.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 01:39:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4] Regeneracja zacisku tylnego hamulca tarczowego.
PostNapisane: 08.mar.2007 23:09:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Witam. Zapiekły mi się jakiś czas temu z tyłu zaciski hamulców tarczowych. Chcę je rozebrać i przeczyścić. Zauważyłem, że tłoczki są wkręcane. I tu mam pytanie, czy przy składaniu tłoczki należy zakręcić do samego końca, aż się prawie schowają, czy pozostawić je trochę wystające i wcisnąć ile się da?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4] Regeneracja zacisku tylnego hamulca tarczowego.
PostNapisane: 08.mar.2007 23:28:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2006 17:22:33
Posty: 161
Lokalizacja: KRK/SCI
Marianb napisał(a):
Witam. Zapiekły mi się jakiś czas temu z tyłu zaciski hamulców tarczowych. Chcę je rozebrać i przeczyścić. Zauważyłem, że tłoczki są wkręcane. I tu mam pytanie, czy przy składaniu tłoczki należy zakręcić do samego końca, aż się prawie schowają, czy pozostawić je trochę wystające i wcisnąć ile się da?


Ja jak to robiłem to oczywiście wkręciłem na tyle ile było mozliwe żeby klocki dało się założyc, a i tak on sie dopasuje to nie ma znaczenia (przynajmniej umnie :D :D :D )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2007 22:36:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 18:08:47
Posty: 366
Lokalizacja: BRZOZÓW
ja jak robiłem regeneracje zacisku w swojej EX-B3 to wkreciłem do oporu,a potem ono i tak samo sie wyregulowało.Potem juz było odealnie.Aż miło bylo jezdzić.

_________________
AUDI 80 B3 1.8S 91r- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 10.93r. KLIMA - sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI sedan 12.94r. 2xPP,el.sz.,el.szd.,ABS- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 11.94. KLIMA-sprzedana
VW BORA 1.9TDI AHF 110PS '99
VW GOLF IV 1.9TDI 110PS '99/00 KOMBI-sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2007 18:25:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2006 16:18:42
Posty: 124
Lokalizacja: warszawa
na twoim miejscu kupiłbym zestaw regeneracyjny i wymienił, komplet 15pln na strone i troche pracy i po kłopocie,tłoczek wkreca się oczywiście do końca, po odpowietrzeniu dopasuje się samoczynnie.

_________________
audi 4ever however whenever


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2007 19:38:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.mar.2007 18:05:44
Posty: 157
Lokalizacja: Trzebnica
jedyny problem to te pierscienie zeglera(czy jakos tak), przy tym koszyczku. przygotuj sie na niezle bluzgi. to jest jedyny problem. warto miec takie szczypce do tych pierscieni, ale bez nich tez mozna sobie poradzic.
kup caly zestaw uszczelek, grosze kosztuja, a nie bedziesz musial tego robic po nastepnej zimie.

_________________
Audi B4 1.9 TD - było
Audi B4 2.6 - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2007 14:37:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2006 17:22:33
Posty: 161
Lokalizacja: KRK/SCI
Grzegorz-DTR napisał(a):
jedyny problem to te pierscienie zeglera(czy jakos tak), przy tym koszyczku. przygotuj sie na niezle bluzgi. to jest jedyny problem. warto miec takie szczypce do tych pierscieni, ale bez nich tez mozna sobie poradzic.
kup caly zestaw uszczelek, grosze kosztuja, a nie bedziesz musial tego robic po nastepnej zimie.



No bez tych szczypcy to będą nieźle kur.... latały ojojojo sam to przerabiałem :D:D:D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2007 16:26:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Bez szczypcy lepiej się nie zabieraj. Kup sobie bo mogą ci się jeszcze przydać tylko takie które ściskają sa dlugie i proste a nie gięte. Ja za caly komplet uszczelek na jeden tylny tłoczek płaciłem 28PLN.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2007 11:21:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Oczywiście kupowałem ten zestaw regeneracyjny, kosztował grosze. Z naprawą nie było problemów, bo mam wszystkie potrzebne narzędzia. Poskładałem wszystko, ręczny dobrze trzyma i odbija teraz. Tylko pedał hamulca troszkę za głęboko wychodzi. Odpowietrzałem kilka razy wszystkie koła przy wyłączonym zapłonie. Na przeglądzie powiedzieli, że może być taki pedał, ale mi się wydaje że jednak trochę za głęboko wchodzi. Czyżby jeszcze gdzieś w układzie było powietrze? A może płyny hamulcowe zmieszałem :diabel: ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2007 11:44:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Marianb napisał(a):
Oczywiście kupowałem ten zestaw regeneracyjny, kosztował grosze. Z naprawą nie było problemów, bo mam wszystkie potrzebne narzędzia. Poskładałem wszystko, ręczny dobrze trzyma i odbija teraz. Tylko pedał hamulca troszkę za głęboko wychodzi. Odpowietrzałem kilka razy wszystkie koła przy wyłączonym zapłonie. Na przeglądzie powiedzieli, że może być taki pedał, ale mi się wydaje że jednak trochę za głęboko wchodzi. Czyżby jeszcze gdzieś w układzie było powietrze? A może płyny hamulcowe zmieszałem :diabel: ?


Jeżeli wkręciłeś tłoczek do dna to teraz jedynie płyn musi wykasować luz na klockach. Wykręć tłoczek i ustaw go jak najblizej klocków, wtedy będzie potrzeba mało płynu (wysoki pedał) do dociśnięcia klocków.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 21:27:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2005 20:46:45
Posty: 95
Lokalizacja: Białogard
ja mam pytanie co do regeneracji tego mechanizu do recznego przy zacisku. problem jest taki ze przy zaciaganiu recznego stawia okrutny opor - praktycznie nie da sie zaciagnac recznego i moje pytanie jak zregenerowac to popychadlo?? jak je w ogole wyciagnac czy je sie wybija czy wykreca czy moze to jest nieregerowalne ? Prosze o szybka pomoc

_________________
be who you want to be... Choose Life...
A4 1.8 20V (ADR)
B4 Cabrio 2.3 (NG)
A4 Avant 1.8 20V (ADR)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2007 23:05:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
są zestawy z nowymi cylinderkam + komplet uszczelek ?

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2007 23:19:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
U mnie jest już OK, choć ręczny dalej się przypieka czasem. Wymieniłem tarcze oraz klocki na nowe i od tamtej pory pedał hamulca jest twardy i wysoki. Jak narazie temat hamulców jest dla mnie zakończony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2007 00:52:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2005 20:46:45
Posty: 95
Lokalizacja: Białogard
ja tez juz wykombinowalem temat recznego, wyjalem zaciski, sporo WD-40 i innych preparatów zeby ten mechanizm puscil, rozruszalem go tysiac razy na imadle, zainstalowalem sprezyne teraz odbija i wszystko ladnie chodzi. Konstrukcja tych zaciskow moglaby byc bardziej przemyslana, czesto sie zapiekaja i stwarza to problem...

_________________
be who you want to be... Choose Life...
A4 1.8 20V (ADR)
B4 Cabrio 2.3 (NG)
A4 Avant 1.8 20V (ADR)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4] Regeneracja zacisku tylnego hamulca tarczowego.
PostNapisane: 30.mar.2016 10:15:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2006 23:35:31
Posty: 415
Lokalizacja: woj. małopolskie
Witam. Mam pytanie co do zacisków tylnych w audi 80. Jakiś czas temu założyłem zacisk zregenerowany przez znajomego gdyż grzało mi się koło. Po założeniu zregenerowanego wszytko niby działało ale koło znów lekko się grzało. Ręczny odbija ale z nożnym jest problem. Wczoraj wyjąłem jeszcze raz ten zacisk i okazało się że nie da się wkręcić tłoczka. Tłoczek kręci się ale się nie wkręca. Po chwili zaskoczył (tak od połowy długości) i się wkręcił. Ale za każdym razem jak go wysunę jest problem z wkręceniem. Miałem stary tłoczek który podmieniłem i ten wkręca się bez problemu. Co może być nie tak z tamtym tłoczkiem. Nie widzę żadnych uszkodzeń. Czy to że się nie wkręcał tylko stał w miejscu i się obracał mogło powodować blokowanie zacisku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B4] Regeneracja zacisku tylnego hamulca tarczowego.
PostNapisane: 30.mar.2016 21:19:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Gwint w srodku zacisku moze miec zadziory po nieumiejetnym wyciaganiu szczypcami.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: