.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.mar.2024 20:18:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1.9TDI 1Z] N75 prawidłowe podłaczenie podciśnienia
PostNapisane: 13.sty.2009 22:19:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2009 09:48:42
Posty: 19
witam,
mam pytanie odnośni prawidłowego podłączenia podciśnienia przy zaworze N75 w B4 TDI z 93 roku - wiec na przepławce BOSCH

autko było niedawno rozbierane nie chodzi jak dawniej, forumowicze w poprzednim moim poście sugerują wymianę N75, chciałbym wykluczyć pomyłkę w montażu przewodów przed zakupem nowego zaworku.
taki wiec:
zawór N75 u mnie umieszczony jest przy akumulatorze ma 3 przewody:
1 na dole ( czerwony) prowadzi do .....
2 na górze skośny ( niebieski) prowadzi do.....
3 na gorze wyprowadzony pionowo ( czarny) prowadzi do.....

z góry dziękuję i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 09:59:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Może ten rysunek Ci pomoże:

http://images41.fotosik.pl/49/2bd47972b4ba02c4.jpg

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 10:16:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2009 09:48:42
Posty: 19
dziękuję ale u mnie inaczej to wygląda. Przedstawiłeś schemat z A4 u mnie jest B4 stary typ na przepławce BOSCH. Jeden z przewodów u Ciebie na schemacie idzie do węża gumowego przy turbo u mnie nie ma czegoś takiego bo jeden z tych przewodów prowadzi do obudowy filtra powietrza. Skoro masz dostęp do ETKI mogę Cie prosić byś odszukał moje auto ??? Jest to B4 TDI 93r na przepływomierzu BOSCH- czyli stary typ
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 10:24:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
no to może ten będzie dobry:

http://images50.fotosik.pl/49/7fb952cfe6b0bafe.jpg

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 10:34:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2009 09:48:42
Posty: 19
Dziękuję wszystko by było pięknie ale to nie N75 tylko N18 czyli zawór recyrkulacji spalin EGR. Jeżeli możesz i masz chwilkę to poszukaj N75 ( zawór wygląda tak samo jak na ilustracji z audi A4 na wcześniejszym schemacie tylko przewody ma gdzie indziej podłączone oznaczony cyfrą 10 - zawór magnetyczny )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 14:08:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Z tego co się orientuję (a na 100% tak jest u mnie) że EGR to EGR a N18, i N75 to zupełnie co innego a na pewno nie zawór recyrkulacji spalin.
Napisz jeszcze raz dokładnie co Ci mam znaleźć w ETCE

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 14:31:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2009 09:48:42
Posty: 19
tak mój błąd , że to napisałem mając na myśli co innego. Więc tak to wygląda u mnie w B4 TDI 93 rok na przepływce BOSCHA http://www.allegro.pl/show_item.php?item=519177448

wiec gdzie powinny iść poszczególne wężyki??
1 na dole ( czerwony) prowadzi do .....
2 na górze skośny ( niebieski) prowadzi do.....
3 na gorze wyprowadzony pionowo ( czarny) prowadzi do.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 14:47:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Znalazłem schemat choć dotyczy Z1 z 1994 roku, ale myślę że o takie coś ci chodziło:
Jest bardzo podobny o ile nie taki sam jak w A4 z 1995r

Obrazek

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 15:09:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2009 09:48:42
Posty: 19
niestety u mnie jest inaczej i za żadne skarby nie mogę nigdzie znaleźć jak to powinno być podłączone.... 3 przewody: turbo, gruszka przy sztandze turbiny, oraz obudowa filtra powietrza. Ta obudowa filtra wszystko zmienia i jest wszystko zupełnie na odwrót niż na tym rysunku ( przynajmniej u mnie) :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 15:50:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
no to już tylko to zostało :

Obrazek

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 16:06:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2009 09:48:42
Posty: 19
Dziękuje bardzo za dobre chęci ale jak widzimy ETKA wcale nie jest doskonała skoro brakuje jej schematu poczciwego starego traktora..... Zresztą jak widać w ETCE na ostatnim schemacie wrzucono w opisach wszystko do "jednego worka" 4,5 i 6 cylindrów :/
W takim razie jak ktoś ma takie samo autko jak ja, może podejrzy jak to wygląda u niego w aucie na żywo ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 21:57:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
http://img385.imageshack.us/img385/1813/1zn75jm5do5.jpg

http://c.wrzuta.pl/wi7822/9dfcbc55002d2 ... blsg2&ft=f

drugi link na 100% jest poprawny

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 00:08:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2009 09:48:42
Posty: 19
no tak ale u mnie żaden przewód nie idzie do rury dolotu powietrza, nawet nie ma takiego króćca bym mógł go podłączyć .... mam natomiast jeden przewód od tego zaworu podłączony do obudowy filtra powietrza.... te schematy które podałeś przedstawiają nowszego 1Z-eta od 94> na przepływce Pierburga, innym kompem itd.

Bobo- widząc po podpisie też masz 1Z-eta co prawda jak się domyślam po dużych modach i prawdopodobnie w nowszej wersji silnika niż ja, może jednak pamiętasz czy ten przewód co na tych schematach przedstawiłeś idący do rury dolotu to on jest umiejscowiony przed czy za turbiną tzn czy w nim jest podciśnienie- lekkie ssanie powietrza z filtra ( jeżeli przed turbiną) czy tez sprężone powietrze- ciśnienie jeżeli ten wąż z króćcem znajduje się już za turbiną.
Dzięki tym danym postaram się to jakoś ułożyć w logiczną całość :|

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 18:45:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Jeśli Twoje n75 wygląda identycznie jak to z na schemacie który CI wysłałem, czyli jak w modelu 94 (identycznie mam na myśli kształt i wyprowadzenia, kolor i obudowa mogą sie różnić np metalowe lub plastikowe), to podłączaj według schematu z tym, że przewód który na schemacie idzie do rury dolotu u Ciebie pójdzie do obudowy filtra. Czyli:

dolny króciec łączysz z króćcem przy turbinie
boczny z króćcem przy gruszce sztangi
a górny z obudową filtra

*za górę uznaję stronę gdzie są dwa króćce

Inaczej być nie może z racji samej zasady działania i konstrukcji tego zaworu n75.

Ps. Modów u mnie na razie brak, zwłaszcza tych dużych. :peace:

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 22:00:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2009 09:48:42
Posty: 19
dzięki, w takim razie rozumiem, że ten wężyk co u Ciebie idzie do dolotu jest przed turbiną wiec jest podciśnienie jak i u mnie będzie w obudowie filtra. :)

u mnie przewody były
1 na dole ( czerwony) prowadzi do gruszki sztangi :/
2 na górze skośny ( niebieski) prowadzi do turbiny :/
3 na gorze wyprowadzony pionowo ( czarny) prowadzi do obudowy filtra :)

Bobo z kolei zobacz na schemat 1 który mi podesłałeś oraz schemat który umieścił maxvilander - tam przewody są podłączone zupełnie inaczej ( np. dolny idzie do dolotu!!!!) wiec sam nie jestem pewien czy ten zaworek nie może przypadkiem działać w inną stronę ...... :|

tak wiec według Twojego założenia u mnie przewody były zamienione: gruszka od sztangi z turbiną.... Przewody już przełożyłem ale nie widzę żadnej poprawy - będzie trzeba podmienić N75 i zobaczyć co się będzie działo.....


mój temat z utrata mocy i logi znajdują się tutaj
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=88087

może komuś wpadnie jakiś pomysł do głowy wiec niech się tutaj udzieli :)

POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: