.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 08:47:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: AAR 2.3 pracuje jak diesel
PostNapisane: 05.gru.2021 10:53:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:44:50
Posty: 36
Lokalizacja: LUBLIN
Witam Ekipę.
Mam dość duży problem z silnikiem. Audi 100 C4 2.3 aar 1992 Małżonka dolewając olej nie zakręciła korka wlewu zamknęła maskę i tak przejechała jakieś 100 km. Silnik jest zarzygany olejem cały i pracuje jak diesel. Żadna kontrolka od oleju jej się nie zapaliła a teraz na bagnecie jest stan minimum. Żaden mechanik nie oglądał jeszcze tego motoru bo zastanawiam się czy jest sens. Nalotu 420.000 po świeżym rozrządzie.
[yt]https://youtu.be/MaUvHfleLHo[/yt]

_________________
AUDI 80 1.6 B-G 1980 SREBRNO CZARNY
AUDI 100 C4 2.3 AVANT 1992r. CZARNY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AAR 2.3 pracuje jak diesel
PostNapisane: 05.gru.2021 18:25:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6191
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Uzupełnij olej do max i zobacz czy coś sie zmieni


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AAR 2.3 pracuje jak diesel
PostNapisane: 05.gru.2021 20:16:34 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Tak jak Hubos wspomniał. Dolej olej do maks poziomu. Daj silnikowi pochodzić trochę na jałowych obrotach. Po czasie powinny się wyciszyć popychacze chyba, że już sie wytłukły. Wtedy zostaja ich wymiana.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AAR 2.3 pracuje jak diesel
PostNapisane: 08.gru.2021 11:53:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3297
Lokalizacja: Poznań i okolice
Sprawdź ustawienie rozrządu - zaolejony pasek mógł przeskoczyć, kiedy w napinaczu nie było wystarczającego ciśnienia oleju. Wyczyść też elementy układu zapłonowego, w tym wnętrze kopułki i palec rozdzielacza. Ten silnik bardzo trudno zatrzeć, jeśli było w nim przynajmniej troszkę oleju, to będzie żył.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AAR 2.3 pracuje jak diesel
PostNapisane: 08.gru.2021 12:19:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11996
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
zatarł się, przestańcie go mamić :P

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AAR 2.3 pracuje jak diesel
PostNapisane: 08.gru.2021 17:51:14 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Leo napisał(a):
zatarł się, przestańcie go mamić :P


Teee żartowniś :P To nie jest silnik z papieru aby się przytarł - jak już to zrobi to staje na debowo :D :P

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AAR 2.3 pracuje jak diesel
PostNapisane: 08.gru.2021 21:45:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3297
Lokalizacja: Poznań i okolice
W niemal bliźniaczym RT po awarii uszczelki pod głowicą zrobiłem kiedyś około 200 km na 3 sprawnych cylindrach (z 2 wykręconymi świecami :diabel: ) i na miksie oleju z wodą, czyli czymś co się zwykle stosowało do chłodzenia obróbki skrawaniem i cięcia maszynowego. Po zdjęciu czopów wału ukazały się nietknięte panewki. Wyczyściłem silnik, poskładałem i przejechał kolejne kilkadziesiąt tys. km bez problemów, aż go wyjąłem kiedy rozbierałem Cygaro na części. Jeszcze go gdzieś mam pod gratami.. I pewnie by odpalił :)

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: