znalazłem taki ciekawy projekt na AELu.
http://forums.t5d5.org/topic/8749-v70-2 ... 0hp-600nm/ gosc twierdzi, że ma seryjny silnik i jedynie założone twardsze śruby podpór wału / korb od 1.9tdi 150km. ma 600nm i nic nie pisze o układzie korbowo tłokowym, a jedynie o słabej przepustowości głowicy. Pisze, że fabryczny wałek rozrządu daje największy zysk ok 2000obr, a później dusi, sportowy wałek poprawia górę, a po wykresie nawet widać, że dół to ma marny. 2 strona.
Czy mógłbym poznać okoliczności w których pogięło korby u Arka przy 450Nm? Panewka stanęła i z korby strzelił, śruby puściły, co się tam stało? I co zostało zrobione, że udało się osiągnąć 505Nm i te korby się trzymają.
PS: mierzyłem dziś ciśnienie oleju, zalany motul 10w40 polsynt 6100. zimny, obroty jałowe 4,5bar; olej rozgrzany do ok 60st obroty jałowe 3,3bar; 4,8bar @2000obr; 5,2bar @3000obr;.
edit------------------------
pierwsza turbina td04hl-16t-7 wrocila tam skąd przyszła bo miala luzy, druga taka sama juz lezy u mnie. przyszedł zamówiony mapsensor 3 bar i intercooler z renault master.
zostały jeszcze wtryski, troche węży i primo: zastanawiam się nad chłodnicą olejowo - powietrzną. fabrycznie jest kanapka olejowo - wodna pod filtr oleju, sluzy za chlodnice oleju, ale podczas rozgrzewania silnika to ona nagrzewa olej od wody, która nagrzewa się szybciej. zastanawiam się: 1. usunąć fabryczną kanapkę na rzecz chlodnicy powietrznej; 2. dołozyc chlodnice przed lub za nia 3. nie montowac zadnej chlodnicy.
secundo: mój intercooler jest dość duży - ma jakies 60x50cm i cienki - ok 30mm zamontowany za klimą, a przed chłodnicą wody.
Ten z mastera jest długi 680mm, a wąski 175mm grubość 40mm. Łaczyc je równolegle czy szeregowo? Szeregowo - bardziej zapcham turbosprężarkę; równolegle to nie wiem w jakich proporcjach powietrze popłynie, jakieś rozgałęzienia trzeba by robić... Jak łączyć?
na zdjęciu pompa vw transporter 150km ahy i turbo,