.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 00:25:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A6 C5] Wymiana rozrządu w silniku V8 (V6) - FULL FOTOST
PostNapisane: 06.mar.2018 18:25:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2018 18:22:25
Posty: 4
Witam
Mam pytanie jakie przebiegi wytrzymują silniki benzynowe a dokładnie silnik 4.2 V8 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Wymiana rozrządu w silniku V8 (V6) - FULL FOTOST
PostNapisane: 06.mar.2018 18:35:00 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
4,2 40V na pasku bezproblemowo robią po 600kkm jeśli są serwisowane na bieżąco według instrukcji (rozrząd, oleje, filtry i dobre paliwo). Ale wiele jest takich aut co przy 300 wystawiają kopyto lub lecą głowicę (głównie brak wymiany kompletnego rozrządu).

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Wymiana rozrządu w silniku V8 (V6) - FULL FOTOST
PostNapisane: 06.mar.2018 18:50:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2018 18:22:25
Posty: 4
Dzięki. Chodzi oto, że trafiła mi się ładna zadbana 4.2 ale ma nalatane 370 kkm i sam juz nie wiem ile taki silnik jeszcze posłużyłby mi ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Wymiana rozrządu w silniku V8 (V6) - FULL FOTOST
PostNapisane: 06.mar.2018 18:53:42 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
VCDSem sobie może sprawdzić stan silnika a przynajmniej tych elementów, które wskażą rozrząd oraz ogólny stan.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Wymiana rozrządu w silniku V8 (V6) - FULL FOTOST
PostNapisane: 17.mar.2018 09:24:56 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Moje 4.2 ma już 395kkm nie widzę oznak by się kończyło :p

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Wymiana rozrządu w silniku V8 (V6) - FULL FOTOST
PostNapisane: 04.kwi.2018 08:30:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2015 15:42:46
Posty: 273
Auto: A6 C5 Avant 2.4
witam, poradnik nie ma zdjec ale ja zanim oddam auto mechanikowi chcialbym trohe teorii co do czesci otrzymać :

czy przy wymianie rozrzadu termostat tez wymieniac ? nie wiem po co daja go w niektorych drozszych zestawach. Jest ciezko dostepny czy jak.. Ja bym chcial zestaw gdzie jest jak najwiecej czesci do wymiany i pompa wody koniecznie. Podobno INA wyczytalem najlepsza:

lepsza pompa skf czy revouile ?

http://allegro.pl/ina-rozrzad-pompa-aud ... 61563.html
http://allegro.pl/ina-rozrzad-pompa-aud ... 80415.html

z pompa INA i termostatem 100zl wiecej
http://allegro.pl/ina-rozrzad-pompa-aud ... 30805.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Wymiana rozrządu w silniku V8 (V6) - FULL FOTOST
PostNapisane: 04.kwi.2018 11:15:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Termostat zmień obowiązkowo - niewielka inwestycja a spokój ducha.
Pompy SKF masowo podrabiano - kolega w ARPOLu mi pokazywał ORI i podróbkę - spora różnica w odlewie mimo wszelkich hologramów itd. Kupując przez net można się naciąć. Ruville koledze w 1.8T zaczęła się pocić po 8kkm - zrobił się nalot. Na szczęście mechanik sam się poprawił i wymienił za free na nową.

Gdybyś szukał nowych śrub dokręcanych momentem i podkładek ustalających pod nie to mam w zapasie nówki ori z ASO. Nie użyłem w swojej. Odezwij się w razie potrzeby.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Wymiana rozrządu w silniku V8 (V6) - FULL FOTOST
PostNapisane: 04.kwi.2018 11:48:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2015 15:42:46
Posty: 273
Auto: A6 C5 Avant 2.4
przeczytam na spokojnie caly ten temat moze cos sie pojawi mi jeszcze z niewiadomych :) te nowe sruby od Ciebie poszedl PW.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Wymiana rozrządu w silniku V8 (V6) - FULL FOTOST
PostNapisane: 02.kwi.2019 21:38:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2018 23:16:51
Posty: 23
Wszystko super, ale fotki juz nie działają, ma ktoś jakiś backup?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Wymiana rozrządu w silniku V8 (V6) - FULL FOTOST
PostNapisane: 30.lis.2019 10:43:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2018 19:30:23
Posty: 13
Auto: A4 B5 - V6 - APS
Vki w tych rocznikach są nie do zdarcia ;-)

moj przykład: 480kkm na blacie i kopyto ma (oczywiscie jak na 165km) więc z tymi silnikami jest jak dbasz tak masz


a rozrząd w tych silnikach to sama przyjemność blokady na kolanie zrobisz i po zrzuceniu ryja dojscie jest piękne

w przeciwieństwie np do vagowego 1,4 16v ;-)

_________________
ogień i dym - wszystko co przed nami, to nieprzyjaciel


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Wymiana rozrządu w silniku V8 (V6) - FULL FOTOST
PostNapisane: 01.gru.2019 18:21:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Czy, żeby napinacze łańcuchów/fazatory zmienic, trzeba wyjmowac wałki? Bez wymiany łańcuszków.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Wymiana rozrządu w silniku V8 (V6) - FULL FOTOST
PostNapisane: 01.gru.2019 18:30:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6191
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Przy nastawniku ssącego nie trzeba wyciągać, rozrządu rozpinać nie musisz, do łańcucha już chyba tak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Wymiana rozrządu w silniku V8 (V6) - FULL FOTOST
PostNapisane: 01.gru.2019 19:56:12 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Pietia83 napisał(a):
Vki w tych rocznikach są nie do zdarcia ;-)

moj przykład: 480kkm na blacie i kopyto ma (oczywiscie jak na 165km) więc z tymi silnikami jest jak dbasz tak masz


a rozrząd w tych silnikach to sama przyjemność blokady na kolanie zrobisz i po zrzuceniu ryja dojscie jest piękne

w przeciwieństwie np do vagowego 1,4 16v ;-)


V6 to co innego niż V8 jeśli chodzi o rozrząd. Pomimo, że wyglądają podobnie z różnicą dwóch garów to same napinacze są inne. Jeśli się jeździ bez katowania to te silniki wytrzymują bardzo dużo.


Lukasik napisał(a):
Czy, żeby napinacze łańcuchów/fazatory zmienic, trzeba wyjmowac wałki? Bez wymiany łańcuszków.


W 40V (z rozrządem na pasku) aby wymienić nastawniki musisz rozpiąć rozrząd, zdjąć wałki.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Wymiana rozrządu w silniku V8 (V6) - FULL FOTOST
PostNapisane: 01.gru.2019 20:28:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
V6 2.8 AQD w pastuchu

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Wymiana rozrządu w silniku V8 (V6) - FULL FOTOST
PostNapisane: 01.gru.2019 21:25:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6191
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
bloku napisał(a):

Lukasik napisał(a):
Czy, żeby napinacze łańcuchów/fazatory zmienic, trzeba wyjmowac wałki? Bez wymiany łańcuszków.


W 40V (z rozrządem na pasku) aby wymienić nastawniki musisz rozpiąć rozrząd, zdjąć wałki.


W 40V do wymiany samego nastawnika nie trzeba rozpinać rozrządu, tak samo jak w 1.8T i w V6 też raczej nie trzeba, wyciągasz tylko wałek ssący

https://www.a8team.pl/d2-fl-all-wymiana ... t16705.htm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Wymiana rozrządu w silniku V8 (V6) - FULL FOTOST
PostNapisane: 02.gru.2019 17:54:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Ok. Tej wersji nie znałem. Ale zastanawia mnie jak wygląda grupa 093 po takiej operacji. Bądź co bądź łańcuch będzie już wyciągnięty i powinny się zmienić parametry 090 i 093.

No ale szacun za pomysłowość z wymianą

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Wymiana rozrządu w silniku V8 (V6) - FULL FOTOST
PostNapisane: 02.gru.2019 19:09:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6191
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Tego to nie wiem, ja tak kiedyś w 1.8 ADR zmieniałem ale tam napinacz zwykły


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Wymiana rozrządu w silniku V8 (V6) - FULL FOTOST
PostNapisane: 03.gru.2019 09:21:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Najelegantsiej byloby wymienic wraz z lancuszkiem. Jeszcze zobacze, bo nie bedzie duza roznica w robocie jak juz sie za to wezme. Najwiecej czasu zajmie pewnie czyszczenie pokrywy z silikonu...
Na razie jeden z lancuszkow brzdęka 1-2 sek przy odpaleniu np z rana. Chociaż jak na zlosc ostatnio przestal i nie wiem ktory.
Nie wiem, czy dobrze rozumiem, ale chyba nie mam wyciagnietych mocno lancuszkow, korekty jakies niewielkie byly do 3. U znajomego przed wymiana lancuchow dochodzilo do 8-10, po wymianie spadlo.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Wymiana rozrządu w silniku V8 (V6) - FULL FOTOST
PostNapisane: 03.gru.2019 22:11:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2018 19:30:23
Posty: 13
Auto: A4 B5 - V6 - APS
Powiem tak
u mnie grupy 93 i 92(albo 91 i 92) wygladały idealnie

co z tego jak padł slizg i po wyjęciu wałków i wymianie łancuchów okazalo sie ze sa wyciągnięte wzgledem nowego o 5 i 7 mm (a to już duzo patrząc jak krotkie są to łańcuchy)

sama robota jest relatywnie prosta dwie upierdliwości na jakie trafiłem to:

1) objechana (niby dobre narzędzia ale dojście kiepskie) śruba torx przy nastawnikach na szczęście rosyjski klucz dał radę ;-) i zostały wymienione na zwykłe śruby z łbem 6 kątnym ;-)

2) wkładanie wałków z łańcuchem od strony kierowcy ... niewykonalne bez albo rozpinania wspomagania ... brakowało dosłownie 3 mm ;-)
zrobiłem to w taki sposób:
odkręciłem od napinacza regulator zmiennych faz
założyłem wałki i napinacz a pożniej założyłem regulator już po skręceniu wszystkiego (potrzbny jest długi i cieniutki torx (chyba 5 )

_________________
ogień i dym - wszystko co przed nami, to nieprzyjaciel


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Wymiana rozrządu w silniku V8 (V6) - FULL FOTOST
PostNapisane: 04.gru.2019 19:03:38 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Dla ciekawości u mnie były wyciągnięte 9mm i 11mm a grupa 93 wskazywała -7 -5. Resztę wybierał napinacz który szedł "aż" do 19st, który się przez to mocno zużył i konieczna była wymiana (co niektórzy pamiętają mój remont całej góry w ANK). Po poskładaniu całego pieca z nowymi w sumie wszystkimi elementami (poza głowicami, wałkami, stopkami) -1 i 0 a przestawienie wałków było o 22...22,5 więc książkowo.

Poranne dźwięki to nie zawsze wina wyciągniętego łańcucha, częściej wytartego tłoczka który poprzez nieszczelność nie jest w stanie podnieść łańcucha.

Sama wymianę robiłem poprzez rozpięcie rozrządu aby dobrze ustawić go też na kołach (tu manual podaje aby same podkładki pod śrubę wymieniać co drugą wymianę rozrządu).

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: