.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.maja.2025 23:33:28

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL]Prawda czy fałsz-pomiar wg. FISa
PostNapisane: 04.paź.2007 22:11:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 09:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Problem dotyczy pomiaru średniego spalania w A6 Avant AFB przez tzw. "komputer pokładowy".
Mianowicie, od zawsze dokonywałem pomiaru zużycia paliwa metodą tankowania pod korek, poczym wg.
wyliczeń zawsze wychodzi 8.0-8.3, najwyżej 9.0L zimą.(cały czas miasto, odcinki po 5-10km) Od niedawna,
czyli jakoś od 50km mam na pokładzie zamontowany
FIS którego do tej pory niemiałem i wg. jego wzkazań auto "pali" 10.3L ,co jest zupełnym absurdem.
Zauważyłem że wzkazanie średniego spalania
potrafi podskoczyć nawet o 1L na postoju (na początku tak było jak stałem 5min. w korkach)teraz już mniej reaguje
na dłuższy postój i nawet powoli spada średnie spalanie podczas jazdy, ale bardzo powoli.
I teraz chcę zapytać czy FIs potrzebuje trochę czasu na poprawne wyświetlanie wartości spalania? i
czy po tym czasie można mu bezgranicznie ufać? I czy chwilowe spalanie jest odświeżane co 30m?, bo tak zinterpretowałem niemiecką instrukcje,
a z niemieckiego niestety jestem głab :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 22:20:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 09:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Fis liczy średnią spalania od momentu zresetowania. Nie jest nieomylny. Można go próbować kalibrować VAGiem. U mnie błąd wynosi c.a. 0,5l/100km.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2007 22:24:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 09:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Prosze podpowiedz mi jak z kalibrować to VAGiem
I czy rozmiar kół może powodować błędny pomiar?
I co z tym odświeżaniem co 30m - prawda to?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 01:41:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 19:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
Mój FIS pokazywał spalanie idealnie dokładnie.
Po jakimś czasie zaczął przekłamywać - ok 0,4 l/100 km jak sprawdziłem.
Skalibrowałem wskazanie VAGiem i teraz jest OK. Teraz przekłamanie u mnie wynosi ok 0,1 l/100 km (dlaczego nie całkiem dokładnie to za chwilę)

Nie mam w tym momencie dostępu do VAG więc nie pamiętam dokładnie ale operacja jest banalnie prosta. Wchodzisz w grupę 17-Instruments, potem bodajże adaptation w pod którąś pozycją znajduje sie kalibracja FIS.

Ustawia się to tak, że domyślną wartością (stored value) jest 100, można zmieniać (new value) w zakresie 85 do 115 (wartości to procent w stosunku do wartości pierwotnej 100).
Można to zmieniać z dokładnością do 5 % - nie sugeruj się tym, że wpiszesz np 102% - nie da się takiej wartości ustawić...
Jeśli nikt tam nic nigdy nie grzebał to będzie wartość wyjściowa 100.



Nie pamiętam dokładnie jaka to pozycja, musisz poszukać...

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 11:58:14 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 11:06:41
Posty: 8330
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Mi wskazuje średnie 14.8 (reset po tankowaniu) a po zatankowaniu ponownie obliczyłem spalanie: 15.05, jak widać myli się o 0.205 l / 100 km

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 19:30:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 09:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Konrado84 napisał(a):
Ustawia się to tak, że domyślną wartością (stored value) jest 100, można zmieniać (new value) w zakresie 85 do 115 (wartości to procent w stosunku do wartości pierwotnej 100).
Można to zmieniać z dokładnością do 5 % - nie sugeruj się tym, że wpiszesz np 102% - nie da się takiej wartości ustawić...
Jeśli nikt tam nic nigdy nie grzebał to będzie wartość wyjściowa 100.



Nie pamiętam dokładnie jaka to pozycja, musisz poszukać...


Ok.Zaraz sprawdze.
Czyli jakbym stwierdził że FIS troche przekłamuje np: za dużo w stosunku do prawdziwego spalania liczonego za pomocą nalewania pod korek, to zmieniam wartość wyjsciową w dół o 5%? dobrze kombinuję?

Już wiem.
Wchodzimy w instruments, adaptacja no i na kanale 3 jest u mnie wartość 100.Oto chyba chodziło??
I teraz jak mi np. FIS zawyża to zmieniam wartość na 95,90,85, itd,aż zacznie poprawnie wyświetlać. tak?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 20:25:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 19:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
Dobrze kombinujesz :) Można ustawić bodajże 85, 90, 95, 100, 105, 110, 115 % - przynajmniej tak wtedy gdzieś wyczytałem.
Nie wiem tylko w którą stronę to działa, ja to na początku zrobiłem odwrotnie...
Niestety w tym momencie Ci nie pomogę bo chwilowo nie mam dostępu do VAGa, najwcześniej w niedzielę wieczorkiem mogę się podpiąć (wtedy zobaczę co mam u siebie i powiem Ci w którą stronę to jest, chyba, że nie wytrzymasz do niedzieli i sam sprawdzisz :D ).
Nie wiem też czy to pod 3 pozycją jest...
Będę wiedział w niedzielę wieczór jak coś :)

A 4,2 swoją drogą wcale tak jeszcze nie żłopią, przynajmniej benzynki :D

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 21:39:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 09:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Wolę niegrzebać bez niewiedzy więc czekam do niedzieli na twoją odpowiedz.
przymomnę się na P.W
dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 22:28:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 23:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Pabloniss,
otóż to czego szukasz znajduje się dokladnie w 17 - Kombiinstruments -> 10 - Adaptation -> grupa 003 - wartość 100 przestaw przy obecnym wskazaniu FIS-a od razu na 90 - zrób TEST i SAVE.
Po czym pojeździj, zatankuj pod korek wylicz z proporcji spalanie i porównaj ze wskazaniami FIS-a - jeżeli się nie zgadzają dalej zrób 85 lub 95 w zależności od tego co Ci wyjdzie...

Cholerny FIS oszukuje do tego stopnia, że ja mam u siebie ustawione na 85% i różnica między jego wskazaniami, a spalaniem rzeczywistym jest teraz ok. 0,1 l/100 km.
To wszystko - nie czekaj do niedzieli tylko działaj... :)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2007 22:38:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 09:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Teraz wszystko jasne.
Sprawdzę i zdam relację czy coś się zmieniło.
Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2007 11:07:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lut.2006 19:32:04
Posty: 321
Lokalizacja: małopolska
Dzięki Carl :)
Wyręczyłeś mnie i zaspokoiłeś moją ciekawość. Do niedzieli nie dałoby mi to spokoju :peace:

Dodam jeszcze coś: jak sprawdzam raz na jakiś czas wskazania FIS to staram się oczywiście zrobić jak najwięcej km, a poza tym tankuję na tej samej stacji, a nawet dystrybutorze! Tankując na 2 różnych stacjach miałem raz rozbieżność 0,3 l (na odcinku ok 600 km! Inna kalibracja dystrybutora czy co?)

_________________
A8 AKE
W wolnym czasie: www.konradwojcik.xt.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2007 20:28:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 09:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Już zmieniłem narazie na 90% i powiem że już inaczej wkazuję Fis, ale narazie nic więcej niepowiem, bo potrzeba trochę czasu.
Druga sprawa która mnie nurtuje to odświeżanie chwilowego spalania co 30m.Jak już wpomniałem wcześniej jeżdze tylko po miescie i bardzo mnie to denerwuje że jak fis się już rozbuja to już musze hamować
Prawdopodobnie też można bybyło to skorygować VAGiem, tylko jak?
Wchodząc 17 - Kombiinstruments 10 - Adaptation i dalej na którymś kanale bodajże 6 jest wartość 30.Czy to może być to???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2007 14:44:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 23:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
pabloniss napisał(a):
Już zmieniłem narazie na 90% i powiem że już inaczej wkazuję Fis, ale narazie nic więcej niepowiem, bo potrzeba trochę czasu.
Druga sprawa która mnie nurtuje to odświeżanie chwilowego spalania co 30m.Jak już wpomniałem wcześniej jeżdze tylko po miescie i bardzo mnie to denerwuje że jak fis się już rozbuja to już musze hamować
Prawdopodobnie też można bybyło to skorygować VAGiem, tylko jak?
Wchodząc 17 - Kombiinstruments 10 - Adaptation i dalej na którymś kanale bodajże 6 jest wartość 30.Czy to może być to???


Nie... to jest inspekcja serwisowa co 30 tys. km - nie dotykaj
...a na kanale 5 - inspekcja olejowa co 15 tys. km

Konrado84 napisał(a):
Dzięki Carl :)
Wyręczyłeś mnie i zaspokoiłeś moją ciekawość. Do niedzieli nie dałoby mi to spokoju :peace:

Dodam jeszcze coś: jak sprawdzam raz na jakiś czas wskazania FIS to staram się oczywiście zrobić jak najwięcej km, a poza tym tankuję na tej samej stacji, a nawet dystrybutorze! Tankując na 2 różnych stacjach miałem raz rozbieżność 0,3 l (na odcinku ok 600 km! Inna kalibracja dystrybutora czy co?)


Można to nazwać inną kalibracją dystrybutora... :) :D :):
Mafia paliwowa czuwa i nie śpi... :peace:
Trafna uwaga - najlepiej przy kalibracji FIS-a tankować to samo paliwo, z tego samego dystrybutora na tej samej stacji.
Dobrze jeszcze jak będzie w tej samej cenie... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 22:20:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 09:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Witam po dłuższej przerwie. Zmieniłem vagiem na 85% i po przejechaniu około 300km w mieście staneło na 9.5LPo zmianie systamatycznie spadało o 0.1L dziennie i teraz od dwóch dni stoi.Może dlatego że zima przyszła i generalnie motor jest zimny? Wiem że troche mniej spalił.Co można jeszcze zrobić???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 22:25:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 23:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Spadnie Ci niżej jak pojedziesz w trasę... :):
300 km to za mało, aby sprawdzić kalibrację. 85% to max :/

9,5 l/100km w mieście ? - zazdroszczę Ci wyniku :) :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 22:34:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 09:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Fajnie że ktoś mi wreszcie zazdrości :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2007 20:19:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 09:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
Mineło sporo kilometrów od ostatniego mojego postu i wynik dalej na poziomie 9.5L wg. fis-a. Fakt..na dłuższej trasie spadło dużo niżej, ale w miescie znowu to samo. I teraz mnie zastawia fakt iż błędny pomiar fisa może być spowodowany niestandardowymym rozmiarem kół (18"). Znalazłem na http://de.openobd.org/audi/a6_4b.htm coś takiego:

{Bremsenelektronik}

Steuergerät Login/Codierung II (Bosch 5.7)

Hinweis #1: Nach Login/Codierung-II muss eine spezifische Codierung erfolgen.
Hinweis #2: Für Fahrzeuge mit 6-Zylinder Dieselmotor, 1LG-Bremsanlage und Multitronic gilt abweichend Login/Codierung-II 07499.

STG 03 (Bremsenelektronik) auswählen
STG Login/Codierung II -> Funktion 11

0?xxx: Fahrzeugtyp

6 - Audi A6 Leichtpanzer
7 - Audi A6

0x?xx: Bremsen

1 - 2FNR 42 AL 18" (PR-1LJ/1LP)
2 - 2FNR 42 AL 17" (PR-1LL)
3 - FN3 16" (PR-1LF/1LT)
4 - HP2 16" (PR-1LX)
4 - FNR 16" (PR-1LG)
5 - FN3 15" (PR-1LB/1LE)
6 - C54 (PR-1LZ)

0xx?x: Motor

5 - 4/6-Zylinder Dieselmotor
7 - 4/5-Zylinder Benzinmotor
9 - 6/8-Zylinder Benzinmotor

0xxx?: Getriebe

5 - Schaltgetriebe
7 - Automatikgetriebe
9 - Multitronic



Steuergerät Codierung (Bosch 5.7)

Hinweis #1: Vor der Codierung muss ein spezifischer Login/Coderung-II erfolgen.
Hinweis #2: Nach erfolgreicher Codierung muss eine Grundeinstellung des Lenkwinkelsensors (G85) durchgeführt werden.
Hinweis #3: Für Fahrzeuge mit 6-Zylinder Dieselmotor, 1LG-Bremsanlage und Multitronic gilt abweichend Codierung 06399.

STG 03 (Bremsenelektronik) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07

0?xxx: Fahrzeugtyp

6 - Audi A6
7 - Audi A6 Leichtpanzer

0x?xx: Bremsen

1 - C54 (PR-1LZ)
2 - FN3 15" (PR-1LB/1LE)
3 - HP2 16" (PR-1LX)
3 - FNR 16" (PR-1LG)
4 - FN3 16" (PR-1LF/1LT)
5 - 2FNR 42 AL 17" (PR-1LL)
6 - 2FNR 42 AL 18" (PR-1LJ/1LP)

0xx?x: Motor

5 - 4/6-Zylinder Dieselmotor
7 - 4/5-Zylinder Benzinmotor
9 - 6/8-Zylinder Benzinmotor

0xxx?: Getriebe

5 - Schaltgetriebe (PR-G0C/G0K/G0G/G0L)
7 - Automatikgetriebe (PR-G0E/G0F/G0Q)

niewiem co dokładnie znaczą te opisy, jedynie sie domyślam, ale jest tam coś o rozmiarze felg.
I czy po zmianie kodowanie coś się zmieni w sposobie obliczania???


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: