.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 16:47:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A4 B8 2.0 TFSI 180 KM znikający olej
PostNapisane: 15.paź.2010 06:43:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 00:31:29
Posty: 332
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle
Auto: BMW E60
Mamy na stanie taki samochód Audi A4 B8 2.0 TFSI 180 KM rok prod 2009 zakupiony w salonie przebieg na ta chwile 22 tys km. Mam pytanie czy to normalne dla tego silnika żeby wciągał co 3 tys km litr oleju :?: Już nawet podczas wymiany został nalany Motul i dalej to samo co chwila trzeba zerkać na wskazania komputera (bo bagnetu niema) a tu min poziom i dolewka i dolewka. ASO twierdzi , że tak ma być ale ja się zastanawiam co sie dzieje z tym olejem , wycieku niema , a olej znika czyli jest spalany i wywalany przez wydech. Wiadome jest , że jakieś zużycie oleju może być nawet instrukcja wpomina o jakiś kosmicznych ilościach ale z tak dużym spalaniem oleju jeszcze niemiałem styczności , a miałem w swoim życiu już wile aut i niejednokrotnie troche przechodonych i takich ilości oleju niedolewałem. Dziwna sprawa może mi ktos to wyjaśnić.

_________________
A6...2.6........V6..ABC..150KM..225 Nm==> było
A4...2.5 TDI..V6..AFB..150KM..310Nm ==>było
A4...2.0 TFSI..........180 KM...320 Nm ==> jest
BMW..E39..2.0...150 KM....190Nm ==>było
BMW..E60..3.0d...218 KM...500Nm ==>było

Pozdrawiam BratPit


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2010 06:48:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie powinno tyle spalać , szczególnie tak nowy silnik jak tfsi.
Serwis pozbywa się po prostu problemu i tyle. Drąż temat w serwisie i już. Jak im będziesz truć dupę to może się w końcu ugną.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2010 06:57:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6197
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
z ciekawości jaki to olej? turbina może pluć olejem w wydech


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2010 07:31:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
w intrukcji obslugo albo jakiejs "serwisowce" pewnie jest norma zuzycia oleju dla tego silnika - jak w wiekszosci przypadkow jest ona tak ustalona, ze zmiesci sie w niej duzy fiat.
Inna sprawa, ze pewnie w wiekszosci przypadkow aut zuzycie jest mniejsze
Potencjalne rozwiazanie: zglaszasz do ASO fakt zuzycua oleju np litr na 1 tys km (przeciez tego nie sa w stanie sprawdzic) - wazne! nie na pale tylko sprawdzasz norme producenta i meldujesz zuzycie wieksze. Jak sie zapytaja "ale ostatnio pan mowil 1l/3tys" to mowisz, ze "ostatnio wzroslo"
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2010 17:31:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
A oni wtedy zaplombują silnik i wyślą w trasy. :peace:
Myślałeś, że dadzą sobie w kaszę dmuchać. :):

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2010 09:38:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Powiem Tobie, że to norma. FSI też wciągają i ludzie kupujący paski są po prostu niemiło zaskoczeni.

http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&b ... b5787ba643

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2010 09:49:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6197
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jaki to olej masz tam lany?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2010 18:04:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
euro 5 ? :D :D :D :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2010 19:46:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Nawet Motul nie pomaga :) W takim razie odma odpowietrzajaca na pokrywie rozrzadu.... Nowa tylko nowa i nowa po wymianie rozwiąże problem.

I już czuje te myśli , znów ten głupi zarozumialy Lotus miał racje , jest lepsZy od serwisu... Hahaaa

Tym czasem stówa za konsultacje osiolki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.paź.2010 19:54:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6197
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Lotus napisał(a):
Nawet Motul nie pomaga :) W takim razie odma odpowietrzajaca na pokrywie rozrzadu.... Nowa tylko nowa i nowa po wymianie rozwiąże problem.

I już czuje te myśli , znów ten głupi zarozumialy Lotus miał racje , jest lepsZy od serwisu... Hahaaa

Tym czasem stówa za konsultacje osiolki :)


i ta skromność


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2010 07:19:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 00:31:29
Posty: 332
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle
Auto: BMW E60
Lotus napisał(a):
Nawet Motul nie pomaga :) W takim razie odma odpowietrzajaca na pokrywie rozrzadu.... Nowa tylko nowa i nowa po wymianie rozwiąże problem.

I już czuje te myśli , znów ten głupi zarozumialy Lotus miał racje , jest lepsZy od serwisu... Hahaaa

Tym czasem stówa za konsultacje osiolki :)


W tym kierunku trzeba pujść , bo dziwnie cięzko również odkręcic korek oleju tak jakby go coś zasysało i jak się go już uda odkręcić to jest wielikie psstt... tak jakby sie spore podciśnienie wytwarzało i go zasysało. Wymienie tą odme i dam znac czy coś pomogło

_________________
A6...2.6........V6..ABC..150KM..225 Nm==> było
A4...2.5 TDI..V6..AFB..150KM..310Nm ==>było
A4...2.0 TFSI..........180 KM...320 Nm ==> jest
BMW..E39..2.0...150 KM....190Nm ==>było
BMW..E60..3.0d...218 KM...500Nm ==>było

Pozdrawiam BratPit


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2011 11:17:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2011 10:01:46
Posty: 9
Wprawdzie temat bardzo stary - ale mam podoby problem i chciałbym się dopytać czy ta zmiana odmy coś pomogła?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2011 11:36:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
hm pewnie to w ogóle nic nie wniesie do tematu, ale u ojca w 2.5 tdi winą była odma, objawy identyczne + niebiesko za autem. Ale odma to odma i chyba spełnia takie same zadanie w dieslu, jak i w benzynie :?: :?: :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2011 15:01:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2011 10:01:46
Posty: 9
U mnie jest A6 C6 z 2.0 TFSI z przebiegiem 92K.
Dymek leci czarny - a dokładnie to nie leci tylko zdaża mu się polecieć i widzę to w lusterku przy gwaltownym przyśpieszeniu (kickdown).
Opisywałem to też w innych miejscach ale na razie nie znalazłem rozwiązania - sprawa wygląda tak:
Dzisiaj rano zrobiłem "test podwórkowy" - tzn. żona wsiadła za kierownicę a ja z tyłu obserwowałem autko. Dym koloru czarnego wystrzeliwuje z rur (z takim śmiesznym odgłosem "puuu") tylko w momencie gwałtownego depnięcia do samej podłogi. Wystrzał ten jest jednorazowy i potem już nie kopci. Czyli tak jakby wypalał "coś" "skądś". Teraz pytanie - czy to przepuszczają uszczleki, czy turbina, czy wypala się jakiś syf z rur lub cylindrów przy zwiększonym ciśnieniu?
A może to kwestia wymiany odmy (ale sensu i powiązania nie widzę)

Mam wielką prośbę do kolegówi koleżanek z autkami z silnikami benzynowymi z turbo - czy może ktoś się poświęcić i dla dobra nauki i całego formu no i mojego i dokonać "testu podwórkowego" i napisać czy efekty był podobny?

Najważniejsze - aby było powiązane z tematem - od początku odkąd mam auto (ponad rok - miało ok 60K km) dolewam 0,5l na ok 1100-1200 km choć ostatnio chyba nawet już 0,5l/1000. Jeżdżę dosyć energicznie.
Dodatkowo spalanie benzyny też wzrosło - teraz mam jakies 12-13l/100km (70% jazdy w Wa-wie) na trasie przy bardzo spokojnej jeździe 8,5l.

Dla wyjasnienia - to moja pierwsza benzyna w turbo stąd moje pytania. Wcześniej miałem diesla w turbo (Alfa) ale tam kopciło czasami aż miło i się temu nie dziwiłem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2011 15:21:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Papla napisał(a):
U mnie jest A6 C6 z 2.0 TFSI z przebiegiem 92K.
Dymek leci czarny - a dokładnie to nie leci tylko zdaża mu się polecieć i widzę to w lusterku przy gwaltownym przyśpieszeniu (kickdown).
Opisywałem to też w innych miejscach ale na razie nie znalazłem rozwiązania - sprawa wygląda tak:
Dzisiaj rano zrobiłem "test podwórkowy" - tzn. żona wsiadła za kierownicę a ja z tyłu obserwowałem autko. Dym koloru czarnego wystrzeliwuje z rur (z takim śmiesznym odgłosem "puuu") tylko w momencie gwałtownego depnięcia do samej podłogi. Wystrzał ten jest jednorazowy i potem już nie kopci. Czyli tak jakby wypalał "coś" "skądś". Teraz pytanie - czy to przepuszczają uszczleki, czy turbina, czy wypala się jakiś syf z rur lub cylindrów przy zwiększonym ciśnieniu?
A może to kwestia wymiany odmy (ale sensu i powiązania nie widzę)

Mam wielką prośbę do kolegówi koleżanek z autkami z silnikami benzynowymi z turbo - czy może ktoś się poświęcić i dla dobra nauki i całego formu no i mojego i dokonać "testu podwórkowego" i napisać czy efekty był podobny?

Najważniejsze - aby było powiązane z tematem - od początku odkąd mam auto (ponad rok - miało ok 60K km) dolewam 0,5l na ok 1100-1200 km choć ostatnio chyba nawet już 0,5l/1000. Jeżdżę dosyć energicznie.
Dodatkowo spalanie benzyny też wzrosło - teraz mam jakies 12-13l/100km (70% jazdy w Wa-wie) na trasie przy bardzo spokojnej jeździe 8,5l.

Dla wyjasnienia - to moja pierwsza benzyna w turbo stąd moje pytania. Wcześniej miałem diesla w turbo (Alfa) ale tam kopciło czasami aż miło i się temu nie dziwiłem :-)


A masz kolego filtr czastek stalych? jesli tak, to te puuuf jest normalnoscia po odpaleniu, lecz konsumpcja oleju powyzej 1 L na 10tkm, jest nie normalna oni niby przyjmuja jakies normy, ze 0,5 L na 2 tkm sa ok wg. ASO ect, a to g... prawda feler Pb i tyle. 2,0 Pb, TDI sa szrotem. przykra prawda.

Znajomy rozwiazal ten problem w 1,8 TFSI wlewajac modyfikator, nie bierze tyle oleju 1/3 mniej...
jesli ktos ma zamiar cos pisac na emat modyfikatora, ze to ceramizer ect niech sie wstrzyma od tego typu gadek. Czysta nanotechnologia -> czytac w google.
Co prawda lac modyfikator, zeby sillink nie puchł w rezultacie żrąc olej, to tez nie rozwiazanie...

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2011 18:24:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2011 10:01:46
Posty: 9
Dzięki za poradę - ale co do modyfikatorów należę do grupy osób sceptycznie nastawionych do tych wynalazków. Zapewne kiedyś to wleję ale poczekam do większego przebiegu i niech autko trochę lat zyska.

Co do filtra cząstek stałych - na 99% czegoś takiego nie mam.
A co do norm - fakt - czysty idiotyzm top spalanie.
Ostatnio jździłem E91 w 2l benzynie - nie brał ani kropli między przeglądami co 30tys km. Ale nie miał turbo więc może dlatego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2011 19:10:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
Kolego jaki DPF w benzynie??

Co do tematu co ma turbo do brania oleju i to przy takim przebiegu??

Nie wiem, ale może można zrobić logi posprawdzać jak się motorownia miewa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2011 19:55:51 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
No jak co ma turbo, ma bardzo wile :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2011 20:00:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
No oczywiście, że ma ale przecież nie można mówić że każde auto z turbo musi brać olej w takich ilościach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2011 20:03:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.maja.2011 10:01:46
Posty: 9
nie mówimy o "każdym" aucie tylko o AUDI - a ono widac musi :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: