.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 13:21:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDI] Różnice między silnikami AEL 140KM/AAT 1
PostNapisane: 07.lut.2012 17:36:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Miska olejowa, blok, głowica, cała mechanika wału korbowego, rozrząd są takie same.
W temacie skrzyń nie jestem pewnien, ale trzebaby zmontować zestaw na kole zamachowym/tarczy/docisku z auta, które ma jeździć.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDI] Różnice między silnikami AEL 140KM/AAT 1
PostNapisane: 07.lut.2012 19:12:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
W AEL'u na trzecim broku (zaślepce) w bloku zdaje się jest wyjście do chłodniczki olejowej przy filtrze. W AAT już tego nie ma :):

Poza tym macie przecież cały osprzęt z biorcy, więc nie powinno być komplikacji.

Sprzęgło z manuala zaadoptujecie do silnika od automatu raczej bez problemu...

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDI] Różnice między silnikami AEL 140KM/AAT 1
PostNapisane: 07.lut.2012 20:29:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Wyciągacie AEL, przerzucacie wszystko z AEL na słupek AAT i macie...AEL :) Kiedyś ktoś tu pisał że bloki są IDENTYCZNE.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDI] Różnice między silnikami AEL 140KM/AAT 1
PostNapisane: 07.lut.2012 20:43:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zarówno AAT jak i AEL mają blok z silnika benzynowego 2,2 T - AAN`a.
Słupki są takie same.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDI] Różnice między silnikami AEL 140KM/AAT 1
PostNapisane: 08.lut.2012 20:58:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Baskecior napisał(a):
Zarówno AAT jak i AEL mają blok z silnika benzynowego 2,2 T - AAN`a.
Słupki są takie same.

No właśnie chyba nie - AAN ma inną magistralę olejową i natrysk oleum na denko tłoka. W 1T, AAT, AEL natrysku na denko chyba nie ma.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDI] Różnice między silnikami AEL 140KM/AAT 1
PostNapisane: 08.lut.2012 21:16:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Zarówno AAT jak i AEL mają blok z silnika benzynowego 2,2 T - AAN`a.
Słupki są takie same.

No właśnie chyba nie - AAN ma inną magistralę olejową i natrysk oleum na denko tłoka. W 1T, AAT, AEL natrysku na denko chyba nie ma.

Nie widziałem jeszcze TDI bez natrysku na denko. :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDI] Różnice między silnikami AEL 140KM/AAT 1
PostNapisane: 09.lut.2012 09:46:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Podjedź do mnie, pokaże Ci dwa
Masz je na poniższym zdęciu :jezor:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDI] Różnice między silnikami AEL 140KM/AAT 1
PostNapisane: 09.lut.2012 12:12:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Spko normalnie debiut roku :peace: Tego linka usunąłem. Przypominam ze jestesmy na forum Audi a nie na forum seksuologii społecznej i klinicznej. Odsyłam Ciebie do Regulaminu Forum. W nagrode otrzymujesz ostrzeżenie. :d

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDI] Różnice między silnikami AEL 140KM/AAT 1
PostNapisane: 10.lut.2012 00:12:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Ale co jest dziwnego w tym, że auto jest spawane z dwóch? Żyjesz w biednym kraju, gdzie każdy chce mieć duże ładne auto, z małym przebiegiem, garażowane, od starszej pani. I w tym kraju jest także wielu zdolnych blacharzy-mechaników, którym wystarczą cztery ćwiatki po wydachowanych autach, 1 zarżnięty silnik i tydzień czasu, by zrobić z tego bezwypadkowe cudeńko o przebiegu 140 000 km. Sprzeda się na pewno...

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDI] Różnice między silnikami AEL 140KM/AAT 1
PostNapisane: 10.lut.2012 08:53:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2628
Lokalizacja: EPWA
Jeżeli chcecie przekładać oprzyrządowanie silnika, to może od razu kilka detali - końcówki i pompę z AHY,AXG?

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDI] Różnice między silnikami AEL 140KM/AAT 1
PostNapisane: 11.mar.2012 13:33:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2011 08:42:24
Posty: 9
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Auto: A4 B5 AJM
Ostatnio jestem po remoncie silnika AEL, jednym dawcą był blok od AAT, ten od AAT nie posiada jak ktoś pisał wcześniej chłodnicy oleju oraz wał nie ma impulsatora a blok miejsca na czujnik położenia wału, więc korba się nie nadaje do AEL, chyba że ten mój blok był od jeszcze starszego 2,5 TDI.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDI] Różnice między silnikami AEL 140KM/AAT 1
PostNapisane: 18.lut.2020 19:00:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1571
Lokalizacja: Wałbrzych
Odgrzewam...

Chyba coś złego zadziało się w motorze A8
Prawdopodobnie czeka mnie wymiana słupka, więc też chciałbym się upewnić co do zamienności słupków
W sumie i jednych i drugich jest sporo w ogłoszeniach, ale wolałbym mieć pewność.

Pasują zamiennie na 100% ?

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2.5 TDI] Różnice między silnikami AEL 140KM/AAT 1
PostNapisane: 21.lut.2020 09:49:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Baskecior napisał(a):
Zarówno AAT jak i AEL mają blok z silnika benzynowego 2,2 T - AAN`a.
Słupki są takie same.


Tylko informacyjnie, bo wcześnie jakoś to umknęło. Powyższe to bzdura. Bloki AAT i AEL mają inną wysokość niż blok AAN (3B, ABY itp) i nie są zamienne. :okulary:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: