.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.kwi.2024 07:29:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4 2.0 ABT+lpg] Czujnik położenia wałka rozrządu
PostNapisane: 15.lis.2006 12:51:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Wczoraj byłem u Pablo, zrobił mi diagnostyke VAG'iem
i pokazał mi 3 błędy
2 z lambdą (przypuszczałem ze będą, wiec nie o nich mowa)
1 z wałkiem rozrządu

"błąd czujnika położenia wałka rozrządu"

przetrzepałem całe forum,
całą etke i jedyne co mam to czujnik halla czyli czunik położenia wału korbowego (jeśli się mylę to mnie poprawcie).

błędy oczywiście skasowałem i po kilku odpaleniach kolejnych już ich nie było.
ale zastanawia mnie to dosyć mocno, i nie daje spokoju. Czy ktoś miał coś takiego, wie o co chodzi?

dodatkowo zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, na jałowym są obroty 920~930
da się jakoś to obniżyć czy tego wogóle nie ruszać?
Wszystkie testy robiliśmy na benzynie

please pomóżcie
M.

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2006 19:55:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Oj Marek.
Jak robisz diagnostykę ABT na zgaszonym silniku, przy włączonym tylko zapłonie to zawsze pokaże błąd czujnika Halla.
Jakby był wadliwy, to byś wogóle silnika nie uruchomił.
Sprawdź jeszcze raz co się dzieje po odpaleniu. Błąd czujnika Halla powinien sam znikać.
Może byc jeszcze ewentualnie zapłon przestawiony, wtedy może wyskakiwać błąd, bo sygnał wychodzi poza zakres regulacji. Czujnik Halla (położenia wałka) jest oczywiście w aparacie zapłonowym.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2006 11:03:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
szogun0, dzieki za info, w sumie to mocno logiczne co napisałes, szkoda ze ja na to nie wpadłem, odrazu.
Co do błędów rozrządu czy zapłonu to wykluczam, bo na lpg autko smiga bez najmniejszych problemów, ewidentnie trzeba sie wziać za lambde. Chętnie wstawiłbym jakiś emulator, zamiast kupować nowa

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2006 19:45:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
MarekB, a jaką Masz instalkę? Może wcale Ci lambda nie pada tylko właśnie brak emulatora lambdy przy pracy na LPG powoduje wywalenie błędów. Sprawdzałeś jak lambda pracuje na benie po skasowaniu błędów i resecie ECU? Jeśli nie to zrób to bo szkoda ewentualnej kasy :) .

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2006 18:50:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
Danek instalacje mam bez ECU LPG, podstawowa wersja bez krokowca,
:/

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2006 19:01:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
MarekB toć ja właśnie o tym piszę, jak Masz I generację i nie masz emulatora lambdy to wcale nie dziwne, że Ci wywala błąd w ECU (dla ścisłości ECU to komp benzynowy, kompa LPG określam jako komputer LPG lub sterownik LPG).
Swoją drogą to dziwne, że o tym nie wiesz, gdzieś tam kiedyś pisałeś, że masz w rodzince kogoś kto na gazowaniu autek zęby zjadł :) .

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2006 19:25:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
No ok, robilem juz tak ze po wykasowaniu bledów jezdzilem sporo na PB zeby sie komp ustawił. mimo wszystko po przelaczeniu na lpg jest lipa

Co do instalacji LPG to ona nie ma wpływu na ECU, bo instalacja lpg nie wykorzystuje lambdy, ani nie zczytuje wogole nic z ECU.

Co do samego LPG to nie ma z nim najmniejszych problemów smiga nawet przy -5st.i wszystko chodzi OK,

BTW. Tak teściu ma zakład inst. gazu i stacje gaz.
M.

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 09:18:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Oj Marek, nie zrozumiałeś. LPG I generacji ma ogromny wpływ na ECU (jeśli nie ma emulatora lambdy). Kiedy jeździsz na benzynie wszystko jest ok, bo ECU steruje mieszanką tak by napięcie na lambdzie sobie pięknie oscylowało między 0,2-0,7V i to jest prawidłowa praca.
Natomiast w momencie przełączenia na LPG, ponieważ Masz I generację i nie Masz emulatora mieszanka a tym samym napięcie na lambdzie ustala się na jednym poziomie (zależnie od składu mieszanki uzyskanej w trakcie regulacji instalki) np. 0,48V. Zmiany napięcia wynikające z niejednorodności spalin są niewystarczające by ECU nie zareagował. ECU stałą wartość napięcia identyfikuje jako uszkodzenie sondy lub błąd w składzie mieszanki i próbuje modyfikować mapę wtrysku. Stąd potem problemy przy benzynie.
Żeby nie było tak lekko to w ABT (a właściwie w każdym ECU Boscha) ustawienie właściwej wartości czasów emulacji jest bardzo trudne i żeby nie bawić się w eksperymenty to emulację ustawia się na "masa". Co prawda ECU zarejestruje wtedy błąd "zwarcia sondy do masy" ale błąd ten nie powoduje większych problemów gdyż ECU po każdym odpaleniu autka sprawdza czy zwarcie się utrzymuje czy nie i jak stwierdzi (po odpaleniu na benie), że zwarcia nie ma to nic sobie z tego błędu nie robi. Plus tego jest taki, że ECU stwierdzając zwarcie do masy nie modyfikuje mapy wtrysku i nie ma potem problemów na benzynie.
Tak więc załóż jak najszybciej emulator lambdy i ustaw na "masa", a sondę zostaw w spokoju, bo biedna już się trzęsie, że ją na złom wywalisz :) .

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 09:43:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
OK, wyjasnij mi Danek w takim razie dlaczego przez okres 7 miesiecy takie rozwiazanie jak teraz działało bez problemów, bo ja juz sam sie w tym gubię.
M.

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 12:04:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
MarekB, to że przez 7 m-cy było ok. wg. Ciebie nie znaczy, że było rzeczywiście ok.
Po pierwsze przez pierwsze m-ce eksploatacji LPG (świeży parownik=miękkie i czułe membrany), wyższe temperatury zewnętrzne itp. itd. powodowały, że reduktor bardzo szybko reagował na każde "depnięcie gazu". Teraz kiedy przejechałeś już "parę" km, a temp. spadła membrany nie są już tak czułe i sprężyste i reduktor jest trochę ospały. Reduktor ma większą bezwładność, więc mieszanka nie zmienia się już tak szybko. Kolejna sprawa to inny skład gazu tzw. "zimowego" (więcej propanu). Następna rzecz to w I generacji należy przeprowadzać regulację 2 razy w roku na wiosnę i na zimę (ze względu na temperaturę i wspomniany skład LPG) oraz dodatkowo po każdej wymianie filtra powietrza i gazu i spuszczeniu syfu z reduktora. Wszystko to ma kolosalne znaczenie dla składu mieszanki gazowo powietrznej.
Po drugie błędy, które wywalił Ci VAG wcale nie musiały powstać teraz tylko mogły być zarejestrowane kilka miesięcy temu, ale ponieważ było ciepło to nie odczuwałeś tego, bo autko bardzo szybko się nagrzewało i mapa wtrysku benzyny nie była tak mocno zmodyfikowana, tym bardziej nie widać skutków braku emulatora jak się odpala tylko z LPG (przypuszczam, że tak robiłeś latem). Skutki braku emulacji lambdy najbardziej dają się we znaki właśnie jak jest już chłodniej i odpala się zimny silnik. Jest po prostu zalewany beną przy odpalaniu.
Po trzecie błędy te (lambdy) mogły powstać w związku z tym, że dawno nie robiłeś regulacji i jeździłeś na ubogiej lub bogatej mieszance. Np. jadąc w trasie ze stałą prędkością mieszanka mogła się ustalać w okolicach 0,4V co ECU czyta jako zbyt ubogą mieszankę i próbuje modyfikować mapę wtrysku benzyny, ponieważ zmiana czasu wtrysku nie pomaga to wpisuje sobie błąd lambdy i ubogiej mieszanki. Dodatkowo może wejść w tryb awaryjny i ustawić stały czas wtrysku i kąt wyprzedzenia zapłonu zależny tylko od wysokości obrotów. Nie bierze wtedy pod uwagę temperatury, prędkości, położenia przepustnicy. To wszystko powoduje, że na benzynie autko jest bardziej mułowate i więcej pali. Na LPG I gen. natomiast w zasadzie niczego się nie czuje, może czasem troszeczkę mułowatości i zwiększone spalanie.
Nie twierdzę, że II gen. to jakaś rewelacja, ale ponieważ mieszanką steruje komp LPG to nie muszę się martwić o regulacje wiosenno-zimowe i po wymianach filtrów, bo mieszanka jest zawsze optymalna (zależnie od tego jak sobie to w sofcie ustawię :) ). Komp LPG ponadto jest wyposażony w emulator lambdy, który w czasie pracy na LPG odcina sygnał z sondy i podstawia własny, sztucznie uzyskany przebieg. Niestety nie zawsze poprawny :( . Ale ustawienie rodzaju emulacji na "masa" załatwia problem w 90%. Tym sposobem ECU jest oszukiwany, że dalej pracuje na benie i nie próbuje nic "kombinować" z mapą benzyny, a rejestruje tylko "sporadyczny błąd zwarcia sondy do masy". Sporadyczny bo w czasie odpalania autka na benie sprawdza czy zwarcie się pojawia czy nie i jak go nie ma to pracuje w normalnym trybie.
Reasumując jak jest I gen. i nie ma emulatora lambdy to błędy lambdy zawsze będą się pojawiać i po jakimś czasie, krótszym lub dłuższym, zależnie od składu mieszanki gazowo powietrznej, spowodują problemy na benzynie. Natomiast na LPG nic nie widać, aż do chwili kiedy mieszanka będzie już bardzo uboga lub bardzo bogata. Tyle, że jak się nie kontroluje dość często mieszanki w I gen. to może być za późno i obudzić się z rączką w nocniku, bo np. trzeba robić głowicę.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 12:22:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
OK, jak podjadę do teścia to przegadam z nim ten temat, z drugiej strony, to co mnie dziś rano zdziwiło i to dosyć ostro. Wczoraj wieczorem wyjeździłem prawie do końca beznynę z baku (tak aby nie zarżnąć pompy paliwa) i zalałem świeżej beznzyny, dziś rano odpalam na benzynie, i zdecydowanie lepiej wystartował, nie szarpał tak mocno, nie jest to co prawda idealna jazda na PB, ale jest troche lepiej. ZONK

Danek BTW dzieki za info. bede z tym walczył

M.

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 15:16:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Słuchaj się Danka, on tu jest naczelnym guru od gazu w ABT. Gdybym mieszkał bliżej Ostrołęki, to nie jeździłbym na regulacje do gazowników tylko do niego :)
Może warto zastanowić się nad przerobieniem tej instalacji na IIgen? Wstawienie komputera, centralki, paru przewodów, tego silniczka krokowego od gazu, to nie powinna być droga impreza 250-350zł, może jakieś używane elementy.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2006 15:22:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
Wiesz montaż kompa w moim przypadku obejdzie sie pewnie bez wiekszych kosztów, poprostu za same części, reszte montażu zrobi teściu :).
Jeżeli problem bedzie mocno dokuczliwy w zimie to pewnie to zrobie, choć z drugiej strony jestem na etapie sprzedaży auta, jeśli zejdzie to już się martwić nie będę ;)

M.

_________________
Audi A3 8L 1.8 APG 10/2001 - jeździ
VW Passat B6 3C 2.0 BMR 11/2006, TDI, - jeździ
Audi A3 8L 1.8 AGN 10/1996, LPG - 14/07/2008 sprzedane
Audi A4 B5 2.4 AGA 09/1997, LPG - jeździ w rodzinie
Audi A4 B5 2.6 ABC 11/1995, LPG - 06/03/2011 sprzedane
Audi 80 B4 2.0 ABT 10/1993, LPG - 25/11/2006 sprzedane
http://www.borys.org


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: