.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 08:26:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 11.sie.2017 07:30:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Wisko w centralnym działa inaczej niż haldex na tyle. Haldex spina tarczkami, a wisko działa jak przy wentylatorze.
Jak przód jest napędzany a tył kręci się tą samą prędkością to na wisko nie ma uźlizgu. Jak powstaje uślizg na tyle to wówczas powstaje opór na wiskozie i się "zakleja" przenosząc moment.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 28.sie.2017 14:08:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2009 14:32:43
Posty: 260
Lokalizacja: Kraków
Panowie jak to jest z B8 tam jest stały czy dołączany napęd? Moim zdaniem stały , kumpel twierdzi ,że dołączany. Twierdzi też ,że zupełnie się inaczej mu ten napęd zachowuje (gorzej ) niż w B7. Z tego co wiem to dopiero dołączany jest od B9

_________________
Audi C6 3,0 TDI (10,VI ,2011-2013)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 28.sie.2017 14:17:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2013 18:39:39
Posty: 346
Auto: Panamera 4S
Tam siedzi już 5 generacja Haldexa (BorgWarner drive), czyli dołączany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 28.sie.2017 14:29:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Haldex we wzdluznym silniku?

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 28.sie.2017 14:37:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2013 18:39:39
Posty: 346
Auto: Panamera 4S
No to co widzę w Etce to Pasek nowy Haldex 5. Nie jestem specem od Paków, ale czy w B6/7 nie było wzdłużnych motorów?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 29.sie.2017 16:35:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
W B5 tak... każdy kolejny tylko poprzecznie - tam na 100% jest haldex, ale w Audi jedynie do modeli A3, wysztko powyżej motor wzdłużnie.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 29.sie.2017 18:29:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2009 14:32:43
Posty: 260
Lokalizacja: Kraków
Ale ja mówię o audi A4 B8

_________________
Audi C6 3,0 TDI (10,VI ,2011-2013)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 31.sie.2017 09:15:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Misiek1 napisał(a):
Ale ja mówię o audi A4 B8


A4 B8 ma crowndiff - https://www.youtube.com/watch?v=MjaCbpw84kw

A w temacie...

Trudno się nie zgodzić, że haldex V to nie torsen, i dopinany i się nie liczy ;) - ale jakoś te auta jeżdżą :)
S1 - https://www.youtube.com/watch?v=bw-L716Zjcw
RS3 - https://www.youtube.com/watch?v=Unq4NZPjSq0

Z mojego punktu widzenia - co mnie obchodzi czy w środku jest 10 kół zębatych, czy 4 procesory?? - to ma działać, i działać efektywnie - nie jeżdżę tym autem po lesie w błocie, bo to nie jest auto od tego, a w śniegu sobie spokojnie radzi :) jak wyżej widać :)
Kolejna sprawa - wektorowanie - proponuję się przejechać autem, i dopiero się wypowiadać - auto genialnie wkręca się samo w zakręt - jeden warunek - otwarta przepustnica :)
Więc tak naprawdę jakie znaczenie ma jak napędzana jest tylna oś, skoro to działa??

Dodatkowo - oczywiście mit o tym, jak to się te auta wykonane z kupy rozpadają w rękach .... moje ma 33k - w serwisie byłem raz - adaptacja sprzęgieł w S-Tronic po ok 1.5k km i dwa planowe - wymiana klocków, przegląd.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Ostatnio edytowano 31.sie.2017 10:32:20 przez Zagor, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 31.sie.2017 09:55:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Masz po prostu lepszą sytuację finansową niż 90% użytkowników tego forum. Syty głodnego nie zrozumie. Nas nie stać na to, żeby to się psuło, jak kupimy używkę z 200tys nalotu... i dlatego chcemy, żeby to było zrobione dobrze, bo może kiedyś kupię Twoje RS3, i nie chciałbym, po Tobie "sprzątać".

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 31.sie.2017 10:27:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Nie było nigdy aut które się nie psują :(

Przecież, większość awarii to zaniedbania poprzedników, i "skromna" lekko mówiąc świadomość techniczna :( - kto wpadł na pomysł wydłużenia interwałów przeglądowych - producenci??? ASO???
Nie... to klienci, kupują auta za 300k i szukają oszczędności na oleju silnikowym za 400 zł :(
Oczywiście świadomy użytkownik, który wie jak działa takie czy inne urządzenie nie musi mieć na żelazku napisu uwaga gorące, tak samo będzie wiedział że silnik zanim dostanie w palnik, musi złapać temp roboczą, że zanim go zgasimy po tym jak goniliśmy autobahnem 200 km/h to warto mu dać kilka min popracować na jałowym, żeby rozproszył ciepło itd...
To ludzie psują te auta, one nie psują się same :(
Niestety statystyczny użytkownik wie tyle ile przekazali na kursie PJ, bo w to że ludzie czytają instrukcję obsługi od auta nie wierzę, i to potwierdza też ASO - notorycznie ludzie przyjeżdżają z pytaniami jak działa to czy tamto, a jak to włączyć, a czemu to nie działa od 200km/h itd.... a wszystko w instrukcji :(
Albo szuka aku pod maską (bo tak ma Huinday i Skoda na kursie PJ), wlewu oleju po lewej stronie silnika, a spryskiwaczy po prawej stronie komory - i... nie ma tych rzeczy w moim aucie ;)

Jestem zdania, że te auta, nie są zrobione gorzej niż te kilkanaście lat temu - oczywiście mają więcej bajerów, elektroniki, kagańców, wspomagaczy - każde z nich można wyłączyć, ale to też potencjalne źródło awarii w przyszłości - przed tym nie uciekniemy :(, ale mechanicznie, przy odpowienim traktowaniu, właściwym rygorze przeglądowym (nie tym zalecanym przez ASO) jestem zdania, że czerwone mogłoby mi służyć do końca moich dni na drogach.
Zresztą znam użytkownika 8P 2.0T q - auto kupione w PL salonie, "niestety" nie posłuchał ASO, zmieniał oleje, tu i ówdzie tak ja się jemu to podobało - dziś auto ma prawie 400k i żadnej większej naprawy w swoim życiu :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 31.sie.2017 10:58:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2013 18:39:39
Posty: 346
Auto: Panamera 4S
Święta prawda, jak słyszę opinie że Panie tu mi mówili że oleju się nie zmienia (konkretnie Haldexy) to mnie czyści....no ale potem czyści kieszeń użytkownika...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 31.sie.2017 11:29:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Zagor... podstawowa i niezaprzeczalna różnica - mechanizm TORSEN zębatkowy i koronowy potrafi rozdzielać moment na osie nie tracąc ani grama z niego. Haldex jest niestety sprzęgłem dopinanym i nie realizuje dyferencji pomiędzy tyłem a przodem a jedynie dopina tył poprzez zakleszczenie sprzęgieł ślizgowych. Zębatkowy i koronowy (odmiana zębatkowego) potrafi rozdzielić bez utraty, jednak ten drugi dzieli w oparciu o siłę tarcia tarczek umieszczonych wewnątrz mechanizmu a nie o opór międzyzębny jak w klasycznym torsenie.

Jeden przykład - stań, wrzuć wsteka, spręć koła i ruch... doskonale wyczujesz opór napędów przy haldexie i moment w krórym elektronika połapie się, że to nie poślizg i rozepnie napędy (zachowuje się jak spięty diff). Nie doświadczysz tego zjawiska przy klasycznym torsenie gdzie płynnie różnicowo rozdziela się przód / tył.

Ostatnie Audi A4 w którym był klasyczny torsen zębatkowy to B7 - wszystko powyżej to crown albo jak w B9 jakieś sprzęgła po całości.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 31.sie.2017 14:03:00 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Co do haldexa mam jedno zastrzeżenie. W RS3 przy wyłączonych wszystkich wspomagaczach odpuść gaz w zakręcie...pieknie auto strzela na zewnętrzną! Sprawdzone organoleptycznie :/ Tak kolega ze Szczecina skasował jedną z RS3jek `16.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 31.sie.2017 18:16:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Gdzieś na początku wątku opisałem ten sam zakręt brany dwoma systemami napędów 4x4.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 31.sie.2017 19:54:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
drookash napisał(a):
Gdzieś na początku wątku opisałem ten sam zakręt brany dwoma systemami napędów 4x4.


No widzisz, tylko porównujesz Yeti co S6 - a ja mogę porównać S6 do RS3 - i dla mnie typ napędu nie ma znaczenia - bo RS3 to inna bajka, to auto wie gdzie ja chcę jechać zanim ruszę kierownicą ;)
Za to Twoje porównanie, to tak jakbyś porównywał start Ikarusa z R1 ;), przecież Yeti to autobus, wysoko srodek ciężkości, oponki jak w rowerze, za to S6 raczej troszkę inaczej zestrojony zawias, opony (profil, szerokość) itd... - porównanie z d... :(

bloku napisał(a):
Co do haldexa mam jedno zastrzeżenie. W RS3 przy wyłączonych wszystkich wspomagaczach odpuść gaz w zakręcie...pieknie auto strzela na zewnętrzną! Sprawdzone organoleptycznie :/ Tak kolega ze Szczecina skasował jedną z RS3jek `16.


Coż, jeśli ktoś zdejmuje nogę z gazu w zakręcie, to raczej powinien jeździć Pandą 1.0, albo jakimś Polo 1.9 SDi ;)
Sorki, ale nie znam auta, które w przypadku jazdy po łuku, z prędkością xx - jak mniemam lekko za szybko :( - na skutek zdjęcia nogi z gazu nie poleci w rów :(
FWD - wypluje przodem
RWD - wyleci tył
AWD - wyleci bokiem z lekką tendencją do nadsterowności - toż to fizyka :(

W takim łuku można lekko ująć pomóc lewą na hamulcu, albo zacisnąć zęby i dołożyć leciutko - auto z wektorowaniem powinno jakoś przejechać, rzucając lekko tyłem :)
Żeby nie było - nie jestem żadnym mistrzem WRC, ani czegoś tam - po prostu mam tyle lat ile mam, i miałem w garażu kilka mocnych RWD, i AWD - FWD miałem tylko służbowe FF I gen i każde z tych aut mnie kiedyś jakoś lekko zaskoczyło - RS3 na razie tylko raz - szybko, po mokrym, na łuku szczyt, niestety za szczytem auto zaczęło odpływać i lekko widziałem już bok w barierze energochłonnej - dwa kopy w hamulec pozwoliły złapać trochę trakcji, a później już jakoś pojechało tam gdzie chciałem z pomocą prawej nogi.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 31.sie.2017 20:16:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Rwd nie wyleci. Takie 328 Coupe e36 po odjeciu gazu momentalnie prostuje. Mialem takie auto i jego wywazenie jest perfekcyjne. Wiele mi wybaczal, zwlaszcza przyzwyczajenia z quattro.

wytapatane note 3 pro

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 31.sie.2017 20:32:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Nie miałeś okazji jeździć YETI chyba... prowadzi się tak jak golf VII - dosłownie. Mam wersję outdoor edition - mega twarde zawieszenie ! Tak twarde jak S6 na B14 ! Prowadzi się doskonale... jedynie co to operowanie gazem na zakręcie odbiega od tego co było w S6. W RS3 masz dokładnie ten sam Haldex do w YETI - popatrz po częściach :)
Popatrz sobie na test YETI robiony przez Autocentrum i słowa Zachara co do prowadzenia - sam się zdziwił, że tak połyka zakręty.
Objechałem tor w Toruniu Yetasem dwa dni po zlocie... ten sam tor jeździłem S6... nie chodzi o środek ciężkości a o reakcję na gaz i sposób w jaki reaguje po odjęciu gazu.
Haldex w TDi załącza się praktycznie na każdym biegu jak dociskam - to czuć i powoduje to bardzo nerwową jazdę. Eska była płynna, wyważona... dostojna momentami i w pełni przewidywalna. Do Yeti się przyzwyczaiłem ale musiałem zapomnieć kilka nawyków wyuczonych w S6.
Kręcąc bączki zimą w S6 skręcałem koła... rura i po chwili mogłem puścić kierę a eska sama kręciła się w kółko - to jest niewykonalne w aucie z haldexem.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 31.sie.2017 22:21:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
bloku napisał(a):
Rwd nie wyleci. Takie 328 Coupe e36 po odjeciu gazu momentalnie prostuje. Mialem takie auto i jego wywazenie jest perfekcyjne. Wiele mi wybaczal, zwlaszcza przyzwyczajenia z quattro.

wytapatane note 3 pro


No to obie moje beemki były popsute ;)
Bo jak dziś pamiętam, jak trenowałem scandinavian flick - na prostej, majtnąć w przeciwną, kontra a w jej trakcie nie odjąć a zdjąć gaz, odciążony tył wyjeżdża i wtedy w palnik :)

No i kwestia pojęć - zdiąć / odjąć - dla mnie odjęcie, to lekkie przymknięcie przepustnicy, zdjąć - po prostu zabrać nogę z gazu - przepustnica w pozycji idle rpm.
Kolejna sprawa - mówisz o już przegiętym zakręcie - kiedy już tył nie jest w stanie podążać za przodem, wtedy lekkie odjęcie rzeczywiście powinno ustabilizować tylną oś, jak idziesz i masz przyczepność, to zdjęcie spowoduje odciążenie tylnej osi i jej wyjazd na zewnątrz :( - przynajmniej u mnie tak w beemkach było :)

drookash napisał(a):
Nie miałeś okazji jeździć YETI chyba... prowadzi się tak jak golf VII - dosłownie. Mam wersję outdoor edition - mega twarde zawieszenie ! Tak twarde jak S6 na B14 ! Prowadzi się doskonale... jedynie co to operowanie gazem na zakręcie odbiega od tego co było w S6. W RS3 masz dokładnie ten sam Haldex do w YETI - popatrz po częściach :)
Popatrz sobie na test YETI robiony przez Autocentrum i słowa Zachara co do prowadzenia - sam się zdziwił, że tak połyka zakręty.
Objechałem tor w Toruniu Yetasem dwa dni po zlocie... ten sam tor jeździłem S6... nie chodzi o środek ciężkości a o reakcję na gaz i sposób w jaki reaguje po odjęciu gazu.
Haldex w TDi załącza się praktycznie na każdym biegu jak dociskam - to czuć i powoduje to bardzo nerwową jazdę. Eska była płynna, wyważona... dostojna momentami i w pełni przewidywalna. Do Yeti się przyzwyczaiłem ale musiałem zapomnieć kilka nawyków wyuczonych w S6.
Kręcąc bączki zimą w S6 skręcałem koła... rura i po chwili mogłem puścić kierę a eska sama kręciła się w kółko - to jest niewykonalne w aucie z haldexem.



Dobra, przekonałeś mnie, jak skończy się ten APL, biorę Yeti ;)
Nie obraź się... ale napisz do Astona, Ferrari i innych - nawet Ford teraz w nowym GT zrobił tryb Race w którym auto się opuszcza - oni wszyscy się mylą ;) - nie trzeba budować naleśnika z szerokimi oponami - wystarczy dać ultra twarde zawieszenie i autobus może być mistrzem zakrętów ;)

Reakcja na gaz - jest całkiem inna bo S6 miało konwerter - a skrzynia z tamtych lat z hydrauliką tak działała - dużo z kopnięcia zabierał olej, i działało to w obie strony - zarówno na dodanie jak i odjęcie gazu :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 01.wrz.2017 10:32:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Oj Zagor... nie zgrywaj się bo nie przystoi :)
Fizyki nie oszukamy, środek ciężkości, wektor siły są całkiem inne w YETI niż w RS3.
Z tym gazem to chodziło mi o sposób w jaki reaguje haldex - jak będziesz na zlocie pokażę Ci o co kaman... ewidentnie wyczuwalny jest moment załączenia / rozpięcia haldexa. Co lepsze jeździłem kilka dni passatem alltrackiem - to samo... tak samo powtarzalnie pracował napęd. Natomiast miło zaskoczyło mnie starsze XC60 - też na haldexie, ale tam zapięcia/rozpięcia nie szło wyczuć - może dlatego, że skrzynia automat olejowy.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] Quattro... zostało tylko wspomnienie po torsenie ?
PostNapisane: 01.wrz.2017 10:54:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Co do beemek to ja będę się upierał, że to bardzo stabilne i dobrze prowadzące się wozy. Dużo wybaczają. Oczywiście wszystko zależy od kierownika. Miałem zeszperowaną mkowym mostem. Prędzej omegi zeszperowane i one były nerwowe. Ja tym autem zimą nie szalałem ale jak przyszło suche to wierz lub nie ale po kaszubskich zakrętach (a nie są łatwe i jest ich tyle co w górach) można się nauczyć tego auta. Dlatego rwd jest zdecydowanie pewniejsze od fwd, które ryje przodem - ZAWSZE!. Nawet zawias w Ibizie rajdowej nie pomagał.

Każdy ma inne doświadczenia bo każdy ma inny styl jazdy. Ja jeżdżę bardzo szeroko, nie zaciskam zakrętów bo nie lubię wypadać z niego na ślepo - ot takie zboczenie z rajdów amatorek.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: