.: AUDI KLUB POLSKA :.
http://www.audiklub.org/forum/

[Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=25&t=148532
Strona 2 z 3

Autor:  metyoo [ 15.gru.2019 12:05:30 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd

void napisał(a):
Lukasik napisał(a):
Moja siorka cioteczna śmiga podobnym tylko CLA 250 4Matic około dwóch lat. Żadnych problemów. Raz jechałem to przyjemnie, zwiny, fajnie się odpycha. Taki nie za duży ;) Dla kobitki ok. Spalanie podawane w katalogach to chłyt martentindody, trzeba 50% doliczyć:)

Ile podają? Masa podobna zapewne do BEXa Q, więc średnio dyszkę wciągnie.

śfagier miał CLA 250 w ośce i potrafił zejść ze spalaniem grubo poniżej 7ltr. ale miszczem prostej to on nie jest :)

Autor:  void [ 15.gru.2019 14:17:59 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd

metyoo napisał(a):
void napisał(a):
Lukasik napisał(a):
Moja siorka cioteczna śmiga podobnym tylko CLA 250 4Matic około dwóch lat. Żadnych problemów. Raz jechałem to przyjemnie, zwiny, fajnie się odpycha. Taki nie za duży ;) Dla kobitki ok. Spalanie podawane w katalogach to chłyt martentindody, trzeba 50% doliczyć:)

Ile podają? Masa podobna zapewne do BEXa Q, więc średnio dyszkę wciągnie.

śfagier miał CLA 250 w ośce i potrafił zejść ze spalaniem grubo poniżej 7ltr. ale miszczem prostej to on nie jest :)

Silniki z bezpośrednim wtryskiem są sprawniejsze. Po drugie ośka. ;) Po trzecie mówię o jeździe mieszanej. W trasie tj. eSka lub A można zrobić 7 z hakiem.

Autor:  Morgi [ 17.gru.2019 15:59:23 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd

No to pierwsze pytania:
- Czy da się wyłączyć start/stop, nei na stałem, ale tak by po odpaleniu było off i można je byłowłaczyć/wyłaczyć ponownie przyciskiem ECO On/Off (tym koło tego panelu dotykowego między fotelami?) Chodzi po prostu by domyslnie był Off i nie trzeba było tego wyłączać za każdym razem
- Mozna ustawi tryb sport jako domyślny (zamiast Eco)?
- Czy ten silnik 1991 cm benzyna 184 KM ma filtr cząstek stałych (podobno teraz i benzyny mają, co mnie przeraża i wqoo..ia).

Autor:  metyoo [ 17.gru.2019 16:12:45 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd

nie da się wyłączyć start/stop w taki sposób jak ty chcesz, albo całkowicie, albo przyciskiem. stare benzyny jeszcze tego nie miały, dopiero nowe wynalazki są w to wyposażane.
tryby jazdy jak przełączasz? pokrętłem, czy na ekranie?

Autor:  Morgi [ 17.gru.2019 17:15:42 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd

Dobrze, że da się przyciskiem, ale chciałem zakodować, że po odpaleniu jest wyłaczone a nie włączone.
Czyli mój to stara benzyna? Dobrze rozumiem? Jak tak to uffff (w sumie to ostatni wypust C200 z 2.0 pojemnością, nowszy też jest C200 ale to już 1.6 lub nawet 1.5 i do tego MILD Hybrid 48V, bleeeee)
Tryb mogę przełączać pokrętłem, w menu głownym, oraz takim ustrojstwem obok tego ekranu dotykowego. W sumie to jakaś różnica jest? Chciałbym by "domyślmy" był Sport.
Tego wszystkiego nie da się po prostu ustwaaić na jakimś "mercedesowskim VAG-u"?

Autor:  jasiek. [ 17.gru.2019 17:43:31 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd

Morgi napisał(a):
No to pierwsze pytania:
- Czy da się wyłączyć start/stop, nei na stałem, ale tak by po odpaleniu było off i można je byłowłaczyć/wyłaczyć ponownie przyciskiem ECO On/Off (tym koło tego panelu dotykowego między fotelami?) Chodzi po prostu by domyslnie był Off i nie trzeba było tego wyłączać za każdym razem
- Mozna ustawi tryb sport jako domyślny (zamiast Eco)?
- Czy ten silnik 1991 cm benzyna 184 KM ma filtr cząstek stałych (podobno teraz i benzyny mają, co mnie przeraża i wqoo..ia).


Do Infiniti Q30/QX30 i Q50/60 montowali silniki Mercedesa (2.2d a raczej 2.1, 2.0t benzyna i inne), wiem że w serwisach jest możliwość montażu modułu do start/stop, by działał w odwrotny sposób, ale trzeba trochę wyłożyć :/
Co do DPFa to na pewno nie ma, bo silnik jeszcze się łapie na początki normy euro6, a dopiero później wprowadzili dpfy do benzyniaków. ;)

Autor:  Morgi [ 17.gru.2019 17:49:59 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd

OK, czyli Mercowy VAG odpada, spoko, to tylko naciśnięcie jednego przycisku po odpaleniu, kwestia raczej sklerozy i potem zonk na skrzyżowaniu, silnik się wyłącza. Po kiego to komu. Tak samo z wyborem tryubu, ten dziwny tryb ECO rusza z drugiego biegu.... to po co jest jedynka?
Uff, fajnie, że nie ma DPF-a.

A czy da się do tego modelu zamontować termowizję?

Autor:  metyoo [ 17.gru.2019 18:55:56 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd

wychodzi na to, że tryb eco to odpowiednik starego trybu skrzyni "winter", czyli ograniczenie momentu i ruszanie z dwójki :)

Autor:  tomeksopot [ 17.gru.2019 23:39:42 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd

jutro dam Ci znać czy da się wyjebać start/stop programowo... zapytam mojego speca od MB, który ma Star Diagnose i płaci w chooy siana co miesiąc do merca za abonament. Co do trybu skrzyni winter srinter to np. 6HP26 zawsze startuje z dwójki.... żeby ruszyć z jedynki trzeba ją w manualny tryb przełączyć... także nie wiem czy, aby na bank kolega metyoo ma racje.

Autor:  Morgi [ 18.gru.2019 05:23:47 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd

Dzięki to spytaj o:
- Przestawienie start/stop by było po odpaleniu na OFF, ale dało się normalnie właczyć przyciskiem (czyli po prostu jakby odpalanie silnika dodatkowo naciskałoprzycisk Start/Stop off).
- Zmiana domyslnego trybu skrzyni po odpaleniu na "sport".
- Czy da się dodać termowizję / czy występowała w ogóle w C-klasse.

Dzięki.

Autor:  tomeksopot [ 18.gru.2019 12:28:11 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd

więc jeśli chodzi o wyprogramowanie start/stop to mega ciężki temat...sprawa druga to gwarancja, którą stracisz po takiej ingerencji. O następne tematy mogę spytać przy okazji bo nie czytałem od wczoraj forum...więc nie wiedziałem co Cie jeszce interesuje. Ale dopytam

Autor:  Morgi [ 18.gru.2019 13:20:20 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd

OK.
BTW: poyyyebane to wszystko, generalnie wrażernie z użytkowania nowego mam bardzo mieszane, na kartę pojazdu czekałem 6 dni i tak mnie mieli w piźźźź... jak nigdy nikt dotąd, dopiero jak ich obsmarowałem na tel, sms, email i FB to sie odezwali łaskawie. Mają klientów centralnie w poważaniu, jak kupujesz używane to przynajmniej ktoś się stara. To samo z motocyklem było - olewka klienta, czekanie, zero kontaktu. Chcesz niepotrzebne denerwujące gówno po prostu ustawić na domyślnie wyłaczone (co i tak robi jedno nacisnięcie przycisku) i gwarancję tracisz i mega problem jest.
Generalnie UX/User Experience gówniany na maxa. Fajnie, że chociaż autko przyjemne i fajnie jeździ.

No i Urząd Komunikacji. Karta pojazdu dotarła wczoraj na 12:00, idę tam a tam numerków niet. Pytam o której trzeba przyjść to się okazuje, że wczoraj o 8:04 już nie było (a Urząd otwierają o 8:00). Dzisiaj poszedłem o 5:30 rano i byłem 7 w kolejce. Numerków na dzień 60, nikt kto był po 7:20 w kolejce pod zamkniętym urzędem numerka nie dostał. Wchodzisz do tego burdelu a tam się okazuje, że 8 numerków automat zdublował, i Ci co na to trafili będa obsłużeni ale po 16:00, czyli jakbym był nie o 5:30 a np pomiędzy 5:45 a 5:55 i trafił na te 8 numerków to mimo podódki o 4:50 do urzędu bym się dostał o 16:00 (czynny do 17:00). Czytnik kart mają w pokoju obsługi interesanta, ale nie można zapłacić kartą, bo "duża kolejka" i każą iśc do kasy. Potem jak wracasz to twój numerek ciągle "aktywny" więc moim zdaniem tak przy kasie jest właśnie dłużej. Niektórych numerków nie było i parę osób wchodziło na nazwisko. A kierowniczka wyszła z krzykiem do ludzi !!! (sic!), że są zdublowane numerki i te osoby po 16:00 a ona o 10:00 wychodzi i już nie wraca - tak wykrzyczała właściwie a nie powiedziała do wszystkich. Innej niby trafił się pogrzeb czy hgw co i z 6 okienek zostały 2, potem były jakby 3.

Ku****lfla horror cyrki i kabaret, nic tylko to od początku do końca nagrać i dać do zachodnich mediów by zobaczyli jak w Polsce ten szajs funkcjonuje.

Autor:  tomeksopot [ 18.gru.2019 14:14:37 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd

nie panikuj... w Berlinie nie ma żadnej opcji, żeby auto z biegu zarejestrować (tylko wywozowe, ale to i tak kilka godzin czekania) tylko na terminy. W tej chwili czekasz na termin do tygodnia powiedzmy, ale był taki okres gdzieś z rok temu, że trzeba było czekać koło miesiąca na zarejstrowanie auta
Kolejna sprawa to jest też kwestia urzędu bo np. w Sopocie termin z dnia na dzień i sprawę ogarniasz w 15-20 minut

Autor:  Morgi [ 18.gru.2019 14:21:04 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd

Terminy internetowe wczoraj były na 17 stycznia. jedno okienko co pół godziny, uwzględniając przerwę to masz 15 numerków na dzień. I tak za każdym razem, jak to mozliwe, że gdzie indziej to działa normalnie, a w tym *** Mińsku taki syf od zawsze.

Autor:  metyoo [ 18.gru.2019 21:15:10 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd

tomeksopot napisał(a):
jutro dam Ci znać czy da się wyjebać start/stop programowo... zapytam mojego speca od MB, który ma Star Diagnose i płaci w chooy siana co miesiąc do merca za abonament. Co do trybu skrzyni winter srinter to np. 6HP26 zawsze startuje z dwójki.... żeby ruszyć z jedynki trzeba ją w manualny tryb przełączyć... także nie wiem czy, aby na bank kolega metyoo ma racje.

o trybie winter przeczytałem w instrukcji obsługi samochodu i faktycznie ciężej rusza, dziękuję.

Autor:  Baskecior [ 18.gru.2019 22:23:04 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd

Morgi napisał(a):
OK.
BTW: poyyyebane to wszystko, generalnie wrażernie z użytkowania nowego mam bardzo mieszane, na kartę pojazdu czekałem 6 dni i tak mnie mieli w piźźźź... jak nigdy nikt dotąd, dopiero jak ich obsmarowałem na tel, sms, email i FB to sie odezwali łaskawie. Mają klientów centralnie w poważaniu, jak kupujesz używane to przynajmniej ktoś się stara. To samo z motocyklem było - olewka klienta, czekanie, zero kontaktu. Chcesz niepotrzebne denerwujące gówno po prostu ustawić na domyślnie wyłaczone (co i tak robi jedno nacisnięcie przycisku) i gwarancję tracisz i mega problem jest.
Generalnie UX/User Experience gówniany na maxa. Fajnie, że chociaż autko przyjemne i fajnie jeździ.

No i Urząd Komunikacji. Karta pojazdu dotarła wczoraj na 12:00, idę tam a tam numerków niet. Pytam o której trzeba przyjść to się okazuje, że wczoraj o 8:04 już nie było (a Urząd otwierają o 8:00). Dzisiaj poszedłem o 5:30 rano i byłem 7 w kolejce. Numerków na dzień 60, nikt kto był po 7:20 w kolejce pod zamkniętym urzędem numerka nie dostał. Wchodzisz do tego burdelu a tam się okazuje, że 8 numerków automat zdublował, i Ci co na to trafili będa obsłużeni ale po 16:00, czyli jakbym był nie o 5:30 a np pomiędzy 5:45 a 5:55 i trafił na te 8 numerków to mimo podódki o 4:50 do urzędu bym się dostał o 16:00 (czynny do 17:00). Czytnik kart mają w pokoju obsługi interesanta, ale nie można zapłacić kartą, bo "duża kolejka" i każą iśc do kasy. Potem jak wracasz to twój numerek ciągle "aktywny" więc moim zdaniem tak przy kasie jest właśnie dłużej. Niektórych numerków nie było i parę osób wchodziło na nazwisko. A kierowniczka wyszła z krzykiem do ludzi !!! (sic!), że są zdublowane numerki i te osoby po 16:00 a ona o 10:00 wychodzi i już nie wraca - tak wykrzyczała właściwie a nie powiedziała do wszystkich. Innej niby trafił się pogrzeb czy hgw co i z 6 okienek zostały 2, potem były jakby 3.

Ku****lfla horror cyrki i kabaret, nic tylko to od początku do końca nagrać i dać do zachodnich mediów by zobaczyli jak w Polsce ten szajs funkcjonuje.

Spróbuj zarejestrować auto w Pabianicach...
Legendy znane nawet przy granicy niemieckiej. :fuckyou2:
W piątek Caddy zmieni właściciela - jestem dobrze przygotowany na mega awanturę w starostwie (celowo z małej litery) ... :D

Co do start-stopów - unikałem jak zarazy, podobno w szmelcwagenie, którego używam nie ma opcji wyłączenia programowo. Na szczęście nie zostałem obdarowany owym cudem ... :peace:

Autor:  rodzynek [ 19.gru.2019 00:23:40 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd

Morgi napisał(a):
(...)
No i Urząd Komunikacji. (...) jak w Polsce ten szajs funkcjonuje.


A ja 13 grudnia, w piątek, poszedłem zarejestrować Mercedesa, wyszedłem po 30 minutach z tablicami (fajny numer - 8suczy ;) ). A do tego poszli mi na rękę i pozwolili donieść w sobotę (odrabiali wigilię) tłumaczenie starej niemieckiej karty pojazdu. Da się ;)

Autor:  gitmar [ 19.gru.2019 03:22:53 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd

Morgi, mam wrażenie że mieszkamy w innym Mińsku i chodzimy do innego urzędu. Owszem, jeszcze 2-3 lata temu był taki okres w tym urzędzie, że kolejkę trzeba było zajmować na długo przed otwarciem urzędu ale od jakiegoś czasu mocno to usprawnili (regularnie tam się pojawiam po kilka razy jak nie więcej razy w roku). W ostatnich latach niemal zawsze załatwiałem rejestrację z marszu wchodząc z ulicy....ale...
....jest koniec roku, kupuje się auta na "fyrmy" by odliczyć VAT (a tych w MMz trochę jest, ludzi zamożnych jak widać też nie brakuje ;) ) to i kolejki są :D mogłeś trafić na dzień, że ktoś np.flotę rejestrował a do każdej sprawy trzeba niestety brać oddzielny numerek.

Autor:  Morgi [ 19.gru.2019 07:44:11 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd

No właśnie kupiłem auto ma fyrmę, żony. Podobno mają być kary za nie przerejestrowanie po 30 dniach od 2020 i stąd te kolejki. A może faktycznie w innym Mińsku mieszkasz. I to nie jest jeden dzień, w kolejce sobie posłuchałem co się dzieje. Obstawiam że kolejne dni przed nowym rokiem będą jeszcze gorsze, ludziom już w Urzędzie puszczały nerwy jak siĘ dowiedzieli, że mają "zdublowany" numerek i muszą do 16:00 czekać. Ja bym nie wytrzymał, wszedł na moim numerku i albo by mi zarejestrowali albo musili policję wzywać by mnie z pokoju do rejestracji wyprowadzić. Pal sześć mandat.

Autor:  tomeksopot [ 19.gru.2019 09:32:28 ]
Tytuł:  Re: [Mercedes] C-klasse 4matic automatic oraz itd

metyoo napisał(a):
o trybie winter przeczytałem w instrukcji obsługi samochodu i faktycznie ciężej rusza, dziękuję.

sorry, ale chyba się mało prezyzyjnie wyraziłem...
tryb winter owszem zgadza się jest i auto rusza z dwójki... chodziło mi o to, że nie zawsze ruszanie z dwójki oznacza tryb winter, u mnie X5 zawsze ruszało z dwójki w tryby automatycznym, a trybu winter nie było tam wcale.

Strona 2 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/