No i jestem po całej operacji.
Proste jak sr..nie że tak brzydko powiem
Dla ułatwienia sprawy dorzucę jeszcze schemat układu wspomagania z ETKI:
http://sleev.neostrada.pl/akp/Zawieszen ... aganie.pdf
Ale muszę przestrzec wszystkich którzy sie za to zabierają przed zgubieniem gumowego krążka który siedzi w profilu blachy do którego wciska się mocowanie zbiorniczka.
Mi najpierw wyszedł razem ze zbiorniczkiempo czym hamsko spadł i musiałem się nieżle nagimnastykować żeby go znaleźć, żeby za chwilę podczas wkładania zbiorniczka na miejsce wcisnął się do środka profilu i było "po ptokach..."
No ale za nieuwagę się płaci...
Rozbierałem nadkole, zdejmowałem osłonę silnika ale na nic. Przepadł w czeluściach i nie sposób go wyjąć.
Dobrze że dokompletowałem takie cusik z innego auta (lublin

) Było z tym troszkę żezanka ale 5 minut i po sprawie. Oczywiście jak zwykle musiałem przeciąć nożem palec
Ważną sprawą jest albo robienie wymiany na podnośniku (żeby przednie koła były uniesione), lub podłożenie pod fprzednie koła czegoś co zmniejszy tracie podczas skkręcania, lub najechanie kołami na wilgotną trawę
Dla potomnych - wężyk fi 8 o grubośći 1.5mm wchodzi idealnie do wężyka powrotu z ukłądu więc można go spokojnie wcisnąć i ma się już jedną sprawę załatwioną.
Gorzej jest z zatkaniem krućca jak się nie ma narzędzi i wyposażenia ale druga osoba do pomocy i wszystko się przeskoczy.
Jest ona potrzebna przez 5 minut i zatyka palcem kruciec oraz dolewa płynu w czasie kręcenia kierownicą. Samemu można to zrobić ale trzeba coś wykombinować do zatkania (może to być wężyk fi 10 i wkręcona śrubka z jednej strony lub czymś zatkania - ale ja miałem tylko fi 8 i fi 12)
Olej spuszczany z racji tego że zrobiłem "między prawie wymianę" był żółto-zielony - dość czysty. Ale po wymianie jest śliczny - aż palce lizać!
Zeszło mi 750ml nowego płynu.
Pozdrawiam i dziękuję za zaangażowanie.
EDIT:
MINI TUTORIAL (treść PMki, którą wysłałem do perwnego AKPowicza)
Ok
Pomogę Ci - ale nie mam jakoś strasznie dużo czasu więc powiem po krótce:
link do schematu z ETKI:
http://sleev.neostrada.pl/akp/Zawieszen ... aganie.pdf
Procedura:
- jeżeli masz olej
czerwony to bezwzględnie musisz wymienić olej na nowy, przejechać się z 50km i wymienić go jeszcze raz na świerzy olej zielony (mineralny)
- jeżeli masz strasznie brudny olej to zastosuj międzywymianę (była o niej mowa w temacie który masz do przeczytania jako pracę domową

)
- jeżeli jest żółtawy, zielonkawy to wymień zgodnie z poniższą instrukcją:
Potrzeba Ci jedną butelkę płynu (na jedną zmianę, bez między wymiany) do wspomagania G004000 lub FEBI ZIELONY!! a;e z mojego doświadczenia wiem że po zalaniu nie orginalnego płynu zawsze coś skrzypi itd więc można odżałować 20zł na płyn orginalny. Jeżeli chcesz wymienić płyn porządnie przepłukjąc układ to muszisz zainewstować w dwie flaszeczki.
Przynalmniej metr węża gumowego/igielitowego o średnicy 8mm (grubość ścianki 1,5 mm)
Strzykawkę - jak największą - i 20cm wężyka który najdzie na końcówkę strzykawki (tą, na którą się zakłada igłę)
1) najedź na trawę przednimi kołami (lub podłóż pod koła coś co zmniejszy tarcie, albo podnieś przód auta podnośnikiem/podnośnikami - zrób to ostrożnie - najlepiej podłóż kobyłki lub cegły, klocek drewnianiy itp...)
2) otwórz maskę, zdejmij osłonę plastikową ze zbiorniczka płynu do wspomagania (nr 28 ze schematu)
3) odessaj jak najwięcej płynu ze zbiorniczka
4) odkręć śruby mobujące zbiorniczek (2 szt.) - podczas wyjmowania zbiorniczka uważaj na gumę (nr 21) ze schematu
5) podnieś go jak najwyżej i włóż pod niego dużo szmatek/papieru toaletowego (ale szmaty lepsze są) - jak zdejmiesz przewód ze zbiorniczka to się wyleje trochę płynu jeszcze... Ja oprócz szmatek dałem jeszcze obciętą butelkę po coli - położyłem na szmaty - żeby nie rozlewało się naookoło.
6) ściśnij kombinerkami opaskę nr 25 (ze schematu) i nasuń ją kilka cm na węża - opaska węża powrotnego - jak patrzysz z od przodu auta - to wąż powrotny jest bliżej ściany grodziowej komory silnika (czyli bardziej z tyłu)
7) zjejmij węża - teraz rozleje się trochę płynu - więc rób to uważnie
8) wsuń do węża powrotnego przewód igielitowy (jeżeli średnica nie pasowała by - u mnie było idealnie - to owiń przewód tąśmą izolacyjną)
9) włóż drugi koniec węża do naczynia (bulteka, słik itd...) i postaw nisko - może być na ziemi.
10) zatkaj czymś kruciec zbiornicznka (może być to kawałek węża fi 10 z wkręconą srubką, lub czymś zaślepionego)
11) dolej do pełna nowego płynu i kręć kierownicą do oporu lewo - prawo (przytrzymuj w skrajnych położeniach na sekundę)
12) kontroluj cały czas czy jest olej w zbiorniczku - jak zassa powietrze to trzeba edzie póżniej odpowietrzać układ...
13) zużyj w ten sposób prawie całą buteleczkę - musisz mieć na końcową dolewkę
14) jak będzie wylewał się już ładny - czysty olej możesz skończyć
15) opróżnij cały zbiormiczek (możesz poprostu tak kęcić kierownicą, żeby zostało w nim mało płynu)
16) wyjmij przewód z węża powrotnego
17) odślep kóciec zboirniczka
18) załóż węża i opaskę
19) sprawdz, czy wszystko jest ok
20) wyjmij szmaty, powycieraj rozlanyt olej (o ile taki będzie - ja mia miałem nawet kropelki

)
21) wciśnij zbiorniczek do gumoewgo krążka - dolne mocowanie zbiorniczka - UWAŻAJ ZEBY ZROBIĆ TO PORZĄDNIE!osmarowanie olejem gumowego krążka znacznie ułatwi sprawę
22) dokręć śruby
23) dolej płynu do pozycji max - na bagneciku
24) zapal silnik i pokręć kierownicą w lewo i prawo - przytrzymaj na chwilę w skrajnym położeniu (około 2 s)
25) zgaś silnik i skontroluj płyn - ewentualnie dolej
26) załóż osłonę (nr 28)
I masz zmieniony płyn
Pozdr!