.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 22:29:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S8 D2 4.2 preFL] Proszę o ocenę bloków pomiarowych i błędów
PostNapisane: 10.sty.2016 15:58:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2016 15:48:41
Posty: 19
Witam. Jak w temacie. Zrobiłem bloki pomiarowe, ponieważ na postoju samochód lekko poszarpuje na biegu jałowym jak i wrzuceniu D ale postoju. Podczas jazdy czasami zarpnie samochodem przy bardzo małym gazie. Na LPG szarpie bardziej jak na benzynie. Zauwżyłem też że przy wciśnięciu pełnego gazu na wyłączonym silniku pokazuje przepustnicę na 80 procent. Poniżej przedstawiam obrazki z silnika i innych podzepołów. Proszę o sugestie.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S8 D2 4.2 preFL] Proszę o ocenę bloków pomiarowych i bł
PostNapisane: 10.sty.2016 16:55:47 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Podaj jeszcze wartości z bloków 90 do 95 na zimnym i ciepłym silniku. Dodatkowo warto zrobić logi dynamiczne dla bloku 2 (wartość z okienka 3 gdzie informuje o masie powietrza w przepływce)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S8 D2 4.2 preFL] Proszę o ocenę bloków pomiarowych i bł
PostNapisane: 10.sty.2016 17:10:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2016 15:48:41
Posty: 19
Niestety ale w blokach 90 do 95 nie podaje żadnych informacji. Wstawiłem wszystkie grupy co działały. Przepływkę badałem około miesiąca temu i dmucha około 260 g/s. Nie dodałem że jest to VAG COM 3.11.

Czy w grupie 15 i 16 powinny zmieniać się napięcia czy mająbyć stałe?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S8 D2 4.2 preFL] Proszę o ocenę bloków pomiarowych i bł
PostNapisane: 10.sty.2016 17:16:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Dobra, zapomniałem że masz 32V a nie 40V :-) Mój błąd.

Ale możesz zrobic logi dynamiczne dla bloku 2. Jeśli masz tryb manualnej zmiany biegów w tipie to wrzuć 3 bieg i od jak najniższych obrotów. Wtedy gaz w podłogę i logujesz aż do momentu odcinki lub przerzucenia na wyższy bieg. Po zakończeniu loga skopiuj plik jaki zapisał w katalogu VAG COMa (podkatalog LOGS) - będzie z datą i podanym blokiem pomiarowym. Wrzuć plik do http://vaglog.pl/ aby przekonwertował na czytelniejsze wartości. Podaj link do tego i zobaczymy co przepływka pokaże.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S8 D2 4.2 preFL] Proszę o ocenę bloków pomiarowych i bł
PostNapisane: 10.sty.2016 17:31:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2016 15:48:41
Posty: 19
He he, spoko, nie ma przecież problemu :) Na tygodniu pojadę na ekspresówkę i zrobię loga. Póki co dzięki za odpowiedź :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S8 D2 4.2 preFL] Proszę o ocenę bloków pomiarowych i bł
PostNapisane: 10.sty.2016 21:25:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2014 10:21:42
Posty: 147
Pierwsze co powinieneś zrobić to zakręcić butle z gazem, wykasować błędy i korekty i pojeździć na samej benzynie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S8 D2 4.2 preFL] Proszę o ocenę bloków pomiarowych i bł
PostNapisane: 10.sty.2016 22:22:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2016 15:48:41
Posty: 19
Kasowałem oczywiście i jeździłem ale dalej jest to samo. ponoć blok jest od tega aby sprawdzić czy rozrząd jest dobrze ustawiony. Z tego co pamiętam u mnie nic w tej grupie się nie pokazuje. Może za stary program?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S8 D2 4.2 preFL] Proszę o ocenę bloków pomiarowych i bł
PostNapisane: 10.sty.2016 22:31:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Program raczej nie. Pytanie czy sterownik silnika obsługuje te parametry? Podaj jakie masz oznaczenie silnika.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S8 D2 4.2 preFL] Proszę o ocenę bloków pomiarowych i bł
PostNapisane: 10.sty.2016 23:27:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2016 15:48:41
Posty: 19
Jest to silnik AKH 340 KM. Samochód jest z 1998 roku, ASB.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S8 D2 4.2 preFL] Proszę o ocenę bloków pomiarowych i bł
PostNapisane: 11.sty.2016 01:46:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Miałeś / masz błąd czujnika temperatury zasysanego powietrza - wtyczka na przepływce do oblookania i sprawdzenia kabelki.
Blok 20, pierwsze okienko - piąty cylinder - wypadnięty zapłon... może przypadek, ale obserwuj czy liczby w blokach 019 i 020 nie rosną.
Emulatory skutecznie zatruwają życie sondom :( Pojeździj na benie... i wracaj z błędami. Rozrząd wygląda na dobrze ustawiony.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S8 D2 4.2 preFL] Proszę o ocenę bloków pomiarowych i bł
PostNapisane: 11.sty.2016 13:42:57 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Nic mu nie da jeżdżenie jak nie ma logów z przepływki. Od tego bym zaczął. Podobnie wygląda sprawa sond bo widać po 2 i 7, że coś się dzieje. Ale to tylko moje obserwacje.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S8 D2 4.2 preFL] Proszę o ocenę bloków pomiarowych i bł
PostNapisane: 11.sty.2016 16:21:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mozecie dac jakis namiar na rozpiske tych bloków pomiarowych? to cos u siebie pokminię.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S8 D2 4.2 preFL] Proszę o ocenę bloków pomiarowych i bł
PostNapisane: 11.sty.2016 21:39:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Poszukaj w katalogu Labels tam gdzie zainstalowałeś VAGa odpowiedniego dla swojego sterownika silnika pliku .LBL. Myślę, że krótka analiza zawartości w notatniku i się połapiesz... Niestety duuużo trudniej jest znaleźć rozpiskę z wartościami granicznymi w poszczególnych blokach - tu trzeba polegać na twórcach VAGa i wartościach jakie zawarli w tych .LBL. Chyba jedynie 1.9 i 2.0TDI miały diagramy z VW / Audi z wartościami, reszta silników no może poza 1.8T to tajemnica... a o 4.2 nie wspomnę :(

Bloku... wartość w 007 chyba uwzględnia SAI stąd pewnie koryguje air-flow gdy lambdy są "napowietrzane" wtórnym by się nie zalewały paliwem. Sam wiesz jak SAI działa - kiedy chce i jak chce :) Normalnie zawsze po rozruchu zimnego ale i czasami dopuszcza w idle by podtrzymać korekty. Kiedyś próbowałem ustalić zależności.. ale to dłuuuga droga analizy. Będzie lato...będzie czas... kto wie...

Lambda factor masz można powiedzieć idealny a czas wtrysku na jałowym jak i air-flow na jałowym również.

Jak Bloku sugeruje... zrób logi przepływki - długa prosta, 3 bieg i WOT :) i wracaj... powinno pod 270g pokazać ;)

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S8 D2 4.2 preFL] Proszę o ocenę bloków pomiarowych i bł
PostNapisane: 11.sty.2016 21:58:26 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Tylko ten silnik chyba jeszcze nie ma SAI. To 32V i ni ema EGRów :-)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S8 D2 4.2 preFL] Proszę o ocenę bloków pomiarowych i bł
PostNapisane: 11.sty.2016 22:23:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 11998
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
szczęściarz.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S8 D2 4.2 preFL] Proszę o ocenę bloków pomiarowych i bł
PostNapisane: 11.sty.2016 23:44:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2016 15:48:41
Posty: 19
Już Panowie jestem. Mierzyłem samochód na ekspresówce. Pojeździłem trochęna benzynie i grupach gdzie jest COUNT były same zera. Wstawiam log z przepływki i dwóch innych rzeczy. Od 14 wiersza zaczyna się bieg 3. Niestety kiedy chciałem mierzyć 3 bieg od dolnych obrotów, skrzynia na tipie redukowała do 2.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S8 D2 4.2 preFL] Proszę o ocenę bloków pomiarowych i bł
PostNapisane: 12.sty.2016 00:06:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Bloku... to coś musi korygować flow w tym 007. Może to współczynnik przy różnej temperaturze powietrza ? Ale to by chyba w mapach uwzględniali co ?
Ezektor nie broi ?

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S8 D2 4.2 preFL] Proszę o ocenę bloków pomiarowych i bł
PostNapisane: 12.sty.2016 00:18:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Gdzieś ucieka zapłon. Co widać po czasie wtrysku jak i korekcie po stukowcu. Przepływka działa prawidłowo.

P.S. Drookash dla naszych pieców wartość szczytowa dla przepływki to 320g/s w przypadku manuala i 280g/s dla tipa.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S8 D2 4.2 preFL] Proszę o ocenę bloków pomiarowych i bł
PostNapisane: 12.sty.2016 00:25:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2016 15:48:41
Posty: 19
To jak w takim razie zdiagnozować co jest przyczyną? Zrobić inne pomiary? Może to cewka?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [S8 D2 4.2 preFL] Proszę o ocenę bloków pomiarowych i bł
PostNapisane: 12.sty.2016 00:28:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5204
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Poczekaj jeszcze na inne opinie. Cewkę możesz zamienić z 1 na 3 cylinder - nic nie zaszkodzi a wyeliminuje lub nie jedną część.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 139 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: