.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 06:42:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5] Wymiana sprzęgła i koła dwumasowego
PostNapisane: 11.lip.2012 15:46:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2012 15:03:25
Posty: 3
Witam wszystkich użytkowników.

Czy ktoś mi może powiedzieć czym się objawia uszkodzenie koła dwumasowego ?

Po wizycie u mechanika dowiedziałem się że mam do wymiany: Sprzęgło, koło dwumasowe, poduszke pod silnikiem, rolkę napinacza i 4 wahacze oraz drążek jest do wymiany.

Szacowany koszt to około 3300zł.

Czy ktoś mi powie czy wato to naprawiać czy co mam zrobić, bo nie wiem czy sprzedać auto i ile za takie dostanę czy naprawić i sprzedać ? Ewentualnie jakaś naprawa "po kosztach" ? Szkoda mi autka, bo naprawdę zadbane bardzo ale rocznik 97 i lata uciekają a żeby to się opłacało to musiałbym ze 3 latka bezawaryjnie znów pojeździć.

Dodam też że czasem turbo odcina, ale mam nadzieje że przeczyszczenie wystarczy.


Jakich firm byście polecili kupić wyżej wymienione części ? Wahacze to bym chyba komplet kupił...

Autko 110KM silnik AFN. 97r.

Z góry dziekuję za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana sprzęgła i koła dwumasowego w Audi A4 B5
PostNapisane: 11.lip.2012 16:04:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2578
Lokalizacja: Limanowa/NS
to zależy czy chcesz jeździć dalej w spokoju czy w najbliższym czasie pchnąć....

Jeśli 1 to:
czy sprzęgło ślizga?
CZy podczas zapalania słyszych grzechotanie, potem telepie budą..słychać takie głuche bicie z okolić skrzyni?
przy ruszaniu coś stuknie albo silnik nadmiernie się rusza?
czy Ci coś stuka w zawieszeniu albo mechanik brechami giął i mówił, że są luzy?
Jak złapiesz za KD a ktoś rusza kierą to czujesz luz?

Po kosztach naprawa to hmmmmm kup co trzeba używane tylko najpierw Panie to sprawdź.
Tak szczerze to mnie nie dziwi, że w aucie 97 jest to do wymiany ale może być też tak, że mechanik Ci mówi, że on części załatwi i Ci wymieni...

Wahacz to Lemf, TRW ale jak usłyszysz cenę w stosunku do ceny auta..



Pozdrawiamy

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana sprzęgła i koła dwumasowego w Audi A4 B5
PostNapisane: 11.lip.2012 17:28:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2012 15:03:25
Posty: 3
To może odpowiem tak:

Sprzęgło od momentu zakupu już brało wysoko, po prostu jest go mało jeździłem nim tak 4 lata.

Co do tego telepania to jakoś specjalnie nie czuje, ale jak silnik jest ciepły i się go zapala to jakoś tak bardzo rzuca tym silnikiem / samochodem. Silnik sie właśnie rusza, czy nadmiernie trudno mi ocenić, sprzęgłem też czasem telepocze tak jakby...

Wahacze zawsze wymieniałem na używki oryginalne - mechanik wczoraj sprawdzał i dotykałem nawet a on mi ruszał kierownicą, potem breszką też sprawdzał.

Dodam że mechanik to taki zanjomy - zawsze u niego naprawiam, robi mi to po pracy u pracodawcy w warsztacie. Jest ceniony wśród ludzi zna się trochę na autach, więc raczej mu ufam. Często załatwia części po cenach z internetu korzystając z rabatów w hurtowniach.

No wiem mniej więcej ile kosztują te wahacze... Kolega często zakłada właśnie jakieś co mają oryginalne numery bite na wahaczu i gumach i mówi że jeszcze na to reklamacji nie mieli. Po kosztach to nowe może założyć nowych komplet za 500zł. jakieś tanie, a te co on proponował to 800zł.
Ja dużo nie jeżdżę to i taka opcja pośrednia mnie cieszyła.

Co kolega / koledzy radzą ?
Wystawiać auto w takim stanie czy naprawić i sprzedać ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana sprzęgła i koła dwumasowego w Audi A4 B5
PostNapisane: 11.lip.2012 19:14:51 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
AFN to jeden z najlepszych silników diesla od audi. Jak buda cała i nie zgnita, w środku auto nie zajechane to ja bym naprawiał i dalej jeżdził. Sam mam AFN i też troche włożyłem by odgrzybić po poprzednim właścicielu, ale teraz jest ok.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana sprzęgła i koła dwumasowego w Audi A4 B5
PostNapisane: 11.lip.2012 19:25:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2012 15:03:25
Posty: 3
Rdzy nie ma ani plamki.
Trudno mi powiedzieć czy auto nie zajechane - przez 4 lata jeździło, ale wymieniłem uszczelkę pod głowicą + planowanie głowicy, rozrząd, amorki tył, hamulce przód i tył, nagrzewnice + nabicie klimy.
Niby ma 216 tys przejechane, ale w to wierzyć do końca nie można też...

Sam nie wiem co robić czy warto w tak stare autko jeszcze pakować pieniądze...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana sprzęgła i koła dwumasowego w Audi A4 B5
PostNapisane: 11.lip.2012 21:54:43 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Może się mylę, ale te nowe diesle na pompowtryskach do mnie nie przemawiaja. Silniki 2.0 to porażka, 2.5 też ciekawy nie jest, może dlatego ciągle trzymam mojego starego gnojownika. W zasadzie to trudno mi sie rozstać bo troche w niego włożyłem (po zakupie robiłem turbo, potem uszczelke pod głowica, nagrzewnice, a niedawno wymieniłem zawieche z przodu na lemfordery, a teraz mam problem z klimą, ale rozwiązę go i dalej bede śmigał).

Ja na twoim miesjcu bym chyba odżałował tą kase (w szczegolnosci jeśli możesz nabyc dobre czesci w promocyjnych czesciach), wiesz, kupując "nowe" stare auto zawsze masz ryzyko że coś innego bedzie padać, a tak wiesz na czym stoisz. Decyzja należy do Ciebie.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana sprzęgła i koła dwumasowego w Audi A4 B5
PostNapisane: 21.lip.2012 20:09:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lip.2012 19:45:39
Posty: 3
Lokalizacja: Kołobrzeg/Nowa Sól
Auto: A4 1,9 tdi
Witam, posiadam Audi A4 1,9 TDI 110 KM AFN. Mam problem.
Po zapaleniu silnika kiera lekko drga a podczas jazdy gdy auto ma cieżko (np. na 5 biegu ok 2 tyś. obrotów to zaczyna trzęść budą i ustaje w miarę przyspieszania, na niższych biegach ta sama sytuacja ). Na postoju nic nie słychać ze skrzyni.
Byłem u kilku mechaników i jeden mówi że to dwumas drugi że coś innego ale nie może stwierdzic co ??!!

Czy to dwumas?? Czy warto zregenerowć??


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: