.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2024 07:24:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Odpowietrzanie ukł. Chłodzenia A4 '98 2.4 v6
PostNapisane: 29.gru.2010 10:52:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.lis.2010 09:31:49
Posty: 55
Lokalizacja: Gdańsk
Witam mam pytanko odnośnie Odpowietrzanie układu chłodzenia jak to zrobić najprościej w V6 2.4 benz. Miałem wyciek u dołu pompy spadła obejmka. Naprawilem to i dolalem do max potem znowu jakby wsiąk wiec znowu dolalem gdzies to idzie ale gdzie? Moze ze sie odetkal po jakims czasie i splynal dalej jest jesZcE jedno Leci zimno z nawiewu dopiero przy obrotach powyżej 2500 jest ciepło

_________________
a4 b5 2.4 165 ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2011 13:56:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Jak wymieniasz plyn to ogrzewanie wlaczasz na max,jesli masz klime to na sterowniku dajesz econ i ustawiasz maxymalna temperature,zawsze dolewanie,spuszczanie lub calkowita wymiana musi byc robiona na zimnym silniku.Jezeli odpowietrznik w termostacie nie jest w najzyzszym punkcie to nalezy obrucic tak termostat aby znajdowal sie jak najwyzej.Napelniamy w etapach,czyli do zbiorniczka wyrownawczego lejesz do poziomu max po czym sciskasz weze,gorne i dolne od chlodnicyi tak caly czas,gdy wlejesz juz tyle plynu ile trzeba odczekaj kilka minut,nawet 10,po czym ponownie sciskaj weze chlodnicy zarowno dolny jak i gorny,to pozwoli na pozbycie sie wiekszosci powietrza.Przed uruchomieniem silnika należy zakręcić korek na zbiorniku wyrównawczym i poluzować obejmę zaciskową wężą powrotnego z nagrzewnicy kabinowej. Dla ułatwienia można też wstępnie poruszyć wężem na króćcu - co znacznie ułatwi sprawne odpowietrzanie kiedy płyn będzie juz bardzo gorący.
Kolejne czynnosci:
Zakręcamy korek na zbiorniczku wyrównawczym

Włączamy zapłon, wprowadzamy klimatyzację w tryb ECON, a wyświetlacze żądanej temperatury ustawiamy na HI,jezli nie masz klimatyzacji to ogrzewanie na max.

Uruchamiamy silnik

Po kilku chwilach stopniowo dodajemy gazu i ustalamy obroty w przedziale 2 - 2,5 tyś. na około 3 - 5 minut

Wracamy na krótką chwilę (ok. pół minuty) do obrotów biegu jałowego

Wyłączamy silnik i BADZO OSTROŻNIE :!!: :!!: popuszczamy korek wlewowy na zbiorniczku wyrównawczym przynajmniej do momentu, w którym usłyszymy wyraźne ujście powietrza ("pssss")

Uzupełniamy poziom płynu do "MAX", zakręcamy korek, uruchamiamy silnik

Ponownie ustalamy podwyższone obroty silnika na kilkadziesiąt sekund po czym wracamy do obrotów biegu jałowego i przystępujemy do odpowietrzania nagrzewnicy "kabinowej" .

W tym celu należy powoli zsuwać wąż do miejsca, w którym otwór dpowietrzający nie będzie już zasłonięty przez króciec. Kiedy piojawią się pierwsze bańki powietrza zwiększamy obroty do ok. 1,5 tys. obr/min i obserwujemy kiedy wyciekająca piana zamieni się w płyn G12 .
Czynność kończąca odpowietrzenie nagrzewnicy to nasunięcie węża na krócieć, wyłączenie silnika i dokręcenie obejmy zaciskowej.

Ponownie bardzo powoli i ostrożnie odkręcamy korek zbiorniczka i uzupełniamy poziom płynudo "max"

Zakręcamy korek zbiorniczka, uruchamiamy silnik i po chwili ustalamy obroty na poziomie około 2000 do czasu, aż węże chłodnicy - górny i dolny - osiągną zbliżoną, wysoką temperaturę.

Zostawiamy na kilka minut silnik pracujący na obrotach biegu jałowego

Gasimy silnik i po chwili znowu BARDZO OSTROŻNIE :!!: :!!: popuszczamy korek zbiorniczka wyrównawczego aby umożliwić wypuszczenie powietrza.

Czekamy do wystygnięcia silnika lub w bardzo małych porcjach, stopniowo dolewamy G12 do poziomu MAX

Zakręcamy korek.

Na tym etapie układ chlodzenia powinien byc juz prawidlowo odpowietrzony,jednak po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrow warto jeszcze raz ustawic ogrzewanie na max i po rozgrzaniu odkrecic korek zbiorniczka wyrownawczego zeby odpowietrzyc caly uklad,jezeli plynu ubedzie to odczekaj az silnik ostygnie i dolej do odpowiedniego poziomu.Musisz tez wiedziec ze jesli nalejesz zbyt duzo plynu do ukladu to tak samo bedzie go wyrzucalo przez korek(rozszerzalnosc cieplna).

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2011 09:36:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.lis.2010 09:31:49
Posty: 55
Lokalizacja: Gdańsk
Już gdzies to widziałem ale dzięki jak ustawić economy w klimatroniku
A już wiem ze spieprza pod rozrzadem gdzies od pompy jest mechanika myślisz ze odpowietrzyy jakoś czy sie nie ludzic

_________________
a4 b5 2.4 165 ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2011 15:29:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.gru.2008 17:41:02
Posty: 377
Lokalizacja: Wadowice
Z tego co wiem to dajesz auto i ustawiasz na high bo masz sterownik jak w A100 C4. Co to znaczy ze
nerka1985 napisał(a):
spieprza pod rozrzadem gdzies od pompy jest mechanika
??

_________________
http://www.audiklub.org/club/car/241.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2011 16:36:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.lis.2010 09:31:49
Posty: 55
Lokalizacja: Gdańsk
Sorry nie mam kompa narazie i z iPhone pisze czasami coś zgubię w pierwszym poście pisałem ze mi ucieka płyn i aktualnie auto jest u mechanika najprawdopodobniej pompa siadla i dlatego mogło być zimno bo był hu....owy obieg wody No tak to miało wyglądać

_________________
a4 b5 2.4 165 ps


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: