
a
ktos mial taki problem na forum, ze wymienial kilka razy filtr, bo gdzies tamtedy mu sie powietrze dostawalo...

Tym kimś na forum to byłem ja :D
Za nim poradziłem sobie z tym problemem musiałem sie mocno sprężyć. Przeglądałem również wątki na formu niemieckim. Te auta maja taka przypadłość. Kazdy przypadek może byc inny. mefiu77 musi znależć miejsce zapowietrzania. Z tego co opisuje wygląda że powietrze dostaje sie do pompy wtryskowej a nie odwrotnie. Ja nie stawiałbym na pompę. Sposób lokalizacji usterki, ktory zastosowałem u siebie sprawdził sie na piątke. :D :D

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 13:58:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2006 13:46:26
Posty: 283
Lokalizacja: Toruń
Czytałem w jakimś wątku, ze te silniki mają dwie pompy paliwa - jedną w elektryczną w zbiorniku i drugą gdzieś przy silniku. Czy jeżeli tak jesti ta pompa przy silniku jest pompą tłokową lub mębranową, to przyczyną nie może być nieszczelność zaworków w owej pompie? Za dawnych czasów to była częsta przyczyna, niestety nie wiem dokładnie jak jest zbudowany układ zasilania obecnych silników. to tylko trop, ale może ktoś to zweryfikuje :)

_________________
Audi A6 Avant 2,5TDi AKN '00 Tip
Obrazek
to było fajne auto, ale teraz:
Audi A6 3,0TDi Quattro '04 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2006 16:38:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
jarekle napisał(a):
Czytałem w jakimś wątku, ze te silniki mają dwie pompy paliwa - jedną w elektryczną w zbiorniku i drugą gdzieś przy silniku. Czy jeżeli tak jesti ta pompa przy silniku jest pompą tłokową lub mębranową, to przyczyną nie może być nieszczelność zaworków w owej pompie? Za dawnych czasów to była częsta przyczyna, niestety nie wiem dokładnie jak jest zbudowany układ zasilania obecnych silników. to tylko trop, ale może ktoś to zweryfikuje :)

Nie bardzo wiem do czego zmierzasz. :?: :?: :?: Ustal któredy zapowietrza Ci sie układ zasilania a potem będziesz sie zastanawiał co może byc przyczyną. Zostaw te pompy w spokoju chyba że masz za dużo pieniędzy. Jeśli masz ochotę na literaturę w tym temacie przeglądnij posty na forum Diagtronika tam dokładnie to opisałem. :(: :(: :(: :(:

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2006 09:28:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2006 07:47:27
Posty: 5
Lokalizacja: opolskie
Udało mi się usunąć pęcherzyki powietrza wędrujące do pompy paliwa w ten sposób, że w zbiorniku paliwa wężyk powrotny skierowałem poza miskę z której zasysane jest paliwo przez pompę wtryskową. Prwdopodobnie wracające paliwo wytwarzało jakieś zawirowania w tej misce. Ale problem pozostał, w dalszym ciągu po dłuższym postoju pompa zapowietrza się. Objaw jest taki, po podniesieniu rano maski w przewodzie dolotowym do pompy (przeźroczystym) jest paliwo bez żadnych bąbelków. Dodam jeszcze, że przed filtrem załozony jejst zaworek zwrotny, czyli należy przypuszczać, że paliwo jest w filtrze i w przewodzie dolotowym. Po przekręceniu kluczykiem auto odpali na moment (2-3 sekundy) i zaraz gaśnie. Aby go ponownie odpalić muszę odpowietrzyć pompę. Po odkręceniu śruby powrotnej (tej z zaworkiem kulowym) przy pompie zauważyłem brak paliwa w pompie. Z mojego toku myslenia wynika, że nieszczelnośc musi wystąpić w pompie, na przewodach przelewowych od wtryskiwaczy, albo jeszcze gdzieś, ale gdzie? Czy winę za to może ponosić śruba z zaworkiem kulowym. Mam prośbę czy ktoś mógłby mi przedstawić prawidłowe działanie tego zaworu, gdyż u mnie wygląda to w ten sposób, że po wykręceniu jej dmuchnę w nią od strony pompy to powietrze ucieka przez taki malutki otworek, który znajduje się przed kulką. Byc może paliwo własnie tędy powolutku ucieka do baku, tylko skąd powietrze w pompie? Dodam, ze na obudowie pompy nie widać żadnych przecieków.
Może ktoś zna jakiegoś dobrego mechanika z okolic Wrocławia - Opola , który poradził by sobie z tym problemem. :?:

_________________
A4 2,5tdi v6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2006 20:32:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2006 07:47:27
Posty: 5
Lokalizacja: opolskie
Czyżby nie było fachowców na tym forum - to po co ten cały cyrk?
Z tego co zaobserwowałem to, potraficie tylko napisać "PODLĄCZ VAGA", jakie auto ma parametry, ilr pali na setkę itp. pierdoły i to jest cała Wasza wiedza na temat motoryzacji.

_________________
A4 2,5tdi v6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2006 21:21:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
mefiu77 napisał(a):
Czyżby nie było fachowców na tym forum - to po co ten cały cyrk?
Z tego co zaobserwowałem to, potraficie tylko napisać "PODLĄCZ VAGA", jakie auto ma parametry, ilr pali na setkę itp. pierdoły i to jest cała Wasza wiedza na temat motoryzacji.


:059:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2006 21:31:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
mefiu77 napisał(a):
Czyżby nie było fachowców na tym forum - to po co ten cały cyrk?
Z tego co zaobserwowałem to, potraficie tylko napisać "PODLĄCZ VAGA", jakie auto ma parametry, ilr pali na setkę itp. pierdoły i to jest cała Wasza wiedza na temat motoryzacji.

widocznie jestes malo spostrzegawczy

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2006 14:42:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Skoro twierdzisz, że nieszczelność powstaje w pompie, to sam sobie odpowiedziałeś i trzeba oddać pompę do naprawy.
A jeśli sądzsz, że to coś innego, to sprawdź jeszcze raz wszelkie połączenia przewodów.
Przewody w baku też nie mogą mieć zagięć, i upewnij się, że nie są popękane.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2006 15:47:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2005 22:28:47
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi A4 Avant B8
mefiu77 napisał(a):
Czyżby nie było fachowców na tym forum - to po co ten cały cyrk?
Z tego co zaobserwowałem to, potraficie tylko napisać "PODLĄCZ VAGA", jakie auto ma parametry, ilr pali na setkę itp. pierdoły i to jest cała Wasza wiedza na temat motoryzacji.



:573:

_________________
Ford S-MAX 2.0 EcoBoost + powershift titanum X 2012
Audi A4 2.0TDI Avant Ambition B8 CAHA 2009
Ford S-Max 2.0 TDCI Platinum X 2009 - sprzedany
Hyundai i30 2009 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI quattro AKE+virus 2001 - sprzedany
Chrysler Grand Voyager 2.8CRD Comfort 2007 - sprzedany
Audi A6 2.5TDI Avant C4 - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2006 09:24:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
mefiu77 napisał(a):
Czyżby nie było fachowców na tym forum - to po co ten cały cyrk?
Z tego co zaobserwowałem to, potraficie tylko napisać "PODLĄCZ VAGA", jakie auto ma parametry, ilr pali na setkę itp. pierdoły i to jest cała Wasza wiedza na temat motoryzacji.


Jesteś rozgoryczony forum ale nie słuchasz co sie do ciebie mówi. Jeżeli dobrze poszukasz w internecie znajdziesz pomoc. Z drugiej strony chciałem ci pomóc ale nie skorzystałeś. Idziesz własna droga (słusznie jak masz pomysł na usuniecie usterki) a oczekujęswz,że ktos Ci poda złoty środek na twój problem. Zdecyduj sie czego chcesz. Pomysł z Vag-iem jest kluczowy; od tego należy zacząć każdą diagnozę. Jeżeli nie masz dostępu do sprzętu to jedź do warsztatu i daj sobie spokój. Ja problem z pęcherzykami mam za sobą ale korzystałem z uprzejmości klubowczów.Jeżeli poważnie myslisz o swoim przypadku zastosuj sie do wskazówek osób które miały podobny problem i sie znim uporały. :P

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: zapowietrza sie audi a6 2,5 tdi
PostNapisane: 28.wrz.2006 19:58:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lip.2006 08:17:28
Posty: 3
Lokalizacja: Warszawa
Witam wszystkich. Sledze dokladnie wszystkie posty odnosnie zapowietrzania sie ukladu paliwowego i ogolnie to nic z nich nie wynika. Proble nie zostal rozwiazany. Czy może ktos dokladnie opisac jak usunąć tą usterkę bo moje a6 to jest totalny szrot nadmienie ze jest to rocznik 2001 a wymienilem w nim juz doslownoie wszystko tylko nie moge soebie poradzic z problemem zapowietrzania. U mnie problem pojawia sie rzadko czasem jezdze tydzien lub dwa bez usterki a czasem zapowietrza sie co drugi dzien. Napiszcie prosze jak rozwiazac ten problem dokladnie krok po kroku. Pozdrawiam.

_________________
a6 2,5 tdi 180 Km Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zapowietrza sie audi a6 2,5 tdi
PostNapisane: 29.wrz.2006 07:43:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.sie.2006 12:50:12
Posty: 89
doberman napisał(a):
Witam wszystkich. Sledze dokladnie wszystkie posty odnosnie zapowietrzania sie ukladu paliwowego i ogolnie to nic z nich nie wynika. Proble nie zostal rozwiazany. Czy może ktos dokladnie opisac jak usunąć tą usterkę bo moje a6 to jest totalny szrot nadmienie ze jest to rocznik 2001 a wymienilem w nim juz doslownoie wszystko tylko nie moge soebie poradzic z problemem zapowietrzania. U mnie problem pojawia sie rzadko czasem jezdze tydzien lub dwa bez usterki a czasem zapowietrza sie co drugi dzien. Napiszcie prosze jak rozwiazac ten problem dokladnie krok po kroku. Pozdrawiam.

Najczęściej przyczyna zapowietyrzania sie układu paliwowego jest filtr paliwa a dokładniej oring pod zaworem na filtrze. Ale u ciebie może być wiele innych usterek. Zacznij od ustalenia czy powietrze dochodzi do filtra paliwa. Najlepiej to sprawdzić montując przewód paliwowy( przezroczysty) pomiędzy rurką od zbiornika paliwa a filtrem. Jeżeli tam nie będzie powietrza to już jest sukces.Popwodzenia ;-)

_________________
Audi a6 2,5 TDI AKE 180 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2006 19:35:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2006 19:26:28
Posty: 61
Lokalizacja: zagłębie CU
zrób zasilanie pompy z butelki tzn niech pompa ciągnie paliwo z butelki a nie z filtra a jak zgasisz auto to zobaczysz czy szię paliwo cofa czy nie wtedy możesz stwierdzić czy pompa jest dobra :peace:

_________________
A 6 ........2,5 tdi ...........115 KM............


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: