.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 23:35:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.0 E ABK] - korek wlewu oleju a obroty
PostNapisane: 27.mar.2007 14:49:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2006 15:10:30
Posty: 50
Witam sory ze zawracam głowe może głupotami ale mam pytanko
Jak zapale samochów i odkręce korek wlewu oleju najpierw go troche zdusi i szarpie a potem chodzi ładnie oleju nie ubywa w silniku przedmuchów ze skrzyni korbowej nie ma ktoś mi nagadał ze to juz koniec silnika bo kompresji nie ma a autko jedzie ze 180 spoko
pozdrawiam i sory za kłopot


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2007 16:15:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Ja widzialem taki trik ale przy silniku 2.3 NG ktory byl odpalony. Po odkreceniu korka wlewu oleju silnik odrazu gasl. Auto stalo w komisie i powtarzalismy to pare razy za kazdym razem bylo to samo. W moim B4 2.0 ABT po odkreceniu korka wlewu oleju silnik pracuje dalej i bez klopotow. :galy: Sam nie wiem czemu tak. Gosciu mowil ze ten 2.3 ma tak specjalnie zeby nie zatrzec silnika. Bo wiadomo ze gdy nie ma korka np. zapomnielismy go zakrecic po uzupelnieniu oleju, to podczas jazdy wychlapie prawie caly olej. Moze to jest zwiazane z odpowietrzeniem bloku silnika. Dorwij kogos z 2.0 ABK i zobacz czy bedzie taki sam objaw.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2007 19:10:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
U mnie - silnik ABK - jak odkrece korek oleju, to silnik zgasnie i jest to normalne. Dzieje sie tak dlatego, ze odkrecajac korek wlewu oleju, rozszczelniamy uklad i silnik ciagnie powietrze przez odme z pominieciem przeplywomierza.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 2.0 E ABK] - korek wlewu oleju a obroty
PostNapisane: 27.mar.2007 22:12:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lis.2005 17:21:57
Posty: 855
Lokalizacja: Opole
tomik75 napisał(a):
Witam sory ze zawracam głowe może głupotami ale mam ktoś mi nagadał ze to juz koniec silnika bo kompresji nie ma...
pozdrawiam i sory za kłopot

Czego to ludzie nie wymysla... to chyba logicznie ze nie ma kompresji skoro rozszczelniasz go tym ze odkrecasz korek...

P.S. tez jest super spodob wyjmowania bagneta i zatykania palcem otworu po nim :peace:

_________________
A4 jest AVANT jest 1.8 jest TURBO jest QUATTRO jest.

BYŁO:
Audi Coupe 93r. 2.0 115 KM
http://audicoupe.sol.pl/galeria/view_al ... me=album68

AlsoKnowAs Labek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2007 22:33:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
KORU napisał(a):
Ja widzialem taki trik ale przy silniku 2.3 NG ktory byl odpalony. Po odkreceniu korka wlewu oleju silnik odrazu gasl. Auto stalo w komisie i powtarzalismy to pare razy za kazdym razem bylo to samo. W moim B4 2.0 ABT po odkreceniu korka wlewu oleju silnik pracuje dalej i bez klopotow. :galy: Sam nie wiem czemu tak. Gosciu mowil ze ten 2.3 ma tak specjalnie zeby nie zatrzec silnika. Bo wiadomo ze gdy nie ma korka np. zapomnielismy go zakrecic po uzupelnieniu oleju, to podczas jazdy wychlapie prawie caly olej. Moze to jest zwiazane z odpowietrzeniem bloku silnika. Dorwij kogos z 2.0 ABK i zobacz czy bedzie taki sam objaw.

Widzisz KORU braciak kupil coupe 2.3 NG i wlasnie zastanawialem sie czemu po odkreceniu korka silnikiem szarpnie ze prawie gasnie.
Silniczek cyka ladnie, rowno zadnych wyciekow, dymienia i spalania oleju, a tez mi kiedys ktos powiedzial ze to objaw konczacego sie silnika.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2007 22:36:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Silnik sie nie konczy, to normalna i logiczna rzecz. Tak ma byc i nic sie nie powinno dziać.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2007 22:47:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
Witam.

W motorkach ABK 2.0 po odkręceniu korka wlewu oleju podczas pracy silnika reakcja dławienie się / gaśnięcie silnika jest normalna. Digifant jest bardzo czuły na lewe powietrze a po zdjęciu korka po prostu roszczelniamy układ. Zgadzam się 100 % z tym co napisano powyżej. Choć nie mam pewności jak to się ma w przypadku silników innego typu.

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2007 23:00:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
No i wlasnie ja bylem zaskoczony bo w 2.4 AGA to zjawisko nie ma miejsca, w Omedze tez nie mialo dlatego bylem zaskoczony, bo przeciez jak silnik sie konczy to tez sa inne objawy jak np: spalanie oleju , nierowna praca, slabe cisnienie w cylindrach itp. Ale teraz widze ze to normalne wiec nie ma sie czym przejmowac. Dzieki za info.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: obroty przy odkręconym korku wlewu oleju
PostNapisane: 27.mar.2007 23:05:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2006 00:16:42
Posty: 7
I tu was zadziwię: w mojej 100 2.3 NF z 1990 roku po odkręceniu korka wlewu oleju autko wcale nie gaśnie, wręcz przeciwnie obroty wzrastają o ok 300 obr, co wy na to? Jak to wytłumaczyć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2007 05:34:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2005 15:20:30
Posty: 180
Lokalizacja: krakow
W ABK mam tak samo. Po odkręceniu korka się dławi i szarpie (nie gaśnie). Poza tym nie widzę zeby się kończył :)

_________________
Było:
Audi B4 2.0 ABK + LPG

Jest:
Audi A6 C5 Avant (2001) 2.4 V6 AML + BRC SEQUENT FLY, GENIUS MAX
VW POLO 6N1 1.0 AER POWER :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2007 07:00:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2006 15:10:30
Posty: 50
Dzieki piękne pozdrawiam was jednak co fachowcy to fachowcy
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: obroty przy odkręconym korku wlewu oleju
PostNapisane: 28.mar.2007 17:38:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Andrzej_c3 napisał(a):
I tu was zadziwię: w mojej 100 2.3 NF z 1990 roku po odkręceniu korka wlewu oleju autko wcale nie gaśnie, wręcz przeciwnie obroty wzrastają o ok 300 obr, co wy na to? Jak to wytłumaczyć?
Mozesz miec niedrozne odmy.
Poza tym, gdy jest zamontowany gaz w silnikach NG, NF, AAR ( w pieciocylindrowkach na mech. wtrysku ) jesli mikser zamontowany jest na przepustnicy, to gdy silnik pracuje na gazie, po odkreceniu korka oleju, silnik nie bedzie gasl, bo cale powietrze i tak przechodzi przez mikser.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: zmiana obrotów po odkręceniu korka
PostNapisane: 29.mar.2007 19:36:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2006 12:24:43
Posty: 18
Lokalizacja: Bialystok
Zmiana obrotów silnika badź jego gasnięcie po odkręceniu korka wlewu oleju jest rzecza normalną, a nie jakąs usterką. Spowodowane jast to ty że odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika jest polączone z ukladem dolotowym po to by szkodliwe opary zostaly dopalone przez silnik a nie wydostawaly się bezpośrednio na zewnątrz. Gdy odkrecisz korek wlewu do dolotu dostaje się tą drogą "lewe" powietrze, które powoduje zubożenie mieszanki paliwowo powietrznej co skutkuje spadkiem obrotów bądź unieruchomieniem silnika. Pozdrawiam !

_________________
Audi 80 2.6 E Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 08:50:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
W ABK po zdjęciu korka będzie się dusił bo po prostu jest rozszczelniony.
Ten typ silnika dostaje fioła od najmniejszej nieszczelności.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 09:22:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
U mnie w ABK również jak odkręcę korek wlewu oleju, to się dławi i krztusi ale pracuje. I chyba jeszcze się nie kończy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 10:21:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
No i ten temat wlasnie obala wszelkie mity ze jak chcesz sprawdzic silnik przy zakupie to odkrecanie korka wlewu oleju nie ma najmniejszego sensu.
Wiec teraz panowie pytanie jak sprawdzic silnik, brac przyzad do mierzenia cisnienia :?:
Raz koles w C5 1.8T nie pozwolil nawet obudowy sciagnac to gdzie do swiec odkrecania. Oczywiscie mu podziekowalem i nawet do srodka nie zajrzalem.
A co z dymieniem po wyciagnieciu miarki :?:
Czemu dymi w niektorych silnikach :?:

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2007 10:44:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Gaśnięcie sinika po odkręceniu korka, jak i dymienie z otworu wlewu i miarki o niczym nie swiadczą.
Do silnika nie wleziesz. Można tylko stwiedzić czy równo pracuje, ładnie się wkręca na obroty, nie szarpie, nie stuka itp. Kupno to zawsze w pewnym stopniu loteria.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Te silniki tak mają
PostNapisane: 30.mar.2007 11:28:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2004 09:01:10
Posty: 39
Lokalizacja: Warszawa
Nie jestem specjalistą od układów wtryskowych ale o ile sie nie mylę wszytsko w co ma na końcu literkę E ma mechaniczny wtrysk a to ustrojstwo podciśnienie z silnika sobie do czegoś wykorzystuje i jeżeli sie ten korek wlewu oleju odkręci to gasnie, ten typ pop prostu tak ma ;)

_________________
Dajewo Nubir - tymczasowa mobilność
BMW R1100 RS - do wietrzenia pach
Audi 100 C4 2.3E - PJD 04.10.2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Te silniki tak mają
PostNapisane: 30.mar.2007 11:48:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Bambo31 napisał(a):
Nie jestem specjalistą od układów wtryskowych ale o ile sie nie mylę wszytsko w co ma na końcu literkę E ma mechaniczny wtrysk

Nie za bardzo rozumiem ;) Chodzi Ci o literkę E przy oznaczeniu pojemności, np 2.8E :)? 2.0E ma elektroniczny wtrysk wielopunktowy, a 2.3E też ma tę literkę a jest na mechanicznym wtrysku ;) Więc jeśli o to chodziło to mała pomyłka :) A może to ja jestem jakiś niedoinformowany ;) pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Literka E
PostNapisane: 30.mar.2007 12:01:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.wrz.2004 09:01:10
Posty: 39
Lokalizacja: Warszawa
Z literką E to było moje przypuszczenie, co do mechanicznego wtrysku to czytałem kiedys o tym i podciśnienie a dokładnie zmiany podciśnienia sa wykorzystywane jako sygnały regulacyjne w KE-Jetronic. Odkręcenie korka czyli zmiana podciśnienia powoduje jego destabilizację, nie zawsze musi silnik zgasnąć , po zadławieniu może sie ustabilizować, tak jest u mnie i w każdym 2.3 AAR lub NG. Szczegółów nie znam :peace:

_________________
Dajewo Nubir - tymczasowa mobilność
BMW R1100 RS - do wietrzenia pach
Audi 100 C4 2.3E - PJD 04.10.2009


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: