.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2024 23:32:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S-Tronic] Wysoka temperatura przekładni
PostNapisane: 25.maja.2015 15:02:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2015 13:05:31
Posty: 28
Auto: Audi A6 C7 3.0 Diesel Quattro
Kilka tyg temu stałem się posiadaczem Audi A6 C7 (3.0 TDI) ze skrzynią S-Tronic. Przy dynamicznej jeździe (ok 10-15 min) pojawia mi się komunikat: brzmiący mniej więcej: "Wysoka temperatura przekładni, dostosuj jazdę".
Czy to normalne, czy raczej powinienem się tym martwić?

Próbowałem jeździć na różnych trybach (efficiently, comfort, auto, dynamic). Przy stałej jeździe nawet większą prędkością (np. autostradą) póki co nie pojawił mi się komunikat.

Zadzwoniłem do ASO z pytaniem. Oczywiście otrzymałem odpowiedź, żebym przyjechał na diagnostykę, gdyż "może to być sterownik" - cokolwiek by to znaczyło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S-Tronic] Wysoka temperatura przekładni
PostNapisane: 04.paź.2015 20:07:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2015 13:05:31
Posty: 28
Auto: Audi A6 C7 3.0 Diesel Quattro
Podzielę się Wami rozwiązaniem mojego problemu ze skrzynią biegów S-Tronic - może się komuś przyda. Po diagnostyce w ASO.

Po odczytaniu błędów skrzyni biegów okazało się że jest to błąd P17d8 (1F68) - Ograniczenie momentu z powodu temperatury sprzęgła.
ASO stwierdziło że jest to uszkodzenie mechatroniki skrzyni biegów i należy to naprawić za pomocą "zestawu naprawczego".
Obrazek
Otrzymałem listę części i kosztorys naprawy. Jakiś czas później zgłosiłem się do ASO w celu naprawy skrzyni. Wyobrażałem sobie że wejdę do serwisu, zostawię kluczyki i przyjdę odebrać naprawiony samochód. Okazało się że najpierw muszę iść do jednego "okienka", aby otrzymać listę części, później do drugiego "okienka" aby zamówić części. Kolejnym krokiem jest umówienie się na wizytę serwisową... ... ... ASO w Warszawie. Po godzinie wyczekiwania w 2 kolejkach, w których nic nie załatwiłem, zrezygnowałem.
2 Tyg temu wróciłem do tematu gdy pojawił mi się nowy komunikat/błąd: "brak biegu wstecznego"... po odczytaniu błędów:

8040 - Torque Restriction due to Clutch Temperature
P17D8 00 [040] - -
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear

8940 - Valve 3 in Transmission Part 2
P174E 00 [109] - Electrical malfunction
Confirmed - Tested Since Memory Clear

odgrzebałem listę części które otrzymałem z ASO i okazało się ze ww zestaw naprawczy to 2 plastiki z kabelkami na mechatronice + oringi, śrubki, uszczelki, spinki i rurki.
mniej więcej:
0b5398009D Zestaw Naprawczy
0b5321371E Uszczelka
0b5315105TA Rurka olejowa
wht003379 O-RING
G052529A2 OLEJ
0B5325429E filtr.

Wymiana około 4h (dla osoby niedoświadczonej). Jest stosunkowo prosta: zdjąć osłony, spuścić olej, odłączyć wiązkę i zewnętrzne przewody olejowe, odkręcić mechatronikę. Na koniec reset błędów. Cały moduł wychodzi bez problemu. Przy okazji można filtr oleju wewnątrz skrzyni (jak się okazało to są 2 filtry, wew i zew) wymienić, olej, uszczelkę itp.
kilka fotek z naprawy:
kompletny moduł Mechatroniki
Obrazek
Skrzynia biegów bez miski olejowej
Obrazek
Skrzynia biegów bez miski i bez mechatroniki
Obrazek
Po prawej mechatronika wyjęta ze skrzyni. Zdecydowałem się tylko na wymianę tych dwóch wiązek, gdyż gdybym przełożył cały moduł prawdopodobnie włączyła by się ochrona komponentu.
Obrazek
Uszkodzone części
Obrazek


póki co zrobiłem od wczoraj około 100km i wydaje się być wszystko OK.


Ostatnio edytowano 14.paź.2015 15:46:25 przez mariuszwojciuk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S-Tronic] Wysoka temperatura przekładni
PostNapisane: 06.paź.2015 10:28:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 780
Lokalizacja: a-chów/b-b
brawo za odwagę ! ja miałbym obawy przed rozkręcaniem s-tronica

jak po wymianie oleju? robiłeś adaptacje czy inne cuda, jaki olej wlałeś

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S-Tronic] Wysoka temperatura przekładni
PostNapisane: 06.paź.2015 14:32:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2015 13:05:31
Posty: 28
Auto: Audi A6 C7 3.0 Diesel Quattro
Rozkręcanie brzmi bardzo strasznie, ale w gruncie rzeczy nie jest skomplikowane.
Reset błędów i tyle.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S-Tronic] Wysoka temperatura przekładni
PostNapisane: 07.paź.2015 06:48:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 780
Lokalizacja: a-chów/b-b
a olej ?
z aso brałeś?

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S-Tronic] Wysoka temperatura przekładni
PostNapisane: 14.paź.2015 17:32:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2015 13:05:31
Posty: 28
Auto: Audi A6 C7 3.0 Diesel Quattro
Mały update, nr oleju:
G052180A2 -> G052529A2
nie wiem czy to jest to samo ale Olej w skrzyni powinien być: G052529A2 (wg rozpiski części z ASO)

mek1 napisał(a):
a olej ? z aso brałeś?

Wstyd się przyznać ale olej wlałem ten sam. Olej będę zmieniał w ten weekend.
Do tematu podszedłem z dystansem i brałem pod uwagę to że będę musiał oddać samochód do ASO. W ASO na 100% nie wlali by mojego oleju lub spuszczonego, dlatego zmianę oleju odłożyłem na później, czyli po przetestowaniu mojej roboty.

Co do samego oleju to jest na pewno koloru oleju silnikowego. kupiłem 1l (castrol) na dolewkę w Intercarsie i był... zielony...
Olej znalazłem na Allegro, po około 45 zł, z tego co mi wiadomo to w ASO życzą sobie znacznie więcej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S-Tronic] Wysoka temperatura przekładni
PostNapisane: 22.mar.2016 17:42:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2015 13:05:31
Posty: 28
Auto: Audi A6 C7 3.0 Diesel Quattro
Dopisze jeszcze ze do STronica weszlo mi cos kolo 5l oleju (olej wymieniany przez korek spustowy)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S-Tronic] Wysoka temperatura przekładni
PostNapisane: 23.mar.2016 13:30:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 780
Lokalizacja: a-chów/b-b
mi do S-tronika weszło 6,5L, ale dobę albo dwie sobie kapało ze skrzyni
całkowicie w OB5/DL501 (cześć mechatronika i sprzęgła) mieści 7L

wlewałeś przez spustowy czy przez ten z boku skrzyni ("oil level checking screw")

btw. mariuszwojciuk wielkie dzięki za pomoc :peace:

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S-Tronic] Wysoka temperatura przekładni
PostNapisane: 23.mar.2016 14:42:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2015 13:05:31
Posty: 28
Auto: Audi A6 C7 3.0 Diesel Quattro
mek1 napisał(a):
wlewałeś przez spustowy czy przez ten z boku skrzyni ("oil level checking screw")


Ten z boku. do momentu aż zaczęło kapać, później samochód odpalony, przewachlowany po biegach, dolany Olej i zakręcone.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S-Tronic] Wysoka temperatura przekładni
PostNapisane: 24.lut.2017 18:45:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
Trochę odgrzeje temat, mianowicie jestem przed wymiana oleju w S tronicu. Wymieniam również filtr wewnątrz miski i moje pytanie bramy : 1. Jakim momentem dokręcić miskę po obwodzie? 2. Jaki moment na korku spustowym? 3. Jaki moment na wlewowym, ale to najmniej ważne. Z góry dzięki za odp.

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S-Tronic] Wysoka temperatura przekładni
PostNapisane: 09.lis.2017 20:35:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lis.2017 20:27:18
Posty: 2
Mam ten sam problem. Ten sam komunikat. Jak skrzynia wszystko Ok ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S-Tronic] Wysoka temperatura przekładni
PostNapisane: 10.lis.2017 08:05:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2015 13:05:31
Posty: 28
Auto: Audi A6 C7 3.0 Diesel Quattro
Marcin rs napisał(a):
Mam ten sam problem. Ten sam komunikat. Jak skrzynia wszystko Ok ?

Po wymianie wiązki wszystko OK, nie było żadnych problemów.
Zwróć uwagę na wiązkę elektryczną która dochodzi do skrzyni biegów!! Dostała mi się do niej woda i sie spaliła wiązka....
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=27&t=143013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S-Tronic] Wysoka temperatura przekładni
PostNapisane: 13.lis.2017 21:28:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lis.2017 20:27:18
Posty: 2
Witam, jak auto i skrzynia czy po zamontowaniu zestawu naprawczego wszystko działa ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S-Tronic] Wysoka temperatura przekładni
PostNapisane: 15.lis.2017 14:31:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 780
Lokalizacja: a-chów/b-b
u mnie działa,
ja z kolei miałem błąd czujnika temperatury oleju w stronicu, przerwa czy jakoś tak

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S-Tronic] Wysoka temperatura przekładni
PostNapisane: 27.sie.2018 19:57:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sie.2018 19:29:26
Posty: 2
Auto: Audi A4 B8 2.0 TFSI quattro
Witam, chcialbym odświeżyć temat i poprosić o rade. Otóż w mojej skrzyni wystepowały wszystkie objawy opisywane powyżej.
Dzieki instrukcji od mariuszwojciuk podjąłem samodzielną próbe naprawy. Od strony demotażu, wymiany części i montażu poszło bardzo sprawnie. Oczywiście nowy olej, filter, rurki etc.
Niestety po wymienie zniknęły biegi nieparzyste. Wyświetla sie komunikat błędu skrzyni plus TPMS.

Błędy związane z temperaturą sprzęgła juz nie występują. Pojawiają się natomiast nowe:

Address 02: Auto Trans Labels: 0B5-927-156.clb
Control Module Part Number: 8K0 927 156 F HW: 0B5 927 156 E
Component and/or Version: 0B5 20TFSIRdW H03 0011
Software Coding: 000001
Work Shop Code: WSC 04742 780 00200
ASAM Dataset: EV_TCMDL501 A02044 (AU48)
ROD: EV_TCMDL501.rod
VCID: 377AF09E8ED6C4F918-8062
2 Faults Found:

8027 - Valve 3 in Transmission Part 1
P174B 00 [104] - Electrical malfunction
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 163807 km
Date: 2018.08.25
Time: 16:38:10

Engine speed: 1165 /min
Transmission input speed: 1165 /min
Transmission output speed: 0 /min
Engine torque: 24 Nm
Transmission fluid temperature: 63 °C
Accelerator position: 5.2 %
Clutch status: Beide Kupplungen offen

8090 - Gear Selector 2 Cannot be Regulated
P176B 00 [101] - -
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 163816 km
Date: 2009.06.26
Time: 00:01:11

Engine speed: 1178 /min
Transmission input speed: 1178 /min
Transmission output speed: 0 /min
Engine torque: 16 Nm
Transmission fluid temperature: 23 °C
Accelerator position: 0.0 %
Clutch status: Beide Kupplungen offen

Płytki kupiłem używane (sprzedający zapewniał, ze są w 100 % sprawne). Mechatronike wyciągałem 2 krotnie. przy drugim podejsciu sprawdziłem ciągłość przewodów na płytkach za pomocą multimetru.
Na dużej płytce multimetr nie piszczał jedym ze styków/przewodów lecz pokazywał wartość rezystancji. Zaczęło rodzić to moje podejżenia ponieważ na mojej starej płytce multimetr piszczal na kazdym styku.
Zrobiłem więc mix - duża płytka moja/mała od psrzedającego.
Niestety w dalszym ciągu te same błędy, brak biegów nieparzystych, wyświetlanie błędu skrzyni i TPMS.
Żadna z opcji adaptacji nie startuje.
Próba adaptacji według:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... DSG/0B5%29,

Panowie, czy macie jakies pomysły? czy jest jakas specjalna procedura resetu adaptacji po wyciągnięciu mechatroniki?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S-Tronic] Wysoka temperatura przekładni
PostNapisane: 27.sie.2018 20:02:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 780
Lokalizacja: a-chów/b-b
Można wyzerowac ustawienia podstawowe, ale nie jest to konieczne, ja tylko błędy z tcm skasowałem i skrzynia działała.
Trafiłeś tymi widelkami w oczka wkładając mechatronike?

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S-Tronic] Wysoka temperatura przekładni
PostNapisane: 27.sie.2018 22:06:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sie.2018 19:29:26
Posty: 2
Auto: Audi A4 B8 2.0 TFSI quattro
A można nie trafić? Jak dobrze widziałem w mechatronice sa z 2-3 kołki pozycjonujące do korpusu skrzyni (jeden na górze i 1-2 na dole). Inaczej chyba mechatroniki nie daloby sie przykrecic?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S-Tronic] Wysoka temperatura przekładni
PostNapisane: 28.sie.2018 06:40:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 780
Lokalizacja: a-chów/b-b
mechatronike wiadomo nie da się źle przykręcić, ale "oczka" mogą się przesunąć (patrz zdjęcie post nr 2 w wątku zdjęcia nr 4, ładnie je widać)

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S-Tronic] Wysoka temperatura przekładni
PostNapisane: 02.maja.2020 16:43:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2020 08:49:01
Posty: 2
Witam. Mam C7 od trzech tyg. Wlasnie pokazal sie komunikat o zbyt wysokiej temp. oleju w skrzyni. Skrzynia byla wymieniona na nową przed dwoma laty wstecz i zrobila okolo 35tys. km. Komunikat pojawil sie przy spokojnej jezdzie przy predkosci 30km/h. Zrobilem diagnostykę Delphi 150 i zadnych błedów. Jest jeszcze jakas opcja wykrycia przyczyny tego komunikatu? pozd


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S-Tronic] Wysoka temperatura przekładni
PostNapisane: 10.maja.2020 22:01:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2015 13:05:31
Posty: 28
Auto: Audi A6 C7 3.0 Diesel Quattro
darecki75 napisał(a):
Witam. Mam C7 od trzech tyg. Wlasnie pokazal sie komunikat o zbyt wysokiej temp. oleju w skrzyni. Skrzynia byla wymieniona na nową przed dwoma laty wstecz i zrobila okolo 35tys. km. Komunikat pojawil sie przy spokojnej jezdzie przy predkosci 30km/h. Zrobilem diagnostykę Delphi 150 i zadnych błedów. Jest jeszcze jakas opcja wykrycia przyczyny tego komunikatu? pozd

U mnie w samochodzie w ASO stwierdzili nieprawidłowość - pojechałem na płatną diagnozę (koszt ~250-350 zł), ale to dość dawno temu było. Co do samodzielnej diagnostyki to niestety Ci nie pomogę.
Na pewno sprawdź poziom oleju w skrzyni, może rozważ także zmianę oleju i filtrów.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 132 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: