.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 08:55:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C7 Multitronic - kilka pytań
PostNapisane: 09.lip.2020 21:41:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2016 21:27:25
Posty: 3
Cześć,

od kilku dni jestem posiadaczem A6 C7 Avant (2014r.) z multitronikiem - studiuje instrukcje, ale jeszcze nie do końca wszystko jest jasne. Mam kilka pytań:

1. Jak dokładnie działa tryb S w tej skrzyni? Czytałem, że przeznaczony jest do dynamicznej jazdy (wyższe obroty), ale podstawowa różnica jest taka, że ma symulować sposób zmiany przełożeń jak ze stopniowych automatów (obroty -> redukcja itd.). W odróżnieniu od trybu D, który utrzymuje stałe obroty. Tymczasem ja nie widzę jakiejś dużej różnicy, co prawda na razie jeździłem tylko po mieście, ale na D normalnie skrzynia redukuje bieg, na wyświetlaczu pojawia się D1, D2 itd. W komputerze mam tryb jazdy Auto wybrany.

2. Czy ten tryb S może być używany z różnymi trybami jazdy czy tylko z Dynamic?

2. Start and stop - zawsze myślałem, że działa tak, że zatrzymujesz się np. na światłach i silnik się wyłącza. Dodajesz gazu - natychmiast się uruchamia. Tu mam tak, że silnik wyłącza się dopiero po mocniejszym naciśnięciu hamulca i musze ten hamulec trzymać wciśnięty, aby pozostał wyłączony. Uruchamia się jak tylko go zwolnię. Pytanie czy to jakiś inny tryb, można to zmienić na standardowy czy to po prostu rozwiązanie Audi?

To pozostało niejasne po przeczytaniu instrukcji, z góry dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C7 Multitronic - kilka pytań
PostNapisane: 10.lip.2020 06:53:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
1. Multitronic to skrzynia bez stopniowa. Fizycznie nie ma biegów a dwie bieżnie stożkowe po której porusza się łańcuch. Zmiana średnic obu bieżni powoduje zmianę prędkości auta. Tryb S powoduje jedynie przeciągnięcie obrotów silnika nieco wyżej oraz agresywniejszą pracę obu bieżni. Tak to w skrócie można opisać.

3. S&S działa w oparciu o odczyt czujnika prędkości, czujnika hamulca roboczego i kilku czujników silnika. Zauważ, że nie zawsze zadziała nawet jak mocno wciśniesz hamulec. Jeśli wcześniej dość dynamicznie jechałeś i nagle się zatrzymujesz to tryb nie zadziała aby schłodzić silnik, turbinę jeśli jest, etc. Ogólnie radziłbym całkowicie wyłączyć ten system bo ani to oszczędne ani tym bardziej zdrowe dla silnika i osprzętu.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C7 Multitronic - kilka pytań
PostNapisane: 10.lip.2020 08:19:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2016 21:27:25
Posty: 3
Dzięki.
Natomiast byłem pewien, że wrażenie z jazdy jest takie, że ona cały czas utrzymuje te same obroty. Natomiast tutaj jak przyśpieszam wrażenie jest jak ze stopniowej skrzyni - gaz, wyższy bieg, niższe obroty i powtórka. Czuję też mocne szarpnięcia, przy przyśpieszaniu.
Dodam, że mam wersję 2.0 TDI Ultra 190KM, z 10.2014 r. - może być tak, że mam S-tronica po prostu?

Edit. W raporcie VIN mam tak:

kod skrzyni - QLX

Transmission specification: 7-speed
automatic transmission

Transmission types/gear shift mechanisms:
tiptronic


Czyli jaką ja mam skrzynię w końcu :?:

Edit2

http://audiautomaticgearbox.biz/2015-au ... -s-tronic/

Czyli ja mam chyba S-Tronica po prostu :D W ogłoszeniu w DE był multritonic więc oni sami chyba nie wiedzą, ale było mod. 2015 i to chyba odnosiło się właśnie do skrzyni! Nie powiem, cieszę się bardzo :))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C7 Multitronic - kilka pytań
PostNapisane: 10.lip.2020 11:25:14 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
To zmienia postać rzeczy. Masz S-tronica czyli DSG. W takim wypadku zachowanie jakie opisujesz jest normalne.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C7 Multitronic - kilka pytań
PostNapisane: 10.lip.2020 12:39:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
... i pamiętaj o zmianach oleju co około 60 tyś km, bo w instrukcji pewnie o tym nie przeczytasz ;)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: