.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.kwi.2024 01:07:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] SWAP z 2,4 AGA na 1,8T UPDATE
PostNapisane: 03.maja.2014 15:34:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Mój silnik V6 AGA leje oliwą z każdego dostępnego miejsca, zgrzyta łańcuchami itp, ogólnie robi sie nieciekawie - wszystko zaczęło się kilka dni temu. Zastanawiam sie nad uszczelnieniem wszystkiego i dalszym użytkowaniem tego silnika, ale również mam plan na SWAP na 1,8T. Pytam doświadczonych w temacie ile jest roboty z tym i co trzeba zmienić. Auto to A6C5Q ze skrzynia 5biegowa manualną. Szukałem ale nie znalazłem, jedyne co wpadło mi w oczy to SWAP 1,8T do B4 przez Sagema, ale tam według opisu jest to bardzo proste. Jak sprawa wygląda w przypadku mojego auta?



Dla wszystkich niedowiarków - SWAP zakończony.

WIELKIE podziękowania dla Emciora za wsparcie schematami i dla Artasa za długie rozmowy telefoniczne z podpowiedziami w sprawie elektryki. UATTRO SERVICE GÓRĄ :diabel:

Co i jak... Mechanicznie z mocowaniem silnika R4 w miejsce V6 nie ma problemów - łapy pasują idealnie, należy tylko przesunąć poduszkę mocującą silnik o jeden otwór w łapie. Przewód ciśnieniowy wspomagania do zrobienia, przewody klimatyzacji do wymiany (od V6 nie pasują). Skrzynia z silnikiem pasuje P&P. Wydech do przełożenia. Pod przednim pasem należy dołożyć rurę łączącą IC z turbinką. Do wymiany filtr powietrza z puszką i przepływką. Przewody paliwowe do zakucia - trzeba zrobić dłuższe. Ot tyle z przeróbek mechanicznych.

Co do elektryki - prawie wszystkie sygnały pasują, trzeba przelutować kostki łączące instalację silnika z samochodem. U mnie była sytuacja przedlift - polift więc kostki z okrągłymi pinami kontra kostki z płaskimi pinami.

Aby się nie męczyć skontrolować stan sprzęgła (najlepiej wymienić) i zmienić rozrząd. Do innych uszczelek dostęp w porównaniu do V6 jest perfekcyjny :D

Auto pali, jeździ i hamuje. Jutro przegląd typu "zmiany konstrukcyjne" i legalizacja w Wydziale Komunikacji.

Cenowo - do ceny dawcy dołożyć 800 PLN i robotę we własnym zakresie.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Ostatnio edytowano 24.maja.2015 18:08:28 przez ArtHurO, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] SWAP z 2,4 AGA na 1,8T
PostNapisane: 03.maja.2014 18:44:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
Jeśli zależy Ci na kosztach to uszczelnienie obecnego silnika w porównaniu do dobrego swap u będzie jak kupieniem loda w lodziarni a zakupem maszyny i wszystkich elementów do zrobienia tegoż loda samemu.

Nie kombinunj tylko naprawiają swój motor , no chyba ze brakuje ci mocy masz wolne 10000 zł i jesteś pasjonatem to pakuj 1.8T

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] SWAP z 2,4 AGA na 1,8T
PostNapisane: 03.maja.2014 19:20:09 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Jestem podobnego zdania. Uszczelniaj motor, ewentualnie kupuj drugi słupek za 1200-1500zł jak są większe problemy niż wycieki. Przy swapie koszta będą niewspółmiernie większe. Szkoda tyle kasy pakować w auto typu C5...

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] SWAP z 2,4 AGA na 1,8T
PostNapisane: 03.maja.2014 19:35:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Całego angola na chodzie kupiłbym za 4k, warsztat i narzędzia mam. Skąd kwota 10k?

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] SWAP z 2,4 AGA na 1,8T
PostNapisane: 03.maja.2014 21:46:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
ArtHurO napisał(a):
Całego angola na chodzie kupiłbym za 4k, warsztat i narzędzia mam. Skąd kwota 10k?


Napisałem wyraźnie - jesli potrzebujesz wiekszej mocy to pakuj 1,8T (przeciez seria 1,8T jest słabsza mocowo do Twojego obecnego lub na podobnym poziomie wiec po co swap???) - a 10000 zł pęknie lekko - 4000 angol i silnik nie wiadomo w jakim stanie, zakładamy, ze w miare OK , wiec :
trzeba zrobic rozrząd , fitry oleje, pewnie jakieś inne pierdoły, juz masz lekko 5000 zł + turbo 2500 zł (nowe z używki lub regeneracja ok 1500zł )+ wtryski 1000- 1500 + program ok 1000 i juz masz 10000 zł i to tylko licznie tak z grubsza , a jeszcze FMIC + 1000 - 1200 zł - mam wyliczać dalej ? ????? dolot , kolektor ssący , bandaże na wydech , wydech min 2,5 ' - dopiero masz AUTO - następny etap hamulce , zawieszenie - wszystko to do większej mocy , opony i koła

Jesli uważasz ze na to cie stać to super, chętnie bedziemy śledzić ten projekt - powodzenia - skonczy sie jak zawsze na planach ale wirtualnych.

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] SWAP z 2,4 AGA na 1,8T
PostNapisane: 04.maja.2014 08:43:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Zastanawiam się nad tym projektem bo brat ujeżdża 1,8t BEX i jest zdecydowanie lepiej niż u mnie. Wiadomo tam jest 190kucy w serii, a możliwe że silnik był dłubnięty. U mnie tych 165kucy się nie czuje albo już jestem przyzwyczajony. Turbo lepiej jedzie z dołu, a mój 2,4 tak sobie...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] SWAP z 2,4 AGA na 1,8T
PostNapisane: 04.maja.2014 10:04:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Moje zdanie jest takie, że w limuzynie klasy C5 nie przystoi jakieś r4, to tak jak by do e39 pakowali 518 - to by była poracha po całości. Na pewno 1.8t jest bardziej rozwojowym silnikiem, ale Vka według mnie rekompensuje wszystko kulturą pracy i ciszą w kabinie. Taniej i lepiej jest reanimować Twój motor, przynajmniej będziesz wiedział co masz, a kupno drugieko używanego motoru to loteria. Mało tego, potem ze sprzedażą takich wynalazków po "swapie" też jest problem.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] SWAP z 2,4 AGA na 1,8T
PostNapisane: 22.kwi.2015 20:33:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Silnik stanął... Graty kupione... Czas na SWAP...

Stawsz - tak, stać mnie.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] SWAP z 2,4 AGA na 1,8T
PostNapisane: 22.kwi.2015 21:01:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
No to powodzenia życzę i zrób dobrą litografię z tego swapu. Może się przyda, np. mnie :-)

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] SWAP z 2,4 AGA na 1,8T
PostNapisane: 24.kwi.2015 09:02:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3297
Lokalizacja: Poznań i okolice
A nie lepiej było wstawić 2.8 193 KM (chyba)? 1/10 roboty i efekty porównywalne.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] SWAP z 2,4 AGA na 1,8T
PostNapisane: 24.kwi.2015 09:42:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
wordeck napisał(a):
A nie lepiej było wstawić 2.8 193 KM (chyba)? 1/10 roboty i efekty porównywalne.

Pozdrawiam



SWAP wspomagany wiedzą Artasa z QUATTRO SERVICE, pomoc w wyborze silnika i jego modyfikacji. Szykuję sie pod setup na 250+ na gratach z TT 225

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] SWAP z 2,4 AGA na 1,8T
PostNapisane: 24.kwi.2015 10:54:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 381
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
fotki i opis prosimy :)

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

jest a6 c5 2.8 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] SWAP z 2,4 AGA na 1,8T
PostNapisane: 25.kwi.2015 07:39:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
To najtaniej wyszłoby wrzucić komplet z 2.7T. Jedyna różnica na plus 1.8T z tą mocą to waga.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] SWAP z 2,4 AGA na 1,8T
PostNapisane: 25.kwi.2015 07:57:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 381
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
nie tylko. prostsza konstrukcja i tańsze naprawy. Ale też bym wolał 2.7 :D

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

jest a6 c5 2.8 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] SWAP z 2,4 AGA na 1,8T
PostNapisane: 25.kwi.2015 12:45:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
kuba2955 napisał(a):
nie tylko. prostsza konstrukcja i tańsze naprawy. Ale też bym wolał 2.7 :D



Jeszcze jedna sprawa- super dostęp do wszystkiego :diabel: :diabel: :diabel:

SWAP in progress: silnik dawcy wyjęty, biorcy również. teraz rozrząd i zmiana zamachu ze sprzęgłem z 228 na 240mm

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] SWAP z 2,4 AGA na 1,8T
PostNapisane: 25.kwi.2015 18:17:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Z tym dostępem z jednej strony racja, natomiast jeśli wysto zrobiłbyś podczas swapu, maskę podnosiłbyś tylko dla dolania płynu do spryskiwaczy.
Niemniej jednak powodzenia życzę.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] SWAP z 2,4 AGA na 1,8T
PostNapisane: 25.kwi.2015 22:26:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1571
Lokalizacja: Wałbrzych
metyoo napisał(a):
Z tym dostępem z jednej strony racja, natomiast jeśli wysto zrobiłbyś podczas swapu, maskę podnosiłbyś tylko dla dolania płynu do spryskiwaczy.
Niemniej jednak powodzenia życzę.


Co znaczy w x letnim silniku z xx przebiegiem "zrobić wszystko podczas swapu" i na ile czasu/przebiegu to "wszystko" wystarczy?
Pytanie jak najbardziej poważne

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] SWAP z 2,4 AGA na 1,8T
PostNapisane: 26.kwi.2015 07:47:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5982
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Uszczelnienia, rozrząd, suszarki, ew. odświeżyć czapy, ale to już znacząco ponosi koszt. Reszta praktycznie nie do zdarcia.
Odpowiedź zadowalająca?

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] SWAP z 2,4 AGA na 1,8T
PostNapisane: 28.kwi.2015 14:15:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
metyoo napisał(a):
Uszczelnienia, rozrząd, suszarki, ew. odświeżyć czapy, ale to już znacząco ponosi koszt. Reszta praktycznie nie do zdarcia.
Odpowiedź zadowalająca?



Z silnika nie cieknie - jedyne pocenie to z pod "czapki" ale to już zrobione, koszt uszczelki to 37PLN. Sprzęgłow ymienione - 450PLN po rabaciku za LUKa, Rozrząd wymieniony, koszty niewielkie. Silnik zamontowany na miejscu. Dzisiaj odpoczywam bo pogoda nie za ciekawa.

Dla ciekawskich - silnik pasuje na łapy bez problemu - trzeba tylko przesunąć poduszkę o jeden otwór na łapie. Skrzynia to plug&play. Przewody zasilające paliwkiem - należy przedłużyć czyli ze względu na zagrożenie pożarem zrobić nowe, pogimnastykować sie z przewodem ciśnieniowym od magla - powrót pasuje idealnie. Wymienić dwa kawałki rurek od klimatyzacji. To na razie tyle.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] SWAP z 2,4 AGA na 1,8T UPDATE
PostNapisane: 24.maja.2015 18:14:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
UP w pierwszym poście...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: