.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 12:11:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 (ALLROAD) 2.5V6 AKE] Wymiana płynu we wspomaganiu.
PostNapisane: 06.mar.2008 21:44:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Witam serdecznie wszystkich :diabel:

W dziesiątym poscie tego topica znajduje się mini tutorial wymiany :peace:
A tu bezpośredni link: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 2&start=10

Niedawno rozciekł mi się silnik spod dekli (wyciek usunąłem moimi ręcyma ;) ale na początku myślałem że to przekładnia kierownicza (na dziurach stukało zawieszenie)
Sprawdziłem więc stan oleju hydraulicznego w zbiorniczku. Był niski co jeszcze bardziej mnie utwierdziło w przeonaniu że magiel idzie do krainy wiecznych
notlaufów...

Głupi nie przypatrzyłem jaki ma być olej i zalałem ori z ASO G00400 (zielony) a fabrycznie był G00200 (żółty). Dolałem 100ml nowego i zacząłem się rozglądać za przekłądnią. Po 2 dniach sprawdziłem stan - i ku mojemu zdziwienu nic nie ubyło... (a cała kostka pod domem była już zalana olejem :/ więc myślę - k..wa o co chodzi? Na bagnecie od silnika nic mi nie ubywało) Zwaliłem osłony z dołu i rzeczywiście leje olejem z góry od tyłu silnika - myślę że katastrofa - uszczelnienie na wale - ale kilka chwil obserwacji lusterkiem na przegubach ujawniło winowajcę czyli dekle.

Zacząłem się zastanawiać czy dolanie zielonego G004 do G002 nie powoduje jakichś nieporządanych efektów i postanowiłem wymienić olej. Jak odsysałem strzykawką ze zbiorniczka w celu sprawdzenia jaki jest to zauważyłem że za pięknie nie wyglądał ale tragiczny też nie był.

Odkręciłem zbiorniczek, zdjąłem wężyk powrotny i tu zaczęły się schody (robiłem to o 11 w nocy) bo nie mam niczego czym mógłbym przedłużyć wężyk żebym mógł olej do czegoś spuścić. Więc poskłądałem wszystko do kupy i nalałem do zbiorniczka płynu. Przejechałem 30km i odessałem wszystko co się dało zalewając w miejsce starego nowy olej. I tak w kółko aż zużyłem całą butelkę (900ml). Olej teraz jest dużo bardziej przejrzysty.

Teraz moje pytanie:
Czy zostawić to w spokoju i nie przejmować się? Czy jednak jakoś go wymienić w całości (zdejmując przewód powrotny do zbiorniczka, i dolewając olej podczas kręcenia kierownicą na zgaszonym silniku)

Proszę o pomoc bo nie może zejść mi to z głowy.


Pompa pracuje tak jak wcześniej, nic nie leje itd.
Pozdrawiam Stamlej :peace:

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Ostatnio edytowano 23.lip.2008 18:14:05 przez Stamlej, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 22:14:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Uczynisz niesamowitą przyjemność ;) łopatkowej pompie wspomagania - dostawą świeżutkiego oleju.

To co zrobiłeś dotychczas, nawet jeśli przypadkowo, ma głęboki sens - ponieważ "międzywymiana" dodatkowo oczyszcza układ hydrauliczny ;) .

Opróżnij układ "na" wężu powrotnym z przekładni kierowniczej i "na" wężu zasilającym przy pompie wspomagania.

Zresztą, po co pytasz skoro i tak sobie /celująco!!/ poradzisz ... .

:D :P :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 22:22:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
OK :diabel: :): :peace:
W takim razie jutro popołudniu się za to zabieram. Dzięki Piotrusiu! :d O co chodzi z opróżnianiem na węzyku zasilającym pompę?
Czy poniższa procedura jest właściwa?
-zdejmuje wężyk powrotny
-zaślepiam zbiorniczek na wolnym krućcu
- dolewam oleju żeby układ nie zassał imiędzy czasie powietrza a pomagier kręci kierownicą max w lewo - przytrzymuje 2 sek - max w prawo i tak w kółko
- jak z wężyka wylotowego nie będzie już wypływał brudny olej złożyć do kupy wszystko
- zalać zbiorniczek i zapalić silnik
- po jakimś czasie sprawdzić poziom oleju i wewntualnie uzupełnić

Może ktoś dobry pomógłby mi i napisał w jakiej grubości wężyk się zaopatrzyć (jaka jest średnica krućca na zbiorniczku)
I czy jedna flaszeczka nowego oleju mi wystarczy?

Ps. Czekam Piotrusiu z niecierliwością na kolejną odpowiedź na PMkę :D (co chwilę sprawdzam maila czy nie przyszedł przypadkiem z informacją o nowej wiadomości na AKP :diabel: )

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 02:07:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Witam.
Ja wymieniałem u siebie ostatnio plyn... i zalałem zielony z numerem G 00200.
Stary płyn miał kolor brązowy i wyglądał staro.
Gdzie sprawdzałeś że Allroad ma żółty płyn...(czy pomyliło Ci się w czasie pisania).
Ja użyłem dwóch wężyków. Mała średnica i duża średnica(oba dość krótkie były ale starczyło)
Mały(rano sprawdzę średnicę) włożyłem do węża, połączyłem z dużym i dałem duży do butelki po wodzie gazowanej... :D
Wymianę zrobiłem po przez odpalenie silnika i dolewanie płynu do zbiorniczka, i to był mój bląd. Plyn w zbiorniczku ucieka tak szybko że cała operacja trwa może 10 sekund, zassał trochę powietrza.
Przez jakieś 5 min pompa chodziła dośc głośno ale cichła z minuty na minute...
Razem z użyłem 1.5 buteleczki płynu. Aczkolwiek w twoim przypadku jeżeli nie będziesz odpalał silnika jedna butelka powinna wystarczyć. Będziesz miał więcej czasu na dokładne dozowanie... ;)

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 07:05:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
kolego Stamlej,
jeśli mogę Ci coś doradzić w kwestii wymiany płynu wspomagania to łatwiej będzie Ci go wymienić nie włączając silnika, połącz powrót zbiorniczka z jakimś naczyniem, do ktorego bedzie spływał stary płyn, po czym kręć sobie pomału kierownicą w lewo i prawo sprawdzając poziom płynu ( dolewaj nowego gdy pokaże się dno zbiorniczka i tak do momentu gdy na powrocie zobaczysz świeżutki płyn)
Wymieniałem w ten sposób i wszystko jest ok ;)
Pozdrawiam

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 12:41:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
A więc średnica wężyka który wsadziłem do węża powrotnego to 8mm i obwinęłęm go trochę taśmą żeby wchodził na wcisk...

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 13:41:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Ja kupiłem 12 może najdzie :) Będę próbował ;)
Za godzinkę irdę rzezać. :diabel:

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 14:34:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
ja ostatnio wymieniałem ,i własnie na powrotny założyłem dłuższy przewód i do butelki zlewałem ,zrobiłem na 2 litrach oleju febi zielonym (1litr 23zł)
stary płyn wygladał jak przepracowany olej silnikowy

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 15:00:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2006 13:34:01
Posty: 300
Lokalizacja: Słupsk- Irlandia
Stamlej a jak u ciebie z tym kolorem plynu? jaki zalewasz?

_________________
2001 Allroad 2.5 Tdi 180 AKE 134tys. mil - było
2007 A6 Avant 2.0 Tdi 140 BRE 112tys. mil - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 15:12:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Zielony G004000 z Aso (G00200 jest niedostępny i G00400 jest następcą) - litr 63zł Ale może być też febi zielony KONIECZNIE MINERALNY! Nie wlewać czerwonych seecyfików pod żadnym pozorem.

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 20:01:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
No i jestem po całej operacji.
Proste jak sr..nie że tak brzydko powiem ;)

Dla ułatwienia sprawy dorzucę jeszcze schemat układu wspomagania z ETKI:
http://sleev.neostrada.pl/akp/Zawieszen ... aganie.pdf

Ale muszę przestrzec wszystkich którzy sie za to zabierają przed zgubieniem gumowego krążka który siedzi w profilu blachy do którego wciska się mocowanie zbiorniczka.
Mi najpierw wyszedł razem ze zbiorniczkiempo czym hamsko spadł i musiałem się nieżle nagimnastykować żeby go znaleźć, żeby za chwilę podczas wkładania zbiorniczka na miejsce wcisnął się do środka profilu i było "po ptokach..." :<
No ale za nieuwagę się płaci...
Rozbierałem nadkole, zdejmowałem osłonę silnika ale na nic. Przepadł w czeluściach i nie sposób go wyjąć.
Dobrze że dokompletowałem takie cusik z innego auta (lublin :diabel: ) Było z tym troszkę żezanka ale 5 minut i po sprawie. Oczywiście jak zwykle musiałem przeciąć nożem palec :D

Ważną sprawą jest albo robienie wymiany na podnośniku (żeby przednie koła były uniesione), lub podłożenie pod fprzednie koła czegoś co zmniejszy tracie podczas skkręcania, lub najechanie kołami na wilgotną trawę ;)

Dla potomnych - wężyk fi 8 o grubośći 1.5mm wchodzi idealnie do wężyka powrotu z ukłądu więc można go spokojnie wcisnąć i ma się już jedną sprawę załatwioną.
Gorzej jest z zatkaniem krućca jak się nie ma narzędzi i wyposażenia ale druga osoba do pomocy i wszystko się przeskoczy.
Jest ona potrzebna przez 5 minut i zatyka palcem kruciec oraz dolewa płynu w czasie kręcenia kierownicą. Samemu można to zrobić ale trzeba coś wykombinować do zatkania (może to być wężyk fi 10 i wkręcona śrubka z jednej strony lub czymś zatkania - ale ja miałem tylko fi 8 i fi 12)

Olej spuszczany z racji tego że zrobiłem "między prawie wymianę" był żółto-zielony - dość czysty. Ale po wymianie jest śliczny - aż palce lizać! :diabel:

Zeszło mi 750ml nowego płynu.

Pozdrawiam i dziękuję za zaangażowanie.


EDIT:

MINI TUTORIAL (treść PMki, którą wysłałem do perwnego AKPowicza)


Ok
Pomogę Ci - ale nie mam jakoś strasznie dużo czasu więc powiem po krótce:

link do schematu z ETKI:
http://sleev.neostrada.pl/akp/Zawieszen ... aganie.pdf


Procedura:
- jeżeli masz olej czerwony to bezwzględnie musisz wymienić olej na nowy, przejechać się z 50km i wymienić go jeszcze raz na świerzy olej zielony (mineralny)

- jeżeli masz strasznie brudny olej to zastosuj międzywymianę (była o niej mowa w temacie który masz do przeczytania jako pracę domową ;) )

- jeżeli jest żółtawy, zielonkawy to wymień zgodnie z poniższą instrukcją:

Potrzeba Ci jedną butelkę płynu (na jedną zmianę, bez między wymiany) do wspomagania G004000 lub FEBI ZIELONY!! a;e z mojego doświadczenia wiem że po zalaniu nie orginalnego płynu zawsze coś skrzypi itd więc można odżałować 20zł na płyn orginalny. Jeżeli chcesz wymienić płyn porządnie przepłukjąc układ to muszisz zainewstować w dwie flaszeczki.

Przynalmniej metr węża gumowego/igielitowego o średnicy 8mm (grubość ścianki 1,5 mm)

Strzykawkę - jak największą - i 20cm wężyka który najdzie na końcówkę strzykawki (tą, na którą się zakłada igłę)


1) najedź na trawę przednimi kołami (lub podłóż pod koła coś co zmniejszy tarcie, albo podnieś przód auta podnośnikiem/podnośnikami - zrób to ostrożnie - najlepiej podłóż kobyłki lub cegły, klocek drewnianiy itp...)

2) otwórz maskę, zdejmij osłonę plastikową ze zbiorniczka płynu do wspomagania (nr 28 ze schematu)

3) odessaj jak najwięcej płynu ze zbiorniczka

4) odkręć śruby mobujące zbiorniczek (2 szt.) - podczas wyjmowania zbiorniczka uważaj na gumę (nr 21) ze schematu

5) podnieś go jak najwyżej i włóż pod niego dużo szmatek/papieru toaletowego (ale szmaty lepsze są) - jak zdejmiesz przewód ze zbiorniczka to się wyleje trochę płynu jeszcze... Ja oprócz szmatek dałem jeszcze obciętą butelkę po coli - położyłem na szmaty - żeby nie rozlewało się naookoło.

6) ściśnij kombinerkami opaskę nr 25 (ze schematu) i nasuń ją kilka cm na węża - opaska węża powrotnego - jak patrzysz z od przodu auta - to wąż powrotny jest bliżej ściany grodziowej komory silnika (czyli bardziej z tyłu)

7) zjejmij węża - teraz rozleje się trochę płynu - więc rób to uważnie

8) wsuń do węża powrotnego przewód igielitowy (jeżeli średnica nie pasowała by - u mnie było idealnie - to owiń przewód tąśmą izolacyjną)

9) włóż drugi koniec węża do naczynia (bulteka, słik itd...) i postaw nisko - może być na ziemi.

10) zatkaj czymś kruciec zbiornicznka (może być to kawałek węża fi 10 z wkręconą srubką, lub czymś zaślepionego)

11) dolej do pełna nowego płynu i kręć kierownicą do oporu lewo - prawo (przytrzymuj w skrajnych położeniach na sekundę)

12) kontroluj cały czas czy jest olej w zbiorniczku - jak zassa powietrze to trzeba edzie póżniej odpowietrzać układ...

13) zużyj w ten sposób prawie całą buteleczkę - musisz mieć na końcową dolewkę

14) jak będzie wylewał się już ładny - czysty olej możesz skończyć

15) opróżnij cały zbiormiczek (możesz poprostu tak kęcić kierownicą, żeby zostało w nim mało płynu)

16) wyjmij przewód z węża powrotnego

17) odślep kóciec zboirniczka

18) załóż węża i opaskę

19) sprawdz, czy wszystko jest ok

20) wyjmij szmaty, powycieraj rozlanyt olej (o ile taki będzie - ja mia miałem nawet kropelki ;-) )

21) wciśnij zbiorniczek do gumoewgo krążka - dolne mocowanie zbiorniczka - UWAŻAJ ZEBY ZROBIĆ TO PORZĄDNIE!osmarowanie olejem gumowego krążka znacznie ułatwi sprawę ;)

22) dokręć śruby

23) dolej płynu do pozycji max - na bagneciku

24) zapal silnik i pokręć kierownicą w lewo i prawo - przytrzymaj na chwilę w skrajnym położeniu (około 2 s)

25) zgaś silnik i skontroluj płyn - ewentualnie dolej

26) załóż osłonę (nr 28)

I masz zmieniony płyn :)

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Ostatnio edytowano 06.gru.2008 14:50:54 przez Stamlej, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2008 18:47:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Po namowie Stamlej postanowiłem wymienić płyn do wspomagania:

Obrazek


Płyn do wspomagania:
Obrazek


W ten sposób rozwiązałem poślizg opon :peace:
Obrazek



W tym miejscu wsuwa sie rurke do spuszczania starego płynu:
Obrazek



Słoik do którego powendruje stary płyn: (oczywiści to nie jest cały płyn który spóściłem - łącznie cały słoik 0.7 + to co na zdjęciu)
Obrazek


Płyn który spuściłem:
Obrazek


Płyn dolewałem do momentu kiedy w rurce zamiast czarnej cieczy pojawiła sie w końcu ciecz w takim kolorze: :peace:
Obrazek

Jeszcze raz wielkie dzięki Stamlej za szczegółowy opis dzięki któremu nawet taki laik jak ja może sobie sam pogrzebać :peace: :peace: :peace:

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 12:11:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
:580: :we2:

Gratki Rav - bardzo się cieszę że zrobiłeś wymianę :) - sam widzisz jaka była tam czarna kreatura ;)

Fotki się z pewnością przydadzą i zobrazują innym choć trochę zagadnienie :peace:

Pojeżdzij chwilę (tak z 200km) i sprawdź jaki kolor będzie miał płyn. Jeżeli będzie zielony to zostaw a jak się zabrudzi (a w to w sumie wątpię) to w tedy zmieniaj :)

I jak wspomaganie teraz? :):


PS - dobry sposób z tym piachem :peace: :peace: :peace:

Pozdrawiam serdecznie! :)

Stamlej

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 16:35:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Stamlej napisał(a):
I jak wspomaganie teraz? :):


W zasadzie nie odczułem różnicy - ale napewno warto zrobić taką wymiane bo płyn strasznie wyglądał

Stamlej napisał(a):
PS - dobry sposób z tym piachem :peace: :peace: :peace:

I całkiem nieźle sie sprawdził - moi rodzice akurat zakładali kostke na podwórku i dlatego na to wpadłem :peace:

Stamlej napisał(a):
Pozdrawiam serdecznie! :)


Ja też pozdrawiam :peace:

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2008 23:15:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lut.2008 21:03:33
Posty: 39
Lokalizacja: Białystok
a ja mam do pytanko ,czy na zbiorniczku masz moze napis NUR MINERAL, bo jesli tak to olej ktroy zalales to syntetyk wedlug specyfikcji FEBI,a napis na zbiorniczlu wyraznie sugeruje tylko olej mineralny.Nom to i tyle pozdrawiam

_________________
A6 C5 AVANT ASN 2001r
e34 525TDS 1992r
SUNNY Y10 1,7D ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2008 20:45:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
GUGA u mnie na pojemniku było napisane G00400 ale jak pytałem w sklepie to według katalogu wyszedł im właśnie ten febi co na zdjęciu

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 08:41:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2007 08:44:26
Posty: 303
Lokalizacja: Gostynin / Wólka Nosowska
Jak ja kiedyś zmieniałem olej, to miałem Febi, ale w białej butelce, na pewno mineralny, a ten ze zdjęcia chyba nie jest.

_________________
S6 C6 5,2 BXA Quattro 2011>>??
S6 C5 4,2 AQJ Quattro M6 2009>>2011
A6 C5 2,5TDI AKE Quattro M6 2007>>2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2008 17:00:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Macie rację - wcześniej nie popatrzyłem dokładnie jaki to febi...
MA BYĆ 6162 lub ori G00400

Także Rav niestety lepiej zmieniaj... Puki jeszcze syntetyk nie wyrządził szkód w układzie :/

Ale teraz masz już wprawę więc pójdzie Ci szybko :peace:

Pozatym syntetyk wypłukał Ci układ z syfów :):
Tylko kup tym razem 2 butelki na porządne płukanie ;)

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2008 20:53:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.2008 16:37:25
Posty: 323
Lokalizacja: Łowicz
Dobrze, że zauważyliście. Dzisiaj zrobiłem podwójną wymiane płynu tzn:
Wymieniłem litr zrobiłek około 50 km i znowu wymieniłe tak więc teraz już chyba będziew wszystko ok.

Tak sie zastanawiam tylko czy mogłem lekko zapowietrzyć układ ponieważ za pierwszym razem podczas kręcenia kierownicą w pewnym momencie zagapiłem sie i opróżnił sie zbiornik podczas kreęcenia kierownicą. Około dwóch obrotów poszło bez płynu -> tak strzelam. Przy drugiej zmianie było już wszystko ok.

_________________
a6 c5 2.5TDI V6 AKE 206ps mtm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2008 21:28:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Nie przejmój się Rav :peace:

Układ się sam odpowietrza. Jakbyś tak zrobił na włączony msilniku to wtedy było by nie ciekawie bo pompa ubiła by pianę z płynu - ale to co u Ciebie jest nie jest powodem do obaw :):

Gratulacje udanej wymiany i pożegnania się ze złem ;) ;)

PS. Teraz to masz mega czysty układ :D

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: