nazbierało się tego trochę i nudzi mi się więc stworzę dzieło dla potomnych
więc tak pacjent to audi 80 B4 ...........avant quattro
a fotki z tel. kom. SE k800i 3,2 mega pikselozy
potrzebne narzędzia
-śrubokręt płaski i krzyżakowy
-małe lusterko
-jakaś latarka najlepiej mała
-wiertarka z przegubową główką ( u ślusarza 20-30 zł) lub jakaś wyjątkowo mała wiertarka
-nóż średni
-kombinerki z okrągłymi końcami
-gwóźdź
-młoteczek
na początek dwie śruby krzyżakowe osłony kolumny kierowniczej i można też łatwo zdjąć półkę pod kierownicą dla lepszej widoczności od dołu i wo gule więcej miejsca


kolejne dwie śruby krzyżakowe od zegarów


tyle razy to przerabiałem że mi wystarczyło przesunięcie zegarów a całą resztę znam na pamięć ale jak ktoś robi pierwszy raz na pewno trzeba odłączać kostki za zegarami też dość skomplikowane ale już mam poskładane może kiedyś uzupełnię
i tu sie zaczyna gimnastyka
dojście jest przez miejsce po przesuniętych\wyjętych zegarach lub od dołu, śrubki dość łatwo zobaczyć ja odkręcałem czubkiem noża
najłatwiej odkręcić te dwie malutkie śrubki
3 wtedy całość
1 i
2 wyjdzie razem
w celu wyjęcia wkładu stacyjki udałem sie do specjalisty ( ślusarz ) który zwykłą wiertarką z główką przegubową 90 stopni zrobił to arcydzieło i wziął 20-30 zł ?


i zostawił pamiątkę na tapicerce
otwory były potrzebne do naciśnięcia tej sprężynki wtedy można podważyć płaskim śrubokrętem wkładkę od przodu lub bardziej drastycznie włożyć klucz leciutko przekręcić i ciągnąć choć nie wiem czy coś sie nie zrypie

po wyciągnięciu pora na nową wkładkę z którą się też męczyłem żeby ustawić takie coś żeby bolec wkładki trafił (ten co mi się złamał) , łatwiej od przodu śrubokrętem ma być chyba prawie pionowo sami wyczaicie


ten bolec w środku po prawej odpowiada za blokadę kierownicy teraz na zewnątrz blokady niema pokręcenie kierownicą spowoduje przesunięcie się tego całego ustrojstwa z tym bolcem cyckiem z prawej na lewą w stronę środka i blokada się załączy
po 40 min wnerwiania sie coś nie pasuje nie mogę ustawić tego czy co, a może ten zamiennik jest coś .......postanowiłem zamienić we wkładkach same główki załatwiło mi to dwa problemy bo eleganco weszła stara oryginalna wkładka z nową główką i nie muszę bawić sie z kluczami bo pozostaje ten sam ( u ślusarza bo do drzwi byłby inny i do stacyjki )
czyli co nowa wkładka siedzi sprężynka ta płaska zaskoczyła choć nie słyszałem ale sie trzyma wkładka nie wypada to teraz z powrotem wkładamy plastikową kostkę z kablami
kostka ma dwa te wystające ramiona
grube i chude pletwy do przymocowania skręcenia tymi małymi śrubkami a z przodu półokrągłe wejście na wystający bolec wkładki ale nie mam zdjęcia od góry tej plastikowej czarnej (....) a ją można wkładać połączoną
1 z
2 i przykręcać małe śrubki
3 albo po kolei


no to byłby chyba koniec bajki reszta to poskręcanie dupereli
przed złamaniem pióra bolca tej wkładki miałem objaw nie działającej połowy elektryki np. brak kierunkowskazów, dmuchawy....... z powodu niecałkowitego cofania się klucza z powrotem z pozycji rozrusznik na pozycję zapłon i był w martwym punkcie bo pękła ta plastikowa kostka elektryczna i sprężyna była luźniejsza nie cofała klucza. Nowa czarna kostka ze 30 zł




ten długi biały pręcik z rozebranej kostki porusza się w duł i odbija z powrotem dzieje się tak jak wkładamy lub wyciągamy klucz to to właśnie steruje zapalaniem wewnętrznego oświetlenia nad drzwiami i lusterkiem wstecznym
a morał z bajki taki żeby się nie siłować z kluczem podczas odblokowywania kierownicy lub szybkiego mocnego przekręcania kluczem na zapłon
UWAGA dokładnie patrzeć co sie kupuje te wkładki z allegro po 30 zł ... mi nie pasowała
dla ciekawskich wszystkie fotki jakie zrobiłem przy tej akcji
picasa- http://picasaweb.google.com/SLAWKO4x4/W ... antQuattro
a ha...zdjęcia pojedynczej wkładki to ten bubel z allegro
coś miałem jeszcze zrobić napisać .....

... hmm tylko co
coś zapomniałem, nie działa ? to dopiszę, poprawię coś chcesz się dowiedzieć napisz