.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.kwi.2024 13:12:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wady i zalety Audi A6 3.0TDi avant - prosze o opinie
PostNapisane: 28.paź.2007 09:33:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2007 09:28:37
Posty: 3
Lokalizacja: Wwa
Witam, jestem tu nowy i chcialbym sie przywitac oraz poprosic o opinie jak w temacie.

Od lat jestem beemwista, co znaczy ze ponad 10 lat jezdze autami BMW, teraz mam stara 740i z 2000r i.....chcialbym kupic audi.

Tak, wg mnie nowe bmw sa obrzydliwe i nosze sie z powaznym zamiarem kupna Audi A6 Avant 3.0TDi quattro z lat 2005-2007.

Bardzo prosze wszystkich co maja w tym temacie cos do powiedzenia o opinie na temat silnika, ukladu napedowego etc. Czy ten silnik 3.0 jest ok? Czy moze kupic 2,7 ??

pozdrawiam Tomek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2007 12:20:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
bierz tylko 3.0 TDI
2.7 jest słabszy kosztuje niewiele mniej, a spalanie jest na bardzo podobnym poziomie

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2007 12:48:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Dred napisał(a):
bierz tylko 3.0 TDI
2.7 jest słabszy kosztuje niewiele mniej,


W nowym - mało znaczące, skromne > 5000EUR ... .

Dred napisał(a):
a spalanie jest na bardzo podobnym poziomie


W katalogu owszem ale na ulicy różnica jest większa ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2007 12:56:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
Piotrze miałem okazje jeździć takimi i w trasie jadąc 2.7 i 3.0 do innego miasta na wystawkę to różnica w spalaniu wyszła 0.2 więc dla mnei to nie jest różnica :)
a w osiągach owszem jest
dodam tylko że auta w praktycznie takiej samej konfiuracji wyposażenia(ciężaru) , skrzyni i napędu

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2007 13:11:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
tylko 3,0TDI, najlepsza jednostka :):

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2007 13:44:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Dred napisał(a):
Piotrze miałem okazje jeździć takimi i w trasie jadąc 2.7 i 3.0 do innego miasta na wystawkę to różnica w spalaniu wyszła 0.2 więc dla mnei to nie jest różnica :)
a w osiągach owszem jest
dodam tylko że auta w praktycznie takiej samej konfiuracji wyposażenia(ciężaru) , skrzyni i napędu


Dred - z Twojej wypowiedzi można odnieść wrażenie, że silnik 2,7 został wyprodukaowany przez pomyłkę lub z braku lepszych zajęć w OBRzre (Ingolstadt). A tak nie jest ... .

Jak pojeździsz takimi wózkami na dystansach rzędu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów powrócimy do dyskusji. Narazie moglibyśmy się tylko "pokłócić" ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2007 13:48:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
no to złe wrażenie odniosłeś i wsadziłeś słowa w moje usta qrych nie powiedziałem

2.7 jest dla osób qre nie potrzebują osiągów ,a nie chcą słyszeć klekotu spod maski jaki dochodzi z silnika 2.0 TDI
po za tym przy kupnie nowego 2.7 jest tańszy
przy kupnie używki ta różnica nie jest już tak odczuwalna.
pozdro

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2007 20:45:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Jeżeli moge 3 grosze..
Jesli chodzi o 3.0 Q, swietny motor. Spalanie lepsze od 2.5Q (co mnie troszke dziwilo), bardziej przestronne. Dla mnie przepasc pomiedzy 2.5 z 2003 a 3.0 z 2004.
Jedyne co mnie zalamuje w tym aucie , to trzeszczace plasticzki... jesli ktos jest uczulony na tym punkcie to moze zeswirowac.

.... nie auto nie bylo bite, nawet rysniete. I nie jest to pierwsze A6 z 2004 w ktorym slychac trzeszczace plasticzki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2007 19:03:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2007 09:28:37
Posty: 3
Lokalizacja: Wwa
dzięki za odpowiedz, chodziło mi bardziej o info na temat usterkowości etc, dla mnie wydac pieniadze na uzywane 2,7 czy 3,0 to zadna roznica, wydaje sie 3,0 lepszym wyborem ale czasem zdarza sie ze np silnik nie rowny silnikowi. Mam na mysli np BMW gdzie motor M60 V8 4.0 to zakarzenie w porownianiu do M62 4.4. Ta sama moc i taki sam wyglad dla laika nie do odroznienia na pierwszy rzut oka...

Wiec dlatego pytam. Kolega moj ma A4 TDI 2.0 z 2005r i podobno bierze olej, mial wczesniej z 99 1,9 TDI i nie mial zadnych problemow, oba auta z salonu nowe.

Tak wiec jezeli ktos ma jakies informacje na temat wad, bede wdzieczny. O tych trzeszczacych plastikach dziekuje, daje mi to troche do myslenia.....wchodzi tez w gre MB Eclassa 320 CDI 224KM .....

pozdrawiam Tomek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2007 19:43:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
Tomku te silniki 2.0 TDi są tak skonstruowane, że biorą i będą brać olej.
w serwisie też Ci powiedzą , że przy zakupie takiego auta należy się wyposażyć w bańkę 1L oleju

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2007 22:57:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
marcinpoznan74 napisał(a):
Jeżeli moge 3 grosze..
Jesli chodzi o 3.0 Q, swietny motor. Spalanie lepsze od 2.5Q (co mnie troszke dziwilo), bardziej przestronne. Dla mnie przepasc pomiedzy 2.5 z 2003 a 3.0 z 2004.
Jedyne co mnie zalamuje w tym aucie , to trzeszczace plasticzki... jesli ktos jest uczulony na tym punkcie to moze zeswirowac.

.... nie auto nie bylo bite, nawet rysniete. I nie jest to pierwsze A6 z 2004 w ktorym slychac trzeszczace plasticzki.


dobrze Ci radze- zadnych Mercedesow a tymbardziej CDi ;)

Bierz Audi 3,0TDI :):

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2007 23:04:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Z tego co panują opinie te silniki (3.0TDI) są wręcz rewelacyjne... gdyby mnie było stać na C6 to raczej tylko z tym motorem... no i gdzies czytałem ostatnio, że można go podciągnąć do 300PS i 600Nm wymieniając soft i turbinę... a to już wartości naprawdę rewelacyjne!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2007 21:39:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2005 20:00:46
Posty: 20
Lokalizacja: Częstochowa
Tomek_O32 napisał(a):
....Tak wiec jezeli ktos ma jakies informacje na temat wad, bede wdzieczny.


witaj Tomek,

więc zaczną od tego, że podobnie jak Ty mam cały czas orzech do zgryzienia : BMW 530d lub A6 3.0 TDi :/

ZA BMW przemawia dla mnie wygląd zewnęrzny, układ jezdny+kierowniczy oraz silnik, który kręci jednak dalej niż inne porównywalne konstrukcje tej pojemności. Przeciw: środek + tylny napęd (nigdy nie byłem jego fanem).

ZA Audi ... w zasadzie wszystko co napisano na na tym i innych forach, więc nie będę się powtarzał. PRZECIW ... a właśnie, i teraz już odpowiadam bezpośrednio na Twoje wątpliwości :D :

Otóż od dłuższego czasu czytam fora niemieckie szukając wad tych silników. I oto odnalazłem takie pierwsze negatywne wieści. Oczywiście "pierwsza jaskółka wiosny nie czyni", i temat będę skwapliwie śledził :):

Oto linki omawiające problemy i uszkodzenia silnków 3.0 TDi :
----------------------------------------------------------------------------------------

1a) http://www.motor-talk.de/forum/audi-a6- ... 94870.html
1b) http://www.motor-talk.de/forum/audi-a6- ... st11637557
USZKODZONY (nie czipowany) silnik z roku 2005 dla 40tkm - samochód jeszcze na gwarancji. Nie był katowany na zimno, czyli zaraz po uruchomieniu. Prawidłowa eksploatacja przez użytkownika. Uszkodzenia nie ustalono, (tajemnica Audi AG :D ). Silnik wymieniono.

Objawy:
------------
Silne wibracje na zimnym silniku, szarpanie (Tiptronic), głośna praca silnika - jak 4-cylindrowca, silnik nie wkręcał się w czerwony zakres.

W tym samym wątku kolega o nicku A6-4F miał kapitalkę za 12.500 EUR. Problemy pojawiły się już dla przebiegu 65tkm.

2) http://www.motor-talk.de/forum/pleuelab ... 93490.html
PĘKNIĘTY Korbowód, a blok silnika (nie czipowany) całkowicie roztrzaskany. I co ciekawe, to już druga awaria drugiego silnika dla tego samego klienta ! Pierwsza miała miejsce dla 10tkm, druga dla 42tkm. NA dodatek, "rozsypała" się skrzynia. Wg mnie to zwyczajny PECH, i to jaki :diabel:

Więcej nie znalazłem, ale wg mnie to marginalne niedostatki tej jednostki, bowiem w ogłoszeniach na mobile.de zauważyłem liczne informacje o wymianie silnika ... ale BMW, podczas gdy w Audi do tej pory naliczyłem 1 przypadek. A mobile śledzę praktycznie codziennie.

_________________
pozdrowienia

leoTDI

-----------------------------------------------------------------
180 kM ze 110kM ... to chyba nieźle jak na ASV ?
black leon by aligator 0.230/11mm/2,5"MG/1749VB)
Wykres : http://zbyszko.republika.pl/images/wykr800.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2007 23:13:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Jeśli mam być szczery to marginalizowałbym tego typu sytuacje... bo wszystko to są tylko maszyny... ale i tak wybrałbym 3.0 TDI... mimo szacunku jakim darzę markę BMW.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2007 23:23:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Znam takie A6 3.0 tdi Quattro limuzyna z 2005, które ma prawie 300tyś przebiegu i jak na razie żadnych problemów.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2007 21:01:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2007 09:28:37
Posty: 3
Lokalizacja: Wwa
Dzieki "LeoTDI" :)

Ja nie mam zadnych sentymentow do BMW, musze sie przyznac iz prowadze nieautoryzowany serwis BMW i....stad nie mam sentymentow. Nowe beemki to szmelc w porownaniu z poprzednia produkcja, nie mowiac juz o wygladzie - ale to kwiestia gustu wiec o tym nie powinno sie dyskutowac. Jedno trzeba przyznac ze motor 3.0d+steptronic to zajebiscie udany zestaw.

Co do Audi, to wiele tych aut nie naprawiam, totez nie mam zdania - stad moje pytanie na tym forum, stare TDI wiem ze sa dobre, natomiast te nowe .... jak widac "lipa" i "chała" szerzy sie wszedzie, czy to MB czy BMW czy Audi. Starego TDI nie chce wiec nie ma o czym mowic. Chyba przez latwosc i prostote (moj wlasny :): ) serwisu zdecyduje sie chyba na E60..... Bardzo dzieki wszystkim za info.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2007 01:14:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Tym bardziej jak prowadzisz serwis to kup jakieś XD i będziesz zadowolony :peace:

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2007 11:20:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
RESO napisał(a):
Tym bardziej jak prowadzisz serwis to kup jakieś XD i będziesz zadowolony :peace:


Przeciez XD a Quattro to zupełnie inne systemy 4x4.

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2007 22:33:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2005 20:00:46
Posty: 20
Lokalizacja: Częstochowa
Tomek_O32 napisał(a):
Dzieki "LeoTDI" :)

Ja nie mam zadnych sentymentow do BMW, musze sie przyznac iz prowadze nieautoryzowany serwis BMW i....stad nie mam sentymentow. Nowe beemki to szmelc w porownaniu z poprzednia produkcja, nie mowiac juz o wygladzie - ale to kwiestia gustu wiec o tym nie powinno sie dyskutowac. Jedno trzeba przyznac ze motor 3.0d+steptronic to zajebiscie udany zestaw.

Co do Audi, to wiele tych aut nie naprawiam, totez nie mam zdania - stad moje pytanie na tym forum, stare TDI wiem ze sa dobre, natomiast te nowe .... jak widac "lipa" i "chała" szerzy sie wszedzie, czy to MB czy BMW czy Audi. Starego TDI nie chce wiec nie ma o czym mowic. Chyba przez latwosc i prostote (moj wlasny :): ) serwisu zdecyduje sie chyba na E60..... Bardzo dzieki wszystkim za info.


Tomek,

w sumie to nie rozumiem Ciebie. Skoro BMW to teraz wg Ciebie szmelz (co masz na myśli dokładnie?), to czemu chcesz się zdecydować właśnie na nie ? Oczywiście nie zważając na fakt, że prowadzisz serwis ... a może właśnie dlatego :D )
Akurat wygląd zewnętrzny BMW jest dla mnie I-klasa. Wariant 530d w manualu + wersja z dołączanym 4x4 jest mimo wszystko dość ciekawa !
Czemu uważasz Steptronic za fajną rzecz ? Zawsze byłem zwolennikiem manuala.
Mam nadzieję, że jak już będziesz posiadaczem BMW to będę miał sposobność poznać Twoją praktyczną opinię ... a może nawet przejechać się na próbę Twoim wózkiem :)

ps
ponoć części zamienne są tańsze do BMW. Czy tak jest w istocie ?
Sam jeszcze biorę pod uwagę 535d - to jest dopiero jazda :peace:

_________________
pozdrowienia

leoTDI

-----------------------------------------------------------------
180 kM ze 110kM ... to chyba nieźle jak na ASV ?
black leon by aligator 0.230/11mm/2,5"MG/1749VB)
Wykres : http://zbyszko.republika.pl/images/wykr800.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2007 00:27:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Pablo200 napisał(a):
RESO napisał(a):
Tym bardziej jak prowadzisz serwis to kup jakieś XD i będziesz zadowolony :peace:


Przeciez XD a Quattro to zupełnie inne systemy 4x4.


A widzisz jakąś inną alternatywe żeby mieć 4x4 w BMW?

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: