.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2024 15:26:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.3] czy zabiłem pompę wody?
PostNapisane: 23.lut.2011 00:03:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sty.2011 20:06:06
Posty: 69
Lokalizacja: PMI
Auto: 100 C4 AAH
Mam samochód od 3 tygodni, nie zdążyłem się z nim obyć jeszcze na dobre, bo dopiero mechanik zrobił zawieszenie. Dzisiaj rano chciałem pojechać do pracy (-18st.C) Odpalam, trochę dziwnie pochodził przez 3-4sek. ale później już OK. Po przejechaniu około 15km temperatura silnika podniosła się do ok.90st.C a ogrzewanie nadal dmuchało zimnym. Po kolejnych kilku km silnik się zagotował przy temp. około 115st.C
Zadzwoniłem po kumpla, ubytki parującego płynu (jak już ostygł nieco) uzupełniłem jakąś-tam wodą (nic innego we wsi gdzie stanąłem nie mieli). Kumpel zawiózł mnie do chaty i wziąłem do pracy inny samochód, dolewając po drodze do AUDI koncentratu do chłodnic. Przed chwilą samochód zwlokłem do domu (odpalił, temperatura wzrosła po paru km do ok.98st.C) ale ogrzewanie nadal wieje zimnym. Już się nie zagotował i dojechał do domu (może to od tego koncentratu?), ale cały czas na MC mruga kontrolka poziomu płynu. Temperatura otoczenia znowu -18st.C
Wczoraj jak było -8 na dworze temperatura silnika ledwo dobijała do 70 stopni :|
Analizując sobie wszystko na spokojnie doszedłem do wniosku, że był zalany jakimś gównem, rano przy odpalaniu lodowa kaszka zmieliła mi pompę wody - jak myślicie? Mam rację? Czy może coś innego strzeliło? To moje pierwsze AUDI i jeszcze nie ogarnąłem konstrukcji, tym bardziej, że pogoda nie sprzyja oglądaniu.

_________________
AUDI 100 C4 2.8 AAH AVANT LPG edition


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2011 00:51:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Musiałbyś mieć nie lodową kiszkę, ale taką "śrubkowo-piatkową" kiszkę, żeby zmielić pompę.

W układzie chłodzenia miałeś faktycznie za dużo wody, która miejscami zamarzła i spowodowała zapowietrzenie układu. I po zagrzaniu silnika układ już został zapowietrzony. Teraz ustaw ogrzewanie ma maxa (bez nawiewu), dolej koncentratu i odpal silnik. Możesz mu pomóc zagniatając węże wodne, szczególnie te do nagrzewnicy.

Dobre odpowietrzenie i auto masz na powrót na chodzie.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2011 07:47:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
A może poprzedni właściciel wsypał doszczelniacz w ilości 300% normy i zatkało jakiś wąż? Przy tak świeżym zakupie można się spodziewać wszystkiego.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2011 08:28:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sty.2011 20:06:06
Posty: 69
Lokalizacja: PMI
Auto: 100 C4 AAH
Problem w tym, że po tej awarii już dolałem koncentratu do wyrównania poziomu dusząc węże, więc raczej odpowietrzony już jest. Sprawdzę jeszcze z tymi nawiewami - mam wtedy na klimatronicu ustawić HI i wentylatory na zero? Bo wczoraj o dziwo 98st.C nie przekroczyło, ale dmuchało cały czas zimnym, co przy tej pogodzie grozi odmrożeniami kończyn ;)
PS. Jest jakiś sposób, żeby sprawdzić pompę w warunkach polowych bez jej wykręcania?

_________________
AUDI 100 C4 2.8 AAH AVANT LPG edition


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2011 10:54:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
W tych warunkach mogła zamarznąć woda w nagrzewnicy, ewentualnie zapchana nagrzewnica.
Sprawdź czy węże nagrzewnicy są gorące, niektóre auta mają zawór sterowany podciśnieniem do przepływu płynu na nagrzewnicę może być uszkodzony sam zawór lub sterowanie.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2011 13:01:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2010 13:54:27
Posty: 18
Lokalizacja: Władysławowo
Wstaw samochód do ogrzewanego garażu na parę godzin i odpal go w nim do nagrzania i wtedy sprawdź ogrzewanie. Wtedy będziesz przynajmniej wiedział, że to nie przez zamarznięcie węża albo nagrzewnicy. Może być zatkana nagrzewnica a gotowanie to może wina niezauważonego ubytku płynu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2011 13:32:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sty.2011 20:06:06
Posty: 69
Lokalizacja: PMI
Auto: 100 C4 AAH
No ale taki zamarznięty wąż od nagrzewnicy by nie odmarzł jak wszystko się zaczęło gotować???

_________________
AUDI 100 C4 2.8 AAH AVANT LPG edition


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2011 13:52:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.maja.2010 13:54:27
Posty: 18
Lokalizacja: Władysławowo
Pewnie to nie wąż. Może nagrzewnica. Jak będzie chodził samochód to odkręć też korek wlewu płynu. 98 stopni to też nie jest normalne. Trzeba też obejrzeć termostat, bo jak się nie otwiera od strony chłodnicy to może też nie być krążenia płynu w obiegu nagrzewnicy.
PS.
I oczywiście mogła się jakoś zapchać nagrzewnica.


Ostatnio edytowano 23.lut.2011 14:06:45 przez daar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2011 13:59:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sty.2011 20:06:06
Posty: 69
Lokalizacja: PMI
Auto: 100 C4 AAH
Wczoraj pod domem jak było te 98*C to maskę podniosłem, ten gruby wąż na górze od chłodnicy gorący, chłodnica połowa parząca w ręce, połowa mocno ciepła. Mi to wygląda na jednak schrupaną pompę wody i nie ma krążenia wtedy :| Bo dzień wcześniej normalnie było przy -8*C na dworze silnik ledwo do 70*C dochodził. Jest jakieś normalne dojście do pompy, czy trzeba pół przodu zdemontować? Jest jakieś zdjęcie poglądowe gdzie są które elementy w AUDI? Na forum Citroena mieliśmy takie opisy silników, na forum Alfa Romeo jest katalog EPER gdzie można bez rejestracji przejrzeć wszystkie elementy i układy jak wyglądają.

_________________
AUDI 100 C4 2.8 AAH AVANT LPG edition


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2011 15:39:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Pompa jest z przodu, dostępna po rozpięciu rozrządu (napina pasek ;) ).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2011 17:32:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Tak czy inaczej musisz wszystko ( termostat, pompa wody, chłodnica ) wymontować i posprawdzać, bo jeśli poprzedni właściciel nalał jakiegoś uszczelniacza, to moze nie być wina pompy tylko zapchanej chłodnicy.
Przerabiałem to juz kiedyś, co prawda nie w Audi tylko Mercedesie - nawet bez termostatu mi się grzał :D

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2011 20:35:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sty.2011 20:06:06
Posty: 69
Lokalizacja: PMI
Auto: 100 C4 AAH
Ale żeby tak z dnia na dzień? No to Panowie jestem chwilowo w czarnej d..e :| Na niedzielę miałem zaplanowany ważny wyjazd, a tu na poprawę pogody się nie zanosi. No trudno, muszę poczekać z dłubaniem i wyjazd przesunąć nieco :(

_________________
AUDI 100 C4 2.8 AAH AVANT LPG edition


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2011 20:51:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2011 17:14:02
Posty: 6
Lokalizacja: lubelskie
Proponowałbym wyjąć na początek sam termostat i wtedy sprawdzić czy dalej to samo i powinieneś raczej dojrzeć w zbiorniczku wyrównawczym czy jest obieg.Nie wiem jak jest u ciebie ale u mnie w 2,5 tdi termostat jest pod plastikowym króćcem który jest przykręcony na dwie śruby 6.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2011 22:10:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2011 21:44:54
Posty: 119
Lokalizacja: LC/LBL
A ja trochę od innej strony...masz gaz w samochodzie, instalacja mięszalnikowa??

_________________
2x Fiat 126p 93' -był
Audi 80 2.0 ABK 92'-była
VW Passat B3 1.6 d 88'- był
VW Passat B4 1.8 ABS 94'- był
Audi 100 C3 2.0TD 84' -był
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 00'- była
Ford Mondeo mk2 1.8 TD 98'-był
Renault Safrane 2.2 dT 96'- był
Ford Fusion 1.4 Tdci 01'- jest
VW Golf II 1.8 Fire&Ice 91'- jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2011 22:29:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sty.2011 20:06:06
Posty: 69
Lokalizacja: PMI
Auto: 100 C4 AAH
Tak, ale przy tych temperaturach jeżdżę (dużo to się nie najeździłem :P) tylko na Pb95, bo instalacja czeka na regulację.

----

NO I "SIĘ NAPRAWIŁO"
:D Coś się wtedy przytkało przy tak niskich temperaturach, teraz odpaliłem i wszystko wróciło do normy. Ogrzewanie też grzeje. Za to cały płyn gdzieś wyparował, wlałem nowy, przejechałem się i widzę, że od spodu kapie :| Czy te gumowe węże po zagotowaniu jak się rozszczelniły to już tylko do wymiany, czy po prostu na kanał wjechać, ściągnąć, wyczyścić, jeszcze raz nałożyć i będzie dobrze? Gdzieś na dole układu musi cieknąć, bo całe 5L płynu wlałem. Kapie gdzieś blisko ściany grodziowej, nie z przodu silnika. Od góry nic nie widać. Jakieś sugestie? Tak czy inaczej bez kanału się nie obędzie ;)

_________________
AUDI 100 C4 2.8 AAH AVANT LPG edition


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2011 23:17:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2007 20:27:39
Posty: 47
Lokalizacja: UK leeds
gdyby padla pompa chlodnica byla by chlodna , sprawdz czy po nagrzaniu silnika weze do nagrzewnicy sa cieple


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 142 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: