.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2024 10:20:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 Allroad 2.7T] biturbo - wartości referencyjne VAG-COM
PostNapisane: 09.lis.2010 11:39:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2005 22:31:07
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Cześć,

czy ktoś może dysponuje wartosciami referencyjymi do diagnostyki silników biturbo 2.7T (BES, BEL) Najlepiej z informacją co logować statycznie i co dynamicznie?

Pozdrawiam,
sulek

_________________
Allroad 2.7T 2004r :-)
80 B4 1.9 tdi AVANT 94r. + wtryski ASV / sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2010 22:14:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Tutaj masz wyszczególnione grupy, które są "warte zainteresowania".

Na początek statycznie obejrzyj sobie grupę 32 - tam są korekty, a podczas jazdy grupę 115 - 3 okienko żądane ciśnienie doładowania, 4 - odpracowane. Jak wrzucisz logi z tych dwóch grup, to już nieco będzie można powiedzieć ;)

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2010 11:39:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2005 22:31:07
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki. Za chwilę długi weekend, więc będzie czas pologować :-)
Wrzucę jak już będę coś miał.


Pozdrawiam,
sulek

_________________
Allroad 2.7T 2004r :-)
80 B4 1.9 tdi AVANT 94r. + wtryski ASV / sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2010 11:54:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Jak na długi weekend, to jeszcze możesz przejrzeć to ;) . Od strony chyba 138 masz procedurki do kalibracji przepustnicy, sprawdzenia EVAP'a, SAI, katalizatorów, sond itp.
Miłego VAG-owania :peace:

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 16:24:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2005 22:31:07
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Cześć,

pologowałem trochę oto rezultaty:

Postój
grupa 32, 115. podczas tego logowania korekcje były zerowe
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/555 ... 94890.html

grupa 32, 115 jeszcze raz chwile później, tutaj juz pojawiły się korekcje w grupie 32
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/76e ... 04b11.html


Podczas jazdy

grupa 120,115, 003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5c9 ... bdcd9.html

grupa 112 (temperatura spalin), 115, 003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0c0 ... 12463.html

Pojawia mi się czasami błąd jak poniżej, stąd logowałem 112, ale podczas logowania było wszystko ok

17861 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Open or Short to Plus
P1453 - 35-10 - - - Intermittent

Pozdrawiam,
Artur

_________________
Allroad 2.7T 2004r :-)
80 B4 1.9 tdi AVANT 94r. + wtryski ASV / sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 16:51:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Hej,
Pierwsze logowanie grupy 32 zrobiłeś pewnie chwilę po skasowaniu błędów ;) - kasowanie błędów (nawet jak ich nie ma) kasuje korekcje - czyli je zeruje. Zloguj ten kanał po dłuższej jeździe, ale bez uprzedniego kasowania błędów.

Logowanie 115 ma sens właściwie tylko w warunkach "pedał w podłogę" aż do odcinki - z tego co szczątkowo widać w logach, to turbiny odpracowują żądane ciśnienie, czyli OK.

Odnośnie EGT, to standardowy przypadek z tym błędem - na 99% problem zacznie się powiększać za pół roku - jak się zacznie robić cieplej.
Tutaj i tutaj opisałem swoją "przygodę" z tymi czujnikami.

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 17:07:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2005 22:31:07
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Widziałem juz wcześniej Twoje przygody z EGT ;-), szacun za pomysł ;-)

Ja na razie kupiłem uzywke G235 bo kosztowała tylko 100 PLN i założe ją może w najbliższy weekend aby zobaczyć, czy błedy znikną. No o ile będzie w ogóle dobra i działać bo pochodzi z silnika z roku 2000 a moj jest 2004.
Jesli będzie uwalona to mogę Ci ja wysłać, może coś wyczarujesz ;)

Co do grupy 32 to przyjrzę się jej jeszcze raz , faktycznie kasowałem błędy chwile przed logowaniem, nie wiedziałem o tym, że korekcje też się kasują.

Pozdrawiam,
sulek

_________________
Allroad 2.7T 2004r :-)
80 B4 1.9 tdi AVANT 94r. + wtryski ASV / sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2010 20:39:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
EGT z pewnością będzie pasował. Żeby sprawdzić, czy jest sprawny, nie musisz wkręcać termopary w wydech - po prostu podłącz czujnik pod wtyczkę i pojeździj. Zaoszczędzisz sobie nieco pracy, jakby rzeczywiście był niesprawny.
Co do "czarowania" ;) , to jeżeli tylko termopara jest sprawna (wygląda "zdrowo"), to możesz go podesłać - w razie czego odezwij się na PW.

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2010 23:45:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2005 22:31:07
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Wreszcie udało mi się zlogować grupe 32 po jeździe, okazuje się ż ewystępują korekcje -6,3% w 4-ym polu oraz -2,3 w 2-im polu. Niew wiem jak to interpretować - czy to dużo i coś jest nie tak?
Obrazek

Czy to może mieć związek z duzym spalaniem?Wydaje mi sie, że autko sporo pali, miasto (W-wa) to min 18l/100km przy spokojnej jeździe. W trasie spalanie zaczyna się od 11-12l/100km przy płynnej jeździe ok 90-100km/h. Przy ok 13-140km/h to już 14l/100km.

Pozdrawiam,
sulek

_________________
Allroad 2.7T 2004r :-)
80 B4 1.9 tdi AVANT 94r. + wtryski ASV / sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2010 11:47:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Hej,
Co do spalania to trudno mi się wypowiadać - to dość indywidualna sprawa. Wydaje mi się, że pali Ci zbyt dużo, nawet jak na cięższego od mojej A6 Allroad'a i w dodatku z automatem.
Mogę Ci tylko napisać to, co zauważyłem podczas strojenia instalacji gazowej - wydaje mi się, że przekroczenie wartości 4% w którejkolwiek z kolumn grupy 32 powoduje skokową zmianę ilości dawkowanego paliwa, więc może w Twoim przypadku to jest problem.
Wracając do spalania, to kiedyś zafundowałem sobie taki eco-driving na trasie ~300km z prędkością ~120km/h (max do 150 miejscami), to wyszło mi 11l LPG na 100km, czyli noPb byłoby ~10l.

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2010 14:17:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2005 22:31:07
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Zrobiłem kolejne sprawdzenie korekcji w grupie 32 i cały czas one występują. Sprawdziłem tez basic settings grupy 000 i tutaj odczyty mieszanki nie mieszczą się w normie podawanej przez Bentleya. Chodzi o pozycje 7 i 8, wg Bentley'a powinno być 122-136 u mnie jest w okolicach 119-120.
Oczywiście po skasowaniu błędów na chwile wszystko wraca do normy.

Gdzie sprawdzić wielkość dawki paliwa? Czy będzie to wskazanie czasu wtrysku "Injection time" (np. grupa 002, pozycja 3) Zauważyłem, że przy resecie błędów kiedy korekcje wracają do zera, czas wtrysku się nie zmienia.

Poniżej logi:

grupa 32 i 002
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b9d ... 3676c.html

grupa 000 w basic settings przed kasowaniem błędów
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6fb ... 8da59.html

grupa 000 w basic settings po kasowaniu błędów
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/82c ... c1eef.html


wartości referencyjne gr 000 wg Bentleya
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/666 ... badfa.html


Coś mi się wydaje, że wybiorę się do jakiegoś doświadczonego diagnosty, który zweryfikuje moje podejrzenia co do spalania. Tylko gdzie takiego znaleźć w okolicach Warszawy, może ktoś kogoś polecić od 2.7T?

Pozdrawiam,
sulek

_________________
Allroad 2.7T 2004r :-)
80 B4 1.9 tdi AVANT 94r. + wtryski ASV / sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.gru.2010 13:04:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Powiedz mi jeszcze jedną rzecz - masz w aucie LPG :?: Jeżeli tak, to na 90% przyczyną wysokiego spalania są "rozjechane" wtryskiwacze. Te różnice miedzy stronami, co masz w logach, to spore jak na zasilanie noPb :?:

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2010 22:29:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2005 22:31:07
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
zbig_wwl napisał(a):
Powiedz mi jeszcze jedną rzecz - masz w aucie LPG :?: Jeżeli tak, to na 90% przyczyną wysokiego spalania są "rozjechane" wtryskiwacze. Te różnice miedzy stronami, co masz w logach, to spore jak na zasilanie noPb :?:

Tak, mam LPG. Mam zamiar skasować błędy aby wyzerować korekcje, potem pojeździć troche tylko na PB i sprawdzić czy będą też tak duże korekcje. Jeśli ich nie będzie to oczywiste jest, że czekać mnie będzie wizyta w zakładzie LPG aby porządniej ustawili mapy LPG. Instalka jest na gwarancji, przejechane niecałe 10k km.

Acha, wczoraj w końcu wymieniłem EGT, zrobiłem 200 km i jest czysto w logach błędów silnika :-)
Ale korekcje w dawkach wciąż są, własnie przed chwilą sprawdziłem, na poziomie 5%-6%

zbig_wwl, stary, niedomagający EGT mogę Ci podesłać to Twojego laba ;-)

Pozdrawiam,
sulek

_________________
Allroad 2.7T 2004r :-)
80 B4 1.9 tdi AVANT 94r. + wtryski ASV / sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2010 01:11:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2005 22:31:07
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Pojeździłem dzisiaj tylko na PB i korekcje się znowu pojawiły w tyms amaym banku na poziomie 4-6%, tak więc LPG można wykluczyć.

_________________
Allroad 2.7T 2004r :-)
80 B4 1.9 tdi AVANT 94r. + wtryski ASV / sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2010 17:13:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
To już chyba nie mam pomysłów na Twoje auto :/ , a czujniczkiem chętnie się zaopiekuję ;) - poszerzy się próbka do statystyki :D Adres na PW

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 124 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: