.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 03:38:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C4 Q 2.8 ACK Potężne wycieki oleju
PostNapisane: 24.gru.2010 18:12:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Witam
Od wczoraj zauważyłem brak oleju na bagnecie . Dolałem 2 L i na bagnecie pokazało się minimum . Po rozebraniu osłon zobaczyłem ze delikatnie sączy się olej spod pokrywy zaworów ale wygląda to na nie groźny wyciek i na pewno nie przez niego wciągnęło ponad 2 litry. Po rozebraniu dolnej osłony silnika widać duży wyciek oleju po stronie pasażera lecz nie widać skąd cieknie . Wytarłem silnik ale nadal nie mogę dojrzeć skąd leje . Po przejechaniu paru km silnik znów jest w oleju , alternator też jak by był mokry . Gdzie szukać wycieku może ktoś miał podobny olej . Dodam ze auto nie kopci nie straciło mocy pali 12-10 L gazu na 100km . Wygląda na to ze wyciek jest gdzieś z dołu bo góra silnika jest czysta . Dodam ze wyciek jest dość duży bo po przejechaniu 300km do silnika dolałem 2 litry i jest ledwo minimum a był stan .Pilnie proszę o podpowiedzi !!!

_________________
VECTRA B 2.0 dti BYŁO==========>
AUDI A6 1.9 1z BYŁO=============>
AUDI A6 C4 2.5 TDI AEL Q BYŁO====>
VW JETTA 1.8 2xPIERBURG 2E2 JEST ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 18:15:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Wycieki spod pokrywy zaworów tylko wyglądają delikatnie. Sprawdź jescze uszczelniacz wałka wydechowego, który napędza halla (jeżeli w V6 jest takie rozwiązanie jak w V8).
U mnie delikatny wyciek w rogu spod dekla powodował ubytek 3-5 litrów na tysiąc kilometrów.


Ostatnio edytowano 24.gru.2010 21:34:43 przez zioolko, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2010 21:31:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10289
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
V6 nie ma żadnych aparatów, tam tylko będzie zaślepka z oringiem a z drugiej czujnik położenia wałka. Tak duże wycieki sa przeważnie przez dolne uszczelniacze, czyli przód i tył wału, dobrze by było umyć motor od spodu, i po kilku kilometrach sprawdzić . nie wykluczone że gdzieś docisnąłeś zaspę misą i wygniotły się uszczelki (jest górna i dolna). Nieraz też jak puści oring pod rurką od bagnetu, to potrafi puścić olej.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2011 17:15:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2007 16:54:05
Posty: 231
Faktycznie największy wyciek oleju był spod właśnie tej rurki od bagnetu. Ale po uszczelnieniu zaczęło lać spod korków tych co zaślepiają wałki .Po wymianie narazie jest ok

_________________
VECTRA B 2.0 dti BYŁO==========>
AUDI A6 1.9 1z BYŁO=============>
AUDI A6 C4 2.5 TDI AEL Q BYŁO====>
VW JETTA 1.8 2xPIERBURG 2E2 JEST ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2011 17:25:06 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
exterminal69 napisał(a):
Faktycznie największy wyciek oleju był spod właśnie tej rurki od bagnetu. Ale po uszczelnieniu zaczęło lać spod korków tych co zaślepiają wałki .Po wymianie narazie jest ok

Możesz opisać dokładniej co robiłeś, jakie koszty. U mnie też gdzieś wycieka, nie w takiej ilości jak u Ciebie, ale lubię mieć wszystko na cacy. Uszczelki pod zaworami wymieniłem (ASO), ale jeszcze trochę gdzieś spier....a dalej.
Umyję silnik i będę obserwował.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2011 18:12:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2008 00:43:09
Posty: 161
Lokalizacja: ...:::RZ:::...
Auto: Audi A8, Audi A4
Główną przyczyną wycieków oleju w ACK jest brak odpowietrzenia skrzyni korbowej silnika. Powodowane jest to niedrożnością ezektora bądź rury odpowietrzającej z zaworem kierunkowym ( zawór zalepia się szlamem ). Zawór zaznaczony na rysunku, rurki nr 12 i 13. Należy delikatnie rozebrać ( kruche ), dokładnie przemyć i przedmuchać a ezektor najlepiej wymienić na nowy. Nowy w KT ASO Audi kosztuje 100 PLN. Rura odpowietrzająca z zaworem również 100 PLN. Usterka nasila się szczególnie przy ostrych mrozach. Oprócz uszczelki pod deklem od zaworów, należy zwrócić uwagę na zaślepki blokady wałków. Najczęściej kapie z pod nich. Całkowite zablokowanie odm powoduje duży wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej i wywalenie uszczelniacza na wale z przodu lub z tyłu :!!:
Temat przerabiany przeze mnie już w kilku furkach u kumpli. A w moim ACK zmienione profilaktycznie aby nie było katastrofy. :peace:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

_________________
Audi A4 B8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2011 22:29:14 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
nextwave napisał(a):
Nowy w KT ASO Audi kosztuje 100 PLN. Rura odpowietrzająca z zaworem również 100 PLN.

Czy mógłbyś podać numery części?

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2011 23:54:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2008 00:43:09
Posty: 161
Lokalizacja: ...:::RZ:::...
Auto: Audi A8, Audi A4
Podam Ci z samego rana. Mam dane w Firmie.

_________________
Audi A4 B8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2011 11:38:35 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
nextwave napisał(a):
Podam Ci z samego rana. Mam dane w Firmie.

Będę bardzo wdzięczny.

Dzisiaj robiłem przegląd techniczny auta i okazało się, że jest wyciek z uszczelki chłodnicy oleju. Uszczelka kosztuje szokujące 9zł, wymiana za tydzień. Przy okazji wymienię to co podał nextwave i zobaczymy, czy problem z ubytkami oleju zniknie.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2011 14:07:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2008 00:43:09
Posty: 161
Lokalizacja: ...:::RZ:::...
Auto: Audi A8, Audi A4
058 133 753 D, 078 103 224 R

_________________
Audi A4 B8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2011 17:02:48 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
nextwave napisał(a):
058 133 753 D, 078 103 224 R

Jesteś pewien, że to poprawne numery częsci do A6 C4 ACK manual quattro?
058 133 753 D - w sieci znalazłem info, że to do 1.8T (nie wiem na ile wiearygodne)
058 133 753 B - taki mam u siebie, wątpię, aby był wymieniany.

078 103 224 R - wg info na worldimpex
1996 Audi A4 2.8L Quattro V6 12V AFC
1997 Audi A4 2.8L Quattro V6 12V AFC
1998 Audi A4 2.8L Quattro V6 30V AHA
1999 Audi A4 2.8L Quattro V6 30V AHA
2000 Audi A4 2.8L Quattro V6 30V ATQ
2001 Audi A4 2.8L Quattro V6 30V ATQ
1996 Audi A4 2.8L V6 12V AFC
1997 Audi A4 2.8L V6 12V AFC
2000 Audi A4 2.8L V6 30V ATQ
2001 Audi A4 2.8L V6 30V ATQ
1998 Audi A4 2.8L V6 30V AHA
1999 Audi A4 2.8L V6 30V AHA
2002 Audi A4 3.0L Quattro V6 AVK
2001 Volkswagen Passat 2.8L GLS V6 AHA
2002 Volkswagen Passat 2.8L GLS V6 AHA

Na http://www.audiworld.com/tech/eng67.shtml znalazłem opis jak wymienić ezektor. Sprawa nie wygląda specjalnie skomplikowanie, postaram się zrobić fotostory.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2011 21:45:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2008 00:43:09
Posty: 161
Lokalizacja: ...:::RZ:::...
Auto: Audi A8, Audi A4
Ten numer, który podałeś nie jest już produkowany. Zastąpiony został numerem z końcówką "D".

_________________
Audi A4 B8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2011 18:28:11 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
W weekend byłem w domu, połaziłem po szrotach i wyciągnąłem ezektor z 1.8T, oczywiście był zapchany. Moczyłem w rozpuszczalniku, trochę syfu wyleciało, ale nie udało się zreanimować.
Dzisiaj zamówiłem nowy 058 133 753 B - 90zł + przesyłka. Jak dojdzie i będę miał aparat pod ręką zrobie fotostory. Ezektor ze szrotu rozebrałem na części pierwsze, już wiem co tam się zapycha :)

nextwave napisał(a):
Rura odpowietrzająca z zaworem również 100 PLN

Czy masz możliwość sciągnięcia 078 103 224 R w tej (lub podobnej cenie). Mi zaśpiewali 300zł.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2011 19:17:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2008 00:43:09
Posty: 161
Lokalizacja: ...:::RZ:::...
Auto: Audi A8, Audi A4
Zadzwonię jutro i sprawdzę. Jak będzie w to dam Ci znać.

_________________
Audi A4 B8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2011 10:21:43 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
Ezektor u mnie był drożny, przyczyną wycieków u mnie było pęknięcie w plastikowym czarnym węzyku łączacym głowice z przodu silnika. Skoro już miałem nowy z ASO to wymieniłem.
Wymiana jest bardzo prosta, zrobiłem fotostory - http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=109470
Rozebrałem ezektor ze szrotu, i wrzucilem fotki co to za cudo, jak to dziala i co sie tam zapycha :)

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Ostatnio edytowano 03.kwi.2011 11:05:32 przez speco, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2011 10:57:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2011 10:49:09
Posty: 83
Miałem przypadek pęknięcia bloku i olej wlewał się do cylindrów ale w takich przypadkach zawsze jest nadmierne dymienie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2011 10:23:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2011 14:50:55
Posty: 80
Lokalizacja: Garwolin/Unin
W moim c3 2.2 też olej ładnie uciekał, początkowo właśnie było gniazdo bagnetu, okazało się jednak że lał się przez czujnik ciśnienia oleju...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 Q 2.8 ACK Potężne wycieki oleju
PostNapisane: 31.sie.2019 16:53:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2016 10:50:33
Posty: 7
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Auto: 100 C4
Witajcie.
Posiadam audi 100 2.6 ABC.
Mam problemy z wyciekiem oleju, wymieniłem uszczelki pod deklami, uszczelke pod kolektorem ssacym, oring pod dekielkiem okrągłym po stronie pasażera oraz uszczelniacz wału pod czujnikiem położenia walka rozrządu po stronie kierowcy. Po umyciu silnika mam wyciek na poduszkę silnika po stronie kierowcy, oraz po stronie pasażera od przodu jest taka rura którą płynie woda do chłodnicy nad alternatorem. Rura jest w oleju i alternator bo ścieka z niej. Czy ktoś pomoże...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: