.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 00:17:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kontrolka wykrzyknika w kole zębatym - auto uziemione
PostNapisane: 24.lis.2017 00:27:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2014 11:56:45
Posty: 5
Witam,
posiadam audi a4b8 143 KM CAGA 2,0 TDI w mulitronicu z 2008 roku. Jadąc dzisiaj es-ką postanowiłem sobie trochę przyspieszyć i "przepalić auto". Przełączyłem na sport i przyspieszyłem do 170. O dziwo więcej nie chciała iść, ledwo się zbierała. Więc przełączyłem na D i zacząłem zwalniać. Auto szarpnęło mi parę razy i jechało dalej. Po chwili zafalowały obroty i zaczęło coś szumieć jakbym złapał kapcia... zwolniłem do 70, auto praktycznie nie chciało jechać i zwalniało nadal. przy około 35 km/h obroty wskoczyły na 4 tys., szumienie przeobraziło się w wycie i poczułem dziwny zapach jakby się coś zatarło. Zatrzymałem się. Po zatrzymaniu przerzuciłem na N. Po ponownym wrzuceniu na D auto nie ciągnie do przodu. Na zegarach zauważyłem że zapaliła się kontrolka wykrzyknika w kole zębatym. Wróciłem na lawecie. Obawiam się, że najprawdopodobniej coś ze skrzynią. Tylko dziwi mnie, że nie miałem żadnych niepokojących oznak, że coś jest nie tak. Skrzynia nie przełączała się w tryb awaryjny ani nic, nie migały ani nie świeciły się żadne kontrolki. Do tej pory nie miałem żadnych problemów. Jestem 1000 km po wymianie oleju w skrzyni. Przelatane 242 tysiące. Wiecie co mogło walnąć? Jutro postaram się podpiąć go pod kompa i sczytać błędy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kontrolka wykrzyknika w kole zębatym - auto uziemione
PostNapisane: 24.lis.2017 00:28:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11996
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Witamy w świecie multitronika. Tak, masz rację, poszła skrzynia.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kontrolka wykrzyknika w kole zębatym - auto uziemione
PostNapisane: 24.lis.2017 00:32:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2014 11:56:45
Posty: 5
Bart-S to ogarnie, czy nie zajmuje się multironicami w b8?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kontrolka wykrzyknika w kole zębatym - auto uziemione
PostNapisane: 24.lis.2017 08:51:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10289
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Przewaga dzięki technice....łączymy się w bólu , bo koszta pewnie znaczące poniesiesz, ja bym tego nawet nie rozbierał, tylko szukał drugiej używki z gwarancją, i sprzedał ten samochód.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kontrolka wykrzyknika w kole zębatym - auto uziemione
PostNapisane: 24.lis.2017 09:26:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2014 11:56:45
Posty: 5
A jest szansa, że poszła dwu masa albo jakieś sprzęgło czy cokolwiek tam jest? Czy od razu skrzynia. Dziwne jest to, że nie było żadnych niepokojących objawów. Możliwe, że mechanik źle wymienił olej i to jest przyczyną? Pewnie wszystko jest możliwe... jak wróżenie z fusów.

Jakie mogą być koszty naprawy takiej skrzyni? Nie wiem czy chciałbym wstawić używkę i sprzedawać, czy nie lepiej naprawić. Kurde, zadowolony jestem/byłem z auta. Nigdy nie wiadomo co się kupi...

Edit/
A może przekładka na manual?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kontrolka wykrzyknika w kole zębatym - auto uziemione
PostNapisane: 24.lis.2017 10:37:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11996
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
czekaj, ile tam było ? z szóstkę chyba trzebaby dać za wszystko. Przekładka na manual podobnie, tylko trzeba speca co elektronikę ogarnie. Kwestia oleju też może być, ale od mechanika co to robił to się na pewno nie dowiesz.
Sprzedaj auto, kup inne z manualem. quattro.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kontrolka wykrzyknika w kole zębatym - auto uziemione
PostNapisane: 24.lis.2017 12:16:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Jak wyżej.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kontrolka wykrzyknika w kole zębatym - auto uziemione
PostNapisane: 24.lis.2017 13:04:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6191
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
kupując samochód z automatem trzeba się z tym liczyć i to nie tylko w przypadku multitronica i marki audi, chyba, że ktoś kupuje na 2-3 miesiące


Ostatnio edytowano 24.lis.2017 15:02:07 przez hubos21, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kontrolka wykrzyknika w kole zębatym - auto uziemione
PostNapisane: 24.lis.2017 13:10:35 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Ale multi nawet jak naprawisz to rosyjska ruletka.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kontrolka wykrzyknika w kole zębatym - auto uziemione
PostNapisane: 24.lis.2017 15:01:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6191
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
emge napisał(a):
Ale multi nawet jak naprawisz to rosyjska ruletka.


Tego sie naprawia bo za pelna regeneracje min 7k, manuala z nowym sprzeglem i kołem dwumasowym zrobisz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kontrolka wykrzyknika w kole zębatym - auto uziemione
PostNapisane: 24.lis.2017 15:10:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11996
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Multitronik to był dobry pomysł, który trafił na nieświadomych użytkowników i serwisy lecące w kulki. Tego się niestety nie kupuje. I już.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kontrolka wykrzyknika w kole zębatym - auto uziemione
PostNapisane: 27.lis.2017 20:42:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2014 11:56:45
Posty: 5
Wiadomo już, że wyciekł olej, najprawdopodobniej przez chłodnicę oleju albo przez otwór technologiczny do spuszczania nadmiaru po zalaniu. Po podłączeniu do kompa, jedyny błąd który był to: P072200 - Czujnik prędkości obrotowej skrzyni biegów (wyjście) - Brak sygnału.

Mam taką teorię. Mechanik, który wymieniał olej powiedział, że weszło równe 8 litrów. Co wydaje mi się zdecydowanie za dużo. Czy istnieje taka możliwość, że nie spuścił nadmiaru oleju tym technologicznym otworem do spuszczania nadmiaru po wymianie i było go za dużo? Przez to 1000 km jeździłem spokojnie w koło komina. Małe obciążenie dla skrzyni. Na trasie przegoniłem trochę auto na Sporcie, było na wysokich obrotach, większe obciążenie, wyższa temperatura, ciśnienie oraz objętość oleju i musiał gdzieś ujść jak było go za dużo i zrobił to przez chłodnicę ;)

Do tej pory wymieniałem olej u innego i było wszystko ok. Zero szarpania albo tym podobnych żółwików na wolnych obrotach. Chodziła płynnie i byłem z niej bardzo zadowolony. Tyle że ciął mnie na kasę, czym mnie wkurzył i postanowiłem zmienić na innego.

PS. Nie wiem jak wymienia się olej w innych skrzyniach, ale może po prostu mulitronic go przerósł ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kontrolka wykrzyknika w kole zębatym - auto uziemione
PostNapisane: 29.lis.2017 02:45:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
johny1000 napisał(a):
Wiadomo już, że wyciekł olej, najprawdopodobniej przez chłodnicę oleju albo przez otwór technologiczny do spuszczania nadmiaru po zalaniu. Po podłączeniu do kompa, jedyny błąd który był to: P072200 - Czujnik prędkości obrotowej skrzyni biegów (wyjście) - Brak sygnału.

Mam taką teorię. Mechanik, który wymieniał olej powiedział, że weszło równe 8 litrów. Co wydaje mi się zdecydowanie za dużo. Czy istnieje taka możliwość, że nie spuścił nadmiaru oleju tym technologicznym otworem do spuszczania nadmiaru po wymianie i było go za dużo? Przez to 1000 km jeździłem spokojnie w koło komina. Małe obciążenie dla skrzyni. Na trasie przegoniłem trochę auto na Sporcie, było na wysokich obrotach, większe obciążenie, wyższa temperatura, ciśnienie oraz objętość oleju i musiał gdzieś ujść jak było go za dużo i zrobił to przez chłodnicę ;)

Do tej pory wymieniałem olej u innego i było wszystko ok. Zero szarpania albo tym podobnych żółwików na wolnych obrotach. Chodziła płynnie i byłem z niej bardzo zadowolony. Tyle że ciął mnie na kasę, czym mnie wkurzył i postanowiłem zmienić na innego.

PS. Nie wiem jak wymienia się olej w innych skrzyniach, ale może po prostu mulitronic go przerósł ;)



Jeżeli mówi , że weszło równe 8 litrów , .... , to zapytaj ..... ,.... jaką metodą wymieniał . Bo jak wiadomo metodą statyczną wchodzi coś koło 5 litrów ... , coś w tych granicach , metodą dynamiczną więcej ... na forum jest wątek co i jak . Jeżeli złapiesz go na kłamstwie to możesz snuć podejrzenia .

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kontrolka wykrzyknika w kole zębatym - auto uziemione
PostNapisane: 29.lis.2017 21:15:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2014 11:56:45
Posty: 5
Auto ostatecznie wczoraj wylądowało u Roberta w Strachocicach. Dzisiaj do mnie dzwonił i poinformował mnie, że jeszcze z żadnej skrzyni nie miał takiego smrodu. Oleju spuścił 5 litrów, spalony na węgiel i sporo opiłków. Jego zdaniem poszedł łańcuch i coś jeszcze pewnie uszkodził. Nie ładuję się w koszty i robię przekładkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: