.: AUDI KLUB POLSKA :. http://www.audiklub.org/forum/ |
|
[Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=25&t=148532 |
Strona 2 z 3 |
Autor: | metyoo [ 15.gru.2019 12:05:30 ] |
Tytuł: | Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd |
void napisał(a): Lukasik napisał(a): Moja siorka cioteczna śmiga podobnym tylko CLA 250 4Matic około dwóch lat. Żadnych problemów. Raz jechałem to przyjemnie, zwiny, fajnie się odpycha. Taki nie za duży Dla kobitki ok. Spalanie podawane w katalogach to chłyt martentindody, trzeba 50% doliczyć:) Ile podają? Masa podobna zapewne do BEXa Q, więc średnio dyszkę wciągnie. śfagier miał CLA 250 w ośce i potrafił zejść ze spalaniem grubo poniżej 7ltr. ale miszczem prostej to on nie jest |
Autor: | void [ 15.gru.2019 14:17:59 ] |
Tytuł: | Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd |
metyoo napisał(a): void napisał(a): Lukasik napisał(a): Moja siorka cioteczna śmiga podobnym tylko CLA 250 4Matic około dwóch lat. Żadnych problemów. Raz jechałem to przyjemnie, zwiny, fajnie się odpycha. Taki nie za duży Dla kobitki ok. Spalanie podawane w katalogach to chłyt martentindody, trzeba 50% doliczyć:) Ile podają? Masa podobna zapewne do BEXa Q, więc średnio dyszkę wciągnie. śfagier miał CLA 250 w ośce i potrafił zejść ze spalaniem grubo poniżej 7ltr. ale miszczem prostej to on nie jest Silniki z bezpośrednim wtryskiem są sprawniejsze. Po drugie ośka. Po trzecie mówię o jeździe mieszanej. W trasie tj. eSka lub A można zrobić 7 z hakiem. |
Autor: | Morgi [ 17.gru.2019 15:59:23 ] |
Tytuł: | Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd |
No to pierwsze pytania: - Czy da się wyłączyć start/stop, nei na stałem, ale tak by po odpaleniu było off i można je byłowłaczyć/wyłaczyć ponownie przyciskiem ECO On/Off (tym koło tego panelu dotykowego między fotelami?) Chodzi po prostu by domyslnie był Off i nie trzeba było tego wyłączać za każdym razem - Mozna ustawi tryb sport jako domyślny (zamiast Eco)? - Czy ten silnik 1991 cm benzyna 184 KM ma filtr cząstek stałych (podobno teraz i benzyny mają, co mnie przeraża i wqoo..ia). |
Autor: | metyoo [ 17.gru.2019 16:12:45 ] |
Tytuł: | Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd |
nie da się wyłączyć start/stop w taki sposób jak ty chcesz, albo całkowicie, albo przyciskiem. stare benzyny jeszcze tego nie miały, dopiero nowe wynalazki są w to wyposażane. tryby jazdy jak przełączasz? pokrętłem, czy na ekranie? |
Autor: | Morgi [ 17.gru.2019 17:15:42 ] |
Tytuł: | Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd |
Dobrze, że da się przyciskiem, ale chciałem zakodować, że po odpaleniu jest wyłaczone a nie włączone. Czyli mój to stara benzyna? Dobrze rozumiem? Jak tak to uffff (w sumie to ostatni wypust C200 z 2.0 pojemnością, nowszy też jest C200 ale to już 1.6 lub nawet 1.5 i do tego MILD Hybrid 48V, bleeeee) Tryb mogę przełączać pokrętłem, w menu głownym, oraz takim ustrojstwem obok tego ekranu dotykowego. W sumie to jakaś różnica jest? Chciałbym by "domyślmy" był Sport. Tego wszystkiego nie da się po prostu ustwaaić na jakimś "mercedesowskim VAG-u"? |
Autor: | jasiek. [ 17.gru.2019 17:43:31 ] |
Tytuł: | Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd |
Morgi napisał(a): No to pierwsze pytania: - Czy da się wyłączyć start/stop, nei na stałem, ale tak by po odpaleniu było off i można je byłowłaczyć/wyłaczyć ponownie przyciskiem ECO On/Off (tym koło tego panelu dotykowego między fotelami?) Chodzi po prostu by domyslnie był Off i nie trzeba było tego wyłączać za każdym razem - Mozna ustawi tryb sport jako domyślny (zamiast Eco)? - Czy ten silnik 1991 cm benzyna 184 KM ma filtr cząstek stałych (podobno teraz i benzyny mają, co mnie przeraża i wqoo..ia). Do Infiniti Q30/QX30 i Q50/60 montowali silniki Mercedesa (2.2d a raczej 2.1, 2.0t benzyna i inne), wiem że w serwisach jest możliwość montażu modułu do start/stop, by działał w odwrotny sposób, ale trzeba trochę wyłożyć Co do DPFa to na pewno nie ma, bo silnik jeszcze się łapie na początki normy euro6, a dopiero później wprowadzili dpfy do benzyniaków. |
Autor: | Morgi [ 17.gru.2019 17:49:59 ] |
Tytuł: | Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd |
OK, czyli Mercowy VAG odpada, spoko, to tylko naciśnięcie jednego przycisku po odpaleniu, kwestia raczej sklerozy i potem zonk na skrzyżowaniu, silnik się wyłącza. Po kiego to komu. Tak samo z wyborem tryubu, ten dziwny tryb ECO rusza z drugiego biegu.... to po co jest jedynka? Uff, fajnie, że nie ma DPF-a. A czy da się do tego modelu zamontować termowizję? |
Autor: | metyoo [ 17.gru.2019 18:55:56 ] |
Tytuł: | Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd |
wychodzi na to, że tryb eco to odpowiednik starego trybu skrzyni "winter", czyli ograniczenie momentu i ruszanie z dwójki |
Autor: | tomeksopot [ 17.gru.2019 23:39:42 ] |
Tytuł: | Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd |
jutro dam Ci znać czy da się wyjebać start/stop programowo... zapytam mojego speca od MB, który ma Star Diagnose i płaci w chooy siana co miesiąc do merca za abonament. Co do trybu skrzyni winter srinter to np. 6HP26 zawsze startuje z dwójki.... żeby ruszyć z jedynki trzeba ją w manualny tryb przełączyć... także nie wiem czy, aby na bank kolega metyoo ma racje. |
Autor: | Morgi [ 18.gru.2019 05:23:47 ] |
Tytuł: | Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd |
Dzięki to spytaj o: - Przestawienie start/stop by było po odpaleniu na OFF, ale dało się normalnie właczyć przyciskiem (czyli po prostu jakby odpalanie silnika dodatkowo naciskałoprzycisk Start/Stop off). - Zmiana domyslnego trybu skrzyni po odpaleniu na "sport". - Czy da się dodać termowizję / czy występowała w ogóle w C-klasse. Dzięki. |
Autor: | tomeksopot [ 18.gru.2019 12:28:11 ] |
Tytuł: | Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd |
więc jeśli chodzi o wyprogramowanie start/stop to mega ciężki temat...sprawa druga to gwarancja, którą stracisz po takiej ingerencji. O następne tematy mogę spytać przy okazji bo nie czytałem od wczoraj forum...więc nie wiedziałem co Cie jeszce interesuje. Ale dopytam |
Autor: | Morgi [ 18.gru.2019 13:20:20 ] |
Tytuł: | Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd |
OK. BTW: poyyyebane to wszystko, generalnie wrażernie z użytkowania nowego mam bardzo mieszane, na kartę pojazdu czekałem 6 dni i tak mnie mieli w piźźźź... jak nigdy nikt dotąd, dopiero jak ich obsmarowałem na tel, sms, email i FB to sie odezwali łaskawie. Mają klientów centralnie w poważaniu, jak kupujesz używane to przynajmniej ktoś się stara. To samo z motocyklem było - olewka klienta, czekanie, zero kontaktu. Chcesz niepotrzebne denerwujące gówno po prostu ustawić na domyślnie wyłaczone (co i tak robi jedno nacisnięcie przycisku) i gwarancję tracisz i mega problem jest. Generalnie UX/User Experience gówniany na maxa. Fajnie, że chociaż autko przyjemne i fajnie jeździ. No i Urząd Komunikacji. Karta pojazdu dotarła wczoraj na 12:00, idę tam a tam numerków niet. Pytam o której trzeba przyjść to się okazuje, że wczoraj o 8:04 już nie było (a Urząd otwierają o 8:00). Dzisiaj poszedłem o 5:30 rano i byłem 7 w kolejce. Numerków na dzień 60, nikt kto był po 7:20 w kolejce pod zamkniętym urzędem numerka nie dostał. Wchodzisz do tego burdelu a tam się okazuje, że 8 numerków automat zdublował, i Ci co na to trafili będa obsłużeni ale po 16:00, czyli jakbym był nie o 5:30 a np pomiędzy 5:45 a 5:55 i trafił na te 8 numerków to mimo podódki o 4:50 do urzędu bym się dostał o 16:00 (czynny do 17:00). Czytnik kart mają w pokoju obsługi interesanta, ale nie można zapłacić kartą, bo "duża kolejka" i każą iśc do kasy. Potem jak wracasz to twój numerek ciągle "aktywny" więc moim zdaniem tak przy kasie jest właśnie dłużej. Niektórych numerków nie było i parę osób wchodziło na nazwisko. A kierowniczka wyszła z krzykiem do ludzi !!! (sic!), że są zdublowane numerki i te osoby po 16:00 a ona o 10:00 wychodzi i już nie wraca - tak wykrzyczała właściwie a nie powiedziała do wszystkich. Innej niby trafił się pogrzeb czy hgw co i z 6 okienek zostały 2, potem były jakby 3. Ku****lfla horror cyrki i kabaret, nic tylko to od początku do końca nagrać i dać do zachodnich mediów by zobaczyli jak w Polsce ten szajs funkcjonuje. |
Autor: | tomeksopot [ 18.gru.2019 14:14:37 ] |
Tytuł: | Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd |
nie panikuj... w Berlinie nie ma żadnej opcji, żeby auto z biegu zarejestrować (tylko wywozowe, ale to i tak kilka godzin czekania) tylko na terminy. W tej chwili czekasz na termin do tygodnia powiedzmy, ale był taki okres gdzieś z rok temu, że trzeba było czekać koło miesiąca na zarejstrowanie auta Kolejna sprawa to jest też kwestia urzędu bo np. w Sopocie termin z dnia na dzień i sprawę ogarniasz w 15-20 minut |
Autor: | Morgi [ 18.gru.2019 14:21:04 ] |
Tytuł: | Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd |
Terminy internetowe wczoraj były na 17 stycznia. jedno okienko co pół godziny, uwzględniając przerwę to masz 15 numerków na dzień. I tak za każdym razem, jak to mozliwe, że gdzie indziej to działa normalnie, a w tym *** Mińsku taki syf od zawsze. |
Autor: | metyoo [ 18.gru.2019 21:15:10 ] |
Tytuł: | Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd |
tomeksopot napisał(a): jutro dam Ci znać czy da się wyjebać start/stop programowo... zapytam mojego speca od MB, który ma Star Diagnose i płaci w chooy siana co miesiąc do merca za abonament. Co do trybu skrzyni winter srinter to np. 6HP26 zawsze startuje z dwójki.... żeby ruszyć z jedynki trzeba ją w manualny tryb przełączyć... także nie wiem czy, aby na bank kolega metyoo ma racje. o trybie winter przeczytałem w instrukcji obsługi samochodu i faktycznie ciężej rusza, dziękuję. |
Autor: | Baskecior [ 18.gru.2019 22:23:04 ] |
Tytuł: | Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd |
Morgi napisał(a): OK. BTW: poyyyebane to wszystko, generalnie wrażernie z użytkowania nowego mam bardzo mieszane, na kartę pojazdu czekałem 6 dni i tak mnie mieli w piźźźź... jak nigdy nikt dotąd, dopiero jak ich obsmarowałem na tel, sms, email i FB to sie odezwali łaskawie. Mają klientów centralnie w poważaniu, jak kupujesz używane to przynajmniej ktoś się stara. To samo z motocyklem było - olewka klienta, czekanie, zero kontaktu. Chcesz niepotrzebne denerwujące gówno po prostu ustawić na domyślnie wyłaczone (co i tak robi jedno nacisnięcie przycisku) i gwarancję tracisz i mega problem jest. Generalnie UX/User Experience gówniany na maxa. Fajnie, że chociaż autko przyjemne i fajnie jeździ. No i Urząd Komunikacji. Karta pojazdu dotarła wczoraj na 12:00, idę tam a tam numerków niet. Pytam o której trzeba przyjść to się okazuje, że wczoraj o 8:04 już nie było (a Urząd otwierają o 8:00). Dzisiaj poszedłem o 5:30 rano i byłem 7 w kolejce. Numerków na dzień 60, nikt kto był po 7:20 w kolejce pod zamkniętym urzędem numerka nie dostał. Wchodzisz do tego burdelu a tam się okazuje, że 8 numerków automat zdublował, i Ci co na to trafili będa obsłużeni ale po 16:00, czyli jakbym był nie o 5:30 a np pomiędzy 5:45 a 5:55 i trafił na te 8 numerków to mimo podódki o 4:50 do urzędu bym się dostał o 16:00 (czynny do 17:00). Czytnik kart mają w pokoju obsługi interesanta, ale nie można zapłacić kartą, bo "duża kolejka" i każą iśc do kasy. Potem jak wracasz to twój numerek ciągle "aktywny" więc moim zdaniem tak przy kasie jest właśnie dłużej. Niektórych numerków nie było i parę osób wchodziło na nazwisko. A kierowniczka wyszła z krzykiem do ludzi !!! (sic!), że są zdublowane numerki i te osoby po 16:00 a ona o 10:00 wychodzi i już nie wraca - tak wykrzyczała właściwie a nie powiedziała do wszystkich. Innej niby trafił się pogrzeb czy hgw co i z 6 okienek zostały 2, potem były jakby 3. Ku****lfla horror cyrki i kabaret, nic tylko to od początku do końca nagrać i dać do zachodnich mediów by zobaczyli jak w Polsce ten szajs funkcjonuje. Spróbuj zarejestrować auto w Pabianicach... Legendy znane nawet przy granicy niemieckiej. W piątek Caddy zmieni właściciela - jestem dobrze przygotowany na mega awanturę w starostwie (celowo z małej litery) ... Co do start-stopów - unikałem jak zarazy, podobno w szmelcwagenie, którego używam nie ma opcji wyłączenia programowo. Na szczęście nie zostałem obdarowany owym cudem ... |
Autor: | rodzynek [ 19.gru.2019 00:23:40 ] |
Tytuł: | Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd |
Morgi napisał(a): (...) No i Urząd Komunikacji. (...) jak w Polsce ten szajs funkcjonuje. A ja 13 grudnia, w piątek, poszedłem zarejestrować Mercedesa, wyszedłem po 30 minutach z tablicami (fajny numer - 8suczy ). A do tego poszli mi na rękę i pozwolili donieść w sobotę (odrabiali wigilię) tłumaczenie starej niemieckiej karty pojazdu. Da się |
Autor: | gitmar [ 19.gru.2019 03:22:53 ] |
Tytuł: | Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd |
Morgi, mam wrażenie że mieszkamy w innym Mińsku i chodzimy do innego urzędu. Owszem, jeszcze 2-3 lata temu był taki okres w tym urzędzie, że kolejkę trzeba było zajmować na długo przed otwarciem urzędu ale od jakiegoś czasu mocno to usprawnili (regularnie tam się pojawiam po kilka razy jak nie więcej razy w roku). W ostatnich latach niemal zawsze załatwiałem rejestrację z marszu wchodząc z ulicy....ale... ....jest koniec roku, kupuje się auta na "fyrmy" by odliczyć VAT (a tych w MMz trochę jest, ludzi zamożnych jak widać też nie brakuje ) to i kolejki są mogłeś trafić na dzień, że ktoś np.flotę rejestrował a do każdej sprawy trzeba niestety brać oddzielny numerek. |
Autor: | Morgi [ 19.gru.2019 07:44:11 ] |
Tytuł: | Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd |
No właśnie kupiłem auto ma fyrmę, żony. Podobno mają być kary za nie przerejestrowanie po 30 dniach od 2020 i stąd te kolejki. A może faktycznie w innym Mińsku mieszkasz. I to nie jest jeden dzień, w kolejce sobie posłuchałem co się dzieje. Obstawiam że kolejne dni przed nowym rokiem będą jeszcze gorsze, ludziom już w Urzędzie puszczały nerwy jak siĘ dowiedzieli, że mają "zdublowany" numerek i muszą do 16:00 czekać. Ja bym nie wytrzymał, wszedł na moim numerku i albo by mi zarejestrowali albo musili policję wzywać by mnie z pokoju do rejestracji wyprowadzić. Pal sześć mandat. |
Autor: | tomeksopot [ 19.gru.2019 09:32:28 ] |
Tytuł: | Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd |
metyoo napisał(a): o trybie winter przeczytałem w instrukcji obsługi samochodu i faktycznie ciężej rusza, dziękuję. sorry, ale chyba się mało prezyzyjnie wyraziłem... tryb winter owszem zgadza się jest i auto rusza z dwójki... chodziło mi o to, że nie zawsze ruszanie z dwójki oznacza tryb winter, u mnie X5 zawsze ruszało z dwójki w tryby automatycznym, a trybu winter nie było tam wcale. |
Strona 2 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |