.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 04:40:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 07.sie.2016 19:16:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5198
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Oczywiście. Podlał za mocno i zgasił iskrę - na Diego G3 lub Stagu często się to zdarza przy kończących się wtryskach. Na innych sterownikach może być podobnie - nie mają aż takiego zakresu korekt.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 07.sie.2016 19:24:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2011 17:19:31
Posty: 174
Lokalizacja: Wrocław
Auto: S6 C5
wczesniej nic takiego sie nie dzialo, dlatego sie dziwie ze akurat BS cos takiego sie wydarzylo

_________________
Audi 100 C3 2.3 136km 89r było
Audi S6 C5 4.2 340km 00r jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 07.sie.2016 20:58:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
BS pusciles na zgaszonym silniku?
Chroboli jakby katalizator... ale tez cos jakby lancuszek jakis? Ciezko sie wsluchac :/

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 07.sie.2016 21:13:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2011 17:19:31
Posty: 174
Lokalizacja: Wrocław
Auto: S6 C5
BS na pracującym puściłem, łańcuszki chyba za daleko, ewidentnie dochodzi z pod auta, pod maską nic nie słychać

_________________
Audi 100 C3 2.3 136km 89r było
Audi S6 C5 4.2 340km 00r jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 08.sie.2016 16:59:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2013 23:05:05
Posty: 239
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi S6 C5 2003 sedan
Co to BS?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 08.sie.2016 17:15:19 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5198
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Basic Settings

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 29.sie.2016 14:17:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2011 17:19:31
Posty: 174
Lokalizacja: Wrocław
Auto: S6 C5
Cześć wszystkim powakacyjnie :)
po 1000km prędkości autostradowych błąd kata dalej się pojawia, ciągle bank 2 chociaż raz zauważyłem też na banku 1 w ciągu całej historii którą tu opisuje.
Zauważyłem też że cały czas komputer gazowy na podstawie adaptera OBD automatycznie zubaża tylko bank 2 do granic narzuconych możliwości (13% w stosunku do mnożnika) natomiast bank 1 jest podbijany na + o kilka %. Zauważyłem też że przy niższych letnich temperaturach (15 stopni) na zimnym silniku zaczyna nim poważnie trząść. Przy temperaturze koło 22 stopni, zimny silnik jest ok, czuć że silnik chodzi ale nie telepie budą. Przy jeździe jest ok. Zauważyem też że poci się aku (kwas po teście językowym).

i teraz standardowo pytania:
czy,
1) padają wtryskiwacze gazowe, (na 8 cylindrze przy wymianie świec było lekkie zapieczenie, posypala się fajka cewki, wleciała nowa cewka beru)
2) słaby aku ma wpływ na słabą iskrę
3) pada sonda lambda co skutkuje błędnymi korektami na bank 2 i w rezultacie dalszymi skutkami

a może telepie bo poduszki silnika zużyte, rozrząd robiony rok temu przez firme graf tech, narazie powątpiewam w napinacz(e).


PS. Stawiam dobrą flachę za katy :D

_________________
Audi 100 C3 2.3 136km 89r było
Audi S6 C5 4.2 340km 00r jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 30.sie.2016 18:08:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2011 17:19:31
Posty: 174
Lokalizacja: Wrocław
Auto: S6 C5
ok widze ze zaczyna leciec i 2 kat, czyzby wtryski robia papa?

_________________
Audi 100 C3 2.3 136km 89r było
Audi S6 C5 4.2 340km 00r jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 31.sie.2016 08:12:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.kwi.2015 12:46:37
Posty: 153
Lokalizacja: Kołobrzeg
Auto: 80 B2 2.3 7A
Sorry za OT

Tak sobie śledzę wątek i zastanawiam czy jest sens kupować auto z V8 żeby go potem gazować. Czy nie lepiej w tej budzie kupić 1.8T i zagazować żeby latać sobie spokojnie i bezstresowo i ekonomicznie. Ilość cylindrów, układ widlasty, do tego dość skomplikowana konstrukcja jak widać przysparza dużo niedogodności, w silnikach, które już tak na prawdę swoje przeżyły i nadają się do kapitalnego remontu.

Mnie cały czas pytają czemu nie zakładam gazu. Uważam podobnie jak Tomek, że trochę to się mija z celem. Gazować coś co w zamyśle inżynierów miało być karmione gazoliną. S-ką od zakupu zrobiłem >10kkm i widzę, że to jest auto typowo do fun'u, optymalne spalanie zaczyna się w okolicach 140km/h, a w mieście się "męczy", choć nie powiem ekodriving potrafi urwać 3l/100.

_________________
Audi 80 B2a 1.8 DS->2.2 KV->2.3 7A Historia autka w moich rękach
Audi 80 B3 1.8 PM
Audi A3 8P 2.0TQ
Audi S6 Avant
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 31.sie.2016 20:43:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2013 23:05:05
Posty: 239
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi S6 C5 2003 sedan
Jak posłuchasz dźwięku V8 to uznasz, że jest sens go gazować. Żadne 1,8T nie da tego efektu :)

Poza tym - ekonomicznie? Ile pali 1,8T przy szybkiej jeździe po mieście i w korkach? Moje V8 pali 25 - 30 litrów gazu, czyli jakieś 50 zł za 100 km. Czy to 1,8 spali 10 litrów benzyny (żeby wyszło na to samo w złotówkach), czy może jednak ciut więcej?

Na trasie w wakacje paliło jakieś 15 litrów gazu - 26 zł za 100 km. Zejdziesz tym 1,8T do spalania 6 litrów benzyny w trasie z tempomatem na 140 km/h?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 31.sie.2016 21:10:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Wojtek... +1 :)
Ja od początku stawiam, że tam coś jest nie tak z fazatorami, rozrządem czy przygotowaniem mieszanki a PRZEDE WSZYSTKIM z gazem !

Dwa dni temu miałem pacjenta... A4 B5 1.8T zgazowany. Zamontowany FMIC i wystrojone na turbince hybrydowej i wtryskach z SAABa na jakieś 200-210KM.
Wszystko ładnie pięknie do czasu - zaczęło się od przeładowań, potem niedoładowań, wymiana DVki nie pomogła... sprawdzone podciśnienia, zaworki podmieniane itd... wsio OK. Nadszedł czas na test szczelności i... o zgrozo ! syczało na wkrętkach gazowych wwierconych w kolektor :O
Wkrętki poszły na epoxyd, zaczęło syczeć na obejmach - podociągne, powymieniane i autko śmiga jak szalone. Normalna jazda w mieście to 12l/100 gazu - osiągi... gdyby miał quattro to by z eski wiatrk do 150km/h robił... ale brak trakcji i ośka... eska przodem ;)

Co do V8... to skomplikowany silnik i znaczenie ma wszystko... dosłownie wszystko - każda najmniejsza nieszczelność, niesprawny zaworek czy inne niedomaganie się zemści do tego stopnia,że przestaniesz to autko kochać :D
W/g moich obserwacji są dwa typu userów tych S6... Ci co mają w nosie i leją i palą hektolitry gazu... i Ci którym szkoda gaz pod maskę wsadzać... Tak szkoda... Trzeba mieć cierpliwość i portfel by śmigać takimi 15 letnimi padłami jak nasze na co dzień i to jeszcze z gazem :(

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Ostatnio edytowano 31.sie.2016 21:21:42 przez drookash, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 31.sie.2016 21:20:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2011 17:19:31
Posty: 174
Lokalizacja: Wrocław
Auto: S6 C5
zatem trzeba będzie zrobić przeglądzik gazu, czy istnieje możliwość spotkania się z którymś z Was Panowie którzy zęby zjedli na 4.2 żeby zrobić diagnozę?

_________________
Audi 100 C3 2.3 136km 89r było
Audi S6 C5 4.2 340km 00r jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 31.sie.2016 21:28:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Będziesz na zlocie ? Mogę zabrać co nieco kluczy i oscyloskop ;)

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 31.sie.2016 21:32:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2011 17:19:31
Posty: 174
Lokalizacja: Wrocław
Auto: S6 C5
z chęcia bym podjechał ale akurat 2-4 wrzesień mam nocne zmiany :( bardziej myślałem podjechać do któregoś z Was prywatnie, jeżeli to możliwe i jeżeli uprzejmie zgodzicie się looknąć na eske :)

_________________
Audi 100 C3 2.3 136km 89r było
Audi S6 C5 4.2 340km 00r jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 07.paź.2016 08:07:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2011 17:19:31
Posty: 174
Lokalizacja: Wrocław
Auto: S6 C5
ok, a więc zgodnie z obietnicą aktualizuję co tam u mnie

nie pojawiają się błędy związne z mieszanką, żadne, natomiast nasiliły się błędy związane z obydwoma katami oraz z wypadaniem zapłonów, dzieje się to zazwyczaj przy szybszej jeździe 140, 150 i przy przyspieszaniu z tych prędkości, przy jeździe po mieście błąd nie występuje albo jeszcze go nie zauważyłem,

i teraz pytanie, czy wg Was są to wtryskiwacze gazowe, czy może cewki, a może aku (jest słaby i kwalifikuje się do wymiany), od czego najlepiej zacząć diagnoze żeby nie pakować się w koszty i wymienianie wszystkiego po kolei?

i kolejne pytanie, jak zdiagnozować poduszki silnika? na moim silniku nie da się postawic 2zl jak na Tomka, jak auto chodzi na wolnych, to czuć że silnik chodzi, najbardziej denerwujące jest że zatrzask pasów niezapięty wpada w takie wibracje że tłucze o plastik tunelu środkowego

_________________
Audi 100 C3 2.3 136km 89r było
Audi S6 C5 4.2 340km 00r jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 07.paź.2016 08:50:34 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5198
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Stawiam na cały układ gazowy (mało wydajne wtryski albo już zużyte lub samo zestrojenie jest nie wystarczające). Skoro pod dużym obciążeniem wywala błędy to mogą lać za dużo (źle skalibrowana mapa).

Co do poduszek to zanim je ruszysz sprawdź czy masz układ dolotowy szczelny, czy cewki mają odpowiednie wartości, czy stukowce dobrze czytają. Czy po załączeniu choć odrobinę się stabilizuje silnik?

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 07.paź.2016 09:57:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2011 17:19:31
Posty: 174
Lokalizacja: Wrocław
Auto: S6 C5
układ gazowy ma adapter OBD, więc nie wiem czy możliwe żeby wtryski lały przez mapy za dużo jeżeli są dynamicznie dostrajane? i jeżeli lałyby za dużo to nie wywalałoby błędu ze zbyt bogatą mieszanką?

jak mogę sprawdzić poniże kryteria dla telepania silnikiem (stukowce itd)? które to będą grupy i jakie wartości powinny być?

_________________
Audi 100 C3 2.3 136km 89r było
Audi S6 C5 4.2 340km 00r jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 07.paź.2016 10:01:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5198
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Będę w domu to Ci opiszę które grupy. Chyba, ze Tomek mnie wyprzedzi bo na czasie jest z tematem.

Co do gazu to nawet jak masz adapter to nie zmienia to faktu, że mapy paliwowe mogą być rozjechane. A jak są to i gazowe. Dwa...może być zbyt mało gazu albo za dużo. Najlepiej zobaczyć w mapy i czasy wtrysków ;-)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 07.paź.2016 10:26:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lip.2011 17:19:31
Posty: 174
Lokalizacja: Wrocław
Auto: S6 C5
odpale dzisiaj kompa i zobacze co tam sie dzieje, jeżeli nie mapy to pewnie wtryski na wykończeniu hmm? jakie byś polecał nowe? hany czy barracudy? teraz zamontowane są hany ale koloru nie pamiętam, lookne później

_________________
Audi 100 C3 2.3 136km 89r było
Audi S6 C5 4.2 340km 00r jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 C5 - serio katalizatory?
PostNapisane: 07.paź.2016 10:50:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Dobra... zanim cokolwiek będziesz sprawdzał to rzuć okiem na wkrętki gazowe zamontowane w kolektorze - nie ma prawa być luzy. Takie wibracje jak opisujesz to już poważniejsza sprawa.
W bloku 058 w masz wysterowanie poduszek silnika - zaobserwuj czy dodając gazu w 3 i 4 polu zmienia się wartość i czy odczuwasz to na "dooopie" OK ?

VR6 ma tego samego motronica ME7.1.1 co AQJ/ANK
Jak ogarniasz język z wysp to może pomoże :
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... -converter

Dość fajne rzeczy znajdziesz też tutaj od strony 165 :
http://www1.snapon.com/Files/Diagnostic ... 31B01D.pdf

Niezastąpiona lektura :
http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/

Na podstawie powyższych proponuję sprawdzić też sprawność czujników stukowych (napięcia są w blokach pomiarowych) w pełnym zakresie obrotów oraz kąty cofania zapłonu na poszczególnych cylindrach pod obciążeniem na wysokich obrotach.
Jeżeli masz gdzieś nieszczelność w dolocie / zaworach / padnięte wałki czy wywalone napinacze to po części wyjdzie po takich pomiarach.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: