.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.kwi.2024 07:29:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [KOSZT] Utrzymanie A4-A6 C5/B6/B7- Koszt - Silniki
PostNapisane: 20.lis.2019 19:32:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lis.2019 18:57:31
Posty: 13
Lokalizacja: Gdynia
Auto: HRV I
Dobry wieczorek wam wszystkim.

Przychodzę na to poczciwe forumowisko, gdyż pytania mnie trapią a informacji sprzecznych w brut. Otóż samochód zmienić postanowiłem, Audi wybrałem, lecz co wybrać?

    Budżet: 20 tysięcy polskich złotych.
    Oczekiwania: Dostateczna ilość miejsca, żeby zmieścić wózek do bagażnika bez problemu i jakieś bagaże (A6 C5 spokojnie wystarczy chyba), 150+ koni mechanicznych pod maską, silnik nadający się do gazu i spalający nie więcej niż 13 litrów, bez quattro, bez diesla, bez TFSI/TSI (gazownicy mówią, że ciężko zestroić + duży koszt do tego silnika)

    Przeznaczenie: Dziecko będzie wożone za 2 lata, wózek w bagażniku. Głównie trasy krótkie po 5-30 kilometrów. Raz na jakiś czas trasa dłuższa (wakacje, ferie). Obecnie na zbiorniku za 100 zł robimy 380-400 km, w miesiącu niekiedy tylko 2 zbiorniki wyrabiamy :)

Otóż waham się między paroma markami, chociaż niestety z tą kwotą nie poszaleje, gdyż mało co nam się podoba, zrezygnowaliśmy z takich dużych wymagań jak jasne wnętrze czy nietuzinkowy kolor nadwozia (strasznie nie lubię mieć takiego koloru jak 99%, czyli czarny, szary lub srebrny) i nie musi być też koniecznie S-line w A4 B6 (chociaż nie wiem czy nie wolałbym B7 z nowszym rocznikiem który kosztuje podobnie co B6 S-line. Jednakże jeżeli chodzi o Audi w granicach tej kwoty pozostają:
- 100 C4
- A4 B6 i B7
- A6 C5

Rodzina posiadała A6 C5 2.4 V6 163km PB. Jechało fajnie, psuło się tyle co nic, benzyny paliło jak smok (13-15l), gazu koło 12-13. Teraz posiada A4 B7 2.0 132km PB... Trochę są załamani, bo skok w dynamice jazdy jest dość znaczący, dla nich się nie zbiera ani w porównaniu do V6 2.4 ani w porównaniu do 115 km w C-maxie w dieslu... I mnie też nie przekonuje taka dynamika. Zgodnie ze specyfikacją 2.0 B7 zbiera się w 10,5s do setki, mój obecny samochód w 12s przy czym pali 11 benzyny i 11 gazu zarówno w trasie (do 120km/h) jak i w mieście i jest zbyt mały na dziecko, gdyż w 2 jak jedziemy do Zakopca to wyładowana jest też tylna kanapa, bo inaczej się nie da :P Jedyna zaleta jest taka, że przez 5 lat wymieniony zostało sprzęgło i skrzynia biegów (zużycie po pprzednim użytkowniku) i nic więcej... Więc wychodzi może 3000 przez taki okres czasu.

Problem polega na tym, że przez chwile posiadaliśmy 1.8T 163km, ale coś tam było zapchane w smoku w misce olejowej, pompa oleju przez co silnik się zatarł, podobnie mówił jeden z handlarzy z którym dzisiaj gadałem, o jego 1.8T 163 km, że nie poleca ogólnie tego silnika przez to zapychanie i że co 3 wymiany oleju, trzeba smok czyścić, wymieniać czy coś takiego... Powiem szczerze, że silnik 1.8T 190 km byłby dla mnie idealny (przyśpiesza jak należy, pali przyzwoicie), ale trochę mnie zniechęciła ta informacja.

Patrzyłem również na interesujące Mondeo 2.5 220km z magicznym spalaniem jak na tę moc, Avensis II 150km, BMW 3 Touringa 170 km 2.0 i Peugeota 607.



Czy posiadacze ww modeli (C5, B6, B7 o silnikach 1.8-2.4) mogliby rozpisać mniej więcej ile rocznie wychodzi ich (lub wychodził) koszt utrzymania auta? Oraz krótką notkę ile pali?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [KOSZT] Utrzymanie A4-A6 C5/B6/B7- Koszt - Silniki
PostNapisane: 20.lis.2019 20:23:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5203
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Zacznę od końca. Odpuść sobie Mondeo 2,5T (silnik Volvo dobry choć ma sporą wadę konstrukcyjną, która prędzej czy później się ujawni - trzeba będzie blok silnika poprawiać). Puga 607 polecam ale tylko w polifcie. Sam się za takim obecnie rozglądam. Omijaj silnik 2,2 hdi i 2,7 hdi bo to generatory kosztów. 2,2 benzyna 170KM z lpg to dość fajne rozwiązanie choć dynamiką nie powala. 3,0 V6 (w taki celuje) to popularny silnik konstrukcji Renualt/PSA - solidna jednostka choć warto pilnować rozrządu (koła zmiennej fazy rozrządu - co drugą wymianę rozrządu).

A teraz do sedna czyli Audi. W budżecie 20k znajdziesz zadbane i dobrze doposażone A6 C5 z 2,4 i to z Quattro. Moim zdaniem w budżecie 20k to najlepsza opcja dla kogoś kto chce wygodne i dość pojemne auto. B6 według mnie jest z małe choć dla 3 osobowej rodzinki starczy. Tu niestety 2,4 tylko w ośce.

Unikaj automatów w przednim napędzie bo to multitronic i w generacji z tamtych lat to wielka loteria a koszty naprawy mogą sięgać do 8k.

Co do kosztów rocznych to ciężko podsumować jednoznacznie. Wersje są różnie wyposażone i utrzymanie oraz naprawy mogą być zgoła inne - dużo też zależy od sposobu użytkowania auta.



P.S. Zastanów się jeszcze nad Citroenem C5 2004-2008 z silnikiem 2,0 16V lub 2,0 HDI. Obecnie użytkuje i jestem mile zaskoczony...a mam z czym porównywać to auto ;-)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [KOSZT] Utrzymanie A4-A6 C5/B6/B7- Koszt - Silniki
PostNapisane: 20.lis.2019 20:44:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lis.2019 18:57:31
Posty: 13
Lokalizacja: Gdynia
Auto: HRV I
Tak jak napisałem, żadnego Quattro nie wezmę. Przeczytałem dość dużo postów przed chwilą i faktycznie większość ludzi mówi o quattro i proponuje quattro. Ale po co? Co takiego jest w tym napędzie? Komfort? Po moim obecnym samochodzie wszystko będzie komfortem. Chce też uniknąć nadmiernego spalania (Audi z quattro ma wagę 300 kilo więcej, przez co również spalanie jest większe o 1,5L a do tego wbrew logice jest mniej dynamiczne).

Jeżeli chodzi o przyśpieszenie, to wydaje mi się, że wszystko poniżej 9,8s mi podejdzie o ile spalanie będzie mieściło się w zakresie 13L gazu (będę jeździł na gazie). Jeżeli chodzi o B6 i B7 to wielkościowo mi podejdą (w sensie... zmieszczę się z tym z czym mam się zmieścić). Tu raczej nie chodzi o samą wielkość A4 czy A6 (A6 w sedanie też wystarczy, ale wolę Avant, bo Sedan w A4 i A6 nie odpowiada nam z wyglądu), bardziej chodzi o typ silnika 1.8T 163/190 czy 2.4 V6 163 (bo 170 odpada z uwagi na quattro)? Ich koszty, spalanie z doświadczenia.

Szkoda, że automaty mają wadliwe, bo przyjemnie się jeździ w mieście, chociaż też nie są to wersje sportowe, żeby nie spowalniały samochodu, więc o automacie nawet nie myślałem :D

Nie wiem tylko co ma wersja wyposażenia wspólnego z eksploatacją? Tempomat się zepsuje, czy co? :P Mi też nie chodzi o coś dokładnego (chociaż jak ktoś prowadzi spis, to byłoby super). Raczej widełki. Czy będzie to bliżej tysiaka, czy 3 czy 10.

Citroen C5 IV też oglądałem, niestety znalazłem jeden egzemplarz z silnikiem 1.6, ale to najgorszy sort C5. Jeżeli chodzi o silniki 2.0 to niestety są straszne muły ja na taką wagę auta... Ale w sumie Ty mówisz o II generacji? W kombi odpada, wolałbym MK2 Forda jeżeli chodzi o wygląd, a i te mi się nie podobają, ale z dwojga złego... W każdym razie benzynowy silnik 2.0 ma tylko 140 km, zbiera się od 4k obrotów. Silniki diesla odpadają (zbyt duży koszt ON) co napisałem wyżej w oczekiwaniach.
Problemu z doborem samochodu w tej kwocie pewnie by nie było, gdybyśmy potrzebowali samochód dla dwojga, a nie dla trojga a jeszcze pies jest. Ale się zdecydowaliśmy na dziecko i trzeba kombinować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [KOSZT] Utrzymanie A4-A6 C5/B6/B7- Koszt - Silniki
PostNapisane: 20.lis.2019 20:54:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5203
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Nie zrozumie ten kto nie jeździł z tym napędem... Tak to podsumuje. Masz swoje zdanie, ok. Co do spalania owszem, jest większe ale korzyści jest znacznie więcej. Począwszy od trakcji poprzez bezpieczeństwo czy nawet prozaiczne mniejsze zużycie opon czy obciążenie napędów. Można tak się zagłębiać w szczegóły. No ale zawsze można poczytać.....

Odpowiadając dalej. Wyposażenie maksymalne może spowodować, że będzie auto ważyło nawet 200kg więcej...patrz ośka będzie ważyć tyle co z napędami quattro ;-) Czy nadal uważasz, że nie ma to wpływu na spalanie czy zużycie innych elementów (skoro już tak skrajnie liczysz koszty)?

Nie popadajmy w skrajności. Litr więcej przy Quattro to dużo?

Co do cytryny to generacji były w sumie 2 lub naciągane 3. Platforma X4 przed i polift (jedni mówią, że to MK1 i MK2) oraz X7 czyli ostatnia dostępna generacja. Ja mówiłem o potocznej MK2 gdzie jedyny 1,6 jaki był to HDI, który w każdej generacji PSA/Volvo/Fordzie są porażką nie tylko pod względem dynamiki.

Najmniejszy w nich silnik to 1,8 125KM a ja przytaczam 2,0 16V 140KM. Dopiero generacja X7 miałą silnik 1,6 THP.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [KOSZT] Utrzymanie A4-A6 C5/B6/B7- Koszt - Silniki
PostNapisane: 20.lis.2019 21:22:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lis.2019 18:57:31
Posty: 13
Lokalizacja: Gdynia
Auto: HRV I
To prawda, nie miałem styczności z Quattro, ale nie jestem pewny czy stać mnie na te "korzyści" kosztem spalania :P. Trakcja nie jest chyba aż tak potrzebna przy mocy 160 czy 190 koni? Z pewnością 4x4 przydaje się przy jakiś petardach 300+ konnych. Bezpieczeństwo, przyklejanie się do drogi, oczywiście, że tak, ale czy mam zamiar "szybko" brać zakręty? Nie. Jestem ostrożnym kierowcą, a nie napalonym nastkiem na GAZ GAZ GAZ hehe.

Litr tu, litr tam ;) Tak jak napisałem, mój samochód pali 11 gazu na 100 kilometry, czyli jadę za 25 zł.
A4 B6 2.4 V6 quattro gazu spali 13-14 (jeśli patrzeć na raporty użytkowników) czyli dycha więcej.
A6 C5 2.4 V6 quattro spali już 14-15 czyli 15 zł więcej (między obecnym autem a tym jest tysiak różnicy rocznie).

Okej, to nie jest pieniądz, bądźmy szczerzy :D Ale warto wziąć pod uwagę teraz, że obecne auto nie generuje mi dodatkowych kosztów eksploatacji. Trzy lata temu wymienione sprzęgło i skrzynia. A tak, przez te 5 lat, może nawet 6 to tylko tarcze, płyny. Dlatego do tego tysiaka rocznie różnicy za gaz, trzeba będzie uwzględnić ewentualne, inne koszty eksploatacji (ale dlatego pytam jak One wyglądają średnio, bo może też są bezawaryjne, wtedy super i quattro jak najbardziej może być).

Najważniejsze dla mnie jest to, czy handlarz miał rację co do 1.8T, czy nie. Bo jeżeli nie, i nikomu się to nie zdarzyło, to byłoby super. Wolałbym 1.8T 190 koni od 2.4 V6 z quattro czy bez.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [KOSZT] Utrzymanie A4-A6 C5/B6/B7- Koszt - Silniki
PostNapisane: 20.lis.2019 22:45:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1654
Auto: BEX+ Quattro
Mogę wypowiedzieć się jedynie na temat BEXa qauttro Avant, czyli A4 B6 1,8 T 190 KM....

Smok pompy oleju zapycha się od słabej jakości oleju i rzadkich wymian. Dobry olej co 10 kkm i jest wszystko ok. Jedni mają zawalony przed 200 kkm, inni po 200 kkm mają czysto. Odnośnie zapychającego się rzekomo smoka pompy oleju tylko BFB... chciał Cię naciągnąć na BEX. Panie tutaj jest BEX, a wiesz Pan co to oznacza? W praktyce oznacza to wyższą cenę, a BFB można dłubnąć bezpiecznie do 180 KM/240 Nm (moment taki jak w BEX). BEX realnie do 215-220 KM idzie na seryjnych gratach.

W 1,8 T należy zwrócić uwagę na stan napinacza łańcucha. Generalnie jest trwały, ale w razie konieczności trzeba liczyc się z kosztami.

Spalanie dla B6 1,8 T Q avant kształtuje się na poziomie 10 l /100 km, średnia z 3300 km. Więcej miasta, mniej trasy to szybuje w kierunku 11 l / 100 km mieszanie. W wariancie z większą ilością jazdy poza miastem 9 l /100 km jest realne.

https://www.motostat.pl/vehicle-stats/88249
https://www.motostat.pl/vehicle-stats/96377

Raporty dla Sharana 1,8 T w LPG i benzynie. Nie wiem, który kod skrzyni ma tak ją zestopniowaną, ale przy 120 km/h jest 2 k rpm (niczym w Dieslu).

Pytanie o quattro... zdrowy AVF w ośce potrafi przysmażyć kapcia. Start z Q? Auta lekko przysiada i startuje jak z procy. W spokojnej jeździe nie muszę martwić się o dozowanie gazu, żeby nie kopać się na mokrym.

Obecnie przejechałem niecałe 5 kkm owym autem, więc wielu rzeczy nie wiem na jego temat. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [KOSZT] Utrzymanie A4-A6 C5/B6/B7- Koszt - Silniki
PostNapisane: 21.lis.2019 08:57:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lis.2019 18:57:31
Posty: 13
Lokalizacja: Gdynia
Auto: HRV I
Napisałem PW do kolegi z pytankiem, by nie zaśmiecać :)

jakby ktoś jeszcze wszedł, proszę o opinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [KOSZT] Utrzymanie A4-A6 C5/B6/B7- Koszt - Silniki
PostNapisane: 21.lis.2019 10:12:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1249
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Jak liczą się koszty to 1.8T w A4 to świetna opcja. Co do C5 to owszem jest większe, ale też cięższe i potrzebuje więcej mocy, żeby być równie dynamiczne jak A4. Sam nawet rozważałem BEX`a, ale ostatecznie padło na C5 z 2.7T. Na R4 przyjdzie jeszcze czas, a póki co trzeba cieszyć się V6.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [KOSZT] Utrzymanie A4-A6 C5/B6/B7- Koszt - Silniki
PostNapisane: 22.lis.2019 16:24:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1654
Auto: BEX+ Quattro
Biedron napisał(a):
Jak liczą się koszty to 1.8T w A4 to świetna opcja. Co do C5 to owszem jest większe, ale też cięższe i potrzebuje więcej mocy, żeby być równie dynamiczne jak A4. Sam nawet rozważałem BEX`a, ale ostatecznie padło na C5 z 2.7T. Na R4 przyjdzie jeszcze czas, a póki co trzeba cieszyć się V6.

Na starcie zwykle BEX jest droższy w zakupie. Zdrową serię BFB można zbliżyć do BEX pod kątem momentu obrotowego. Na seryjnym IC będzie puchł przy 190 KM. BFB ma dłuższą skrzynię i jest większy wybór. Osobiście szukałem BFB, ale trafił się blisko BEX w fajnym wyposażeniu i stanie, stąd decyzja o BEX.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [KOSZT] Utrzymanie A4-A6 C5/B6/B7- Koszt - Silniki
PostNapisane: 22.lis.2019 19:15:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lis.2019 18:57:31
Posty: 13
Lokalizacja: Gdynia
Auto: HRV I
"Na starcie jest droższy" - Masz na myśli po prostu cenę zakupu, czy to, że przeważnie trzeba trochę wyłożyć po zakupie? :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [KOSZT] Utrzymanie A4-A6 C5/B6/B7- Koszt - Silniki
PostNapisane: 22.lis.2019 19:49:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1654
Auto: BEX+ Quattro
Laptor napisał(a):
"Na starcie jest droższy" - Masz na myśli po prostu cenę zakupu, czy to, że przeważnie trzeba trochę wyłożyć po zakupie? :P

Sprzedający podnosi cenę z tego powodu. Zajechaną sztukę tu i tu można kupić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [KOSZT] Utrzymanie A4-A6 C5/B6/B7- Koszt - Silniki
PostNapisane: 06.mar.2020 21:27:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2020 08:46:02
Posty: 4
Witam czytam czytam posty , jakas opinia nad 2.0 fsi / tfsi / 2.4 benzyna ?? czytalem ze 2.0 to syf nad syfem ale jak szukam auta to duzo ludzi sprzedaje 2.0 z przebiegami 200/300 tys.
jak patrzec na auto z duzym przebiegiem??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [KOSZT] Utrzymanie A4-A6 C5/B6/B7- Koszt - Silniki
PostNapisane: 07.mar.2020 16:23:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1654
Auto: BEX+ Quattro
Vego1677 napisał(a):
Witam czytam czytam posty , jakas opinia nad 2.0 fsi / tfsi / 2.4 benzyna ?? czytalem ze 2.0 to syf nad syfem ale jak szukam auta to duzo ludzi sprzedaje 2.0 z przebiegami 200/300 tys.
jak patrzec na auto z duzym przebiegiem??

2,0 TFSI ogarnąć z bolączek i jeżdzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [KOSZT] Utrzymanie A4-A6 C5/B6/B7- Koszt - Silniki
PostNapisane: 07.mar.2020 16:39:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2020 08:46:02
Posty: 4
a 2.4 ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [KOSZT] Utrzymanie A4-A6 C5/B6/B7- Koszt - Silniki
PostNapisane: 07.mar.2020 16:52:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
2.4 udana konstrukcja, nie ma specjalnych wad, przy większym przebiegu możliwe, że nastawniki będą do roboty albo/i łańcuchy ale trochę ta moc jest bardziej papierowa, 1.8T zdecydowanie jakiś lepiej sobie radzi w codziennym użytkowaniu, 2.4 ciszej i przyjemniejszy dźwięk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [KOSZT] Utrzymanie A4-A6 C5/B6/B7- Koszt - Silniki
PostNapisane: 07.mar.2020 17:50:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2020 08:46:02
Posty: 4
hubos21 napisał(a):
2.4 udana konstrukcja, nie ma specjalnych wad, przy większym przebiegu możliwe, że nastawniki będą do roboty albo/i łańcuchy ale trochę ta moc jest bardziej papierowa, 1.8T zdecydowanie jakiś lepiej sobie radzi w codziennym użytkowaniu, 2.4 ciszej i przyjemniejszy dźwięk





to co proponujesz ? 1.8T czy 2.4 ?
mam jedna 2.4 na oku z przebiegiem 140 tys :o
1.8T > przebiegi od 230tys
2.4 > przebiegi rzędu 150-200 tys


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [KOSZT] Utrzymanie A4-A6 C5/B6/B7- Koszt - Silniki
PostNapisane: 07.mar.2020 18:47:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lut.2014 15:42:04
Posty: 1654
Auto: BEX+ Quattro
Vego1677 napisał(a):
hubos21 napisał(a):
2.4 udana konstrukcja, nie ma specjalnych wad, przy większym przebiegu możliwe, że nastawniki będą do roboty albo/i łańcuchy ale trochę ta moc jest bardziej papierowa, 1.8T zdecydowanie jakiś lepiej sobie radzi w codziennym użytkowaniu, 2.4 ciszej i przyjemniejszy dźwięk





to co proponujesz ? 1.8T czy 2.4 ?
mam jedna 2.4 na oku z przebiegiem 140 tys :o
1.8T > przebiegi od 230tys
2.4 > przebiegi rzędu 150-200 tys

1,8 T występowało z Q w B6/B7, 2,4 w B6 nie.

Patrz na stan, niekoniecznie przebieg.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [KOSZT] Utrzymanie A4-A6 C5/B6/B7- Koszt - Silniki
PostNapisane: 07.mar.2020 19:28:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Vego1677 napisał(a):
hubos21 napisał(a):
2.4 udana konstrukcja, nie ma specjalnych wad, przy większym przebiegu możliwe, że nastawniki będą do roboty albo/i łańcuchy ale trochę ta moc jest bardziej papierowa, 1.8T zdecydowanie jakiś lepiej sobie radzi w codziennym użytkowaniu, 2.4 ciszej i przyjemniejszy dźwięk





to co proponujesz ? 1.8T czy 2.4 ?
mam jedna 2.4 na oku z przebiegiem 140 tys :o
1.8T > przebiegi od 230tys
2.4 > przebiegi rzędu 150-200 tys


Jedno i drugie będzie OK, patrz na stan wnętrza i patrz też w kierunku C5


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [KOSZT] Utrzymanie A4-A6 C5/B6/B7- Koszt - Silniki
PostNapisane: 07.mar.2020 22:43:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2020 08:46:02
Posty: 4
a przy a6 c5 jak wygladają koszta użytkowania ? jak wygląda sprawa z automatami ? > trip tylko quattro >jak silnik przy c5
a jak sytuacja a6 c6 2.4 ben? przebieg 200+
mozna ocene

https://www.olx.pl/oferta/audi-a6-c6-2- ... DEDLz.html


2.4 z gazem jak współpracuje?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: