.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 01:16:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi A6 C6] zawieszenie pneumatyczne (elektronika)
PostNapisane: 23.gru.2010 14:45:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
Na początek pytanie czy ktoś z szanownych kolegów mógłby pomóc w tworzeniu tego wynalazku tzn.
1. czy sterownik posiada CP ?
2. kompresor sterownay jest za pomocą mmi ?
3. do czego służą czujniki przyspieszenia w tym systemie ?
4. skąd zasilany jest kompresor ?
5. czy czujniki poziomowania do ksenonu wykorzystywane są również przez system zawieszenia pneumatycznego ?
Mam kompletną wiązkę z przewodami air do tego systemu, tylne zawieszenie, przednie zawieszenie, kompresor i czujniki przyspieszenia systemu air, ale mam kilka wątpliwości przed przekładką.
czy ośka i quattro mają ten sam rozstaw zawieszenia (jeszcze się nad tym nie zagłębiałem) z przednim jak widze nie ma problemu. Czy jest niezbędny zbiornik ciśnienia?, aha samochód sedan.
Jeśli ktoś z kolegów ma na wyposarzeniu ten system i mógłby coś pomóc np. zdjęcia czy rysunki poglądowe określające gdzie ten system jest montowany w samochodzie to byłbym bardzo wdzięczny za pomoc i wszelkie sugestie, ale nie takie że to jest nie do zrobienia. Wszystkie graty posiadam i zostaje tylko to zamontować, jeśli quattro i ośka się różnią to z dwóch zrobie jedno bo mam ośkę ale i mam zawiechę quattro.

_________________
Audi A6 C6 zrezane ACC, AAS, AFS, TPMS - teraz jest już FULL, FULL, FULL :)
Audi A4 1,9 TDi w automacie zrezane FIS i navi też już jest :) - dodałem TV Hi, Hi i zmieniłem lampy na Valeo i dodałem xenon :)
Audi B4 - zrezane AC/BC+temperatura, zegary S2, zegary dodatkowe S2, elektryka luster, szyb i foteli z grzaniem włącznie, klimatronic, tempomat, airbag, IR.
Co teraz będzie rezane nie wiem, ale się coś wymyśli....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2011 18:26:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
W związku z tym, że aktualnie jestem na etapie zbierania informacji, a jeszcze przed montażem, to mogę już co nie co o tym systemie powiedzieć, a więc sam odpowiem na pytanie:
1. Czy ma sterownik component protection - otóż nie. komunikacja odbywa się po CAN napędu a diagnoza po linii K.
2. Czy kompresor jest sterowany przez MMI - otóż również nie sterowany jest za pomocą sterownika AAS zaś ten przekazuje informacje przez CAN Gateway do MMI co ma nadane 1 priorytet w związku z tym zaraz po przyciśnięciu przycisku CAR w konsoli MMI otrzymujemy na wyświetlaczu dostęp do AAS. (Adaptive Air Suspension).
3. Czujniki przyspieszenia w tym systemie aby możliwe było nastawienie optymalnego tłumienia dla każdych warunków jazdy, konieczna jest znajomość przebiegu ruchów nadwozia w czasie (masy resorowane) i elementów osi (masy nieresorowane). Przyspieszenie nadwozia mierzone jest
trzema czujnikami. Dwa znajdują się na obudowie kolumn zawieszenia, trzeci w prawym tylnym nadkolu. Przyspieszenie elementów osi (masy nieresorowane) określana jest na podstawie oceny sygnałów z czujnika poziomu zawieszenia samochodu. Informacje zaczerpnięte z zeszytów do samodzielnego kształcenia.
4. Skąd zasilany jest kompresor tego jeszcze nie wiem ale to jest + i masa nie wiem czy to + po S-kontakt czy jeszcze w jakiś inny sposób zasilany jest. do tego dojdę.
5. Czy czujniki poziomowania zawieszenia od ksenonów wykorzystywane są do systemu AAS - otóż tak sterownik AAS otrzymuje informacje bezpośrednio z 2 czujników i pośrednio kolejnych dwóch, lewa strona samochodu przekazuje informacje pośrednio, a prawa strona bezpośrednio dlaczego tak bo oba systemy czujników ściśle ze sobą współpracują.

Przy okazji zobaczę jak wyjdzie z zawieszeniem quattro czy zamiana AAS pójdzie bezboleśnie, bo przerobienie mojego samochodu na quattro to dodatkowe graty jak: bak, wydech, kardan, skrzynia i abs+esp choć to ostatnie być może tylko kodowanie, nie wiem zobaczę.

Odpowiadam tutaj, gdyż te wiadomości mogą się komuś przydać. Jak już przystąpię do montażu napiszę co i jak - i jak to wyszło.

_________________
Audi A6 C6 zrezane ACC, AAS, AFS, TPMS - teraz jest już FULL, FULL, FULL :)
Audi A4 1,9 TDi w automacie zrezane FIS i navi też już jest :) - dodałem TV Hi, Hi i zmieniłem lampy na Valeo i dodałem xenon :)
Audi B4 - zrezane AC/BC+temperatura, zegary S2, zegary dodatkowe S2, elektryka luster, szyb i foteli z grzaniem włącznie, klimatronic, tempomat, airbag, IR.
Co teraz będzie rezane nie wiem, ale się coś wymyśli....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2011 20:55:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
nikt mnie do tej pory nie poprawił więc sam to zrobię :) w 5 punkcie napisałem że 2 czujniki zawieszenia pośrednio tak ale nie do systemu AAS, a do poziomowania reflektorów - wymiana danych odbywa się po CAN, co oznacza że wszystkie czujniki podpięte są jednak bezpośrednio do sterownika AAS

_________________
Audi A6 C6 zrezane ACC, AAS, AFS, TPMS - teraz jest już FULL, FULL, FULL :)
Audi A4 1,9 TDi w automacie zrezane FIS i navi też już jest :) - dodałem TV Hi, Hi i zmieniłem lampy na Valeo i dodałem xenon :)
Audi B4 - zrezane AC/BC+temperatura, zegary S2, zegary dodatkowe S2, elektryka luster, szyb i foteli z grzaniem włącznie, klimatronic, tempomat, airbag, IR.
Co teraz będzie rezane nie wiem, ale się coś wymyśli....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2011 21:25:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2011 19:54:28
Posty: 7
i co??udało sie?

_________________
autotip


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2011 07:50:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
Jak chodzi o elektronikę to wszystko jest już dopracowane, (nie jest to zbyt skomplikowana sprawa) gorzej mechanicznie to wygląda, ponieważ trza zrzucać zawiasy i wtykać nowe :) . Obecnie szukam skrzyni odpowiadającej reduktorowi i to będzie skrzynia 3.0 TDI jak tylko ją zakupie zostanie wrzucona do samochodu. Skrzynia i reduktor muszą mieć dopasowane do siebie przełożenia. Momentem się nie przejmuje dmuchawka od BRD, 2 icki i soft dopasuje się do potrzeb. Przy wymianie na quattro niezbędna jest wymiana zbiornika i przeróbka w niewielkim stopniu wydechu.

_________________
Audi A6 C6 zrezane ACC, AAS, AFS, TPMS - teraz jest już FULL, FULL, FULL :)
Audi A4 1,9 TDi w automacie zrezane FIS i navi też już jest :) - dodałem TV Hi, Hi i zmieniłem lampy na Valeo i dodałem xenon :)
Audi B4 - zrezane AC/BC+temperatura, zegary S2, zegary dodatkowe S2, elektryka luster, szyb i foteli z grzaniem włącznie, klimatronic, tempomat, airbag, IR.
Co teraz będzie rezane nie wiem, ale się coś wymyśli....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2011 21:23:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
Z powodu braku skrzyni biegów z odpowiednim przełorzeniem zarzuciłem chwilowo projekt quattro ale za to wstawiłem zawias pneumatyczny no i muszę powiedzieć że, niech się chowa zwykły zawias :) wszystko śmiga pięknie choć nie obyło się bez zgrzytów typu za krótkie półosie :) ale wstawiłem z powrotem swoje półosie i jest git. trochę jeszcze muszę dopracować ustawienia ale takiej gleby samochodu to nie widziałem jak zjechałem z podnośnika szok :) (w uładzie nie było powietrza) ale po zapięciu aku i włączeniu kluczyla autko mile zaskoczyło brrrrrrrrr. i auto wstało potem tylko kalibracja i banan na twarzy.
ile trza czasu na to elektryka 2 pełne dni.
zawiecha 2 pełne dni.
Ktoś by zapytał czemu tak długo - Robota w pojedynke.
Życzę wszystkim wszystkiego dobrego.

_________________
Audi A6 C6 zrezane ACC, AAS, AFS, TPMS - teraz jest już FULL, FULL, FULL :)
Audi A4 1,9 TDi w automacie zrezane FIS i navi też już jest :) - dodałem TV Hi, Hi i zmieniłem lampy na Valeo i dodałem xenon :)
Audi B4 - zrezane AC/BC+temperatura, zegary S2, zegary dodatkowe S2, elektryka luster, szyb i foteli z grzaniem włącznie, klimatronic, tempomat, airbag, IR.
Co teraz będzie rezane nie wiem, ale się coś wymyśli....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C6] zawieszenie pneumatyczne (elektronika)
PostNapisane: 13.kwi.2014 18:39:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2013 08:29:00
Posty: 2
Lokalizacja: lublin
Auto: a6 c5 2,7t
Witam jestem nowym posiadaczem a6 c5 allroad 2,7t z 2001r po wymianie turbin auto lezy na glebie i niezipie niewiem co dalej z tym zrobic bo to juz rok jak stoii pod blokiem prosze o wyrozumialosc i porade. mieszkam w lublinie moze jakis warsztat kumaty bo do kowali sie niewybiore..dziekuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C6] zawieszenie pneumatyczne (elektronika)
PostNapisane: 13.kwi.2014 18:41:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2013 08:29:00
Posty: 2
Lokalizacja: lublin
Auto: a6 c5 2,7t
A jeszcze pod wagiem pokazuje nastepujace bledy w zawiasie..776 czujnik poziomu przod lewy g-78...1771nieznany kod bledu nie aut...65535 uszkodzony modul sterujacy..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C6] zawieszenie pneumatyczne (elektronika)
PostNapisane: 28.sty.2018 23:58:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2012 18:06:04
Posty: 2
Witam. Odgrzewam kotleta.
Robię podobny projekt i potrzebuję jakichś namiarów na użytkownika jasper.
Czy ktoś z klubowiczów ma nr tel do kolegi? Tak będzie najszybciej.
Będę wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C6] zawieszenie pneumatyczne (elektronika)
PostNapisane: 12.mar.2018 20:19:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
To szacun dla Was panowie :peace:

W czasach, gdy każdy odradza pneumatykę, bo jest awaryjna, kosztowna i w ogóle, to Wy ją chcecie montować :)

Brawo Wy i życzę udanych modyfikacji, bo ot super sprawa :okulary:

Kolega, o którego pytacie, ostatni ona forum był we wrześniu 2013r, więc może być ciężko z kontaktem, nie mniej wysłałem mu P.W. ,może sie odezwie, jak ma aktywne konto pocztowe...

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C6] zawieszenie pneumatyczne (elektronika)
PostNapisane: 16.mar.2018 08:45:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
Bardzo przepraszam że się nie odzywałem, a tym bardziej że nie mogłem wcześniej pomóc kolegom, którzy się w moim wątku o mnie dopytywali. Przyczyna prosta - nawał roboty brak czasu na fora.
otrzymałem wiadomość na e-mail i dlatego odpisuję. Jak ktoś dobrze zauważył chyba lepiej będzie zatelefonować dlatego zostawię swój numer i chętnie pomogę w tej kwestii. TEL. 6dziewięć4cztery57pięć74 niezmienny od lat.
Pozdrawiam

_________________
Audi A6 C6 zrezane ACC, AAS, AFS, TPMS - teraz jest już FULL, FULL, FULL :)
Audi A4 1,9 TDi w automacie zrezane FIS i navi też już jest :) - dodałem TV Hi, Hi i zmieniłem lampy na Valeo i dodałem xenon :)
Audi B4 - zrezane AC/BC+temperatura, zegary S2, zegary dodatkowe S2, elektryka luster, szyb i foteli z grzaniem włącznie, klimatronic, tempomat, airbag, IR.
Co teraz będzie rezane nie wiem, ale się coś wymyśli....


Ostatnio edytowano 02.kwi.2018 17:44:51 przez jasper, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C6] zawieszenie pneumatyczne (elektronika)
PostNapisane: 17.mar.2018 21:29:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
Ja bym proponował edytować numer, np:

6dziewięć4cztery57pięć74, tyle teraz wyszukiwarek, spamu i w ogóle ;)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C6] zawieszenie pneumatyczne (elektronika)
PostNapisane: 23.mar.2018 11:08:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
Dzięki

_________________
Audi A6 C6 zrezane ACC, AAS, AFS, TPMS - teraz jest już FULL, FULL, FULL :)
Audi A4 1,9 TDi w automacie zrezane FIS i navi też już jest :) - dodałem TV Hi, Hi i zmieniłem lampy na Valeo i dodałem xenon :)
Audi B4 - zrezane AC/BC+temperatura, zegary S2, zegary dodatkowe S2, elektryka luster, szyb i foteli z grzaniem włącznie, klimatronic, tempomat, airbag, IR.
Co teraz będzie rezane nie wiem, ale się coś wymyśli....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A6 C6] zawieszenie pneumatyczne (elektronika)
PostNapisane: 23.mar.2018 22:53:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
Ale numeru wraz nie edytowałeś :peace:
Nie mam możliwości edytować Twojego posta :)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: