.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 13:52:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 02.sie.2017 09:23:35 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
hubi_pl napisał(a):
Przy całej (fajnej) dyskusji o napędach, pamiętajcie że "quattro" to tylko nazwa handlowa napędu, ten sam napęd drzwi obok nazywa się np 4motion. Nie jest to określenie rodzaju napędu a znaczek na klapie zamiast 4x4 czy AWD.


+1
quattro ewoluuje, czy w dobrą stronę to inna sprawa. A nazwa to tylko nazwa. Dla zboczeńców to będzie tylko pierwsza wersja systemu z początku lat 80. ale dla większości klienteli firmy.....

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 02.sie.2017 09:25:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
... zbędny dodatek :D (uzupełniłem trzykropka)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 02.sie.2017 12:38:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
jmm napisał(a):
Baskecior napisał(a):
B3,B4,C4,D1 etc nie mają?
No nie. Tam już jest na Torsenie przecież, a w B2 i pierwszych C3JKACH były ręcznie zapinane blokady.

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

O to chodzi ...
Fakt. Późniejsze autka miały tylko blokadę na tyle a od B5/C5 etc - dziadowski EDS, który guzik pomaga w błocie - sam kiedyś utknąłem aż się ABS/EDS zbuntował i ... wyłączył ... :(

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 03.sie.2017 22:25:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Audi używa nazwy quattro do określenia swoich różnych napędów do dziś.
Jednak uważam, ze nadużyciem jest określanie takich napędów "stałymi napędami" na wszystkie koła.
Dziś jest może 5 modeli z pełnym stałym napędem, reszta to dołączane lub jak to określono w przypadku A4 Allroad "odłączane" napędy hehehe.

Teraz ciekawostka - dziś konfigurowane Audi A4 ma w kodzie wyposażenia "quattro Ultra" mimo iż nigdzie tego się nie zaznacza. Oznacza to chyba, że od roku 2017 każde A4 ma "dopinany" sprzęgłem tył. Czekam jeszcze na oficjalne potwierdzenie tego faktu przez Audi Polska.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 03.sie.2017 22:58:50 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Rozmawialem ostatnio z gościem z ASO Toruń na ten temat i konkluzja rozmowy była podobna do Twoich wniosków Tomku.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 04.sie.2017 08:00:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
drookash napisał(a):
jmm... wyjaśnij mi.
Quattro 4x4 to właśnie torsen lub inne ustrojstwo które jest spięte na stałe (bez sprzęgieł i rozłączania) a blokowanie dyfrów było dodatkiem by wykopać się z błota / śniegu w czasach gdy nie było EDS.
Czemu "sam torsen" to nie quattro w/g tego co napisałeś ?
Nawiązuje do całej waszej dyskusji. Jak już szukacie prawdziwego quattro to tylko pierwsze, bez niego nie byłoby kolejnych generacji ;)

W starym masz otwarte dyfry dopóki ich nie zablokujesz za pomocą linki lub podciśnienia w nowszych modelach.

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 04.sie.2017 09:45:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4387
Lokalizacja: Wrocław
jmm napisał(a):
W starym masz otwarte dyfry dopóki ich nie zablokujesz za pomocą linki lub podciśnienia w nowszych modelach.


Rozróżnianie tego nie ma sensu, zawsze są podciśnienia, tylko siłowniki wcześniej oba wieszali na tylnym dyfrze, a później to uprościli i jeden jest na środku, a drugi z tyłu. Nadal dokładnie te same.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 04.sie.2017 11:11:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
A pierwsze ury z dźwigienkami jak w maluchu?

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 04.sie.2017 12:45:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4387
Lokalizacja: Wrocław
Oj sprawdzę, to Ci odpiszę, bo tego to najstarsi górale nie widzieli. Tam mogło być coś fałwejowego jeszcze.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 04.sie.2017 21:57:44 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
A ja powtorze, gdyby tak mocno czepiac soe historii jak to Kuba robi to musielibysmy przyznac, ze ten naped nie jest "nasz". I cala historia pada na pysk [emoji16]

Wytapatane Note 3 PRO

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 05.sie.2017 05:27:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
I tak Subaru było pierwsze z napędem 4x4 w wielkoseryjnych osobówkach tylko mieli gorszy marketing :D

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 05.sie.2017 11:46:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.cze.2017 11:25:19
Posty: 229
Auto: C4 avant 2.8 4x4
jmm napisał(a):
I tak Subaru było pierwsze z napędem 4x4 w wielkoseryjnych osobówkach tylko mieli gorszy marketing :D

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

Tak myślę, że z tą wielkoseryjną produkcją to można śmiało polemizować.
Wszystko rozbija się o lata.. w których produkuje się daną serię.
10 lat temu.. a 20 lat temu ..a 50 lat temu -wielkość serii ?
Wielkie serie różniły się ilością dosyć znacząco na przestrzeni lat.
Dla mnie ilościowo to jednak audi :mikolaj: było koniem pociągowym 4x4 -(soory toyota LC :) ) przede wszystkim rajdy, które ukazywały znaczącą różnicę pomiędzy poszczególnymi typami przeniesienia napędu.
Podobnym koniem pociągowym był znaczący dookoła teren defender/disco .. bo realizowane projekty wypraw off-road -owych pokazywały ludziom, że ten angielski calowy sztrucel wszędzie dojedzie.
Summa summarum sprzedaż rosła, był zastrzyk finansów na rozwój/badania/wprowadzanie innowacji.
Czy mechaniczny 4x4 umiera? mim zdaniem tak - dzięki księgowym.
Rozwój społeczności/dróg zabija rozwiązania z których się nie korzysta.
Za 20 lat w muzeum zobaczysz torsena - bo regulator/falownik silnika elektrycznego zastąpi prostą, fajną, przyjemną mechanikę.
Obym się mylił :zly:

_________________
"Nie da się" - do momentu, kiedy udowodnisz, że jest inaczej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 05.sie.2017 15:56:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
jmm napisał(a):
I tak Subaru było pierwsze z napędem 4x4 w wielkoseryjnych osobówkach tylko mieli gorszy marketing :D

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka


No to musisz zauktualizować dane bo pierwsze stałe napędy wielkoseryjne pamiętają 2 wojnę - słynny willys czy ford (ten sam model). :D Wielkoseryjny :D :D :D

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 10.sie.2017 17:08:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Myślę, że punkt widzenia Kuby / JMMa jest troche przesycony sentymentem i głębokim zamiłowaniem do kupetek B2.
Mi na naprawde śliskiej nawierzchni - ale przy marginesie bezpieczeństwa - a więc nie w ruchu ulicznym, najlepiej się jeździło B3 z Torsenem i zaszperowanym tyłem. Nieco gorzej B2 po zaszperowaniu tylko tyłu (mam przełożone wężyki podciśnienia by najpierw szperwać tył) a najmniej finezyjne, za to najskuteczniej do przodu - A6 C4, gdzie mimo wszystko chętnie bym zobaczył taką podcisnieniowo dołączaną szperkę jak była osiągalna wcześniej.
A co do pytania: dokąd to zmierza?: to prawda, że stare napędy były proste i skuteczne i to je właśnie....uśmierciło. Tak jak silniki SOHC bez zmiennych faz rozrządu, bez wałków wyrównoważających, dwumasowych kół zamachowych itp. Dało się bez to po co zmieniać? Bo w technice MUSI być postęp nawet jeśli jest to po(d)step i nowa koncepcja wcale nie jest lepsza, za to wyraźnie droższa w naprawie i serwizowaniu...
Prawdą jest też to że statystycznie coraz mniej kierowców jest w stanie ogarnąć taki napęd od strony technicznej, więc i tak zdecydowa większość kierowców aktualnych modeli Quattro zasypia spokojnie myśląc "mam STAŁY napęd na 4 koła". Podobnie jest z użytkownikami Subaru, którzy myślą, że "symmetrical" all wheel drive oznacza symetryczne rozłożenie momentu napędowego, a nie symetryczne ułożenie tłoków względem osi pojazdu :)

Czekacie już na śnieg?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 10.sie.2017 17:46:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
W gruncie rzeczy to nie postęp zmusił projektantów do zmiany swoich projektów a księgowi. Potraktowali branżę moto jako swoistą inwestycję. Czym więcej przeznaczą na badania tym bardziej uda się skomplikować struktury mechaniczne i elektroniczne a tym samym ograniczy możliwości napraw poza ASO.
Czy ochrona komponentu to faktycznie zabezpieczenie przed złodziejem czy sposób ASO na wyssanie złotówek ze zdesperowanego klienta ?
Poczytajcie sobie ile każda marka dokłada do jakiegoś modelu... bywa tak, że wszystkie modele pracują ja jedną "czarną owcę" przynoszącą kolosalne straty. Nigdy nie zarobią na sprzedaży - zarobią na serwisie... i tutaj właśnie pomyśleli by wszystko maxymalnie skomplikować. Wystarczy mi przekrój TFSI by pomyśleć OMG ! Unifikacja i multibranding stworzyły dzisiejsze uniwersalne platformy i teoretycznie połowa marek jest taka sama a mimo to ceny serwisu są diametralnie różne ! Ceny sprzedaży tworzone są nie faktycznym kosztem wytworzenia a pompowane są sztucznie, napędzane pustym marketingiem i wymyślnymi hasłami na których łapie się klientów. Ekonomistą nie jestem... łba do tego nie mam ale widzę, że ostatnie lata niosą jednen produkt - najem długoterminowy. ASO sprzeda, bank sfinansuje, korzystający pojeździ... a potem ktoś kupi i drugi raz przyniesie kasę do ASO. To wszystko ktoś układa.
"Stały napęd na 4 koła" no to śpię spokojnie.... ;)

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 10.sie.2017 18:40:55 
@cygaro-avant
obecnie zaczęła się moja przygoda z subaru...(forester SG 2,0t) i tam napęd 4x4 jest stały 50/50. Jedynie w przypadku uślizgu za pomocą wiskozy może dołożyć procentów osi mającej przyczepność... podczas normalnej jazdy jest symetryczny 50/50. nie siej zamętu ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 10.sie.2017 18:44:08 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
A czy wiskoza to nie jest czasem na podobnej zasadzie jak haldex? Czyli albo spina albo nie? Czy tam jest cały czas spięte tylko reguluję "siłę" spięcia między napędami?

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 10.sie.2017 18:47:55 
dokładnie bloku....
wiskoza w centralnym dyfrze reaguje tylko podczas uslizgu i przekazuje więcej tam gdzie potrzeba... w każdej innej sytuacji rozdział jest 50/50. Tu nie ma sytuacji tak jak w haldexie, że jedziemy tylko na przodzie....,,a tył dopina się w tylko w razie niemca ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 10.sie.2017 20:50:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
tomeksopot napisał(a):
dokładnie bloku....
wiskoza w centralnym dyfrze reaguje tylko podczas uslizgu i przekazuje więcej tam gdzie potrzeba... w każdej innej sytuacji rozdział jest 50/50. Tu nie ma sytuacji tak jak w haldexie, że jedziemy tylko na przodzie....,,a tył dopina się w tylko w razie niemca ;)

Też miałem Subaru, Też Forka (SF) i wszystko zależy jaka jest skrzynia. Automat 4AET daje "nominalnie" podział 90/10 - a więc daleki od symetrycznego. I dopiero po uślizgu oraz z pozycjach lewarka "1" i "R" daje 50/50.
A manualnej skrzyni nie znam....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 10.sie.2017 20:53:47 
Fakt ja mówię o manualu
automatu nie znam.... ;)


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: