.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 00:40:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 AKE] Regulacja kąta wtrysku.
PostNapisane: 28.gru.2020 15:05:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.gru.2005 13:36:14
Posty: 343
Lokalizacja: Otwock
Witam, mam ustawiony kąt na 0.6-0.8 ATDC, auto fajnie jeździ tylko dzisiaj musiałem rano (około -1C) kręcić 13 sec żeby odpalić. Przy zmianie na 0.3-05 BTDC, odpala zdecydowanie szybciej. Czy zmieniać na BTDC czy zostawić? Oto jest pytanie :)
Z góry dziękuję.

30 12 2020
Wczoraj sprawdziłem vcds 18 i maxiecu 2.0.94 i kąt to 2,8-3,2 ATCD także jest ok. Już zmieniłem trochę i jest lepiej z odpalaniem około 4 sec. Jutro podłączę kompa.
Sorry za zawracanie głowy, nie wiem jak ja to sprawdziłem, vcds 10 coś dziwnie zapisał te wartości.
Jak mam najlepiej ustawić przy przegiebu około 400 tys. około -0,2 czy lekko w plus okołó +0,1-0,2
ELSA zaleca od 0 do -4, jeśli dobrze rozumiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 AKE] Regulacja kąta wtrysku.
PostNapisane: 04.sty.2021 21:57:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Nagrzej auto.

Pokaz logi statyczne 000,001,004 oraz statyczne 004 w trybie Basic Settings.

Oraz screen shota z 004 Basic Settings jak nastawnik ustawi się na LATE.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 AKE] Regulacja kąta wtrysku.
PostNapisane: 23.sty.2021 20:35:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.gru.2005 13:36:14
Posty: 343
Lokalizacja: Otwock
Zrobiłem logi.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/5238aa5de39b33c3

https://www.fotosik.pl/zdjecie/aa6f97f9cedca477

https://www.fotosik.pl/zdjecie/6c779f53c799de6c

https://www.fotosik.pl/zdjecie/5ce928a58409ae74

Wczoraj ustawiłem na około 3 do 3,6 na plus i auto odpala od strzała i ma chyba większą moc ale pojawia się błąd 0550 Zawór regulacji dawki paliwa Powyżej górnego
dopuszczalnego progu regulacji. Dzisiaj troszkę przekręciłem w stronę minusa, jutro testy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 AKE] Regulacja kąta wtrysku.
PostNapisane: 24.sty.2021 09:20:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
550 to błąd regulacji kąta wtrysku ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 AKE] Regulacja kąta wtrysku.
PostNapisane: 25.sty.2021 15:49:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.gru.2005 13:36:14
Posty: 343
Lokalizacja: Otwock
A po wczorajszej korekcie od 1,2-0,8 na pusie. Dzisiaj przy -1 po 2 sekundach odpala. W linku zdjęcie z TDI timing.

https://images89.fotosik.pl/467/e7ff81f9cd142be9med.jpg

Najnowsza korekta
https://images92.fotosik.pl/469/0164266b7c0ed847med.jpg
i na mrozie -7 kreci około 8 sek przy 2x grzanie świec. Dzisiaj sprawdzę jeszcze świece czy wszystkie grzeją.
Czy ktoś ma schemat układu świec żarowych w V6?
Mam pytanie czy tak zostawić czy zmienić na - lub +?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 AKE] Regulacja kąta wtrysku.
PostNapisane: 03.lut.2021 23:35:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Masz jakąs fatalną wersje VAGa albo VCDSa to dziwne spolszczenie.

Ustaw tak żeby było 2* ZGMP (ATDC) wtedy kiedy nastawnik ustawi się na LATE (za pozny).

Po tym pokaz logi 004 Basic Settings i 004 statyczne.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 AKE] Regulacja kąta wtrysku.
PostNapisane: 10.lut.2021 21:37:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2021 16:50:31
Posty: 14
Jeździłem 3 lata 2.5 tdi AFB kąt dla wyeksploatowanego silnika powiniem być ustawiony w granicach 0 do +1.5 BTDC błędem nie powinno sypać. Zakładając że silnik dobrze odpala po rozgrzaniu do temp. roboczej. Silnik będzie chodził bardziej twardo ale to zdrowo dla pompy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 AKE] Regulacja kąta wtrysku.
PostNapisane: 13.lut.2021 12:23:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.gru.2005 13:36:14
Posty: 343
Lokalizacja: Otwock
Pitejro1 napisał(a):
Jeździłem 3 lata 2.5 tdi AFB kąt dla wyeksploatowanego silnika powiniem być ustawiony w granicach 0 do +1.5 BTDC błędem nie powinno sypać. Zakładając że silnik dobrze odpala po rozgrzaniu do temp. roboczej. Silnik będzie chodził bardziej twardo ale to zdrowo dla pompy.


Co o tym sądzicie bo z moich doświadczeń wynika że jest w tym sens.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 AKE] Regulacja kąta wtrysku.
PostNapisane: 15.lut.2021 21:13:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2021 16:50:31
Posty: 14
Na pierwszym logu widać że kąt skacze, ustaw prawidłowo naciąg paska pompy. Zmień dawkę startową z 32768 na 32968 i powinno być po problemie, kąt wtrysku w Basic Setings na + 1 wiadomo że powinno być -2 ale to dla nowej pompy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 AKE] Regulacja kąta wtrysku.
PostNapisane: 23.lut.2021 13:11:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.gru.2005 13:36:14
Posty: 343
Lokalizacja: Otwock
Pitejro1 napisał(a):
Na pierwszym logu widać że kąt skacze, ustaw prawidłowo naciąg paska pompy. Zmień dawkę startową z 32768 na 32968 i powinno być po problemie, kąt wtrysku w Basic Setings na + 1 wiadomo że powinno być -2 ale to dla nowej pompy.


Dlaczego mam zmieniać dawkę startową (skąd odczytałeś ze jest 32768). Znaki napinacza pokrywają się mam mocniej dociągnąć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 AKE] Regulacja kąta wtrysku.
PostNapisane: 24.lut.2021 20:58:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2021 16:50:31
Posty: 14
W tych silnikach standardowa dawka paliwa ustawiana jest na 42768 a dawka rozruchowa 32768, po logach widać że kąt skaczek więc albo pasek luźny albo pompa wychechłana. Więc..... 32968. Zakładamy że filtr zmieniony, zaworek ciepłego paliwa trzyma, brak jest powietrza w przeźroczystym wężu paliwowym i paliwo się nie cofa. Na pompie jest jeszcze zawór kulokowy ze sprężyną, stojąc przed wozem po lewej stronie pompy - warto sprawdzić czy trzyma ciśnienie niezbędne do prawidłowego rozruchu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 AKE] Regulacja kąta wtrysku.
PostNapisane: 11.kwi.2021 09:25:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.gru.2005 13:36:14
Posty: 343
Lokalizacja: Otwock
Czy wiecie jaki jest symbol klucza do naciągu paska pompy wtryskowej ten tali nacięty ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: