.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 10:51:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi B4 93r. 2.0] - spryskiwacz przedniej szyby
PostNapisane: 18.wrz.2007 19:28:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Witam, dzisiaj mój ojciec był ze swoją B4 u elektryka. Powodem były nie działające spryskiwacze. Elektryk sprawdził silniczek i okazało się, że działa. Gdzie szukać przyczyny? Co najczęściej pada w takim przypadku? Kiedyś miałem B4 i pomogło popsikanie WD-40 w styki przy kierownicy - tym razem to nie działa - tak mówi elektryk. POdawał plus na styk przy kierownicy i nic. Przydał by mi się schemat układu spryskiwaczy, czy jest tam na drodze jakiś moduł albo przekaźnik, jeżeli tak to proszę o odpowiedź.

Pozdrawiam

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 10:33:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2007 08:51:34
Posty: 30
Lokalizacja: Kraków
Nie działa to pojęcie trochę ogólne. miałem taką usterkę. okazało się że silniczek się zablokował. sprawdziłem to wypinając wtyczkę od silniczka i wpinając przewody od wwoltomierza. przycisnąłem i popłynął. Czyli prąd jest. później wpiąłem szeregowo w obwód silniczka i wtyczki amperomierz i po przyciśnięciu okazało się że prąd płynie więc silnik jest elektreycznie cały tylko zablokowany. wziąłem ciękie płaskoszczypy chwyciłem za ośkę pokręciłem w lewo-prawo podmuchałem i silniczek działa do tej pory.
Pozdrawiam W.K.

_________________
Audi A6 C4 1994 2,5 TDI AAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 11:57:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Sciagnac przednie kolo od strony kierowcy odkrecic nadkole i je lekko odsunac i juz mamy dostep do pompki spryskiwacza. Jest ona wcisnieta w uszczelke gumowa w plastikowy zbiornik. Podwazamy ja plaskim srubokretem ale najpierw odlaczmy wszystkie przewody. Po wyciagnieciu bedzie sie lalo ze zbiorniczka. Nastepnie trzeba uzyc cienkiego plaskiego srubokreta zeby dostac sie do wnetrza plastikowej obudowy silniczka. Moze ona peknac mi pekla ale to nic. Silniczek od pompki bedzie caly pokryty rdza i dlatego nie dziala on. Po jego wyjeciu myjemy woda plastikowe czesci a silniczek pryskamy lub zanurzamy w preparacie usuwajacym rdze np. WD-40. Potem krecimy oska silniczka w lewo i w prawo, zeby sie rozruszala. Montujemy wszystko tak jak bylo. Uszczelka ma byc w zbiorniku i do niej wsuwamy pompke. Przez pare dni bedzie tak nam troche woda uciekac na tym polaczeniu pompki i zbiornika. Wazne zeby mocno docisnac bo wiecej sie nic nie da zrobic. Zabieg z odrdzewianiem pompki powtorzymy za ok. 2 lata bo woda znowu sprawi ze pokryje sie on rdza. Silniczek powinno byc slychac podczas pracy jezeli dalej woda nie leci to spryskiwacze na masce sa do wymiany z powodu kamienia ktory osadzil sie w ich dyszach. Cena jedej sztuki spryskiwacza na masce ok. 10 zl

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2007 15:27:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.kwi.2007 09:55:52
Posty: 45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Cena jedej sztuki spryskiwacza na masce ok. 10 zl[/quote]

4zl/szt :peace:

_________________
Audi B4 2.3NG Quattro 94r. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.wrz.2007 20:13:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Witam ponownie. Dzięki za wypowiedzi. W ASO powiedzieli mi że na 99% przełącznik przy kierownicy - dzisiaj podmieniłem ten przełącznik na drugą używkę i dalej nic. Tylko lekko mały dymek poleciał z przełacznika. Jak poda się plus pod silnik to działa silnik i woda leci. Może faktycznie jest zaśniedziały silnik, ale jak się poda mu napięcie bezpośrednio to działa. Może jest za duże obciążenie i przełącznik nie daje rady?

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 09:42:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sie.2005 17:36:08
Posty: 76
Lokalizacja: Lublin
a nie zalało sie przypadkiem zwyklej wody jako płynu do spryskiwacza ? jak tak to na 99% masz zasyfiony (zardzewiały) silniczek...(mi to przyszło kiedyś do głowy i bardzo tego żałowałem)

_________________
Audi 80 B4 ABK + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2007 11:14:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Wcześniej to było moje auto (teraz mam nowszego passata B5) i czasem wlewałem wodę w lato, tato teraz ma to auto i też wlewał. Chcemy to zrobić, nie ma jak czysta szyba, po za tym autko będzie sprzedawane. To jedyna rzecz , która w nim nie działa.
Pozdrawiam

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2007 21:09:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Witam, dzisiaj zdjąłem koło i nadkole, rozebrałem silnik i go przeczyściłem, niestety to nic nie dało - jak się poda bezpośrednio plus na silnik to śmiga aż miło. Czyli na 100% wykluczyłem silnik spryskiwacza, zostaje przewód plusa (uruchamiający silnik) lub sam przełacznik przy kierownicy (który jednak podmieniłem na drugą używkę i nic). Moje pytanie do kolegów znających takie przypadki: Czy na drodze jest tam jakiś przekaźnik, jak jest oznaczony przewód (jaki kolor) przy przełączniku (koło kierownicy). Ręce mi opadają - to jest pewnie jakiś drobiazg. Co ciekawe, jak przełacznik wycieraczek daję do siebie aby silnik spryskiwacza się uruchomił to pracują wycieraczki, ale silnik spryskiwacza nie pracuje - nie podaje wody. Ma ktoś schemat elektryczny tego ustrojstwa? Bardzo proszę o pomoc. Z góry dziękuje.

Pozdrawiam

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2007 18:38:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 22:26:47
Posty: 475
Lokalizacja: Łuków
Kolego a może bezpiecznik?

_________________
Fiat 126p 650 - był---17,7kw
Audi 80 B2 1.8 - było---66kw
Audi B3 Coupe 2.3 NG - było---98kw
Audi A6 C4 1.9 TDi- było---93kw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2007 08:34:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Nie no - bezpieczniki to pierwsza rzecz którą się sprawdza - sprawdzone, ja myślę, że albo jakaś przerwa na kablu lub zwarcie na przekaźniku - tylko gdzie on jest? Schemat mi jest potrzebny - ma ktoś? Może jest rzecz, która tam lubi siadać. Wcześniej potrafiło zaskoczyś i zadziałać - teraz już ani razu - chciałbym wiedzieć, który przekaźnik za to odpowiada. Byłoby prościej.

Pzdr.

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: