.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 19:53:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] Nie cofający sie tłoczek- zacisk tylny Quattro
PostNapisane: 07.lut.2010 16:32:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Jest problem - tłoczek w tylnym zacisku sie nie cofa (tak mi sie wydaje). Zacisk zdemontowany, wyczyszczony, założone nowe uszczelnienia. Pytanie: na wciśniętym tłoczku poruszam cięgnem hamulca ręcznego- tłoczek sie wysuwa, ale nie cofa. Czy tak powinno być czy po odpuszczeniu cięgna tłoczek powinien sie lekko cofnąć? Czy powinien się cofnąc "na warsztacie" bez obciążenia klockami - czy własnie cofa sie pod wpływem przcy klocków i oddziaływania tarczy hamulcowej? Dodam, że kiedyś robiłem już regenerację zacisków i przez 3lata wszystko było OK, dopiero teraz mam zacięcie...
Do czwartku musze to zrobić...Rędziny czekają :peace:

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 16:40:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Z tego co wiem to za cofanie tłoczka odpowiada siła tarcia i sprężystość uszczelki głównej tłoka. Uszczelka o przekroju prostokątnym znajduje się w rowku o przekroju trapezowym co pozwala się jej odkształcać i sprężycie cofać tłok. Jeśli uszczelka nie ma luzu w rowku nie będzie cofać tłoczka (nie należy przesadzać też ze smarowaniem tłoka bo często gęsty smar blokuje ruch uszczelki - a ze względy na temperatury smar tylko molibdenowy i niezbyt gęsty - można dać troszkę takiego do przegubów).
Ruch powrotny jest bardzo mały bo miałbyś bardzo niski pedał hamulca gdyby luz był nadmierny.

Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 20:16:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Tak też myślałem, że tarcza powoduje cofanie tłoczka. Do montażu uszczelnień zacisków nie używam smaru tylko wazeliny technicznej. Cóż, jutro pojadę po następny komplet uszczelnień i wymienię ponownie - może defekt w produkcji i lekko powiększony wymiar oringu. Zobaczymy

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 20:59:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Sprawdź dokładność oczyszczenia rowka na całym obwodzie. Uszczelka musi być szerokością mniejsza u szczytu rowka a na dnie pasująca. Czasami zdarza się tak zapieczony i wygłaskany przez starą uszczelkę brud że wydaje się czysty błyszczący rowek a naprawdę jest warstwa zapieczonego brudu.

Nie jestem pewny czy układ ręcznego nie powinien zapewniać jakiegoś luziku. Linka ręcznego powinna zapewniać powrót prawie do ogranicznika skoku - nie można jej podciągać za bardzo bo samoregulacja nie działa poprawnie. Jeżeli po kilku ruchach ręcznym będzie widać lekki powrót to nie rozbieraj bo nie ma sensu. Najprościej złożyć odpowietrzyć i pojechać na próbę. Jeśli tarcza nie będzie się dymić po zatrzymaniu (najlepiej hamując głównie biegami) bez ostrego hamowania po przejeździe 1km z prędkością ponad 80 to nie szukaj problemu.

Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 21:32:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Dźwigienka od ręcznego bardzo ładnie cofa się do ogranicznika pod wpływem działania sprężyny, tłoczek nie jest skorodowany ani brudny, wszystkie te miejsca o których piszesz są idealnie czyste i bez korozji. Czekam do jutra i idę po nowe uszczelki...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 22:22:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
A rozbierałeś mechanizm ręcznego wewnątrz zacisku? Może syf w środku utrudnia powrót mechanizmu w stan spoczynku?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2010 22:27:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Tak jak napisane w pierwszym poście cały zacisk zdemontowany, wymienione wszystkie uszczelnienia, dźwigienka ręcznego odbija za pomocą sprężynki do odboju.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2010 09:16:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
W taki sposób(za pomocą ręcznego następuje kasacja luzu między tarczą a klockiem i temu jak napisałeś nie cofa tłoczka(bo go podpiera ręczny) - choć cofnięcie o luz "technologiczny" opisał kol. To_JA_!Więc po złożeniu całości "do kupy" musisz trochę powachlować ręcznym i wszystko ułoży się na swoje miejsce.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2010 20:46:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
Ztego co się orientuje to przy składaniu szczęk samego tłoka nie da się wcisnąć z tyłu tylko trzeba wciskać jednocześnie wkręcająć bo blokuje go właśnie mechaniz ręcznego.

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2010 21:08:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Sprawa zakończona- tłoczek działa jak należy. Założyłem nowy oring wewnętrzny zacisku. Po demontażu okazało się, że jakimś cudem tamten się "rozwarstwił" i blokował tłoczek.
Dzięki za pomoc

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2010 21:20:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Wymień przewód elastyczny, najprawdopodobniej się rozwarstwił wewnątrz i pompa da rady przecisnąć płyn ale wrócić już nie ma szans. Tak więc masz ciągle hamowane koło i możesz tylko podnieść siłę hamowania. Wymiana przewodu to nic strasznego skoro odpowietrznik się odkręca, ciesz się że nie pękł wężyk.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 00:32:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
To_JA_! napisał(a):
Wymień przewód elastyczny, najprawdopodobniej się rozwarstwił wewnątrz i pompa da rady przecisnąć płyn ale wrócić już nie ma szans. Tak więc masz ciągle hamowane koło i możesz tylko podnieść siłę hamowania. Wymiana przewodu to nic strasznego skoro odpowietrznik się odkręca, ciesz się że nie pękł wężyk.


Wężyki również wymieniałem- tak przy okazji... Idealnie pasują od Renault Laguna- cena 21PLN za sztukę, do AUDI powiedzieli 44PLN - porównując jeden i drugi w sklepie: ten od Renault jest 5mm dłuższy :P

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: