.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.kwi.2024 07:06:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.0 ABK] Odpala ale zaraz gaśnie
PostNapisane: 30.maja.2007 19:17:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2007 16:20:07
Posty: 33
Lokalizacja: kraków,oslo
Witam wszystkich,mam duży problem,jestem obecnie na terenie Norwegii.Dzisiaj rano kiedy jechałem auto zachowywało się bez zarzutów do momentu w którym nagle coś tak jakby wybuchło z takim stłumionym dzwiękiem tego bychniecia ,był rownież zapach spalenizny czegoś wewnątrz auta ale nie był to zapach spalonych kabli, i w tym wlasnie momencie auto zgasło,a ponowne uruchomienie silnika jest możliwe ale tylko dosłownie na pół sekundy i gaśnie. Może to coś z elektryką.Tutaj ciężko jest znaleść dobrego elektryka,który by wiedział jaka jest usterka,dlatego proszę o pomoc na forum. Jeszcze dodam Silnik 2 litry 8 zaworowy 115KM kod silnika ABK a wtrysk jednopunktowy.Iskra jest skoro silnik daje sie odpalić ,silnik pali od kopa ale gasnie po pół sekundy,a na pedał gazu nie reaguje,niewchodzi w obroty wręcz przeciwnie,szybciej gaśnie.


Dziękuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2007 12:33:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Jeśli to ABK (115KM) to na pewno wtrysk wielopunktowy, a nie jedno. Jeśli Masz LPG to prawdopodobnie doszło do strzału w kolektor i albo wywaliło klapkę antywybuchową, albo gdzieś uszkodziło dolot i ssie lewusa. Mogło też uszkodzić przepływomierz.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2007 16:55:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2007 16:20:07
Posty: 33
Lokalizacja: kraków,oslo
Niejestem pewny jaki to wtrysk tutaj daje zdjęcie w
tryskuhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1c4708254a0faf5b.html
Faktycznie zapomniałem dodać że jeżdze na gazie.
Danek napisał
Cytuj:
Jeśli Masz LPG to prawdopodobnie doszło do strzału w kolektor i albo wywaliło klapkę antywybuchową, albo gdzieś uszkodziło dolot i ssie lewusa. Mogło też uszkodzić przepływomierz.

Czy to jakieś poważne uszkodzenia?Zabardzo się nie znam i wogule niewiem gdzie sie znajduje klapka antywybuchowa ani też gdzie sie znajduje przepływomierz,a chciałbym to zobaczyć jak to tam wygląda i ewentualnie zamuwić jakieś cześci w Polsce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2007 19:25:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Jeśli została uszkodzona przepływka, to niestety droga impreza :( . Ale na początek sprawdź czy wszystkie gumowe węże układu dolotowego siedzą na swoich miejscach, nie pospadały i nie są popękane. Klapka antywybuchowa u Ciebie może nie występować, to zależy od tego co gazownik założył. Dokładnie obejrzyj cały dolot. Przepływka znajduje się (na Twoim zdjęciu) z lewej strony na środku, z taką prostokątną wtyczką.
Tu Masz rysunek z opisami co i gdzie Obrazek
Powodzenia.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2007 21:52:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.mar.2005 18:34:28
Posty: 703
Lokalizacja: Warszawa
Jedziemy po kolei:
Obrazek

Odkrecasz opaski oznaczone numerami 1

Odczepiasz gume z zieloną kropką w miejscu numer 2. Jak już będziesz miał w ręku gumę z zieloną kropką to musisz obadać czy nie ma pęknięć (nawet małych!)

Urządzenie oznaczone błękitną kropką to przepływomierz. Sciagsz wtyczke Nr 3 i odczepiasz klipsy Nr 4, 5 i 6. Pod wtyczką Nr 3 znajduje się taki cieniutki przezroczysty przewodzik - odlacz go.
Teraz powinienes byc w stanie zdjac gorna czesci obudowy filtra powietrza(zolta kropka) razem z przeplywomierzem.
Twoim kolejnym zadaniem jest sprawdzic czy obudowa nie popekala i czy klapka ktora jest w przeplywomierzu chodzi swobodnie i czy nie jest pogieta.
A i zapomnialem - pomiedzy obudowa (zolta kropka) a przeplywomierzem(blekitna kropa) jest pewnie mikser gazu. Odkrec wiec waz (opaska) ktory do niego dochodzi.

Wszelkie pekniecia obudowy czy gumy jak i skrzywienie klapki przeplywki moga powodowac twoje problemy

Pozdrowienia

Jak bys mial problem ze zdobyciem czesci to daj znac to cos sie popatrzy w PL :)

_________________
BEX quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2007 14:54:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2007 16:20:07
Posty: 33
Lokalizacja: kraków,oslo
Wielkie dzięki wam za odpowiedz.Przyczyną usterki jest uszkodzony przepływomierz powietrza,ale nierozumiem dlaczego się on uszkodził skoro jest klapka antywybuchowa nieuszkodzona .Narazie rozebrałem przepływomierz,rozwierciłem nity i zdjąłem klapke od spodu i trochę udało mi sie to poprostować,ale pękło gniazdo tej przepływki tam gdzie jest ona obsadzona na swożniu ,tak że kolejny taki wybuch i już bedzie konieczność wymiany przepływomierz powietrza.Jeżdze teraz na benzynie ,ale coś strasznie śmierdzi spalinami ,tlenkiem węgla chyba ,aż się wytrzymać nie da i okna otwarte na full.Proszę was o podpowiedz ,co może powodować takie wybuchy gazu,chciałbym sie ustrzec od ponownego takiego zdarzenia po wymianie przepływomierza.Znalazłem jeden szrot i było audi ale z innym silnikiem,czy ta przepływka może być np. z audi 80?
Jeszcze raz dziękuje za pomoc :D
A jeszcze pytanie,ile kosztuje przepływomierz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2007 17:46:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Powodem strzałów na LPG może być zły stan układu wysokiego napięcia, świece, przewody, kopułka, palec, cewka. Jeżdżąc na LPG trzeba bardzo dbać o idealny stan tych elementów. Poza tym właściwe wyregulowanie instalacji LPG. Nie wolno dopuszczać, by mieszanka była za uboga, szczególnie przy gwałtownych przyśpieszeniach. Smród spalin może być spowodowany pęknięciem/spadnięciem rury odpowietrzania skrzyni korbowej (odma), uszkodzeniem zaworu recyrkulacji spalin lub zbyt bogatą mieszanką, wtedy smród wali wszelkimi możliwymi szczelinami.
Co do zastosowania przepływki z innego auta to musiałbyś podać kod tego silnika w którym to znalazłeś wtedy można coś powiedzieć. A w 80-kach właśnie były montowane m.in. silniki ABK. Koszt przepływki to zdaje się coś ok. 1500zł. tak słyszałem, ale mogę się mylić.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2007 18:25:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2007 16:20:07
Posty: 33
Lokalizacja: kraków,oslo
Danek napisał
Cytuj:
Powodem strzałów na LPG może być zły stan układu wysokiego napięcia, świece, przewody, kopułka, palec, cewka.

A czy powodem tego wybuchu może być żle ustawiony zapłon?Przy zapłonie nigdy nic nie robiłem w tym aucie a mam go już 1.5 roku a zauważyłem teraz że silnik na wolnych obrotach chodzi nieregularnie tzn.są na stałum poziomie 900obr.min. ale nie są płynne.Czy to może być zapłon czy raczej ten uszkodzony przepływomierz,zaznacze że w dwóch miejscach musiałem podszlifować troszke przepustnice tego przepływomierza ponieważ troszkę jeszcze ocierała po prostowaniu.
Danek napisał
Cytuj:
palec

A co to jest palec, i gdzie on się znajduje?
I jeszcze pytanko,co ile tyś.kilometrów wymienia się świece i przewody wysokiego napięcia i czy cewke też sie powinno regularnie wymieniać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2007 19:23:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Powodem strzałów może też być źle ustawiony zapłon, ale jeśli nie było nic robione przy rozdzielaczu zapłonu ani pasku rozrządu, to raczej zapłonu nie przestawiłeś. Szybciej zużył się palec rozdzielacza zapłonu lub/i kopułka rozdzielacza. Palec to element rozdzielacza
Obrazek
Tu masz rysunek.
Problemy z obrotami to może być przepływka, ale równie dobrze jeszcze jakaś nieszczelność w dolocie np. wspomniane wcześniej zawór recyrkulacji lub odma.
Świece zwykłe (jednoelektrodowe) wymienia się co ok. 10 tys. trójelektrodowe co 25-30 tys.
Przewody w zależności od ich jakości. Kiepskie, nawet 10 tys. nie wytrzymają, a porządne zrobią i 100 tys. i jest ok.
Cewka służy w zasadzie aż do zużycia, trudno powiedzieć, moja ma ok. 100 tys. i jest cacy.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2007 19:38:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2007 16:20:07
Posty: 33
Lokalizacja: kraków,oslo
Zauważyłem podczas pracy silnika na wolnych obrotach, że po ściągnięciu kostki elektrycznej z przepływomierza obroty sie stabilizują i są płynne.Czyli to wina przepływomierza?
Jeszcze chciałem dodać że po 40 kilometrach zrobionych na benzynie swiece zapłonowe są czarne,czy to jakiś niepokojący objaw?Przełaczyłem silnik z benzyny na gaz i smród z silika niewystępuje podczas pracy na gazie.Co to za objaw?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2007 20:51:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Czarne świece świadczą o za bogatej mieszance. Prawdopodobnie uszkodzona przepływka podaje błędne dane do ECU i ten źle dobiera czasy wtrysku, albo źle ustawiona emulacja sondy lambda w kompie LPG (jeśli taki masz) spowodowała, że ECU zmodyfikował mapę wtrysku benzyny i teraz jest kicha.
Na LPG jest ok. bo mieszanką LPG nie steruje ECU auta tylko komp LPG (jeśli to II generacja), albo podciśnienie z kolektora.
Stabilizacja obr. po wyjęciu wtyczki może świadczyć o tym, że problemy powoduje uszkodzona lub źle pracująca przepływka.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2007 21:13:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2007 16:20:07
Posty: 33
Lokalizacja: kraków,oslo
I jeszcze jeden niepokojący objaw o którym nie wspomniałem wczesniej,a mianowicie spalanie ok 15,17 litrów benzyny,czy to przyczyną może być niesprawna sonda lambda,zauważyłem że wogule kable od sondy nie są podłączone,ktoś je wypioł?Gazu palił tak 13 po mieście ,na trasie nawet do 10.Przeczyściłem troche układ zapłonowy,kable świece co nie zmienia faktu że trza to wymienić ale problem z obrotami ustapił tzn. obroty są teraz płynne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2007 21:54:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Wysokie spalanie benzyny to rzeczywiście może być z powodu odpiętej sondy. W każdym razie z tego co piszesz to masz tam niezły bałagan :( . Sprawdź jaka to instalacja gazowa. Podejrzewam, że to I generacja, bez żadnego kompa LPG nawet bez emulatora lambdy :( . O pierwszej generacji świadczy obecność na wężu doprowadzającym gaz do miksera śruby regulacyjnej (tzw. register). Jeśli zamiast tej śruby lub oprócz niej jest silniczek krokowy to jest to II generacja, a w związku z tym pod maską powinien jeszcze być sterownik LPG. Na początek wymień świece, kopułkę i palec rozdzielacza. Potem podjedź na analizator spalin i sprawdź czy mieszanka na LPG nie jest za uboga. Jeśli jest ok. to problem z gazem z głowy, jeśli jednak mieszanka będzie za uboga to trzeba to wyregulować, bo może być kolejne bum :( . Na benzynie dopóki nie podepniesz sondy i nie zresetujesz ECU żeby się ponownie zaprogramował pod benzynę mieszanka będzie mocno za bogata więc staraj się nie jeździć na benie bo katalizator momentalnie szlag trafi (jeśli jeszcze jest).

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2007 22:40:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2007 16:20:07
Posty: 33
Lokalizacja: kraków,oslo
Faktycznie jest bałagan z tym autem,takie już kupiłem,pośpieszyłem się zabardzo,ale z gazem niemiałem jeszcze problemów,tylko lać i jechać,kable wysokiego napięcia i swiece wymieniałem ok 30tyś.kil.temu a świece te lepsze,natomiast sprzedający auto powiedział mi że to jest gaz sekwencyjny ale już wiem że kłamał tak jak z wieloma innymi duzymi problemami w tym aucie.tytaj zamieszczam zdjęcia instalacji LOVATO http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6b128f0a80073b23.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7c1eae74c5b0336d.html
Na wężu gazowym w miejscu śruby regulacujnej jest kostka elektryczna na silniczek krokowy ale został on zdemontowany,prawdopodobnie z powodu niedziałającej sondy lambda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 09:45:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2007 16:20:07
Posty: 33
Lokalizacja: kraków,oslo
Danek napisał
Cytuj:
Szybciej zużył się palec rozdzielacza zapłonu lub/i kopułka rozdzielacza

Jestem zielony i niemogę zlokalizować gdzie się znajduje rozdzielacz zapłonu,czy jest to ten element gdzie idą wszystkie przewody wysokiego napięcia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 11:42:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Tak, przewody WN są podłączone do kopułki rozdzielacza, a pod kopułką jest palec. Z kolei jeden przewód od kopułki (środkowy) jest podłączony do cewki WN.
Na Twoim miejscu kupiłbym nowy komp LPG (np. Stag 150, Bingo S - koszt ok. 300-350zł) wywalił to co tam masz, i założył porządny sterownik. Wymieniłbym też sondę, przepływkę, świece. Zrobił regulację. Poza tym bardzo dokładnie przejrzałbym wszystkie elementy dolotu, bo najmniejsza nieszczelność będzie powodowała problemy z regulacją.
Ze zdjęć wynika, że to kiedyś była II generacja z niezbyt dobrym kompem Lov-Eco, a teraz to nawet nie jest I generacja :( (brak możliwości regulacji), totalna kicha.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 14:28:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2007 16:20:07
Posty: 33
Lokalizacja: kraków,oslo
Dzieki za kolejną rade,kopułka,palec,świece oraz przewody już wymieniłem,pozostała jeszcze przepływka ale ciężko mi ją tu znaleść,poki co narazie chodzi.Szukałem na allegro i też nie widze.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników forum,którzy sprawiają że jest ono na bardzo dobrym poziomie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 19:54:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
Witam.

Mi też kiedyś gaz rozwalił przepływkę, była już po przejściach tak że w grę wchodziła jedynie wymiana. Przebywam obecnie w Holandii, za uzywaną oryginalną do Audi ABK chcieli 75 euro ale gdzieś wyczytałem że z Opla podejdzie. Kupiłem więc używkę z Opla silnik 2.0 8v, dałem 40 euro, chodzi bez problemów.

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 20:14:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2007 16:20:07
Posty: 33
Lokalizacja: kraków,oslo
JJ 82 Napisał
Cytuj:
Mi też kiedyś gaz rozwalił przepływkę, była już po przejściach tak że w grę wchodziła jedynie wymiana. Przebywam obecnie w Holandii, za uzywaną oryginalną do Audi ABK chcieli 75 euro ale gdzieś wyczytałem że z Opla podejdzie. Kupiłem więc używkę z Opla silnik 2.0 8v, dałem 40 euro, chodzi bez problemów.

Od jakiego Opla podchodzi ta przepływka,bo kilka oplów widziałem na szrocie,było też audi ale z innym wtryskiem to odpada,czy gniazdo w przepływce od opla na kostke elektryczną jest takie samo,czy trzeba coś przerabiać?Jak byś mógł to proszę o zdjęcie tej przepływki dla ewentualnego porównania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2007 22:34:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2007 22:04:43
Posty: 159
Lokalizacja: Opolskie - Głubczyce
Gniazdo jest troszkę inne, tzn. ma 5 pinów zamiast 4. Ale wtyczka w ABK ma tylko 4 piny i przez to ten 5-ty nie jest używany. Kształtem, budową i rozmiarami gniazdo jest takie samo, pasuje do wtyczni w ABK. To jest silnik Opel 2.0 8v, występował taki min. w Vectrze A.

_________________
Audi 80 B4 '94 rok, ABK 2.0 + gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: