.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 12:16:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a4 95r. 1.6 ADP] falujace obroty
PostNapisane: 20.lis.2005 19:45:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2005 12:42:05
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
Witam.Jestem już załamany heh.Ciągle falują mi obroty w a4 95r. 1.6 ADP.
Wymieniłem już:
czujnik halla
świece
przewody WN
sonda lambda
i ciągle to samo.VAG pokazywał przed wymianą sondy, nieprawidłową mieszankę paliwa.a po wymianie jeszcze nie sprawdzałem.Zapala bez problemów.Albo się coś zacina,nie wiem bo czasami chodzi bez problemów a nagle znowu się zaczyna falowanie.Czasami to boje się że mi zgaśnie na skrzyżowaniu.
Pomóżcie proszę..!

_________________
(.)(.) hmm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2005 20:38:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2005 21:04:59
Posty: 356
Lokalizacja: Warszawa/Ryki
Podobno normalka w tym silniku. Z tego co slyszlem ciezko wyeliminowac. Wiem ze może pomóc regulacja elektornicznej przepustnicy (nie mam pojecia jak to sie robi, moj elektronik/mechanik mi to powiedzial), pozatym w elemencie przepustnicy jest tez silniczek krokowy, proponował bym przeczyscic caly ten mechanizm czyli przepustnice z krokowym i wszystko co sie tam znajduje.
Mi akurat nie faluje, ale mam dziwny objaw (jazda na gaize) przy dodawaniu gazu podczas ruszania, najpierw oborty zamiast rosnac to spadają poniżej wolnych obrotów, a poźniej zaczyna sie wkrecac troche za szybko czego elektem jest ruszanie z 3tys obrotów i wyglada to z boku jak bym sie jezdzic uczyl.
W grudniu jak mechanik i ja bedziemy mieli wiecej czasu to postawie do niego samochod na czyszczenie i regulacje przeustnicy itd..

PS tez mialem cos z Hallem, ale to byla wina kolesia ktory do zalozenia nowej kopółki wyjoł aparat zaplonowy i cos tam pomieszał. Facet do ktorego jade w nastepnym miesiacu wlasnie mi to naprawil.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2005 00:15:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 12:46:09
Posty: 99
Lokalizacja: Zakopane
Witaj!

Mialem taki problem, komputer nie wykazywal zadnych bledow. U mnie pomoglo wyczyszczenie przepustnicy - po wyjeciu okazalo sie ze nie ma w ogole przeswitu (patrzac pod swiatlo) przy zamknietej przepustnicy. Nagar ktory uzbieral sie na jej sciankach uniemozliwial doplyw powietrza i auto na wolnch obrotach szalalo tak jak pewnie Tobie.

_________________
A4 ADR A.D. 1995


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2005 00:24:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2005 21:04:59
Posty: 356
Lokalizacja: Warszawa/Ryki
Krzysiek napisał(a):
Witaj!

Mialem taki problem, komputer nie wykazywal zadnych bledow. U mnie pomoglo wyczyszczenie przepustnicy - po wyjeciu okazalo sie ze nie ma w ogole przeswitu (patrzac pod swiatlo) przy zamknietej przepustnicy. Nagar ktory uzbieral sie na jej sciankach uniemozliwial doplyw powietrza i auto na wolnch obrotach szalalo tak jak pewnie Tobie.


Jest jakis wiekszy problem z wyjeciem jej (jakies delikatne czesci na ktore trzeba uwazać, albo wyzyko jak przy czyszczeniu krokowca, albo przepływomierza) ? Bede w weekend w domu i az mnie swierzbi zeby to rozebrac :>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Znowu falowanie a4:(
PostNapisane: 21.lis.2005 10:26:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2004 14:20:00
Posty: 322
Lokalizacja: pomorskie
gwiazdor napisał(a):
Witam.Jestem już załamany heh.Ciągle falują mi obroty w a4 95r. 1.6 ADP.
Wymieniłem już:
czujnik halla
świece
przewody WN
sonda lambda
i ciągle to samo.VAG pokazywał przed wymianą sondy, nieprawidłową mieszankę paliwa.a po wymianie jeszcze nie sprawdzałem.Zapala bez problemów.Albo się coś zacina,nie wiem bo czasami chodzi bez problemów a nagle znowu się zaczyna falowanie.Czasami to boje się że mi zgaśnie na skrzyżowaniu.
Pomóżcie proszę..!


Czyszczenie i adaptacja przepustnicy to jest pierwsza rzecz którą powinieneś zrobić. Kiedyś miałem to samo i miałem zamiar zamiar zabierac się do tego co Ty, ale znajomy mechanik wyczyścił mi przepustnicę i jak ręką odiął, ponoć czyszczenie/adaptację powinno robić się przy każdej wymianie oleju.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2005 10:51:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 07:19:45
Posty: 260
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A6 C7
Mam akurat A4 1,8 ADR ale falowanie miałem również. Aby je wyeliminować wyczyściłem przepustnicę - zdjąłem rurę doprowadzającą powietrze do przepustnicy i szmatką nasączoną benzyną ekstrakcyjną zmyłem dość sporą ilość osadu. Po złożeniu nie odczułem zbytniej różnicy więc podpiąłem komputer i VAG-COMem zrobiłem adaptację przepustnicy. Dosłownie jak ręką odjąć na benzynie, a na gazie zawahanie 1000-700 obr. naprawdę zdarza się sporadycznie i to prawdopodobnie z winy "zwykłej" instalacji gazowej. Oczywiście znacznie lepiej wyczyści się przepustnicę po jej wyjęciu. Słyszałem także iż czasem winą falowania są nieszczelne przewody podciśnieniowe dochodzące w okolice przepustnicy (trzeba sprawdzić czy nie są popękane).
Wadą jest to iż po odłączeniu akumulatora jak to miało miejsce u mnie dolegliwość powróciła i dopiero ponowna adaptacja przepustnicy pomogła (komputer w samochodzie utracił nastawy). Adaptację można wykonać po odłączeniu akumulatora także poprzez pokonanie około 200 km z różnymi prędkościami na benzynie.

_________________
Audi A6 C7 2.0TDI ULTRA
Audi A6 C6 2.0TDI 140KM
Audi A6 C5 1,8T 150KM, APU + LPG IV -gen
Audi A4 1,8 125 KM, ADR + LPG II-gen
Audi 80 B3 1,8 90 KM, PM + LPG II-gen
i inne....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2005 11:18:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.cze.2005 16:02:52
Posty: 201
Lokalizacja: Lublin
Kamill
Cytuj:
Mi akurat nie faluje, ale mam dziwny objaw (jazda na gaize) przy dodawaniu gazu podczas ruszania, najpierw oborty zamiast rosnac to spadają poniżej wolnych obrotów, a poźniej zaczyna sie wkrecac troche za szybko czego elektem jest ruszanie z 3tys obrotów i wyglada to z boku jak bym sie jezdzic uczyl.

prawdopodobnie za bogata mieszanka na wolnych obrotach (lpg)

_________________
Audi A4 B6 1.8T AVJ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2005 12:19:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.maja.2005 12:38:17
Posty: 9
Lokalizacja: Suchedniów
miałem to samo w a3 i u kolegi mechanika podnieślio mi obroty i przeciścili przepustnice trwało to 5 minut i był spokój i to samo zrobiłem teraz w nowym nabytku a4 1.6 98

_________________
Audi a3 99 2005>
Audi a3 98 2004>2005
oba silniki 1.6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2005 12:43:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 10:44:14
Posty: 59
Lokalizacja: Bełchatów
u mnie czyszczenie przepustnicy pomogło na 4 dni. Potem znowu mi obroty falowały. Teraz wymieniłam przepustnicę i mam święty spokój.
Po prostu, nic nie pomagało, wymiana czujnika temp., nastawianie przepustnicy, filtry paliwa, sprawdzanie dolotow, kabli sondy i w koncu decyzja zapadła - znalazłam mechanika który mi założył przepustnicą na próbe, żebym nie musiała kupowac bez sensu jesli to nie jest to. Pomogło.
Nie wiem co z tamtą było nie tak. I pewnie się nie dowiem.
Polecam mojego mechanika z Piotrkowa Trybunalskiego. Jakby ktos chciał namiary do niego to g;) Powiedział ze będzie szukał aż znajdzie.
gośc sie zajmuje tylko vw, audi łacznie z chipowaniem itd.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: mam podobnie
PostNapisane: 23.lis.2005 00:08:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 01:00:23
Posty: 38
Lokalizacja: Siedlce
Bart_D napisał(a):
Mam akurat A4 1,8 ADR ale falowanie miałem również. Aby je wyeliminować wyczyściłem przepustnicę - zdjąłem rurę doprowadzającą powietrze do przepustnicy i szmatką nasączoną benzyną ekstrakcyjną zmyłem dość sporą ilość osadu. Po złożeniu nie odczułem zbytniej różnicy więc podpiąłem komputer i VAG-COMem zrobiłem adaptację przepustnicy. Dosłownie jak ręką odjąć na benzynie, a na gazie zawahanie 1000-700 obr. naprawdę zdarza się sporadycznie i to prawdopodobnie z winy "zwykłej" instalacji gazowej. Oczywiście znacznie lepiej wyczyści się przepustnicę po jej wyjęciu. Słyszałem także iż czasem winą falowania są nieszczelne przewody podciśnieniowe dochodzące w okolice przepustnicy (trzeba sprawdzić czy nie są popękane).
Wadą jest to iż po odłączeniu akumulatora jak to miało miejsce u mnie dolegliwość powróciła i dopiero ponowna adaptacja przepustnicy pomogła (komputer w samochodzie utracił nastawy). Adaptację można wykonać po odłączeniu akumulatora także poprzez pokonanie około 200 km z różnymi prędkościami na benzynie.
......
Mam taki sam silnik i szukałem o adaptacji. W jaki sposób robisz adaptacje przepustnicy vagiem - czy tu chodzi o wpisanie wartości domyslnych czyli default po wyczyszczeniu przepustnicy? Czy się mylę? Także mam zamiar się do tego zabrac ale nie wiem czy nie jestem w błędzie.

_________________
1.8 ADR 96


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 07:19:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 07:19:45
Posty: 260
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A6 C7
Adaptację robi się tak:
wchodzisz VAG-COMem w silnik "01-Engine", gdy już znajdzie jednostkę wchodzisz w grupę "Basic Settings - 04", a następnie po wejściu, po lewej stronie w okienku obok UP i DN wpisujesz 098 i wciskasz GO....w czterech okienkach po prawej stronie będą zmieniały się parametry aż w jednym z nich zapali się ADP-OK i zrobione......powodzenia.
Wcześniej trzeba usunąć wszystkie błędy oczywiście.

_________________
Audi A6 C7 2.0TDI ULTRA
Audi A6 C6 2.0TDI 140KM
Audi A6 C5 1,8T 150KM, APU + LPG IV -gen
Audi A4 1,8 125 KM, ADR + LPG II-gen
Audi 80 B3 1,8 90 KM, PM + LPG II-gen
i inne....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 11:38:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2004 21:45:03
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa
Ważne :!!: :!!: :!!:
Temperatura silnika minimum 80 stopni.

_________________
Audi b-4 2.0 E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 15:29:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2005 21:04:59
Posty: 356
Lokalizacja: Warszawa/Ryki
Czy używając ktróegokolwiek z tych: http://obd2.pl/obd2/sklep.php?op=subcatcontent&id=1052913026 interfejsów moge dokonac ustwienia przepistnicy?
I czy w czyms to przeszkadza jezeli interfejs posiada KKL ? Bo moge takie akurat zlacze kupic taniej.
Poniewaz moze bardziej kalkuluje mi sie kupic interfejsc niz zaplacic mechanikowi x2 tyle i jeszcze złącze mi zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2005 09:07:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 07:19:45
Posty: 260
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A6 C7
Prawdopodobnie tak. Ale radzę zapytać oto sprzedających takie urządzenia. Audi A4 jak się nie mylę używa protokołu OBD I. Linia KKL nie powinna w niczym przeszkodzić bo do A4 podpina się tylko linie K i zasilanie.
Co do tej opłacalności to różnie to bywa bo czasem sam kod błędu to dużo za mało....potrzebna jest jeszcze duża wiedza...ale z pomocą kolegów z forum to bardzo przydatny przyrząd.

_________________
Audi A6 C7 2.0TDI ULTRA
Audi A6 C6 2.0TDI 140KM
Audi A6 C5 1,8T 150KM, APU + LPG IV -gen
Audi A4 1,8 125 KM, ADR + LPG II-gen
Audi 80 B3 1,8 90 KM, PM + LPG II-gen
i inne....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2005 10:05:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 12:24:24
Posty: 174
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ten rocznik używa jednej linii K, więc większość fejsów bedzie dobra. Jak masz zamiar kupić fejs to najlepiej kup coś na układach ISO (trochędroższe, ale jest zapas na przyszłość) lub na max-ie. Nie kupuj na opto, bo mogą być problemy z niektórymi programami, chociaż z VAG-COM-em nie powinno być problemów.

:peace:

_________________
Hello, Professor Falken. Would you like to play a game?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2005 10:14:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 12:24:24
Posty: 174
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ja ostatnio używam tego i jetem zadowolony :D . Podstawowa zaleta tego fejsu to jego możliwość dołączenia do laptopa po USB przy umiarkowanej cenie zakupu.

:peace:

_________________
Hello, Professor Falken. Would you like to play a game?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2005 15:21:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2005 21:04:59
Posty: 356
Lokalizacja: Warszawa/Ryki
Dzieki chłopaki za odpowiedź ja kupiłem tego http://allegro.pl/show_item.php?item=73586189 Jest odrazu z przejsciowka na usb ktora na allegro chodzi po ~30zł, wiec duzo nie zaplacilem. Dojdzie w tygodniu to dam znac jak sie sprawuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2006 08:38:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 20:13:17
Posty: 34
Lokalizacja: Wrocław
Witam i mam pytanko,fakt że jest to już dosyć stary temat ale nie mogę sobie poradzić z adaptacją.Robię wszystko wg opisu "Bart_D" ale ile czasu by to nie trwało to i tak nigdzie nie ma -ADP-OK - .Nie wiem co jest czy coś mimo wszystko robię żle czy może trzeba wisać inny kanał (nie 098 tylko np 060 czy coś w tym rodzaju) .Mój motor to 2,8 30 zaworów oznaczenie literowe ACK.Będę wdzięczny za jakąś poradę.Pozdrawiam

_________________
A6 2.8 30V ACK 193 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2006 09:54:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Lonek napisał(a):
Witam i mam pytanko,fakt że jest to już dosyć stary temat ale nie mogę sobie poradzić z adaptacją.Robię wszystko wg opisu "Bart_D" ale ile czasu by to nie trwało to i tak nigdzie nie ma -ADP-OK - .Nie wiem co jest czy coś mimo wszystko robię żle czy może trzeba wisać inny kanał (nie 098 tylko np 060 czy coś w tym rodzaju) .Mój motor to 2,8 30 zaworów oznaczenie literowe ACK.Będę wdzięczny za jakąś poradę.Pozdrawiam

U mnie jest ten sam problem przy 1.8T.
Wyciągnij wtyczkę od przepustnicy, potem podepnij, włącz zapłon na 1 minutę, nic nie dotykaj, oczywiścią wyłącz wszystkie urządzenia elektryczne i czekaj.
Bedziesz wtedy słyszał dzwięk spod maski, silniczek nastawnika przepustnicy.
Jak przestanie nastawnik pracować, to odczekaj jeszcze jakieś 30-40 sekund.
Potem wyłącz zapłon i ciesz się zaadaptowaną przepustnicą.
PS: kanał dobry wybierasz, ma być 098.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2006 10:27:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Poodpinajcie sobie odmy, to przepustnice zawsze będą czyste i błyszczące.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: