.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 14:30:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5] ubywa plynu z chlodnicy
PostNapisane: 11.sty.2007 15:45:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Nie mam pojecia co sie dzieje ubywa mi plynu z chlodnicy ale wogune nie widac eby sie gdzies lalo.... a jednak ubytek spory....
Narazie zalalem z pol litra wody (jest zima jakos objezdze) ale martwi mnie co bedzie w lecie :/

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2007 16:08:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Jeśli duża ilość to stawiam na uszczelkę pod głowicą.
Ale przejżyj połaczenia węży z silnikiem etc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2007 18:59:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
Masz prawo nie zauważyć jeżeli masz ciepły silnik, bo to co wyleci to szybko odparuje. Sprawdź na zimnym silniku czy nie ma jakichś wycieków, opaski, przewody, króćce - może gdzieś być pęknięty, albo na którymś oring padł. Tył głowicy oblukaj tam mogą być jakieś wyjścia lub wejścia, zajrzyj pod samochód po dłuższym postoju np. po nocy, chłodnica, pompa wody. Albo jak kolega wyżej pisał uszczelka, ale wtedy byłoby chyba widać - kopcił by na biało. :)

Zalewaj chociaż wodą destylowaną.

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2007 21:58:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Jezeli to uszczelka pod glowica to bedziesz mial cisnienie w calym ukladzie chlodzenia silnika - po krotkiej jezdzie zlap za gumowy waz (ten polaczony ze zbiornikiem wyrownawczym wezeem o mniejszej srednicy) i sprobuj scisnac, jak bedzie bardzo twardy to znaczy ze faktycznie uszczelka pod glowica. Zrob tak jak ci radza, obejzyj dokladnie wszystkie polaczenia, miejsca wlotu czujnikow do silnika. Przy takich ilosciach musisz cos zaulwazyc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sty.2007 20:39:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2003 15:22:58
Posty: 99
Jeśli to nie uszeczelka i węże są całe... to możliwe tylko 2 opcje -

1.chłodnica
2.pompa wody

Obstawiam to drugie! Sprawdz czy masz dobrze założoną osłony pod silnikiem i czy nie dotyka przypadkiem chłodnicy... Zły montaż ów osłony może spowodować jej uszkodzenie, a co za tym idzie ubytki płynu w układzie chłodzenia! Może to żadna rewelacja... ale diabeł tkwi w szczegółach....

_________________
Auto: A6 C4 1,9TDI
Auto: A8 D2 4,2 PB
Moto: Kawasaki ER-6f


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2007 01:09:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Gorący płyn szybko odparowuje z głowicy , a często w TDI płyn leci spod plastikowego króćca na głowicy. Mimo tego , że płyn odparowuje, pozostawia ślady na głowicy i bloku, zatem warto obejrzeć dokładnie silnik.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2007 18:44:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
obadalem weze i na pierwszy rzut oka bylo ok. Ale jak sie przyjzalem to opaska troche luzna byla moze to. Dociagnolem i bede patrzyl. Uszczelka pod glowica wymieniana 4 miechy temu wiec mam nadzieje ze to nie to.
Po za tym co dziwne nawet po dlugim postoju to nie widac zeby cos kapalo a wzbiorniczku jak w morde 1,5 cm ponizej MIN.

Dzieki za pomoc

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2007 17:18:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2007 21:11:49
Posty: 23
czesc mam to sam ale w audi b4, nigdzie nie widze wyciekow, a uszczelka byla wymieniana niedawno, musze sie streszczac, bo idzie zima, a wody przeciez nie bede lal, a na plyn nie nadaze robic :D rozwiazales juz ten problem pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: j.w. woda
PostNapisane: 24.paź.2007 20:25:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2007 15:55:59
Posty: 14
nie zawsze musi dmuchać z cylindra do układu chłodzenia

u mnie w passacie silnik AFN 1.9 tdi wywalało wolniutko przez uszczelkę głowicy ale na zewnątrz - w kierunku skrzyni biegów, silnik ciepły więc wyparowywało - 1 litr na 150 km

wcześniej uszkodzona pompa więc podwyższenie ciśnienia wskazało na pompę - wymiana jej i szczęśliwy człowiek a tu jeszcze nie koniec i jedna usterka więcej!!!!

_________________
Teraz = Audi A3 2.0 TDI 140 KM

Było:
Audi A6 2.7 TDI 180KM
Audi A6 1.9 TDI 110KM
VW Passat 1.9 TDI 110KM
VW Passat 1.9 TDI 90KM
VW Passat 2.0 16V 130KM
VW Passat 1.9 D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2007 17:19:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2007 16:20:07
Posty: 33
Lokalizacja: kraków,oslo
Ja miałem podobny problem ale w C4 ale niewiem czy w A4 może być to samo.Płyn chłodniczy ubywał w bardzo szybkim tempie i z początku niewiedzialem co jest.Ale kiedy zaglądnołem pod dywaniki znajdowało się tam mnustwo wody.Woda przeciekała z dziurawej nagrzewnicy do wnętrza auta.Po wymianie nagrzewnicy problem ustał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2008 18:17:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2007 21:11:49
Posty: 23
witam, bylem u mechanika w zwiazku z tym przeciekiem, wiem ze niedobrze ale zaryzykowalem i wlalem uszczelniacz, niby wody ubywa troche wolniej ale caly czas ubywa, stwierdzil iz winna jest uszczelka lub nagrzewnica, - paruja mi szyby bardzo w tyle, nawet jak przednie zejda to tylne trzyma przy krancach szyb, boje sie ze to ta nagrzewnica.... ale sladow wyciekow nie ma, podloga suchutka. podobno caly przod praktycznie trzeba zwalac- tzn deche. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5] ubywa plynu z chlodnicy
PostNapisane: 23.lis.2012 23:02:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
wysek33 napisał(a):
czesc mam to sam ale w audi b4, nigdzie nie widze wyciekow, a uszczelka byla wymieniana niedawno, musze sie streszczac, bo idzie zima, a wody przeciez nie bede lal, a na plyn nie nadaze robic :D rozwiazales juz ten problem pozdrawiam

Dobra a jaki masz silnik ? Prawdopodobnie plastikowy króciec z tyłu bloku silnika. Warto też obejrzeć wszystkie połączenia węży z chłodnicą. Podokręcać dobrze metalowe opaski. W A4 jest to troche utrudnione bo wszystko upakowane jest na max.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5] ubywa plynu z chlodnicy
PostNapisane: 23.lis.2012 23:04:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
Kotlet stulecia :D :D Brawa :peace: :peace: :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5] ubywa plynu z chlodnicy
PostNapisane: 23.lis.2012 23:06:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
:peace: Tak ale to nie ja go odgrzałem. Nie spojrzałem na datę. W takim razie zamykam :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Dżejkob i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: