.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 13:49:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6C6 4.2 BAT] Stanął fazator
PostNapisane: 12.kwi.2021 17:11:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2020 11:15:51
Posty: 26
Lokalizacja: Łosice
Auto: A6C6 4.2 BAT
Witam, jeździłem z rana i wszystko było w porządku. Po robocie odpaliłem auto i zaczęło trząść budą, więc odrazu podłączyłem się pod auto i zobaczyłem, że fazator na drugim banku stoi.
Od czego zacząć szukanie przyczyny. Iść w stronę padniętego zaworu sterującego, czy raczej fazator do wymiany/regeneracji?
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C6 4.2 BAT] Stanął fazator
PostNapisane: 12.kwi.2021 20:25:52 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jak stanął fazator to pierwsze co sprawdź od strony elektrycznej zawór sterujący. Potem sam zawór a docelowo pewno rozrząd do zrzucenia. Dziwne dla mnie jest to, że wywala błąd tylko dla strony 5-8 gdzie cała synchronizacja przy uszkodzonym zaworze powinna wariować.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C6 4.2 BAT] Stanął fazator
PostNapisane: 13.kwi.2021 06:07:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2020 11:15:51
Posty: 26
Lokalizacja: Łosice
Auto: A6C6 4.2 BAT
Rozrzad jako taki się nie przestawił. Cały czas ma - 4 - 5, a drugi fazator pracuje, więc pewnie dlatego nie wyrzuca przekroczenia wartości. Mógłbyś podpowiedzieć jak sprawdzić ten zawór? Da się testować go z poziomu obd? W międzyczasie zamienię miejscami czujniki położenia wałka.

Jeszcze mam pytanie. Kolega w S4B7 regenerował fazatory w mehenker i zmieniał rozrząd. Co prawda teraz nic nie zaterkocze przy odpalaniu, ale fazatory skaczą na wolnych obrotach przy zadanych 12KW (tak jak na drugim screenie) od 6 do 18, gdzie u mnie jeszcze na oryginalnych od 10 do 14. Nie powinno to czasem oscylować jak najbliżej zadanej wartości?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C6 4.2 BAT] Stanął fazator
PostNapisane: 13.kwi.2021 14:50:01 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Z pozycji vcdsa jesteś w stanie posprawdzać wymuszając mu pracę "na sucho" (bez pracy silnika). Natomiast czy osprzęt jaki ty masz może to zrobić to nie wiem. Ale dużą wskazówką dla Ciebie jest to co sam zaobserwowałeś - skoki nastawów wariatorów/fazatorów. Według mnie jest nieszczelny i ciśnienie oleju próbuje go przestawić bezskutecznie. To, że nie terkocze przy odpalaniu świadczy, ze łańcuchy są jeszcze w normie i napinacz wybiera. A samo uszkodzenie jest gdzieś w okolicy wariatora/fazatora lub samego zaworka sterującego.

Jak zmienisz stronami a problem zostanie to będzie wskazanie na wariator. I adekwatnie na zawór jeśli strona z błędem się zmieni.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C6 4.2 BAT] Stanął fazator
PostNapisane: 13.kwi.2021 15:44:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2020 11:15:51
Posty: 26
Lokalizacja: Łosice
Auto: A6C6 4.2 BAT
Jakbyś mógł mi zdradzić jak przetestować ten zawór w VCDS to byłbym wdzięczny, bo mam OBDEleven więc będę w stanie zrobić to samo.

Natomiast dalej chyba nie do końca mnie zrozumiałeś.
1. Chcę zamienić miejscami czujnik położenia wałka, a nie zawory, żeby wyeliminować czujnik.

2. Kolega regenerował wariatory w firmie Mehenker (i zmienił rozrząd), no i jemu skaczą w o wiele większym zakresie niż moje z przebiegiem 280k. Wydaje mi się to dziwne, bo teoretycznie podczas regeneracji ta firma wstawia takie metalowe tulejki w miejscu gdzie wyrabia się płytka od trzpienia oraz uszczelniają te fazatory.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C6 4.2 BAT] Stanął fazator
PostNapisane: 13.kwi.2021 19:44:49 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jak jesteś w odczycie danego parametru wchodzisz w Basic Settings, np kanał 090-> GO (odczyta parametry) Następnie przechodzisz w Switch to basic settings. Przy jałowych obrotach powinno się pojawić "run" na kilak sek. Potem wskaże Ci odczyty. Porównujesz je z tymi samymi ale w Meas. Settings.

Co do mehenkera to opinie są różne. U jednych działa długo a u innych po regeneracji pojawiają się problemy nawet już po 10kkm. Co do różnicy odczytu, że u kolegi skaczą bardziej - wszystko zależy od odczytu takich parametrów jak przepływka, wysterowanie zapłonu, sonda lambda, etc. Tym się nie sugeruj. Ogólnie wariatory podczas pełnego obciążenia powinny wychodzić nawet do 55kw ale optymalne jest już od 42kw.

Jakie wartości masz w kanale 093 przy rozgrzanym silniku? Oraz 090-091?

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C6 4.2 BAT] Stanął fazator
PostNapisane: 14.kwi.2021 10:23:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2020 11:15:51
Posty: 26
Lokalizacja: Łosice
Auto: A6C6 4.2 BAT
Kanał 90 w tych silnikach jest pusty.
Kanał 92 masz wyżej, a kanał 91 ostatnia wartość oscyluje +-3KW od zadanej wartości, w przypadku wolnych obrotów wokół 12KW.
Kanał 93 czasami jest -5KW -5KW, a czasami -4KW -4KW, więc rozrząd nie przestawiony, ale perfekcyjnie nie jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C6 4.2 BAT] Stanął fazator
PostNapisane: 14.kwi.2021 11:09:26 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
093 to synchronizacja wałków względem wału. Jak masz -5 to jesteś w normie. Jeśli masz cały czas na obu te same wartości i zmieniają się jednakowo to winowajcą jest łańcuch, który jest lekko rozciągnięty. Do -8 z tego co pamiętam jest uznawany za "sprawny".

091 masz to co wspominałem, nieszczelność wariatora lub uszkodzony zawór sterujący. Spróbuj tutaj zrobić test.

A jeszcze jedno, katy masz drożne? (czasami przytkany potrafi cofać spaliny i wywala błędy ustawienia wałków rozrządu).

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C6 4.2 BAT] Stanął fazator
PostNapisane: 14.kwi.2021 13:11:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2020 11:15:51
Posty: 26
Lokalizacja: Łosice
Auto: A6C6 4.2 BAT
[yt]https://www.youtube.com/watch?v=QexxC-FHAMg[/yt]

Patrząc na sondy chyba katalizatory są w porządku. Z tyłu oba wydechy dmuchają tak samo.

Dobra nastawiam się już na robienie rozrządu :D
Wyliczyłem sobie 5500 za części razem z regeneracją fazatorów i konwertera skrzyni :P
Blokady mam skąd wypożyczyć, gorzej znaleźć ogarniętego mechanika żeby to ustawił dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C6 4.2 BAT] Stanął fazator
PostNapisane: 14.kwi.2021 13:14:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Drożność sprawdzisz poprzez sprawdzenie temperatur jakie podają sondy. Zwłaszcza sonda kontrolna B1S2 i B2S2.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C6 4.2 BAT] Stanął fazator
PostNapisane: 14.kwi.2021 13:34:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2020 11:15:51
Posty: 26
Lokalizacja: Łosice
Auto: A6C6 4.2 BAT
Już nagrywałem temperaturę, ale padł telefon i się nie zapisało, a nie chce mi się jeszcze raz iść :P
Na obu bankach na wolnych obrotach rośnie równo do około 270*C
Przy 1800 obrotów było ponad 400*C na obu bankach i też rosło równo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C6 4.2 BAT] Stanął fazator
PostNapisane: 14.kwi.2021 15:21:34 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Na jałowych obrotach to nic nie sprawdzisz. Logi dynamiczne dopiero pokazują ze względu na obciążenie silnika. Ale jeśli wcześniej robiłeś logi dynamiczne i się nie zapisało a widziałeś, że jest ok to można wyeliminować winę po stronie katów.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C6 4.2 BAT] Stanął fazator
PostNapisane: 15.kwi.2021 14:17:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2020 11:15:51
Posty: 26
Lokalizacja: Łosice
Auto: A6C6 4.2 BAT
Niestety logów z OBDEleven nie da się wrzucić na żadne Vaglogi itp, więc udostępniam plik Excel z Google Drive.
https://drive.google.com/file/d/1fD-z4guUIlU-rhB6-so3tQHl9PJ31BNK/view?usp=sharing


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C6 4.2 BAT] Stanął fazator
PostNapisane: 15.kwi.2021 18:27:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Temperatury są ok. Także tu problemu nie widzę. 600-800 przy pełnym obciążeniu to bardzo dobre wartości katalityczne.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C6 4.2 BAT] Stanął fazator
PostNapisane: 04.maja.2021 15:43:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2020 11:15:51
Posty: 26
Lokalizacja: Łosice
Auto: A6C6 4.2 BAT
Ogólnie zadziały się jaja.
Auto samo się naprawiło :fuckyou2:
Podejrzewam, że jakiś syf wleciał po płukance do zaworka, chwilę pojeździło, postało i się rozpuściło.
Ale i tak już umówiony do mechanika, części też mam już u siebie i poza rozrządem idą poduszki silnika do Olkusza na poliuretan oraz konwerter skrzyni do regeneracji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C6 4.2 BAT] Stanął fazator
PostNapisane: 27.maja.2021 11:09:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2020 11:15:51
Posty: 26
Lokalizacja: Łosice
Auto: A6C6 4.2 BAT
Więc sprawcą zamieszania był ślizg, który postanowił sobie pęknąć i wpaść w kanał fazatora blokując przepływ oleju...

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C6 4.2 BAT] Stanął fazator
PostNapisane: 27.maja.2021 14:04:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11996
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
:O lol

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C6 4.2 BAT] Stanął fazator
PostNapisane: 27.maja.2021 17:35:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Uuuu czyli jednak...

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C6 4.2 BAT] Stanął fazator
PostNapisane: 23.lip.2021 13:05:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2020 11:15:51
Posty: 26
Lokalizacja: Łosice
Auto: A6C6 4.2 BAT
Zapomniałem w ogóle o tym temacie :D
Auto lata, przez cały zakres obrotów ciągnie tym samym momentem, no ogólnie jest różnica po zrobieniu rozrządu i fazatorów.

Natomiast teraz mam inny problem. Rozpadła mi się uszczelka na rozpołowieniu kolektora ssącego i nie wiem czym ją zastąpić. Skleiłem to na silikon ale ciągnie lewe powietrze i na wyższych obrotach jest check uboga mieszanka.
Macie pomysł czym innym to skelić, zastąpić uszczelkę? Dirko/Reinzosil?

Od razu chce zmienić plastikową klapkę na carbon, bo ta już klepie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C6 4.2 BAT] Stanął fazator
PostNapisane: 23.lip.2021 18:05:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Wurth DP300 - bardzo skuteczny w miejscach o dużym ciśnieniu.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: