.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 07:17:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A4(B6) jaki silnik wybrać ?
PostNapisane: 06.lut.2010 14:03:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2010 13:45:58
Posty: 7
Lokalizacja: Brok
Witam

Stoje przed zakupem modelu A4(B6) w budzie avant i poszukuję podpowiedzi jaki silnik wybrać.
Z góry uprzedzam że nie interesuję mnie żaden diesel.
Tylko i wyłącznie benzyna z możliwością przerobienia na gaz...

Do września jeździłem 80 B4 2.0 ABK, potem zakupiłem sobie Toyotę bo myślałem że będzie fajna,
może i ona jest fajna ale diesla pali tyle co ZIŁ czyli jakieś 20 l/h na wolnych obrotach i luzie:-)

Z góry dziękuję
Pozdrawiam

Paweł Zyśk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2010 14:36:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
1.8T

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2010 16:33:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zraziles sie do diesla...

Bierz 1.9 TDI - najlepiej w B6 sprawdza sie silnik o oznaczeniu AXW lub AVF...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 12:43:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2010 13:45:58
Posty: 7
Lokalizacja: Brok
Witam

na początku przepraszam że nie odpisywałem ale nie miałem dostepu do internetu przez kilka dni.

Otóż tak jak już napisałem interesuje mnie tylko benzyna i tylko taka którą da się z powodzeniem przerobić na gaz, i tu pytanie czy silniki z turbo dobrze znoszą instalację LPG, czy może lepiej poszukać 2,4 V6 ?

Pozdrawiam
Paweł Zyśk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 12:48:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 13:01:23
Posty: 629
Lokalizacja: Złotoryja
3.0 V6 quattro

_________________
Obrazek
A6 c5 2.5 TDI AKE quattro TIP 01' SPRZEDANA!!
A8 3.3 TDI quattro 224KM 01' AKF
MB W210 2.9 TD 97' AVANTGARDE SPRZEDAM!
A3 1.8T ARZ 150PS 00' SPRZEDANA!!
Fiat Ducato Maxi 3.0 JTD MJ 11'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 13:22:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lut.2010 09:42:07
Posty: 32
Lokalizacja: swietokrzyskie
Tak jak swetra nie da sie przerobic na marynarke ,tak i dobrego auta(a Audi takim jest)na kuchenke gazową...Nawet te lepsze zapalniczki są na benzyne!

_________________
Audi A4 B7 2007 TDI Avant Black Briliant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 13:34:47 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Slawko 08 napisał(a):
Tak jak swetra nie da sie przerobic na marynarke ,tak i dobrego auta(a Audi takim jest)na kuchenke gazową...Nawet te lepsze zapalniczki są na benzyne!

:rofl: powiedział użytkownik diesla..... :/

Szukaj silniczka 2.4, przy tej budzie jest wystarczający i radzi sobie z LPG, pod warunkiem że nie trafisz na rzeźników-gazowników, którzy tylko wezmą od Ciebie kasę i wypchną auto. Silnik nie "wyżyłowany" ale za to z szeroko pojętą kulturą pracy. Na LPG spalanie wyniesie ok.11-12l /100km. PRzy dobrej instalce bywa, że auto ma ciut większą moc niż seria. Są takie przypadki, nawet na tym forum....
Co do 1.8T, pewnie będzie jeździł lepiej od 2.4, po programie to już na pewno, ale jakoś bym się bał wkładać do niego gaz, co nie znaczy że się nie da...

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 14:28:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Slawko 08 napisał(a):
Tak jak swetra nie da sie przerobic na marynarke ,tak i dobrego auta(a Audi takim jest)na kuchenke gazową...Nawet te lepsze zapalniczki są na benzyne!


Człowieku weź lepiej ściśnij zasnim napiszesz takie brednie, nie znasz się więc nie pisz bo tylko wprwadzasz zamieszanie...

A co do tematu, 2.4 się b. dobrze gazują, silniki udane i dają rade w tej budzie. Jezeli masz na oku jakieś ładne 2.4 to bierze, ale omijaj multitronic, poczytasz na forum to sie dowiesz czemu :D.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 14:18:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2010 13:45:58
Posty: 7
Lokalizacja: Brok
Slawko 08 napisał(a):
Tak jak swetra nie da sie przerobic na marynarke ,tak i dobrego auta(a Audi takim jest)na kuchenke gazową...Nawet te lepsze zapalniczki są na benzyne!


Ta, kolego chyba nie znasz histori diesla.
Tak jak kiedyś diesle z pól i lasów weszły na autostrady i tak samo z gazem będzie.
Wiesz do czego został wymyślony dynamit ?
a póżniej był wykorzystywany do zupenie innych celów.

Pozdrawiam Traktorzystów.

Ale do rzeczy:

No właśnie na takie podpowiedzi czekałem.......
rozmawiałem z moim gazownikiem, łebski gość, i powiedział że założył już do turbo ok 30 instalacji, i wszystko jest ok, ale chciałem dowiedzieć się coś od urzytkowników.....

a włąśnie jeżdzi ktoś tym 3,0 V6 na gazie jak to się spisuje ?

mówiąc turbo powyżej miałem oczywiście na myśli 1.8 150 i 180km. różnica jest tylko taka że trzeba zastosować sprawniejszy reduktor.....

Pozdrawiam

Paweł Zyśk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 15:37:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2008 11:14:12
Posty: 297
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Na Twoim miejscu przejrzałbym ogłoszenia z Twojego miasta/regionu i przejechał się każdym, tzn. 1.8T, 2.4 oraz 3.0 Na pewno kultura pracy w V6 jest większa niż w rzędowym silniku, jednak jeżeli nie chcesz płacić większego ubezpieczenia, płacić więcej za instalację gazową, teoretycznie mieć mniejsze spalanie to wybierz 1.8T. Pamiętaj tylko, że może przyjść taki moment, że turbo trzeba będzie zregenerować. Jeżeli nie zależy Ci na tym co wypisałem to bierz V6. Domyślam się, że 3.0 będzie ciężko znaleźć, ale jak już będzie to zapewne od razu z QUATTRO oraz z fajnym wypasem. Przejedź się każdym, popatrz na spalanie, przelicz w skali roku na co Cię stać i ciesz się z jazdy ;)

Odnośnie LPG. Uważam, że tak samo jak do 1.8T tak też do 3.0 trzeba założyć coś porządnego, jeżeli chcesz jeździć bezproblemowo. Różnica w tym wypadku to raczej tylko dwa wtryski więcej, może do 3.0 pokusić się o dwa reduktory no i komp obsługujący V6. moje propozycje, w wersji:
- jakość/cena:
* wtryski: MATRIXY HS 130 zł szt.
* reduktor: EUROPEGAS EG-200 lub EG-280, Zeta N lub S, SKORPION ST lub GT
* komputer: STAG 300

- cena/jakość:
*wtryski: MAGIC JET ok. 60 zł szt.
* reduktor: EUROPEGAS EG-200 lub EG-280, Zeta N lub S, SKORPION ST lub GT
* komputer: STAG 300

Jak widzisz, moje propozycje różnią się tylko wtryskami, MagicJety są dobre, ale jak masz kasę to w 100% lepiej jest założyć MATRIXY. Odnośnie reduktorów. Jeżeli kupisz 1.8T załóżmy 180KM i nie będziesz miał w planach zwikszać mocy virusem to powiedzmy, że jeden reduktor np. SCORPION GT, LUB EG-280 wystarczy. Ale jeżeli z czasem zechce Ci się zwiększyć moc, albo kupisz 3.0 to tylko i wyłącznie zamontuj dwa reduktory, mogą to być wersje słabsze podanych wyżej, czyli np. 2x SCORPION ST, albo 2x Zeta N. Reszta w rękach gazownika, aby wystroił to ładnie. Najlepiej pod obciążeniem w trakcie jazdy, żeby nie było za ubogo przy bucie.

_________________
Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi :(
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest ;)
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2010 22:58:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Przecież zdrowe i odpowiednio zestrojone 1.8T spali w mieście 12l, a diesel 1.9 pewnie gdzieś z 8l, to jest sens pchać się w cyklon dla 4l:?: IMO nie, no chyba że robisz 30kkm+ rocznie...

Co innego V6 ( czy to 2.4 czy 3.0 ), bo to łyknie 14-15...

Ja bym brał 1.8T z q ( najlepiej BEX 190KM albo BFB 163KM ), chipsował i cieszył się elastycznym i ekonomicznym silnikiem z momentem zbliżonym do seryjnego diesla...

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2010 11:50:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
designer napisał(a):
Ja bym brał 1.8T z q ( najlepiej BEX 190KM albo BFB 163KM ), chipsował i cieszył się elastycznym i ekonomicznym silnikiem z momentem zbliżonym do seryjnego diesla...


Z tym, że kultura pracy V6 to inna bajka, a o dźwięku nie wposmne. 1.8t to "zwykła" 4 cylindrówka, troche pobrzeczy, ale pewnie lepiej "jedzie" od 2.4. Ja bym szukal 3.0

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2010 12:56:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2010 13:45:58
Posty: 7
Lokalizacja: Brok
[quote="designer"]Przecież zdrowe i odpowiednio zestrojone 1.8T spali w mieście 12l, a diesel 1.9 pewnie gdzieś z 8l, to jest sens pchać się w cyklon dla 4l:?: IMO nie, no chyba że robisz 30kkm+ rocznie...

W toyocie olej wymieniałem co 15 kkm i od lipca do teraz zdożyłem wymienic 3 razy ........ to chyba mi sie opłaca wymienic na ta benzynke, a przecież Land Cruiser 3,0 D4D tak na prawdę w lato na moich trasach palił 10-12 no niestety w zime sie zwiekszyło 13-15l

A poza tym w B4 miałem zainstalowany gaz firmy Prins przez w/w znajomego gazownika i tak naprawdę od czerwca 2006 do dzisiaj samochód tylko raz był w naprawie "gazowej" ponieważ potrzeba było wymienić uszczelki na reduktorze, i poza tym nie miałem żadnych problemów, więc jestem bardzo ukierunkowany na gazik.....

Więc mówicie że w 2,4 spalanie wyniesie nie mniej niż 12-15/100km ?

pozdrawiam
Paweł Zyśk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2010 13:00:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2010 13:45:58
Posty: 7
Lokalizacja: Brok
pawelzysk napisał(a):
designer napisał(a):
Przecież zdrowe i odpowiednio zestrojone 1.8T spali w mieście 12l, a diesel 1.9 pewnie gdzieś z 8l, to jest sens pchać się w cyklon dla 4l:?: IMO nie, no chyba że robisz 30kkm+ rocznie...

W toyocie olej wymieniałem co 15 kkm i od lipca do teraz zdożyłem wymienic 3 razy ........ to chyba mi sie opłaca wymienic na ta benzynke, a przecież Land Cruiser 3,0 D4D tak na prawdę w lato na moich trasach palił 10-12 no niestety w zime sie zwiekszyło 13-15l

A poza tym w B4 miałem zainstalowany gaz firmy Prins przez w/w znajomego gazownika i tak naprawdę od czerwca 2006 do dzisiaj samochód tylko raz był w naprawie "gazowej" ponieważ potrzeba było wymienić uszczelki na reduktorze, i poza tym nie miałem żadnych problemów, więc jestem bardzo ukierunkowany na gazik.....

Więc mówicie że w 2,4 spalanie wyniesie nie mniej niż 12-15/100km ?

P.s. Sebos Czy ty może zakładasz gazik, czy tylko masz o tym pojecie, bo Bielsk odemnie nie daleko, to może byś mi założył, jak juz będę po zakupie ?



pozdrawiam
Paweł Zyśk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2010 13:06:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Land Cruiser to wielka locha to i spali swoje - nie ma co porównywać do B6.

Jak jesteś w 100% ukierunkowany na gaz bierz V6 bo się lepiej gazują. Będzie wolniej, bardziej tapczanowo i napewno taniej....

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lut.2010 13:35:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2008 11:14:12
Posty: 297
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
pawelzysk napisał(a):
Więc mówicie że w 2,4 spalanie wyniesie nie mniej niż 12-15/100km ?
Paweł Zyśk


W A6 C4 z silnikiem 2.8 174KM Quattro w trasie przez całą Polskę (korki kilkugodzinne, autostrada do 150KM/h na innych drogach do 130 ) spalił mi 12,4 litra gazu (oczywiście bez zbędnego katowania do odcinki, kiedy trzeba szybko to z głową ;) ) Tak jak pisałem, proponuję przejechać się 2.4 oraz 3.0 to będziesz miał pojęcie czy wystarczy 2.4, ja bym brał 3.0 :P

_________________
Audi 100 C4 2,3 - zostały drzazgi :(
Audi A6 C4 2,8 AAH quattro MT sedan - jest ;)
Audi A8 D2 2,8 AAH quattro MT - sprzedany
Audi S8 D2 FL 4,2 AQH quattro AT - przyjemność z jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2010 12:15:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2010 13:45:58
Posty: 7
Lokalizacja: Brok
Witam


Dobra Panowie

Dziękuję serdecznie za pomoc, jak tylko coś kupie to się pochwalę na forum, na razie jestem na etapie sprzedaży Landka i na tym się muszę skupić.

DO ADMINÓW - Myślę że temat można zamknąć.

Pozdrawiam
Do usłyszenia
Paweł Zyśk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 21:03:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2010 13:45:58
Posty: 7
Lokalizacja: Brok
WITAM

HA ha ha w końcu sprzedałem toyotkę, i skończyły się moje klopoty finansowe wywołane pazernością firm paliwowych.

Oto i jest przepiękna i czarna, malutka i pojemna, no i w końcu moja B6 Avant.
Niestety, napewno ku rozczarowaniu kolegów którzy mi doradzali a muszę powiedzieć że i mojemu (choc moje jest trochę mniejsze ponieważ mile mnie juz zaskoczyła) Kochana przeurocza Audiczka jest w DIESLU.

I teraz mam kilka pytań do was drodzy koledzy co do mej przepieknej. otóż:
- Jak sprawdzić oznaczenie silnika ?
- Gdzie i jaki kupić vag ?
- Może ktos z nas (z was) zajmuje się obszywaniem skórą ?
- Macie jakieś dobre sklepy internetowe lub wysyłkowe z częściami do audi?

Oto Numer VIN(gdyby był do czegoś potrzebny): WAUZZZ8E52A133316

Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Paweł Zyśk

_________________
Audi 80 B4 ABK , jest i zostanie na wieki
Toyota LC95 Prado 3.0 D4D - do sprzedania


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 21:15:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.wrz.2006 20:32:55
Posty: 1447
Lokalizacja: VarszaVka
Diesel :/ buuuuuuuuuuu. Żartuję też teraz ujeżdżam okazyjnie 1,9TDi :| Jest spoko :peace:

Wpisz VIN w wątku o podawaniu wyposażenia, będziesz znał kod silnika i całe wyposażenie. Albo udaj się do ASO - teraz z dowodem rejestracyjnym możesz "dużo" ;)

VAG-a możesz kupić na Alledrogo z kablem w cenie ok 150 zł.

Namiar na dobrego tapicera w W-wie mogę Ci wysłać na PW. Z Broka/Broku (?) nie masz daleko.

Kilku kolegów u nas na forum handluje częściami w dobrych cenach - poszukaj. A razem z tapicerem dam Ci mój "prywatny" namiar. Puść mi PW to jutro z roboty wyślę Ci namiary :peace:

_________________
Pozdrawiam,
designer
4G63T - more than 300 rice horse power
BJB Altea Stylance TDI infected by Masters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 21:18:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
A czy 2.4 177KM jedzie w budzie C6 ośka.
Tak pytam z ciekawosci.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: