.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 09:11:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Drugi zbiorniczek na podszybiu w allroad, obok płynu hamulca
PostNapisane: 19.lip.2017 20:09:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lis.2014 14:28:27
Posty: 4
Witam wszystkich jako osoba nowa na forum,

W związku z faktem, że nie wiedziałem w jakim dziale zadać pytanie (nie doszukałem się odpowiedniego działu) piszę w dziale ogólnym.

Na początek się pochwalę - niedawno został zakupiony nowy nabytek - audi allroad 2.7 biT, w sumie fajne auto, zawieszenie sprawne, skrzynia manualna z reduktorem, auto na wypasie, navi, skóry, szyber itp itd.
Oczywiście na początku auto zostało doprowadzone do ładu, uszczelniony został silnik, wymieniony rozrząd, zreanimowane zostały czujniki EGT, wyczyszczone odmy, zrobiony downpipe i wydech do tłumika środkowego na 2,5 cala, wymienione świece, wszystkie płyny i filtry...
Po sprawdzeniu na hamowni wyszło 252 KM i coś koło 350 Nm momentu czyli jak w serii, co jak na 308 tys km przebiegu uważam za bardzo dobry wynik.
Auto zostało poddane modyfikacji oprogramowania co dało 306 KM i 460 Nm momentu - jazda stała się przyjemniejsza :)

Wszystko z technicznych kwestii byłoby ok, ale spokoju nie daje mi drugi zbiorniczek na podszybiu, znajduje się obok zbiorniczka z płynem hamulcowym tuż przy obudowie sterownika (od strony kierowcy).
W tym nieznanym mi zbiorniczku płynu jest dosłownie na minimum, nie wiem niestety co tam należy dolać.
Proszę o pomoc - jaki płyn znajduje się w tym zbiorniczku i za co ten zbiorniczek odpowiada, do czego służy?

Z góry dziękuję za pomoc,
Pozdrawiam,
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Drugi zbiorniczek na podszybiu w allroad, obok płynu ham
PostNapisane: 20.lip.2017 20:57:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2715
Lokalizacja: Kr
Ma lpg?
Pokaż jakieś zdjęcie.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Drugi zbiorniczek na podszybiu w allroad, obok płynu ham
PostNapisane: 20.lip.2017 21:01:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lis.2014 14:28:27
Posty: 4
LPG się właśnie dopiero zakłada. Poza tym co ma jedno z drugim wspólnego? Gdy odbiorę samochód to zrobię zdjęcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Drugi zbiorniczek na podszybiu w allroad, obok płynu ham
PostNapisane: 20.lip.2017 21:03:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Pewnie zgredek chciał zasugerować lubrifikator zaworów ? Zgadza się ?
Daj fotkę - popatrzymy co tam siedzi...

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Drugi zbiorniczek na podszybiu w allroad, obok płynu ham
PostNapisane: 20.lip.2017 22:30:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
drookash napisał(a):
Pewnie zgredek chciał zasugerować lubrifikator zaworów ? Zgadza się ?
Daj fotkę - popatrzymy co tam siedzi...


No chyba, że ... nie chcę krakać :
http://a6forum.pl/przekladka-z-anglika-t2365.html

Taki zbiorniczek ?

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Drugi zbiorniczek na podszybiu w allroad, obok płynu ham
PostNapisane: 21.lip.2017 09:28:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lis.2014 14:28:27
Posty: 4
Dzieki Panowie za zaiteresowanie tematem.
To ten zbiorniczek co na linku powyzej. Nie ma znaczenia czy to anglik, czy nie, nasze auto jest ze Szwajcarii.

Panie Zgredek :) ten zbiorniczek nie ma z lubryfikacją nic wspólnego, to jest fabryczny zbiorniczek, po za tym lubryfikacja do audi jest zupełnie zbędna, 2.7biT, podobnie 1.8T ma wzmocnione zawory, to nie ford czy koreańczyk jakiś ze sie po 50 tys na gazie rozleci.

Proszę o info jeżeli ktoś wie do czego sluzy ten zbiorniczek i co do niego należy dolewać.

Jakieś fotki wrzucę w przyszlym tygodniu jak auto wroci z warsztatu po zalozeniu podtlenku LPG.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Drugi zbiorniczek na podszybiu w allroad, obok płynu ham
PostNapisane: 21.lip.2017 15:17:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1869
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi S38L BAM
Weź numer tego zbiorniczka i wbij w google, chyba najprościej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Drugi zbiorniczek na podszybiu w allroad, obok płynu ham
PostNapisane: 21.lip.2017 15:34:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Przeciez lepiej wie ;)
A w Szwajcarii to nie mogło być anglikiem?

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Drugi zbiorniczek na podszybiu w allroad, obok płynu ham
PostNapisane: 22.lip.2017 06:34:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lis.2014 14:28:27
Posty: 4
Wpisywałem w google numer tego zbiorniczka, niestety nic nie da rady znaleźć po tym numerze. Wpisze go później na forum bo gdzieś kartkę zgubiłem i muszę jeszcze raz luknąć.

Geniuszom, którzy twierdzą, że taki fabryczny zbiorniczek mógł być tylko w angliku, a w europejskiej wersji nie mogło go być, albo uważają, że kupiłem anglika, którym wcześniej jeździł Szwajcar z góry dziękuje za odpowiedzi. Nie wysilajcie się chłopaki z takimi hasłami na forum bo to nie ma sensu...

Pozdrawiam i z góry dziękuję za podpowiedzi , mam nadzieje, że ktoś wie co należy dolewać do tego zbiorniczka na podszybiu...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Drugi zbiorniczek na podszybiu w allroad, obok płynu ham
PostNapisane: 26.lip.2017 19:48:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2715
Lokalizacja: Kr
to daj vin albo zdjęcie, czy tak sobie mamy wróżyć. O zaworach i silnikach w audi, myśle, że takich ogólników nie musisz mi opowiadać, kiedyś już takie widziałem na oczy :)

Swoją drogą, bardzo jestem ciekaw co to.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Drugi zbiorniczek na podszybiu w allroad, obok płynu ham
PostNapisane: 21.paź.2017 08:03:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2017 07:51:20
Posty: 3
Witam,

Chciałem wznowić temat tego rzadko spotykanego zbiorniczka, zalogowałem się na swoim koncie, bo wcześniej pisałem z konta żony.
Przepraszam, że zdjęcie wrzucam po tak długiej przerwie.

Obrazek

Jakość słaba bo z zdjęcie jest z telefonu.
Zbiorniczek, o którym mowa zaznaczyłem czerwonym kołem.
Mam nadzieje, że ktoś wie co obsługuje ten zbiorniczek i jaki płyn należy do niego wlewać.
Auto ma reduktor i podejrzewam, że to jakiś siłownik, który go załącza, ale zawsze lepiej wiedzieć na 100%.

Nie jest to anglik na 100%, nie jest to też zbiorniczek mający cokolwiek wspólnego z lubryfikacją zaworów na LPG, bo w silnikach VAG-a skonstruowanych w latach 90-tych jest to rzecz całkowicie zbędna, a jak ktoś widział uszkodzone gniazda zaworowe w tego typu aucie to miało nalatane na LPG grubo ponad 200 tys km...

Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Drugi zbiorniczek na podszybiu w allroad, obok płynu ham
PostNapisane: 23.paź.2017 09:24:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2017 07:51:20
Posty: 3
Temat chyba się wyjaśnił, w zbiorniczku jest najprawdopodobniej płyn hydrauliczny układu odpowiadającego za załączanie reduktora (płyn tego typu co do wspomagania). Dziwne tylko, że na zbiorniczku i w instrukcji samochodu nie ma żadnych informacji co tam lać i należy się tego domyślać i szukać.
Jezeli sie mylę, prosiłbym aby mnie poprawić.

Mam nadzieje, ze komus ten wątek pomoze.
Dziękuję wszystkim za sugestie.

PS. Reduktor jest w allroadach rzadkością, ale montowany był zarówno w angielskich jak i europejskich wersjach ;)

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Drugi zbiorniczek na podszybiu w allroad, obok płynu ham
PostNapisane: 23.paź.2017 11:33:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
No to niespodzianka :) Ogólnie takie ałrot z reduktorem to rzadkość...
Co do zaworów - w 2.7bit masz azotowane trzonki, drążone więc... aż tak to one gazu nie kochają ;)

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Drugi zbiorniczek na podszybiu w allroad, obok płynu ham
PostNapisane: 26.paź.2017 13:02:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2017 07:51:20
Posty: 3
Heh ;) no podtlenku LPG to żadne silniki nie kochają, ponieważ projektowane były do jazdy na Pb. Faktem natomiast jest, że czy 2.7 biT, czy 2.8, czy 1.8T czy inne silniki VAGa skonstruowane w latach 90tych gaz tolerują bardzo dobrze. Wiem z własnego doświadczenia i nie tylko :)

... a co do reduktorów to się w allroadach zdarzają, ale moim zdaniem to zbyteczna rzecz w tego typu aucie z racji tego, że allroad to taki użyteczny drogowy wszędołaz, a nie auto terenowe. Nie ujmując oczywiście napędowi quattro, który pomimo braku blokady jest lepszy niż napędy 4x4 w większości pseudo terenówek. Ja użyłem reduktora raz, żeby zobaczyć czy działa, chociaż niektórym zapewne ze dwa razy się przyda taki bajer :)


Ostatnio edytowano 26.paź.2017 14:21:28 przez stuff, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Drugi zbiorniczek na podszybiu w allroad, obok płynu ham
PostNapisane: 26.paź.2017 13:42:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2014 11:04:06
Posty: 233
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Allroad AKE
stuff napisał(a):
Heh ;) no podtlenku LPG to żadne silniki nie kochają, ponieważ projektowane były do Pb. Faktem natimiast jest, że czy 2.7 biT, czy 2.8, czy 1.8T czy inne silniki VAGa konstruowane w latach 90tych gaz tolerują bardzo dobrze. Wiem z własnego doświadczenia i nie tylko :)

A co do reduktorów to się w allroadach zdarzają, ale moim zdaniem to zbyteczna rzecz w tego typu aucie, chociaż niektórym zapewne zcraz czy dwa się ptzyda taki bajer :)


Kolego jak bys mieszkał w górzystym terenie to zapewne wyjazd z twojej posesji byłby stromy wtedy docenił bys ten reduktor(napewno twoje sprzegło :) )Bo teraz wystartuj pod takie wzniesienie np. z jakims Kampingiem lub przyczepą dla Horsów.

Korzystając z tematu zapytam czy zna ktoś procedure wymiany Oliwy w takiej skrzynce? Pytam bo mam takie ustrojstwo u siebie i przy okazji wymiany sprzegła zmienić chciałbym też oliwe.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: