.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 14:38:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 c4, ACK] - ezektor/suction pump, wymiana - fotostory
PostNapisane: 27.mar.2011 18:08:29 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Doprowadzając auto do stanu igła przyszła pora na zrobienie porządku z wyciekami oleju. Wymieniłem uszczelki pod zaworami (puszczały), uszczelkę przy chłodnicy oleju (sparciała, rozleciala się przy odkręcaniu), ale nadal gdzieś znikał olej.
Szukałem na forum i potancjalnym sprawca mógł być ezektor - zawór odpowietrzania skrzyni korbowej. Suma sumarum okazało się, że mój zawór był sprawny i drożny, a olej uciekał z pęknięcia czarnej, plastikowej, żebrowanej rurki łączącej obie głowice. Olejem zarzygane były okolice korka wleu oleju i byłem pewien, ze zapchany to wina zapchanego ezektora.

Cytując post z forum A6:
Cytuj:
Ezektor jest to cześć instalacji podciśnieniowej, bierze udział w odpowietrzaniu silnika. Zapchany ezektor wraz z odmami może prowadzić do wywalania uszczelek, nierównych obrotów silnika, wyrzucaniem oleju z korka wlewowego.


Sprawny ezektor pozwala na ruch powietrza jak na zdjęciu
Obrazek

Nie chciało mi się czekać na przesyłkę z ASO, znalazłem ezektor na szrocie z silnika 1.8T, niestety był zapchany. Moczyłem w rozpuszczalniku i wyciągnałem sporo syfu, ale nie udało mi się go udrożnić - 30zł poszło w pi..du :)
Obrazek

Mając jeden ezektor "na straty" postanowiłem sprawdzić jak to działa i co tam się może psuć i zapychać.
Obrazek

Ezektor składa się z 3 głównych części:
- obudowy,
- korka z zaworami,
- tulejki/rurki.
Obrazek

Najczęstrzą przyczyną problemów jest zapchanie się otworów przy końcu "rurki". Są tam 3 wypustki zapewniające prześwit.
Obrazek

Na końcu "rurki" zbiera się syf i z czasem blokuje drożność układu.
Obrazek

Korek składa się z jednej komory, 2 gumowych zaworów zwrotnych i bardzo drobnej metalowej siateczki.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tyle teorii. W sieci znalazłem różne opinie. Czasami stary ezektor udaje się udrożnić przy pomocy rozpuszczalnikow lub środków do czyszczenia przepustnic - mi się nie udało.
Sugeruję zakup nowego z ASO za ok 100zł (znalazłem za 90zł + przesyłka). Kod części 058 133 753 B lub 058 133 753 D (zamienne).

0. Nowy ezektor z ASO
Obrazek

1. Odkręcamy 3 śruby - klucz 10. Żółta strzałka pokazuje, w którym miejscu pekł przewód i skąd uciekał olej.
Obrazek

2. Rozpinamy 2 kostki
Obrazek
Obrazek

3. Gumowe węze przypięte są nietypowymi metalowymi spinkami, nie da się ich ponownie wykorzystać. Przy zdejmowaniu trzeba je przeciąć. Węże nie schodzą lekko i nie ma za dużo miejsca na kręcenie, mi pomogło spryskanie WD40 i delikatne pougniatanie węży na łączeniach.
Obrazek

Po wyciągnięciu okazało się, że stary ezektor jest sprawny i nie trzeba było go wymieniać :( Skoro miałem nowy to założyłem, stary będzie wkrótce na allegro :)

4. Pacjent po wymianie. Węże przykręciłem opaskami skręcanimi.
Obrazek

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: