.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 03:23:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [wydzielone] zimowe nagrzewanie silnika diesiel vs benzy
PostNapisane: 06.kwi.2013 09:12:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Bo termostat jeszcze zamkniety i silnik pracuje w małym obiegu, więc termostat po otwarciu się puszcza w duży obieg, ale jak temp spadnie, to powinien się przymknąć - a on tego nie robi, dlatego silnik jest zbyt mocno schładzany.
Wymień - krótko i na temat i koniecznie ORI z ASO.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wydzielone] zimowe nagrzewanie silnika diesiel vs benzy
PostNapisane: 06.kwi.2013 10:16:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2012 08:55:18
Posty: 141
Właśnie przejechałem 20km po mieście w bardzo "dzikim" stylu. Szybkie starty z linii świateł itp. Silnik miał 62 stopnie podczas jazdy maxymalnie. Po zatrzymaniu się i podłączeniu komputera temperatura (coolant temp) na VAGu pokazała 72.1 stopnia. Stwierdzam, iż zegary na panelu od temperatury pokazują zgodnie z VAGiem.

Reasumując, podczas ostrej jazdy silnik ma temp. ~~60stopni jednak gdy się zatrzymam po chwili silnik ma 72.1 stopnia.

Sugestie?

Chyba jest tylko jedna :P wymienić termostat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wydzielone] zimowe nagrzewanie silnika diesiel vs benzy
PostNapisane: 07.kwi.2013 07:42:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
icebear
Nagrzewnica jest wpięta w obwód płynu chłodzącego jakby niezależnie od termostatu, taki dodatkowy obieg wyprowadzony z silnika a obwód chłodnicy jest zamykany termostatem, po nagrzaniu zawór się uchyla, żeby płyn przepływał przez chłodnicę. Mając jeszcze zimny silnik włączasz ogrzewanie kabiny i wtedy nagrzewnica odbiera ciepło z małego obwodu czyli z bloku silnika (nie z chłodnicy). Wiadomo, że już po 2-3 minutach płyn jest lekko ciepły i to wystarczy żeby dać trochę ciepłego powietrza do kabiny. Ale w ten sposób opóźniasz osiągnięcie optymalnej temp pracy silnika. Nagrzewnica to taka sama "chłodnica" tyle, że nie wytraca ciepła na zewnątrz a oddaje je do kabiny. Jedno i drugie to poprostu wymiennik ciepła.
Czy warto dłubać samemu - gdybyś był fachowcem który to zrobi bez problemu, to znałbyś doskonale objawy walniętego termostatu, spodziewane spalanie dla 1,9TDI itp. Skoro dopiero się zapoznajesz to lepiej daj to komuś do zrobienia i ewentualnie zobacz jak to robi.

martab99
Owszem miałem takie akcje że czujnik był niesprawny i pokazywało mi głupoty na desce. Po różnych przygodach staneło na powtórnej wymianie czujnika łącznie z termostatem.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wydzielone] zimowe nagrzewanie silnika diesiel vs benzy
PostNapisane: 07.kwi.2013 10:31:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
A czy masz osłonę pod silnikiem nad silnikiem? One zimą mają duży wpływ na tempo nagrzewania się silnika, co oczywiście w żaden sposób nie uleczy termostatu.

Rada wuja Marcina -> na zimę warto ocieplić michę olejową: silnik rozgrzewa się duuuuużo szybciej, a jednocześnie wolniej stygnie. Sprawdzone w 2,5 TDI (1T)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wydzielone] zimowe nagrzewanie silnika diesiel vs benzy
PostNapisane: 07.kwi.2013 11:22:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2012 08:55:18
Posty: 141
Bardzo dziękuję za informacje i za rady. W takim razie muszę kupić termostat.
Jeśli byłby ktoś uprzejmy powiedzieć mi ile może kosztować wymiana termostatu plus/minus, chciałbym wiedzieć czego mam się spodziewać :P ewentualnie szukać innego warsztatu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wydzielone] zimowe nagrzewanie silnika diesiel vs benzy
PostNapisane: 07.kwi.2013 12:29:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Nie powinno to kosztować więcej jak stówkę, trzeba doliczyć do tego wymianę płyny chłodzącego i na koniec oczywiście odpowietrzyć układ.

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wydzielone] zimowe nagrzewanie silnika diesiel vs benzy
PostNapisane: 07.kwi.2013 19:19:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2012 08:55:18
Posty: 141
Dzięki ;) jak się z tym uporam dam znać czy pomogło :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wydzielone] zimowe nagrzewanie silnika diesiel vs benzy
PostNapisane: 09.kwi.2013 16:24:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Płyn chłodniczy najlepiej koncentrat Febi do nabycia w zwykłym sklepie plus woda demineralizowana w takiej proporcji żeby trzymało do -35stC.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wydzielone] zimowe nagrzewanie silnika diesiel vs benzy
PostNapisane: 19.kwi.2013 06:55:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
icebear napisał(a):
Ale dziwne jest to, że ciepło przez kratki leci po dość krótkim czasie, po przejechaniu ~3km.


W dieslach A4 b6 i b7 na wyposażeniu seryjnym (przynajmniej tak sądzę) jest elektryczne urządzenie do ogrzewania, które jest zamontowane równolegle do nagrzewnicy. Dlatego w sumie krótkim czasie od uruchomienia zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Niestety jest to ogrzewanie wyłącznie lecącego powietrza, a nie silnika, który nadal pozostaje zimny :/

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wydzielone] zimowe nagrzewanie silnika diesiel vs benzy
PostNapisane: 19.kwi.2013 07:15:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1869
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi S38L BAM
Megster napisał(a):
icebear napisał(a):
Ale dziwne jest to, że ciepło przez kratki leci po dość krótkim czasie, po przejechaniu ~3km.


W dieslach A4 b6 i b7 na wyposażeniu seryjnym (przynajmniej tak sądzę) jest elektryczne urządzenie do ogrzewania, które jest zamontowane równolegle do nagrzewnicy. Dlatego w sumie krótkim czasie od uruchomienia zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Niestety jest to ogrzewanie wyłącznie lecącego powietrza, a nie silnika, który nadal pozostaje zimny :/


Nie wiem jak w Audi ale w Passacie 2004r. jest podgrzewacz płynu chłodniczego który jak sama nazwa wskazuje(grzeje płyn).
Jest również elektryczna grzałka do nadmuchu w przypadku ustawienia climatronica na "HI" leci z nawiewów letnie powietrze na szybę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wydzielone] zimowe nagrzewanie silnika diesiel vs benzy
PostNapisane: 19.kwi.2013 08:35:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
ernieball napisał(a):
Megster napisał(a):
icebear napisał(a):
Ale dziwne jest to, że ciepło przez kratki leci po dość krótkim czasie, po przejechaniu ~3km.


W dieslach A4 b6 i b7 na wyposażeniu seryjnym (przynajmniej tak sądzę) jest elektryczne urządzenie do ogrzewania, które jest zamontowane równolegle do nagrzewnicy. Dlatego w sumie krótkim czasie od uruchomienia zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Niestety jest to ogrzewanie wyłącznie lecącego powietrza, a nie silnika, który nadal pozostaje zimny :/


Nie wiem jak w Audi ale w Passacie 2004r. jest podgrzewacz płynu chłodniczego który jak sama nazwa wskazuje(grzeje płyn).
Jest również elektryczna grzałka do nadmuchu w przypadku ustawienia climatronica na "HI" leci z nawiewów letnie powietrze na szybę.


W Audi grzałka powietrza działa w określonych warunkach - na pewno jeśli temp silnika jest niższa niz 70 stopni i chyba coś z temperatura powietrza. Aczkolwiek nie wymaga ustawiania niczego na "Hi", działa na zwykłym "auto".
Niestety jednak, nie ma grzałki do podgrzewania płynu. Dziwne to jest bo mój ojczulek w sowim Touaregu 3.0 TDi (czyli w sumie silnik powinien różnic się tylko softem lub jakimiś pierdołami) coś takiego ma. Podejrzewam, że A6tki mogą mieć coś takiego, natomiast A4 są pewnie "zbyt ubogie" :)

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wydzielone] zimowe nagrzewanie silnika diesiel vs benzy
PostNapisane: 19.kwi.2013 12:25:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Nie mam pojęcia czy u mnie jest grzałka płynu (chyba nie) oraz dodatkowy podgrzewacz powietrza. Jedno stwierdziłem w testach na pewno - ustawienie temperatury np 16st zamiast LO wydłuża czas do osiągnięcia temp 90st C.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wydzielone] zimowe nagrzewanie silnika diesiel vs benzy
PostNapisane: 23.maja.2013 22:13:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2012 08:55:18
Posty: 141
U mnie 90 stopni silnik osiągnął gdy włączyłem klime a na dworzu było 25 stopni :D. Gdy wyłączyłem klime temperatura spadła do 70.
Termostat do wymiany :(.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wydzielone] zimowe nagrzewanie silnika diesiel vs benzy
PostNapisane: 24.maja.2013 09:58:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Chłopie! taką diagnozę miałeś już 7go kwietnia, minęło półtora miesiąca, nie ma co jeździć z notorycznie niedogrzanym silnikiem. Wymienić, zapłacić, zapomnieć.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wydzielone] zimowe nagrzewanie silnika diesiel vs benzy
PostNapisane: 24.maja.2013 16:20:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2012 08:55:18
Posty: 141
Niestety nie miałem czasu.
Ogólnie mówiąc to się zastanawiam nad Benzyna + Gaz na te moje krótkie trasy :).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wydzielone] zimowe nagrzewanie silnika diesiel vs benzy
PostNapisane: 28.maja.2013 09:34:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Ja Cię doskonale rozumiem z tym brakiem czasu. Ale tym sposobem to szybko dołączysz do grona niezadowolonych, którzy wypisują w internecie, że szmelcwageny wszystkie są do dupy i się psują a dielse najbardziej. Jedno popołudnie bez samochodu da się gdzieś zmieścić w grafiku. Ja nawet raz z warsztatu do domu autostopem wracałem - żaden problem, byle pogoda była.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wydzielone] zimowe nagrzewanie silnika diesiel vs benzy
PostNapisane: 02.cze.2013 19:18:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2012 08:55:18
Posty: 141
Termostat wymieniony, teraz trzyma 90 stopni :).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wydzielone] zimowe nagrzewanie silnika diesiel vs benzy
PostNapisane: 03.cze.2013 07:29:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
No i git!
U mnie teraz w sezonie letnim, gdy w nocy jest ok. 16st to wskazówka osiąga 90st po 3,7km.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wydzielone] zimowe nagrzewanie silnika diesiel vs benzy
PostNapisane: 08.gru.2013 16:45:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lip.2013 17:51:23
Posty: 3
Dołączę do tematu,u mnie wymieniłem termostat na wahlera ,auto stoi pod chmurką latem osiągał prawie 90 st po przejechaniu 6 km natomiast
teraz zimą przy -3 st łapie dopiero p o 10-12 km(droga prosta ) w mieście trochę szybciej i na pewno do pełnego 90 st.Napiszcie jak jest u was
i czy to normalka czy nadal coś z termostatem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [wydzielone] zimowe nagrzewanie silnika diesiel vs benzy
PostNapisane: 12.gru.2013 13:58:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Jeżeli w temperaturach około 0st (samochód pod gołym niebem) nie osiągasz 90st powiedzmy po 5-6 km jazdy z wyłączonym ogrzewaniem kabiny, to coś jest nie tak. Chyba, że od początku dajesz na klimie 20st i mocny nawiew wtedy trudno powiedzieć.
Z termostatami są różne hocki, może być niewłaściwy.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: