.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2024 17:30:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [RS6 C5] Historia pewnej RS6 i SSerwis Sopa
PostNapisane: 14.gru.2013 01:17:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
Witam kolegów forumowiczów.

Chciałem podzielić się z wami moimi ostatnimi doświadczeniami z naprawą mojej niuni w jakże renomowanym i chwalonym serwisie znanym wszystkim jako SSerwis Sopa z Czernicy.
Postaram się dość obiektywnie przedstawić całą sytuację a wnioski wyciągnie każdy sam.
W styczniu tego roku (czyli 2013) stałem się szczęśliwym posiadaczem Audi RS6 C5.
Jak to zwykle mam w zwyczaju udałem się z moim świeżym wówczas nabytkiem do dobrze mi znanego od lat warsztatu Panów Jana i Syna Janusza w Czernicy. Na przegląd i doprowadzenie RS do stanu wzorowego.

Po pierwszych oględzinach Panowie stwierdzili że całkiem niezła sztuka mi się trafiła. Do zrobienia jednak była skrzynia biegów i konwerter do tego doszły jeszcze nastawniki faz rozrządu wówczas był to lewy. Cała operacja naprawy skrzyni i innych drobiazgów odbyła się jak to zawsze wzorowo zapłaciłem coś koło 15 klocków i byłem szczęśliwym posiadaczem RS po niezłym remoncie.

Cała ta operacja miała się jeszcze zakończyć wgraniem Chipa za jakieś 1200zł, Pan Janusz zapewnił mnie że weźmie się za chipowanie dopiero jak RSka będzie idealnie jeździć po wszystkich naprawach i testach i tak też się stało. Wgrano Chipa i szczęśliwy odebrałem pojazd. Po około 600km wywaliło mi błąd ECU. Jako że dysponuje oryginalnym VAG szybka odczyta i mamy błąd sumy kontrolnej w ECU silnika. OK szybki telefon do Czernicy i podjazd na ponowne wgranie programu operacja zakończona sukcesem. Wyjechałem i znowu 600km i błąd sumy kontrolnej sterownika. Sytuacja w sumie powtórzyła się 3 razy za 4 już wgrano mi oprogramowanie fabryczne i znowu kazano pojeździć.
Tym razem błędu już nie było. Autko na tym sofcie jeździ do dzisiaj. Niestety te operacje spowodowały iż komputer przestał się łączyć z fabrycznym oprogramowaniem Audi na moje oko zabiegi wgrywania i zgrywania pokopały w bootloderze i jest lipa. Interpretacja SSerwis to wina komputera! Wysłano mnie nawet do Bydgoszczy do zaprzyjaźnionego tunera ( on przerabiał soft do mojej RS) podjechałem z hamował autko wyszło 300KM podjął próbę połączenia z ECU nieudaną i pożyczył mi szerokiej drogi do domu on nic nie zrobi ma SSerwis kombinować.
To tyle o chipowaniu aut w SSerwis.

Kolejna sprawa która wyszła po odebraniu autka z naprawy skrzyni to zaczęło ubywać płynu w wspomaganiu kierownicy i tak co chwile musiałem dolewać pół litra bywając w Sserwis na kolejnych próbach wgrania softu mówiłem o tym fakcie Pan Janusz również sam dolewał płynu podczas jazd testowych nawet dostałem to na fakturze. Ale nic płyn jak ubywał tak ubywał nadal po drugim razie jak nie było efektu i znowu dolewałem zawiozłem autko do znajomego mechanika aby on sprawdził o co chodzi z tym wyciekiem. Wziął autko na podnośnik za 3 godziny dostałem z powrotem usłyszałem że był niedokręcona opaska wężyka. I faktycznie po tej interwencji wyciek ustał a ja byłem lżejszy o 150zł. Lekko poirytowany przełknąłem temat i zapomniałem o sprawie. To już drugi zonk.:(
Po kolejnym miesiącu odezwał się w samochodzie drugi nastawnik faz rozrządu i znowu ustawka w Sserwis i odstawienie auta wymiana + sprawdzenie chipa i jeszcze jakieś drobiazgi autko zrobione
Odbieram super cisza nic nie stuka…

W najbliższy weekend jako że była ładna pogoda a ja miałem trochę czasu do zagospodarowania postanowiłem poszukać nieszczelności podciśnienia. Od momentu naprawy skrzyni (wyjmowania silnika) w ECU pojawiał się błąd powietrza wtórnego. Pan Janusz tłumaczył to iż na pewno pada suszarka i to dlatego ja poczytałem troszkę różnych forów i tam pisali że w 90% wina jest jakaś nieszczelność w układzie podciśnienia. Wiec postanowiłem sam na spokojnie sobie to poprzeglądać bo S serwis nawet nie poszukał nieszczelności. Zabrałem się za rozbieranie filtra powietrza i tu szok obudowa w RS6 zamocowana jest trzema śrubkami jedna centralnie z góry na środku i dwie po bokach przy pokrywach głowic. Auto tydzień po odebraniu z Sserwis gdzie robiąc nastawnik ściągali obudowę a tu brakuje 2 śrubek?????? Jest tylko ta u góry bocznych w ogóle nie wkręcono..:O kompletnie zszokowany zająłem się poszukiwaniami nieszczelności układu przejrzałem wszystkie wężyki i nic po 3 godzinach poszukiwać poddałem się wszystko ładnie poskładałem dodałem brakujące śrubki i tyle. Kolejny zonk chyba już ich troszkę dużo.:(

Jakiś czas później zwróciłem przy rozmowie uwagę Panu Januszowi na tą sytuacje przyjął do wiadomości.
Po przejechaniu kolejnego tysiąca pojawił się nowy kłopot autko straciło ładowanie alternator padł. Jakoś mnie to bardzo nie zdziwiło ma swoje lata to i padł. Zawiozłem auto do pobliskiego warsztatu znajomego jako że alternator to nie jakaś bardzo skomplikowana sprawa to oddałem nie fatygowałem się do Czernicy. Kolega mi dzwoni wiesz wyjąłem alternator ale on nie padł z starości tylko utonął w oleju!!! Szok. Dzwonie do Sserwis w końcu minęło 2tyś km od momentu jak robili nastawnik rozrządu właśnie w głowicy nad alternatorem teoretycznie powinni byli wymienić zimeringi w końcu wyjmowali wałki z których teraz cieknie olej.

SSerwis przysłał lawetę zabrali autko. Po 3 dniach usłyszałem diagnozę „to nie nasza wina!!” Jest za dużo oleju w silniku i jest filtr z Filtrona to wina tych czynników. I tu musze przyznać jest w tym moja wina i niewiedza kilka dni wcześniej wymieniałem olej na nowy w stacji która tylko zajmuje się wymianą oleju to taki zakładzik w Tychach który 8 godzin dziennie nic innego nie robi tylko zmienia oleje w setkach aut zawsze jest kolejka choć non stop działają 2 stanowiska. Chłopaki o wymianie wiedzą wszystko. Sam kazałem im nalać 4 setki oliwy więcej jako że doświadczenie nauczyło mnie audi 4,2 lubi olej!! Wiec kazałem troszkę przelać czyli było do górnego stanu aby zobrazować winę fabryka mówi wymiana = 7,2L oleju ja miałem wlane 7,6L oleju. Do tego filtr z filtrona okazuje się że to zło i trzeba urywać Boscha, manna lub knechta. Sserwis oddał rozebrane autko z informacją niech teraz oni się tym zajmują…

Aby dobrze wytłumaczyć podwyższony stan oleju spowodował wywalanie oleju właśnie przez dopiero co wymienione nowe zimeringi w głowicy nie na wale ani w innych miejscach tylko akurat w tej głowicy.???? Ok wymieniłem foltr na knechta i wyrównałem stan oleju oczywiście wyciek nie ustał. Ale Sserwis już umył ręce.
Jako że alternator już był po remoncie nie chcąc dopuścić do kolejnego zalania zdecydowałem się na wymianę rozrządu tym razem już nie w Sserwis bo byłem na nich zły tylko u znajomego. odstawiłem pojazd po 3 dniach kolega mi dzwoni żebym przyjechał bo rozebrali autko i muszę zobaczyć sam jaki mam rozrząd w aucie i na czym jeździłem.
Wy zobaczcie również:
http://www.beta-sa.nazwa.pl/Adam/RS6_rozrzad.mp4

Filmik myślę mówi wiele na kole po lewej stronie widać jeszcze świeże ślady farby pracowników SSerwis. Oczywiście zgłosiłem sprawę Panu Januszowi i co usłyszałem jak myślicie?????? Co????
A tak „że to nie ich wina jak oni robili było ok” czyli co 3 tyś km wcześniej rozrząd był ok a teraz tak lata????? teoretycznie jest to możliwe.
Ten filmik tłumaczy również inne zagadki jakie mnie trapiły od pewnego czasu
A- Dlaczego na hamowni silnik ma 300KM zamiast 450?????
B- Dlaczego na wolnych obrotach na pozycji N silnik nie równo pracuje (to zjawisko było od początku)
Przy okazji rozbierania okazało się jeszcze że istnieje jeden wężyk podciśnienia który dyndał sobie z boku nie wpięty w nic ktoś o nim zapomniał zresztą nie dziwota dopiero po zdjęciu obudów rozrządu mamy go na wierzchu inaczej jest dość schowany. To pewnie rozwiązuje problem podciśnienia i błędu powietrza wtórnego, to zapewne ma też wpływ na generowanie mocy silnika jeżeli cały czas mu ucieka podciśnienie. Pamiętajmy SSerwis rozbierał pokrywy głowic i wymieniał nastawniki faz musiał wiec rozpinać ten wężyk.

Reasumując bardzo się zawiodłem na serwisie w którym serwisuje swoje audiczki od blisko 6 lat zawsze wszystko wyglądało wzorowo natomiast doświadczenia bieżącego roku dobiły mnie strasznie.
Nie mam pojęcia gdzie się podziała dokładności i fachowość SSERWIS chyba gubi ich masówka i akordowe robienie samochodów kiedyś czas oczekiwania to były 3 tygodnie i tylko kilka samochodów przy warsztacie jednocześnie, teraz czas to około tygodnia czekania i zawsze kilkanaście jak nie dziesiąt aut przy serwisie. Najbardziej boli mnie jednak podejście spychologiczne „to nie nasza wina”
Na koniec jeszcze jedno info jak zakończyła się sprawa chiptuningu. SSerwis odda mi 1200zł za tuning i sprawę uważają za zamkniętą ja zostaje z średnio sprawnym komputerem aczkolwiek jeżdżącym no i pamiętajmy o tych kilku dojazdach na kolejne wgrania i wycieczcie do Bydgoszczy to już są moje straty i nerwy.
Wnioski wyciągnie sobie każdy sam ja starałem się dokładnie odtworzyć całą sytuacje..

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Historia pewnej RS6 i SSerwis Sopa
PostNapisane: 14.gru.2013 13:31:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Śmiem twierdzić, że w niedługim czasie rozrząd by ci przeskoczył i było by bum w silniku.
Brak diagnozy to ewidentnie skopana zawartość EEPROM lub FLASH.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Historia pewnej RS6 i SSerwis Sopa
PostNapisane: 14.gru.2013 15:49:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
obrośli w piórka i tyle. I jeszcze przeświadczenie o własnej nieomylności...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Historia pewnej RS6 i SSerwis Sopa
PostNapisane: 14.gru.2013 18:28:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2012 21:20:39
Posty: 223
ecu zatrzasnięte , ze wzgledu na złe checksumy , sterownik sam przechowi w status locked


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Historia pewnej RS6 i SSerwis Sopa
PostNapisane: 14.gru.2013 22:55:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Jak każdy warsztat... NIestety w każdym odwalają maniane, jedni biorą za to 100zł inni 1000zł, ale taka sama fuszerka.

Wyjścia są chyba niestety dwa, albo robić wszystko samemu, albo kupić nowego dupowoza i wymieniać co 2-3 lata :(

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Historia pewnej RS6 i SSerwis Sopa
PostNapisane: 14.gru.2013 23:14:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
jmm napisał(a):
Jak każdy warsztat... NIestety w każdym odwalają maniane, jedni biorą za to 100zł inni 1000zł, ale taka sama fuszerka.

Wyjścia są chyba niestety dwa, albo robić wszystko samemu, albo kupić nowego dupowoza i wymieniać co 2-3 lata :(

W pierwszym przypadku niestety nie wszystko jesteśmy zrobić samemu z różnych względów.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Historia pewnej RS6 i SSerwis Sopa
PostNapisane: 15.gru.2013 00:05:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Esperak napisał(a):
... Po 3 dniach usłyszałem diagnozę „to nie nasza wina!!” Jest za dużo oleju w silniku i jest filtr z Filtrona to wina tych czynników. I tu musze przyznać jest w tym moja wina i niewiedza kilka dni wcześniej wymieniałem olej na nowy w stacji która tylko zajmuje się wymianą oleju to taki zakładzik w Tychach który 8 godzin dziennie nic innego nie robi tylko zmienia oleje w setkach aut zawsze jest kolejka choć non stop działają 2 stanowiska. Chłopaki o wymianie wiedzą wszystko. Sam kazałem im nalać 4 setki oliwy więcej jako że doświadczenie nauczyło mnie audi 4,2 lubi olej!! Wiec kazałem troszkę przelać czyli było do górnego stanu aby zobrazować winę fabryka mówi wymiana = 7,2L oleju ja miałem wlane 7,6L oleju. Do tego filtr z filtrona okazuje się że to zło i trzeba urywać Boscha, manna lub knechta. Sserwis oddał rozebrane autko z informacją niech teraz oni się tym zajmują…

Dlaczego Filtron to zło dokładnie kto tak powiedział ? chłopaki z wymiany oleju czy ten SSerwis ? Pytam sie ponieważ pare dni temu wymieniałem olej w B4 i mam własnie Filtrona który kosztował całe 12 zł. Od mechanika słyszałem że nie warto przepłacac i montować filtr Knechta, Manna czy Boscha. Mówił że polski Filtron jest tak samo dobry. Normy jakościowe spełnia.

Wracając do tematu to doskonale rozumiem bo nerwy stracone, czas i troche kasy. Chyba teraz mogę powiedzieć, że raczej nie warto podnosic moc i tak fabrycznie szybkiego już auta. Domniemywam że te zaniebania przy montażu to przez pośpiech, bo inne auta na placu czekają. No ale nie jest to wytłumaczeniem dla braku śrubek i całego tego bałaganu z mechaniką. To że silnik 4.2 V8 lubi łyknąc olej, masz na przykładzie posiadania D2. Dla pocieszenia powiem że z innymi tunerami były podobne sytuacje. Sprawy z powództwa cywilnego lądowały potem w sądzie. Jednak na to trzeba mieć dowody w postaci rachunków oraz najlepiej opinie rzeczoznawcy motoryzacyjnego.

jmm napisał(a):
Jak każdy warsztat... NIestety w każdym odwalają maniane, jedni biorą za to 100zł inni 1000zł, ale taka sama fuszerka.

Wyjścia są chyba niestety dwa, albo robić wszystko samemu, albo kupić nowego dupowoza i wymieniać co 2-3 lata :(

Sam nie zrobisz bo czasem nie masz wiedzy i nawet odpowiednich narzędzi no i czasu. ;) RS6 to nie jest też jakieś zwykłe kombi. To auto wymagające większej wiedzy od mechanika. Kupić nowe to najlepsze rozwiazanie, choć potem nastepuje utrata wartości. Kto ma kase też by się irytował,że nie potrafią naprawić do porządku. No i na dodatek że jest zmuszony jechać kupić nowe. :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Historia pewnej RS6 i SSerwis Sopa
PostNapisane: 15.gru.2013 14:22:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
KORU napisał(a):
Dlaczego Filtron to zło dokładnie kto tak powiedział ? chłopaki z wymiany oleju czy ten SSerwis ? Pytam sie ponieważ pare dni temu wymieniałem olej w B4 i mam własnie Filtrona który kosztował całe 12 zł. Od mechanika słyszałem że nie warto przepłacać i montować filtr Knechta, Manna czy Boscha. Mówił że polski Filtron jest tak samo dobry. Normy jakościowe spełnia.


Oczywiście SSerwis obarczył winę za wycieki z silnika filtrona i troszkę przelany olej. Zaciekawiony tematem zacząłem rozmowę na temat filtrów z zaprzyjaźnionym mechanikiem z okolicy on również przytoczył mi przykłady aut w których wymieniał olej założył filtrona i potem były problemy z ciśnieniem oleju. On stwierdził iż nie zakłada filtrona by mieć spokój.
W przypadku RS6 mamy filt zewnętrzny w obudowie wkręcany podobnosz w tych obudowach ma się znajdować zaworek zwrotny zapobiegający schodzeniu oleum z głowic na postoju w filtronie ponoć go niema a w oryginalnych i knechcie czy manie jest, tyle co usłyszałem. w przypadku wkładów już problemu zaworka niema ale za to podobnosz jest kwestia materiału z jakiego jest wykonany filt.


Wracając jeszcze do SSerwis to wiecie co przy tej sytuacji najbardziej mnie zdziwiło? To że warsztat nie za bardzo rozebrał obudowy z przodu żeby zdiagnozować zimeringi lub po prostu je wymienić w końcu koszt zimeringu to 15zł tylko skupił swoją diagnostykę na szukaniu wymówek jakby się tu wykręcić. Również zwalenie winy na zbyt wysoki stan oleum też było wystarczyło sluścić 4 setki oliwy ileż to pracy na podnośniku??? i sprawdzić czy będzie dalej ciekło. nie oni porozbierali znaleźli wymówki i oddali mi rozebrane auto z osłonami w bagażniku z komentażem "niech oni teraz to poskładają" moje zdumienie było ogromne. Mają tam taką akodrówkę że nawet poskładać obudów nie potrafili???????

Kiedyś to był naprawdę zajebisty warsztat ale wówczas mieli czas na wszystko teraz to po prostu jest masówka. pomimo posiadanej wiedzy która w SSerwis niewątpliwie jest ogromna zabija ich szybkość pracy a co za tym idzie jej staranność. Poprostu przykre.



Wracając jeszcze do tuningu ECU to dalej uważam że jest to fajna sprawa tylko niestety musi to robić ktoś z wiedzą a nie domorosły specjalista.
Tuning RS6 w MTM kosztuje 4K PLN i mamy gwarancję że wszystko będzie śmigać aż miło po raz kolejny potwierdza się zasada że za dobre trzeba zapłacić.
I chyba się skusze za jakiś czas jak już ogarnę mechanikę.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Historia pewnej RS6 i SSerwis Sopa
PostNapisane: 15.gru.2013 14:35:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Trzeba było pojechać do tunerów, którzy ogarniają takie auta na co dzień np. sportmile. Myślę, ze auto by zrobili raz, a porządnie, z programem zrobionym pod auto, a nie gotowcem.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Historia pewnej RS6 i SSerwis Sopa
PostNapisane: 15.gru.2013 15:00:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
Mnie najbardziej rozwala akcja ze klient zostawia 15 kafli za serwis i wyjezdza z bublem :kosci:

_________________
bylo - C4 2.3AAR AUTOMAT BLOS 1991 2011/2013
jest - E46 M52TUB20 Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Historia pewnej RS6 i SSerwis Sopa
PostNapisane: 15.gru.2013 17:10:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2006 15:30:56
Posty: 493
Lokalizacja: Bytom
Bo jest jedna zasada,z mechanikiem jak i w pracy z szefem,czy podwładnym,nigdy nie powinno byc się na stopie powiedzmy koleżeńskiej,bo wcześniej,czy pózniej przyjdzie czas na konsewkwencje tego podejścia,czyli poprosu zostaniesz wyje..ny.
Ja moje auto serwisuję tylko w dwóch warsztatach od ładnych kilku lat i choć mogłem juz dawno być z nimi po imieniu,to cały cas wale na Pan.
Druga sprawa nigdy nie przymykam oka na fuszerkę,bo np.nie było czasu czy coś i szef mi z uśmiechem mówi,że przy okzji poprawią,nie ma takiej opcji i już nawet takich tekstów nie słyszę,a dobitnie dowiedzieli się,że ze mną w ch..a się nie leci,kiedy przy wymianie rozrządu w A8fl mówiłem wyrażnie,że mają wsadzic oryginalny termostat audi,przy odbiorze auta od razu o to spytałem,okazało się z faktury,że jest inny i niestety musieli rozbierać cały przód jeszcze raz za friko i nie pomogło tłumaczenie,że ten też dobry.

_________________
http://bytom.blox.pl/resource/rekordowegraffiti3.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Historia pewnej RS6 i SSerwis Sopa
PostNapisane: 15.gru.2013 17:19:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
Mam chwile to opisze jeszcze jedną historie związaną z RS6 i SSerwis.

Po kupnie autka w styczniu po zaledwie 3 tyś zaczęło się zjawisko trzepania buda podczas jazdy. Jedziemy powiedzmy 100 km/h i całe autko nam się trzęsie ale tylko podczas utrzymywania prędkości lub przyspieszania jeśli odpuścimy gaz trzepanie ustaje. Również podczas pokonywania zakrętów zależnie w którą stronę skręcamy trzepało bardziej lub słabiej. Oddając Samochód do SSerwis na opisywaną już wyżej naprawę skrzyni zwracałem również uwagę na to zjawisko wówczas nie było one jeszcze bardzo silne ale już wyczuwalne.

SSerwis zrobił skrzynie itp. Zgodnie z opisem powyżej niestety powodu trzepania buda nie znaleźli początkowo mówili że to pewnie nie wycentrowany kardan ale jak poskładali wszystko po naprawie i wycentrowali wał miało ustać a tu lipa trzepie jak trzepało. Jako że wynikły problemy z chipem sprawa trzęsienia troszkę została odstawiona. Wówczas również Pan Jan zwrócił uwagę na za niskie zawieszenie auta, w samochodzie jest zainstalowany gwintowany kid K&W dedykowany do RS6, OK zawieszenie faktycznie było ustawione na najniższy poziom podany przez K&W przekręciłem na poziom najwyższy autko dostało standardową fabryczną wysokość teoretycznie zgodnie z słowami Pana Jana wibracje powinny ustać bo miałem zaciśnięte półosie oczywiście nie ustały. Z upływem kilometrów trzepanie stawało się coraz bardziej dobitne i powoli uniemożliwiało jazdę autem.

Wiec wróciłem do tematu w SSerwis. Zabrali autko zaczęli diagnozować ja ze swojej strony poprosiłem o sprawdzenie przegubów wewnętrznych nie dlatego że jestem taki bystry tylko dlatego iż rok wcześniej miałem bardzo podobny przypadek w firmowej Corsie pracowników wówczas wymieniałem wewnętrzny przegub objawy były bardzo podobne tyle że słabsze z uwagi na wagę auta i silnik 1.2. Panowie w SS troszkę sarkastycznie podeszli do porównania RS6 i corsa 1,2 „coś pan to inna technologia” ok ja jestem laik oni profesjonaliści znajdźcie problem.

Dwa dni później dostałem telefon od SS tylny dyfer do wymiany dlatego trzepie. Ok szybki wyjazd na allegro i znalazłem dyferek z gwarancją rozruchową za 450zł zamówiłem dotarł SS wymienił i co ????
A no DUPA dalej trzepie jak trzepało!!!

Wibracje stały się już tak dokuczliwe że jeżdżenie samochodem stało się niemożliwe do tego doszło stukanie przy ruszaniu co utwierdziło mnie już praktycznie w 95% że to jest wewnętrzny przegub.

Kolejna wycieczka do SS i teraz wydarzyła się sytuacja która spowodowała u mnie totalny gigantyczny zjazd kapary na asfalt pierwszy raz mnie zatkało tak że nie wiedziałem co odpowiedzieć zaśmiać się czy zapłakać, ale po kolei.

Przyjeżdżam do SS Ojciec czyli Pan Jan wsiada i jedziemy na jazdę próbną aby zobaczyć jakie sa objawy ok tłumacze że moim skromnym zdaniem to wewnętrzny przegub się już kompletnie rozlatuje a Pan Jan kilka razy przyspieszył przyhamował i rzekł „z przodu jest wybity lewy banan dlatego stuka a drżenie auto to wina zaciśniętych półosiek przez kid K&W zamiast fabrycznych amortyzatorów” wiec pytam się grzecznie jak mogą być zaciśnięte półośki skoro autko stoi na fabrycznej wysokości wahacze które odpowiadają za odległość półosi są fabryczne a jedynie elementy tłumiące są niefabryczne na to usłyszałem od Pana Jana „z całym szacunkiem pan się kompletnie nie zna i niema o tym pojęcia opowiada Pan bzdury” kopara mi zjechała i mnie zatkało. Usłyszałem że najpierw montuje się do auta jakieś dziadowskie kity a potem są problemy co jak co rozumie że Pan Jan może nie znać się na firmach tuningowych ale nazwanie dziadostwem produktów K&W to chyba teza dość odważna.
Diagnoza wymienić amortyzatory na fabryczne problem zniknie. Jakoś wyprosiłem aby jednak przejrzeli te przeguby padł jeszcze pomysł dołożenia flansz z przodu bo przecież mam za krótkie półośki. No i dobra rozebrali lewy wewnętrzny przegub wysypał im się do rączki jak zdjęli gumę wymienili poskładali dodali flaszę i o eureko usterka znikła!!!!!!!!!!!!!

Oczywiście oni nadal twierdzą że to dzieki 1cm flaszy problem znikł ja wiem że po prostu przegub się rozsypał. Tak czy siak usterka usunięta.
Ja mam na półce w garażu piękny sprawny dyfer do RS6 postanowiłem go wykorzystać w gokarcie:) jak będę go budować.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Historia pewnej RS6 i SSerwis Sopa
PostNapisane: 15.gru.2013 17:36:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Tyrnę w Harbutowicach koło Skoczowa znasz? To poznaj ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Historia pewnej RS6 i SSerwis Sopa
PostNapisane: 15.gru.2013 20:27:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
rodzynek napisał(a):
Tyrnę w Harbutowicach koło Skoczowa znasz? To poznaj ;)


A rozwiniesz bardziej temat.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Historia pewnej RS6 i SSerwis Sopa
PostNapisane: 15.gru.2013 22:01:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
To bardzo dobry mechanik, zapisy ma na 10 miesięcy wprzód. Robi tylko VAG.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Historia pewnej RS6 i SSerwis Sopa
PostNapisane: 15.gru.2013 22:08:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
rodzynek napisał(a):
To bardzo dobry mechanik, zapisy ma na 10 miesięcy wprzód. Robi tylko VAG.


A no to widzisz na poważniejsze usterki pewnie będzie trzeba się am wybrać.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [RS6 C5] Historia pewnej RS6 i SSerwis Sopa
PostNapisane: 17.gru.2013 14:09:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 780
Lokalizacja: a-chów/b-b
a na program to do Compsportu w Bielsku-Białej lub do Dynosoftu w Tychach,
jak kolega ze śląska to po kiego do wawy/piaseczna ma jechać

a jak się kolega wczyta zobaczy, że mtm wcale takie super nie jest ...

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [RS6 C5] Historia pewnej RS6 i SSerwis Sopa
PostNapisane: 17.gru.2013 20:11:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
mek1 napisał(a):
a na program to do Compsportu w Bielsku-Białej lub do Dynosoftu w Tychach,
jak kolega ze śląska to po kiego do wawy/piaseczna ma jechać

a jak się kolega wczyta zobaczy, że mtm wcale takie super nie jest ...


MTM mam w bielsku w Audi.

Co do innych hmm troszkę się zraziłem po Sopie na eksperymenty.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [RS6 C5] Historia pewnej RS6 i SSerwis Sopa
PostNapisane: 17.gru.2013 23:31:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Biorąc pod uwagę co nasi chłopcy robią z tymi i innymi samochodami to MTM będzie eksperymentem ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [RS6 C5] Historia pewnej RS6 i SSerwis Sopa
PostNapisane: 18.gru.2013 07:25:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
MTM w bielsku ? Daj spokój... Już lepiej jedź do Krzyśka z Digituna :) w Czechowicach.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 130 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: