.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 15:41:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4] TDI 1Z SCHEMAT PODŁĄCZENIA EGR I N75
PostNapisane: 20.paź.2006 12:25:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 20:05:59
Posty: 11
Witam wszystkich !!!
Wczoraj dokonałem wymiany wszystkich węży od N75 i Egr-a.
Samochód przestał kopcić, ale nadal zbiera się do 2800 obr/min, a podem jakby ktoś wyłączył turbo ( pewnie padł N75).
Dzisiaj po odłączeniu zaworka N75 w jednym z węży stwierdziłem występowanie ciemnej cieczy ( oleju) - w tym przewodzie od puszki zbiorniczka podciśnienia. Co to może być? ( może coś źle podłączyłem )
W tej chwili mam następujące podłaczenie :
- przewód czerwony - jest podłączony od turbiny ( od dołu pod filtrem powietrza ) do zaworka N75 ( wejście od dołu przy wtyczne )
- przewód niebieski - podłączony od puszki podciśnienia do wejsći z boku zaworu N75 ( w tym przewodzie mam chyba troszkę oleju)
- przewód czarny - od filtra powietrza do zawroku N75 - przyłaczony od góry.

Natomiast przy EGR:

- od samego doły - doprowadzenie podciśnienia
- środek - od AGR
- góra - do filtra powietrza.

CZy takie podłączenie jest OK i z kąd ten olej?
Audo jest z 1993 roku - przepływka Boscha ( przepływomierz klapkowy)
N75 - Pieburg

Kożystając ze schematu na forum Mastersa - wychodi że wszystko Ok ( ale tam jest trochę inny zaworek N75 )

CZy ktoś może podesłać mi schemacik lub fotki jak to powinno być podłączone?
Z góry dziękuje

_________________
Audi 80 B4 1.9 TDI Avant 04/1993


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 18:13:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
Witam. Wszystko masz podłączone dobrze. jak chcesz to tu masz fotke z opisem gdzie co ma iść: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/b8b4bec2542e6788.html

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 19:30:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
nivre napisał(a):
Witam. Wszystko masz podłączone dobrze. jak chcesz to tu masz fotke z opisem gdzie co ma iść: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/b8b4bec2542e6788.html


czyli wyglada na to ze N75 do wymiany ... ;-)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2006 20:22:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 20:05:59
Posty: 11
Wielkie dzieki za fotkę i informacje.
Faktycznie N75 do wymiany.
Dzisiaj rozebrałem wszystko jeszce raz i po złorzeniu autko przez chwilę szło jak burza.Ale niestety tylko przez chwilę.
Niepokoi mnie tylko ten "olej" z przewodu przy N75 - co to morze być, bo z drugiej strony wężyka ( czerwony do turbo i niebieski do zbiornika podciśniena) wszystko jest ok.
Byłem u Rowińskiego - orginalny N75 kosztuje 205 zł.
Czy to dobra cena ?

_________________
Audi 80 B4 1.9 TDI Avant 04/1993


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2006 09:32:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 10:35:24
Posty: 181
Lokalizacja: Sanok/Podkarpacie
205 to dobra cena. Ostatnio jak się tematem interesowałem, a było to na początku roku to N75 chodził po ok. 250 z tego co pamiętam. NIe mam pojęcia skąd tam sięwziął olej.
Tak na marginesie, też miałem problemy z tym, że autko nie chciało śmigać tak jak powinno, i dlatego zamontowałem sobie wskaźnik doładowania turbiny :diabel: Po poszukiwaniach (doładowanie było na poziomie 0,5 bara) okazało się że zacinał się zawór upustowy ciśnienia. Był poprostu cały czas uchylony. Na szczęście po nasmarowaniu chodzi już dobrze i turbinka pompuje 0,8 bara :D
Jak wymienisz już zaworek to napisz czy autko już dobrze bangla.

_________________
SEAT LEON 4Cupra 1M 1.9 TDI ARL+ '02 163/342 -> 197/439 by Bartpol
---------------------------------
12>14> VW PASSAT B5 VARIANT 1.9 TDI AFN '98
09>13> AUDI A6 C5 2.8 quattro
ACK '99
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) 1.9 TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT B3 VARIANT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2006 13:30:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.sie.2006 19:27:36
Posty: 254
Lokalizacja: Pajęczno
nivre napisał(a):
Tak na marginesie, też miałem problemy z tym, że autko nie chciało śmigać tak jak powinno, i dlatego zamontowałem sobie wskaźnik doładowania turbiny :diabel: Po poszukiwaniach (doładowanie było na poziomie 0,5 bara) okazało się że zacinał się zawór upustowy ciśnienia. Był poprostu cały czas uchylony. Na szczęście po nasmarowaniu chodzi już dobrze i turbinka pompuje 0,8 bara :D
Jak wymienisz już zaworek to napisz czy autko już dobrze bangla.

a jak go nasmarowac?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: