.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 10:19:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: wypadanie zapłonów – a6 c6 2006 4.2 bat
PostNapisane: 11.lut.2017 16:26:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2017 16:16:45
Posty: 4
W moim a6 znienacka zaczęło mrugać check engine + wibracje na niskich obrotach. Dodam, że nie było wcześniej żadnych sygnałów, silnik chodził równo, wszystko fajnie. Wydaje się, że przy przyspieszaniu jedzie równiej, dopiero na luzie / jałowym wibracje są wyczuwalne.

Diagnoza z VAG – wypadanie zapłonów na połowie cylindrów (nie pamiętam czy tylko jedna strona – najpierw było chyba 1,3,4, potem inne).

Zamiana cewek / świec nic nie zmieniła.

Warsztat sprawdził kompresję – wyszło, że nisko, 7–8 jeżeli dobrze pamiętam. Zaczęło pachnieć remontem.

Jeszcze w międzyczasie był sprawdzony inny sterownik silnika (nic nie dało) i była wymieniona jakaś uszczelka, co trochę poprawiło kompresję i ponoć przeniosło wypadanie z niektórych cylindrów na inne.

Pytanie – czy niska kompresja może powodować wypadanie? Czy warto sprawdzić coś innego przed remontem?

Z góry dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wypadanie zapłonów – a6 c6 2006 4.2 bat
PostNapisane: 13.lut.2017 08:50:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
nie wyrzuca błędu czujnika prędkości obrotowej na wale korbowym ?

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wypadanie zapłonów – a6 c6 2006 4.2 bat
PostNapisane: 13.lut.2017 09:06:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Rozjazd na fazach rozrządu - czyli leżące fazatory po stronie łańcucha.
Pamiętaj, że masz alusilowy blok silnika - nie ma tanich sposobów remontowania.
Najpierw sprawdzić osprzęt rozrządu - też nie tania robota :(

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wypadanie zapłonów – a6 c6 2006 4.2 bat
PostNapisane: 13.lut.2017 21:35:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2017 16:16:45
Posty: 4
@mariusz – z tego co pamiętam, to nie. jeszcze jutro będę sprawdzał ponownie błędy, będzie na świeżo info.

polecacie jakiś warsztat do remontów?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wypadanie zapłonów – a6 c6 2006 4.2 bat
PostNapisane: 28.lut.2017 00:11:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2017 16:16:45
Posty: 4
Po dalszych diagnozach sytuację mam taką

– wypadanie zapłonów jest na cyl. 1 i 3
– wypadają niemal wszystkie przy obrotach ok 1000, powyżej 2000 przestają wypadać w ogóle
– kompresja zmierzona w drugim warsztacie, na wszystkich cylindrach równo 9,5-10
– cewki, świece, elektryka sprawdzone i bez zarzutu
– wtryskiwacze przekładane pomiędzy cylindrami

Jeden warsztat mówi – wymienić silnik, drugi mówi – silnik ok, bo kompresja równa więc nie wymieniać (ale nie wiadomo co się dzieje).

Hipoteza rozrządu jest odrzucona przez mechanika, bo połowa cylindrów z jednej strony chodzi dobrze (druga strona też dobrze).

Sprawdzać jeszcze raz od podstaw wszystkiego w trzecim miejscu – średnio mi się uśmiecha.

Jakiekolwiek pomysły koledzy mają?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wypadanie zapłonów – a6 c6 2006 4.2 bat
PostNapisane: 02.mar.2017 09:15:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
Miałem tak samo w 1.8 T . Objawy dokladnie takie same. Na jałowo wyraźnie wypadał zapłon, a po podbiciu do 2k r.p.m. chodzil równiutko. Kompresja na jednym cylindrze byla minimalnie mniesza. Roznica ok. 2.5 bara w stosunku do pozostalych. Okazalo sie po zdjęciu głowicy nic jej w sumie nie dolega tylko zawory ssące z racji swojej budowy były nieco wyklepane i zapadnięte na tym jednym cylindrze. Takze poszly tylko nowe zawory ssace i obróbka gniazd zaworowych i wszystko wróciło do normy
Pozdrawiam

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wypadanie zapłonów – a6 c6 2006 4.2 bat
PostNapisane: 07.mar.2017 11:30:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2017 16:16:45
Posty: 4
dzięki za info, ciekawe co na to powie mechanik.

jeszcze u mnie była taka sytuacja, że tego samego dnia co pojawiło się wypadanie zapaliła się lampka oleju, chociaż kilka dni (i 250 km) wcześniej uzupełniłem pod korek. tak jakby gdzieś ten olej wyciekł, bo aż niemożliwe, żeby z dnia na dizeń tak bardzo wzrosło zużycie.

wdzięczny będę za wszelkie hipotezy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wypadanie zapłonów – a6 c6 2006 4.2 bat
PostNapisane: 18.paź.2020 19:28:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Zdejmiesz głowice to zobaczysz. Cała reszta działań wokół to pudrowanie trupa.


Pomiar ciśnienia sprężania w cyklu statycznym gdzie silnik osiąga 250obr i ciśnienie dobija na przykład każdorazowo dziesięcioma obrotami to nie pomiar. Pomierz ciśnienie sprężania dając silnikowi zrobić tylko 2 obroty na każdy pomiar i patrz jak wstaje wskazówka. W zasadzie powinna wstać już po pierwszym sprężeniu. Dobijanie kolejnymi cyklami obrotów tylko zamazuje prawdziwy stan silnika (a w zasadzie szczelności zaworów bo o to się w tym silniku rozchodzi).

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wypadanie zapłonów – a6 c6 2006 4.2 bat
PostNapisane: 19.paź.2020 07:57:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5192
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Posprawdzaj czy nie są przypchane katy - bardzo często jest to powodem wypadania zapłonu po jednej ze stron. Bardzo czuły silnik, zresztą jak cała rodzina 40V.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- było
Audi S6 4,2 40V manual - było
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - do grzebania wieczorami


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: