.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 09:02:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 AAH] Nie startują wentylatory chłodnicy.
PostNapisane: 24.paź.2017 09:35:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2014 08:42:48
Posty: 132
Lokalizacja: Duszniki Zdrój
Auto: A4B5 Avant 2.6 Quattro
Miałem dzisiaj nieprzyjemną przygodę. Nie włączyły się wentylatory i silnik zagrzał się do 110 C :-| Zmostkowanie wtyczki przy czujniku temperatury - to samo czyli cisza.
Na razie ustaliłem, że pomimo iż na zasilaniu przekaźnika 217 jest 12 V to prądu jest zbyt mało aby zapalić żarówkę w próbówce :roll:
Podanie + kablem z bezpiecznika w skrzynce na gniazdo przekaźnika uruchamia wentylatory.
Więc prąd ginie pomiędzy skrzynką bezpieczników a skrzynką przekażników. Czy ktoś może ma doswiadczenie gdzie szukac przyczyny ? Czy jest tam jeszcze jakieś złącze czy tylko kabel ?
Żeby wyciągnąć wiązkę musiałbym pół auta rozebrać bo nic nie widać. Ma ktoś schemat instalacji wentylatorów ? Chyba zrobię bypass bo już nie wiem co robić... ale wolałbym tego uniknąć.

_________________
'96 Audi A4B5 Avant 2.6 Quattro
'99 VW Passat 2.8 sedan Syncro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAH] Nie startują wentylatory chłodnicy.
PostNapisane: 24.paź.2017 09:51:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2017 16:58:27
Posty: 19
Lokalizacja: Małopolska
Auto: A6 C4 2.5 TDI AEL + Q
Może to Ci coś pomoże: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig12.pdf

_________________
W czasach hybryd, crossoverów i samochodów autonomicznych, jazda starym sedanem w dieslu ma chyba w sobie coś z buntu...
Audi A6 C4 Sedan 2.5 TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAH] Nie startują wentylatory chłodnicy.
PostNapisane: 24.paź.2017 09:52:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6200
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
słaby prąd może być spowodowany problemem z masą, spróbuj dać dodatkową masę na przekaźnik i zobacz czy coś się zmieni


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAH] Nie startują wentylatory chłodnicy.
PostNapisane: 25.paź.2017 12:57:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2014 08:42:48
Posty: 132
Lokalizacja: Duszniki Zdrój
Auto: A4B5 Avant 2.6 Quattro
ThePsycho dzięki. Kurcze słaby jestem w te klocki, mógłby mi ktoś powiedzieć co od góry oznaczają te podzespoły ?
-load reduction relay ?
-coolant fan fuse - rozumiem bezpiecznik 60 A (gdzie on jest ?)
-coolant fan control relay oraz third speed coolant fan control relay (to są dwa przekaźniki ) ? Gdzie ?
-coolant fan control series resistance - płytka oporowa ?
-coolant fans - wiadomo
-coolant fan control termoswitch - czujnik w chłodnicy
-A/C refrigerant ... - włącznik wentylatorów od klimy

_________________
'96 Audi A4B5 Avant 2.6 Quattro
'99 VW Passat 2.8 sedan Syncro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAH] Nie startują wentylatory chłodnicy.
PostNapisane: 25.paź.2017 12:59:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2014 08:42:48
Posty: 132
Lokalizacja: Duszniki Zdrój
Auto: A4B5 Avant 2.6 Quattro
hubos21 napisał(a):
słaby prąd może być spowodowany problemem z masą, spróbuj dać dodatkową masę na przekaźnik i zobacz czy coś się zmieni

Ale jak podam plusa z aku na przekaźnik to jest OK więc...

_________________
'96 Audi A4B5 Avant 2.6 Quattro
'99 VW Passat 2.8 sedan Syncro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAH] Nie startują wentylatory chłodnicy.
PostNapisane: 25.paź.2017 16:35:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
A opornica wentylatorów zlokalizowana na podłużnicy od strony kierowcy ?
W 2.8 AAH masz dwa biegi (lub 3 czasami) jak masz klimę i są dwa przekaźniki wentylatorów.
Jeden załącza niższy bieg przez opornicę na podłużnicy a drugi zapina 12v bezpośrednio (też przez opornicę ale z takim podłączeniem, że ją omija - mostek).

Na wklejonym schemacie jest to "COOLANT FAN CONTROL SERIES RESISTANCE" po lewej w połowie wysokości schematu.
We wtyczce thermoswitcha mostkuj najpierw brązowy z brązowo-białym (wolny bieg) a potem brązowy z brązowo-niebieskim (szybki bieg). Inaczej - 1 z 2 a potem 1 z 3 pinem i powinno ruszyć raz wolno a raz ma maxa.

Rzuć okiem na opornicę i poszukaj obu przekaźników.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAH] Nie startują wentylatory chłodnicy.
PostNapisane: 25.paź.2017 16:54:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2014 08:42:48
Posty: 132
Lokalizacja: Duszniki Zdrój
Auto: A4B5 Avant 2.6 Quattro
No dobra, a ten przekaźnik na samej górze schematu (load reduction relay) to co on robi ? Ustaliłem ,że to 213 nad kolanami kierowcy , ale za co on odpowiada ? Bo jeszcze go nie sprawdzałem , oraz nie sprawdzałem bezpiecznika 60 A (sprawdzałem zły bezpiecznik :): ).
Te dwa na środku schematu to chyba jest 2 w 1 , bo mostkując wtyczkę termowłącznika przekaźnik 217 cyka słabiej lub głośniej w zależności który pin zmostkuje. Oczywiście cyka tylko jak podał plusa z aku na przekaźnik (przy jednoczesnym mostkowaniu wtyczki) , bo normalnie to ten plus nie dochodzi. Czyli wynika (chyba) , że albo bezpiecznik 60A spalony albo przekaźnik (ten na górze schematu) nie łączy.

_________________
'96 Audi A4B5 Avant 2.6 Quattro
'99 VW Passat 2.8 sedan Syncro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAH] Nie startują wentylatory chłodnicy.
PostNapisane: 25.paź.2017 20:19:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
To nie jest przekaźnik. (load reduction relay). Nie widać cewki na schemacie. To jakby układ wykonawczy załączający cewki przekaźników, s właściwie odłączający ich wspólny plus. Masą sterowane są poszczególne przekaźniki biegów wiatraka.

Zasilanie bezpośrednio idzie na bezpiecznik a z bezpiecznika na styki robocze przekaźników, dalej przez opornik na pierwszy bieg wiatraków i bezpośrednio na drugi.


Musisz rozgraniczyć dwie rzeczy: Zasilanie to jedno, a sterowanie to drugie.

Ustal czego brak: Czy zasilania, czy sterowania przekaźnikami.

Czy mostkując termoswitch przy chłodnicy słychać jak przekaźniki klikają?
Jeżeli tak, to znaczy że sterowanie działa a brakuje zasilania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAH] Nie startują wentylatory chłodnicy.
PostNapisane: 25.paź.2017 20:56:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2017 16:58:27
Posty: 19
Lokalizacja: Małopolska
Auto: A6 C4 2.5 TDI AEL + Q
Larix napisał(a):
ThePsycho dzięki.

Nie ma za co ;)

Larix napisał(a):
No dobra, a ten przekaźnik na samej górze schematu (load reduction relay) to co on robi ?

To jest odpowiedzialne za odłączenie części odbiorników na czas rozruchu silnika, żeby więcej mocy poszło na rozrusznik: http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/300411.phtml

_________________
W czasach hybryd, crossoverów i samochodów autonomicznych, jazda starym sedanem w dieslu ma chyba w sobie coś z buntu...
Audi A6 C4 Sedan 2.5 TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAH] Nie startują wentylatory chłodnicy.
PostNapisane: 26.paź.2017 06:22:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Czyli to jednak przekaźnik (na pierwszym schemacie nie było narysowanej cewki) byłem skłonny pomyśleć że to jakiś mechaniczny wyłącznik, lub styk po stacyjce. Ale, on tylko zasilanie cewek przekaźników odłącza (sterowanie). Jeżeli są problemy z zasilaniem to po drodze jest tylko ten nieszczęsny bezpiecznik, dwa przekaźniki z których jeden podaje prąd bezpośrednio na wentylator, a drugi przekaźnik podaje prąd na opornik i dalej do wentylatora.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAH] Nie startują wentylatory chłodnicy.
PostNapisane: 26.paź.2017 07:01:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Load Reduction RELAY - jak sama nazwa wskazuje ;)
Montowali to w tamtych latach wszędzie. W najnowszych furmankach jest to mega skomplikowany układ pomiarowo-wykonawczy - odcina w zależności od obciążenia poszczególne systemy nawet ABS czy AIRBAG na czas rozruchu.

Jak napisał Energy - ustal czego nie ma - zasilania czy sterowania.
Najlepiej dostań się do opornicy na podłużnicy i tam miernikiem pomierz łapiąc masę i po pinach opornicy - jak pamiętam były 2 lub 3 pinowe. Jak masz 2 pinową to łap masę i górny pin - powinno być 12 po zwarciu switcha. Dolny da ci około 8-9v. W przypadku 3 pinowego to samo - dolny pin nie będzie podłączony najprawdopodobniej.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAH] Nie startują wentylatory chłodnicy.
PostNapisane: 26.paź.2017 12:07:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2014 08:42:48
Posty: 132
Lokalizacja: Duszniki Zdrój
Auto: A4B5 Avant 2.6 Quattro
Po zwarciu termowłącznika przekaźniki klikają. Sterowanie mam, nie mam zasilania. Czyli wychodzi na bezpiecznik 60 A. Będę mógł to sprawdzić dopiero w sobotę.

_________________
'96 Audi A4B5 Avant 2.6 Quattro
'99 VW Passat 2.8 sedan Syncro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAH] Nie startują wentylatory chłodnicy.
PostNapisane: 26.paź.2017 14:42:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Czyli ten FUSE 42 na schemacie.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C4 AAH] Nie startują wentylatory chłodnicy.
PostNapisane: 11.lis.2017 09:25:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2014 08:42:48
Posty: 132
Lokalizacja: Duszniki Zdrój
Auto: A4B5 Avant 2.6 Quattro
Sprawa rozwiązana. Bezpiecznik 60A (u mnie 50A) zardzewiał z powodu wody kapiącej przez nieszczelną zaślepkę na podszybiu. Dlatego napięcie 12v było ale prąd był bardzo słaby. Wymieniłem gniazdo i bezpiecznik. Dziękuję wszystkim za pomoc.

_________________
'96 Audi A4B5 Avant 2.6 Quattro
'99 VW Passat 2.8 sedan Syncro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 131 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: