.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 22:46:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 ALL] Ogrzewanie. Pojawia sie i znika
PostNapisane: 10.paź.2006 06:14:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Witam.
Mam problem z ogrzewaniem.
Pewnego dnia jade sobie do pracy (35km) i tak do 20km wszystko ładnie pięknie temperatura silnika ok 90-92 stopnie, na założonym na kratke nawiewu termometrze pokazuje ok 50 stopni. Cieplutko. :)
Po tych 20 km czuje jak w samochodzie robi sie coraz zimniej, patrze na termometr i z kratek leci jakies 25 stopni. Dałem mu po garach (myśle moze cos sie przypchało i pompa to przepcha) i podskoczyło do ok 35 st. Dojechałem do pracy.
Sprawdzam temperatura silnika jakieś 92st, z kratek leci 28st. Termostat otwarty (górny i dolny przewód ciepły). Chwytam za przewódy do nagrzewnicy. Prawy gorący lewy letni (dodatkowo na lewym - zdaje sie że to powrotny mam jakby odpowietrznik (wkret) spod którego lekko ucieka plyn).
Jak wyczytałem na forum wszystko wskazuje na zapchaną nagrzewnice.
Zdjełem oba weze i dmuchnołem w nagrzewnice. Super drożna, płucami wydmuchałem prawie całą (czysciutką) ciecz.
Zalałem płynu do nagrzewnicy, założyłem przewodu, uzupełniłem w zbiorniczku, odpalam, odpowietrzam i obserwuje.
Temperatura silnika rosnie a z nadmuchu zimne. Poczekałem az silnik pokaże ok 70 stopni i udałem się na przejażdzkę.
Po paru km leci cieplutkie powietrze (60 stopni). Wracam szczesliwy na paarking i znowu to samo. Leci zimne.

Kolega mówi że to termostat. (niebardzo w to wierze bo przecież dochodzący do nagrzewnicy jest gorący)

Inny kolega mówi że sie nagrzewnica zapowietrza przez ten zaworek spod którego płyn ucieka. (ale ten zaworek jest na powrocie)

Doradzcieco mam zrobić. Właśnie jestem w pracy i po powrocie mam 2 godziny zanim zrobi sie ciemno żeby coś zrobić.

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 07:25:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2005 21:41:01
Posty: 238
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A4 B7
możliwe że klapka od sterowania ciepłe/zimne zacina się w obudowie nagrzewnicy. Jak pokręcisz pokrętłem ciepłe/zimne dość szybko to w skrajnych położeniach powinieneś słyszeć takie małe "klap" to znaczy że klapka zamyka i otwiera przepływ powietrza przez nagrzewnicę lub ją omija. Ostatnio miałem przypadek u znajomego w B3 że klapka ułamała się w obudowie nagrzewnicy i zablokowała na pozycji "ciepłe" i w letnie upały chłop miał swoją własną łaźnię parową w aucie. Niestety trzeba było wymieniać obudowę nagrzewnicy. Sprawdź też ten zaworek do odpowietrzania jest sprawny.

_________________
Pozdrawiam
Michał

Audi A4 B7 S-Line '06 2.0TDi (BRE)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 07:34:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11996
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
albo termostat albo za mało wody w układzie.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 ALL] Ogrzewanie. Pojawia sie i znika
PostNapisane: 10.paź.2006 07:44:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Rafaello napisał(a):
Witam.
Prawy gorący lewy letni (dodatkowo na lewym - zdaje sie że to powrotny mam jakby odpowietrznik (wkret) spod którego lekko ucieka plyn)


To jest śruba do odpowietrzania układu. Stawiam ,ze masz powietrze w układzie Ktos na forum pokazął niezły sposób na odpowietrzanie. Odkręć zbiornik wyrównawczy , wykręc ten wkręt do odpowietrzania( u mnie miałem złamany , zdjąłem kawałek weża), podnieś zbiornik wyrównawczy(bez korka) i zobacz czy czasem nie miałeś powietrza. U mnie powitrze zbierało się chyba w chłodnicy ,bo po załaczeniu "dużego" obwodu chłodzenia , powietrze dopiero zbierało się w nagrzewnicy , podczas pracy "małego" układu było zawsze ok. Powtórzylem operacje odpowietrzania na gorącym silniku i juz mam ok, grzeje cały czas.

Pozdrawiam

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 10:02:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
miszello napisał(a):
możliwe że klapka od sterowania ciepłe/zimne zacina się w obudowie nagrzewnicy


Chyba to nie to bo podczas prób wogóle nie regulowałem pokrętłem.

szantis napisał(a):
Stawiam ,ze masz powietrze w układzie Ktos na forum pokazął niezły sposób na odpowietrzanie. Odkręć zbiornik wyrównawczy , wykręc ten wkręt do odpowietrzania

To powiedz czy mimo tego że odpowietrzenie jest na powrocie to moze sie tym zapowietrzac?

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 10:05:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Leo napisał(a):
albo termostat albo za mało wody w układzie.


Wydaje mi sie że termostat niema nic do tego bo przeciez ogrzewanie z zasady działa nawet na małym obiegu kiedy silnik nie osiągnie tych 90st.
A płynu mam wystarczająco.

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 10:24:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
No widzisz , w tych układach niby sam powinien sie odpowietrzać. Mimo to zainstalowano jednak śrube odpowietrzającą. Jest ona zainstalowana w wzglednie najwyzszym połozeniu układu chłodzenia, wobec czego o ile powietrze zbiera sie w układzie to wlasnie tam . U mnie zauważylem ,że zbierało się podczas pracy "dużego" układu , czemu tak??? Nie mam pojecia , w kazdym razie juz mam ok.

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 16:46:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
- odkręć korek wlewu płynu, żeby wyrównać ciśnienie i zakręć z powrotem,
- ściśnij wąż dostarczający płyn do chłodnicy (najgrubszy) zwiększając ciśnienie w układzie i tak trzymaj,
- drugą ręką odkręć odpowietrznik znajdujący się przy wlocie do nagrzewnicy, (ale jeszcze w komorze silnika) żeby spuścić powietrze, zakręć go ponownie,
- puść wąż, otwórz korek wlewu, zamknij go, (ponowne wyrównanie cisnienia)

i powtórz to kilka razy, aż zacznie Ci wypływać tylko płyn z odpowietrznika.


O to chodziło Szantis? :)
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... owietrznik

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.paź.2006 21:22:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Dobra panowie jestem po zabiegu. Niestety dalej mam problem.

Uszczelnić odpowietrznika sięniedąło bo jak pisałem ktoś wkrecił w niego blachowkręt. Zakleiłem go. Wiec w tej chwili niemam możliwości jegu użytkowania.

Po zaklejeniu odpaliłem furke z otwartym korkiem na zbiorniczku. Pochodził troche. Potem zakreciłem, dalej sobie pochodził. I tak pare razy. Jak temp na zegarze doszła do ok 80 stopni przejechałem się. W samochodzie cieplutko. Jezdziłem po miescie przez 30 minut. W szystko gra.

Wieczorkiem wyjezdzam znowu. Ogrzewanie działa ale... niestety przestało po ok 10-15 minutach jazdy.

Zatrzymuje sie. Sprawdzam przewody. Powrotny z nagrzewnicy zimny.
Odkręcam korek (silnik włączony) wywaliło mi troche płynu. Nawet odkreciłem go na prakingu i podnisłem do góry (powinno wspomóc proces odpowietrzania). Zamknołem korek. I w droge. I powoli powoli zaczyna leciec cie0płe powietrze.

Oco chodzi. Czy źle go odpowitrzyłem na początku (ale 30 minut testu i następnie wieczorkiem przez pierwsze 10 minut było OK) czy może dalej łapie gdzies powietrze?

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 03:46:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
nie odkręca się korka, gdy masz zagotowany płyn - zapowietrzasz układ. Powinien pracowac z ciśnieniem. Jak odkrecisz układ, to woda/płyn się gotuje jak normalna woda w czajniku i TWORZĄ ci się bąbelki przy silniku zapowietrzając układ (stąd poziom podnosi Ci się aż tak bardzo - sama objętość cieczy spowodowana wzrostem temp. to może pół zbiorniczka, a zauważ, że po odkręceniu korka na wrzątku potrafi wypłynąć i ponad litr, że po ostudzeniu zawsze i ta trzeba dolać płynu). Mimo, że temp. wrzenia płynu chłodnieczego jest znacznie wyższa, niż wody, to temp na styku kanału wodnego z najgorętszymi miejscami bloku silnika też (gruubo ponad 100C a temp. jaką widzisz na wskaźniku, to tylko temp. przy czujniku, znacznie niższa).
Żeby odpowietrzyć układ - MUSISZ robić to na chłodnej cieczy, i nie odkręcać już, jak wytworzy ci się ciśnienie. Ale musisz NAPRAWIĆ w jakikolwiek sposób odpowietrznik, inaczej nigdy nie odpowietrzysz nagrzewnicy - to najwyższy punkt instalacji, dlatego akurat tam umieścili odpowietrznik.
Z samą nagrzewnicą wszystko bedzie ok, jeśli choć przez chwile Ci grzeje prawidłowo i nie cieknie w kabinie, a problem pojawia się po osiagnieciu temp. roboczej i otwarciu termostatu (obieg rusza, i wpycha Ci powietrze w nagrzewnicę z której już nie potrafi wrócić, bo węże idą oba w dół).

Mógłbyś ewentualnie spróbować szczęścia, i zrobić próbę 'na strzał' z wypchnięciem powietrza z nagrzewnicy...
- zrób jakiś 'zacisk' na wężu dolotowym i powrotnym nagrzewnicy (tak, żebyś mógł je szybko usunąć - duże kleszcze, żabki, itp.) Niech kolega siedzi we włączonym aucie (i wstępnie odpowietrzonym na zimnej cieczy układem).
- Czekaj aż silnik się zagrzeje, ale zanim termostat się otworzy (włączy duży obieg, zabierze obieg cieczy kosztem nagrzewnicy), kolega podniesie obroty silnika/pompy wodnej do 3-4 tys, a ty gwałtownymi cyklami 'strzelaj' (otw./zamykanie zacisków) płynem przez nagrzewnicę z nadzieją, że przy dużym cisnieniu wejściowym do nagrzewnicy uda się 'przepchnąć' powietrze w dalszą część instalacji, - i nie wiem jaka jest u Ciebie budowa przewodów dalej, można mieć nadzieje, że powietrze trafi do przelewu w zbiorniczku wyrówn.

Jak kiedyś jeszcze tworzysz zbiorniczek przy gorącym płynie, to otwórz jeszcze raz po ostudzeniu silnika (żeby wyzerować ciśnienie przy niskiej temp). Zobaczysz o ile spadnie poziom (uzupełni poduszki powietrzne, które wcześniej zrobiłeś).

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 06:05:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Ok. Sprubuje.
Tylko mam pytanie czy koniecznie musze "naprawić: odpowietrznik.
Naprawić się go nieda jedyna opcja to kupić cały przewód (ale to może być bardzo drogie). Czy można odpowietrzać luzując opaskę na powrotnym wężu i lekko go sciągając?

Oczywiście pojeżdzę po szrotach (a mam aż jeden w okolicy) albo poszukam na allegro, jednak do tej pory muszę autkiem jeździć i jakoś musze go odpowietrzyć. da siezrobić to bez odpowietrznika?

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 06:58:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
No troche inny opis miałem na mysli , ale ten tez niczego sobie. Ja musiałem równiez usunąć ten odpowietrznik. Kupiłem kawałek profilowanego węża . Odpowietrzanie robie przy uchylonym lekko węzu na kroćcu.

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 15:03:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
proponuje spróbować spytać w ASo o ten odcinek węża, jak zaryzykowałem i zadzwoniłem o cenę śruby z samozabezpieczeniem do wału napędowego, myślałem że mi powiedzą 20zł. od sztuki lub wiecej, a kosztowała 3,20 ;) specjalnie jechała z DE. Wziąłem zaraz 12 i przy robótce przy skrzyni pozakładałem nowe, przynajmniej wiem, że się same nie odkręcą, a że i jednocześnie je odkręce za rok lub dwa ;)

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 16:57:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Pisałem do Inter Carsu i bez numerów niemogą mi powiedzieć czy takie coś mają.
Na allegro jest ktoś kto ma dużo różnych węży od b4 ale prosi o zdjęcie bo weże leża luzem i mój opis dotyczący miejsca jego montażu na niewiele sie zdaje. Prosi o zdjecie.

Pech w tym ze nieposiadam cyfrówki.
Ktoś ma możliwość pstryknięcia fotki i wysłania mi mailem?

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 18:16:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
z checia ale mam V6 - jesli chodzi o odpoietrznik, podejscie na pewno jest to samo, tylko co do kształtu węża dla handlarza, będzie mylące

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2006 22:02:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
Padnięta pompa wody.
Na zewnątrz jest ok ale łopatki wewnątrz kręcą się tylko czasami jeżeli ułożą sie w odpowiedniej pozycji. W związku z tym czasami masz brak obiegu wody. Wbrew pozorom auto będzie trzymać odpowiednią temperaturę. Rozbierz pompę i zobacz czy koło napędza łopatki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 06:08:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Już cztery razy go odpowietrzałem. Dzisiaj rano ogrzewanie niedziała.
Przejechałem sie pare km silnik ma ok 50-60stopni. Zgasiłem i poluzowałem opaske na powrotnym wezu. Poleciała piana. Było czuć jak wąż robi sieciepły. Zakreciłem. Zrobiłem trase do pracy (35km) i na razie działa.
Zobaczymy jak postoi 8 godzin. Czy przypadkiem znów nietrzeba bedzie go odpowietrzać.
Niewiem czy to pompa bo w zasadzie za każdym razem jak znika to pomaga poluzowanie opaski i spuszczenie powietrza. Mysle ze ma jakąś nieszczelność.

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 07:00:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
flavios napisał(a):
Padnięta pompa wody.
Na zewnątrz jest ok ale łopatki wewnątrz kręcą się tylko czasami jeżeli ułożą sie w odpowiedniej pozycji. W związku z tym czasami masz brak obiegu wody. Wbrew pozorom auto będzie trzymać odpowiednią temperaturę. Rozbierz pompę i zobacz czy koło napędza łopatki.


Czy jakby pompa była by padnieta , to silnik trzymałby temperaturę ?

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 14:05:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Wahałaby Ci się od wyłączenia (wzrost temp.) do włączenia (spadek do prawidłowej).....zanim zdążyła by ci się zestudzić w nagrzewnicy, w silniku miałbyś 120C ;)

Kiedyś, jak mi padła (zatarła się) pompa wodna, co było przy okazji zachętą do wymiany całego rozrządu, to jechałem do serwisu w odcinkach 1 kilometrowych - od temp 50-60 C (po 15-minutach postoju) do 100C (po przejechaniu 1-1,5km) To była dosłownie chwila, a wskazówka w oczach rosła w górę. Wtedy nie było ruchu pompy... To są dosłownie sekundy, jak Ci się woda zaczyna gotować bez obiegu...

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2006 15:15:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Tak myśłałem :) wiec problem pompy odpada u kolegi....

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: