.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 23:36:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Audi A4 B5 2.5TDI V6 - wyciąganie silnika ze skrzynią
PostNapisane: 06.kwi.2019 19:44:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2018 08:52:45
Posty: 49
Auto: a4 b5 akn
Potrzebuję rysunki z danymi, jakie momenty dokręcania są na poszczególnym osprzęcie silnika, są uszczelki stalowe, które muszą "siąźć", są uszczelki papierowe i w końcu jest uszczelnienie na silikon.
Pytanie:
Pomiędzy górną miską olejową a przednią pokrywą przepływa olej, są dwa kanały po skrajnych stronach, jeden miałem uszczelniony na oring, natomiast drugi na silikon, mimo że rowek na silikon jest. Czy tak jest w oryginale?. Jak pisałem wcześniej, nie było śladów wcześniejszego rozkręcania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B5 2.5TDI V6 - wyciąganie silnika ze skrzynią
PostNapisane: 08.kwi.2019 09:37:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2014 11:04:06
Posty: 233
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Allroad AKE
Przedni i tylny simering dostaniesz z Erlinga, przednią i tylnią uszczelke z serwisu z tym że przednia musi być do AKN-a....Reszte dołu składasz na mase erlinga.Jesli w misce jest miejsce na oring to sobie sam odpowiedz na pytanie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B5 2.5TDI V6 - wyciąganie silnika ze skrzynią
PostNapisane: 09.kwi.2019 15:17:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2018 08:52:45
Posty: 49
Auto: a4 b5 akn
Pytanie:
Który zestaw sprzęgła wybrać : LUK - taki jak był zamontowany? Czy Valeo?
Luk jest droższy i tarcza Luka ma amortyzatory sprężynowe, tak jak w klasycznym sprzęgle.
Valeo natomiast ma sztywną tarczę jak w większości dwumasowych sprzęgieł.
Czy ktoś zakładał Valeo do V6?
Lepiej drgania będzie na pewno tłumić LUK, ze względu na podwójną amortyzację - koło i tacza, niż Valeo - tutaj sama dwumasa.

Konstruktywne i merytoryczne odpowiedzi mile widziane :)
:peace: :peace: :peace: :peace: :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B5 2.5TDI V6 - wyciąganie silnika ze skrzynią
PostNapisane: 21.wrz.2019 06:10:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2018 08:52:45
Posty: 49
Auto: a4 b5 akn
Fura złożona już od czerwca, zrobione to co było w zamiarach.
Pali na dotyk gdy zimny, po nagrzaniu 2-3 obroty wałem. Kopa ma. Nie kopci, ani na czarno, ani na biało. No może delikatnie jak to stary rechot na biegu jałowym szaro-czarny dymek.

Zjawisko podłe jest takie: po trasie autostradowej 120-140km/h robię postój 10min -30min tyle wystarczy, po odpaleni kopci na biało, dosłownie zasłona dymna, i to nie ginie od razu tylko znów po przejechaniu 2-3km.
Podczas użytkowania "na mieście" tego zjawiska nie ma, tylko gdy jest przeciągnięta jazdą autostradową.
Nie mam logów, komputer mi się sypnął.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B5 2.5TDI V6 - wyciąganie silnika ze skrzynią
PostNapisane: 24.sty.2020 21:26:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2018 08:52:45
Posty: 49
Auto: a4 b5 akn
i nikt nie wie???? Pół roku minęło...fachowcy od V6....
Odma wymienięta, chmura białą po rannym odpaleniu - ale to może być uwalona świece na pierwszym cylindrze.
Ale nadal mam biały dym po postoju ok minimum 20 min po jeździe na dłuższym dystansie.
Obstawiam turbo, olej wtedy spływa kolektorem i kopci. Jak przepali to brak zadymienia z rury. Tylko gdy dostanie ostro i postoi.
No i bardzo lubi olej....nie liczyłem ale na 1000km zżera chyba ze dwa litry. No ale nie kopci na jałowym biegu ani przy przyspieszaniu, więc uszczelniacze czy pierścienie wykluczam.
Terenu nie znaczy.

Czy uszkodzona membranka odpowietrzania może to powodować??
W każdym razie zapewnia moc problemów :) oprócz 150KM które czuć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B5 2.5TDI V6 - wyciąganie silnika ze skrzynią
PostNapisane: 25.sty.2020 18:04:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Weź to oddaj na złom, jedynie nerwy z tym szrotem stracisz, bo sensu ekonomicznego tutaj nie ma żadnego w ratowaniu tego wynalazku...

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B5 2.5TDI V6 - wyciąganie silnika ze skrzynią
PostNapisane: 25.sty.2020 18:04:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Weź to oddaj na złom, jedynie nerwy z tym szrotem stracisz, bo sensu ekonomicznego tutaj nie ma żadnego w ratowaniu tego wynalazku...

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B5 2.5TDI V6 - wyciąganie silnika ze skrzynią
PostNapisane: 25.sty.2020 18:17:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6197
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Generalnie jak podejrzewasz turbinę to co za problem ją zmienić, szwagier miał jeszcze nie dawno dwie półki tego bo za 200zł ciężko to sprzedać, teraz widzę, że ma po 100zł na allegro wystawione z B6tek. Ukraińcy przyjeżdżają po nie i po pompy od 2.5.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B5 2.5TDI V6 - wyciąganie silnika ze skrzynią
PostNapisane: 25.sty.2020 21:54:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2018 08:52:45
Posty: 49
Auto: a4 b5 akn
Turbo podmieniałem, ale wszystkie które mam mają luz promieniowy. Czy tak jest w audi? W fordzie nie ma żadnego luzu...
Po zgaszeniu silnika czuć spalony olej, i na 99% obstawiam olej który cieknie na gorącą stronę i przez to znika olej, oprócz tego podanego do kolektora dolotowego.

Za rady typu sprzedaj...oddał na złom serdecznie dziękuję. Interesują mnie opinie bardziej konstruktywne. Jestem inżynierem i pragnę dogłębnie zbadać owo zjawisko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B5 2.5TDI V6 - wyciąganie silnika ze skrzynią
PostNapisane: 22.lut.2020 07:37:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2018 08:52:45
Posty: 49
Auto: a4 b5 akn
I nikt nic znów nie wie???? Czy nie chcecie zdradzić tajemnic mechaniki.....albo jedno albo drugie.....
odnoszę wrażenie że nikt tutaj nie ma pojęcia o mechanice.....
wiem co jest przyczyną dymienia, otóż to są uszczelniacze zaworowe Panowie eksperci, olej dostaje się do wydechu jak i do komory spalania.
Po odpaleniu ściekający olej powoduje białą chmurę, przez około 3-4 sekundy.
Natomiast potem spaliny są czyste.

Cieknący olej z zaworów wydechowych objawia się zapachem spalonego oleju i śladami palm na tylnej klapie samochodu, po prostu za pojazdem zawsze jest zawirowanie powietrza i cząsteczki oleju osiadają na karoserii.

A uszczelniacze "dostały" poprzez zapchany katalizator, turbo pchało a spaliny nie miały gdzie ujść....


Cała filozofia tego zjawiska.....i znów nikt nie potrafił rozwiązać problemu.....
2.5tdi akn.........RADA FORUM: SPRZEDAJ , SPRZEDAJ.......



buahahahaha :D :D :D :D :D :D :D :D fachowcy :D :D :D :D :D :D

a to tylko stary diesel...a strach pomyśleć gdybym miał problemy z nowym....
Pewnie rada: sprzedaj....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B5 2.5TDI V6 - wyciąganie silnika ze skrzynią
PostNapisane: 22.lut.2020 15:01:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6197
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Zmiana samych uszczelniaczy może pomóc na krótko bo jak faktycznie 2L oleju Ci przez prowadnice uciekało to możliwe, że na nie też już czas ale pojeździsz to będziesz widział.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B5 2.5TDI V6 - wyciąganie silnika ze skrzynią
PostNapisane: 23.lut.2020 10:06:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
To po jakiego chooja tutaj siedzisz? masz starego lumpa, wpakowałeś sobie problem na głowę pod tytułem "najgroszy silnik Vaga ever" to się teraz z nim męcz, myślisz, że każdy Ci poda od razu rozwiązanie na tacy? większość ludzi z forum już się wyzbyła tego śmieciowatego silnika i nie chce im się znowu przypominać gehenny jaką przechodzili z tą jednostką, a to, że to mogą być uszczelniacze to chyba każdy wie kto liznął podstaw mechaniki, "Panie ekspercie..."

PS: Powtórzę, oddaj na złom bo to gówno warty szrot z tym silnikiem...

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B5 2.5TDI V6 - wyciąganie silnika ze skrzynią
PostNapisane: 23.lut.2020 17:41:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6197
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Jak ktoś lubi dłubać i chce dłubać w 2.5 niech dłubie, części do tego w cenie złomu tylko niech zmieni podejście do tego i nie pisze postów w jakimś roszczeniowym tonie. Wyjęty silnik z auta, rozbebeszony a nie zrobione uszczelniacze nawet i jeszcze pretensje :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B5 2.5TDI V6 - wyciąganie silnika ze skrzynią
PostNapisane: 24.lut.2020 12:12:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2018 08:52:45
Posty: 49
Auto: a4 b5 akn
Żaden roszczeniowy ton.....po prostu skoro tyle osób miało a już nie ma takiego wynalazku, to opcja jest taka:
nie mają absolutnie żadnego pojęcia o tym silniku i jego słabościach i sprzedali jak to rada plemienia tutaj radzi....bo mechanicy się uczyli na ich pojazdach...a koszty są.

Nie jestem mechanikiem z zawodu, a to jest hobby, gumek nie wymieniałem, choć była taka możliwość,
trudno znów rozbiórka.....Za mało tym autem jeździłem aby wyłapać to, cały czas obstawiałem turbo i odmę.

Ale skoro tacy są tutaj fachowcy mogli też podpowiedzieć.....wymień uszczelniacze zaworowe, bo przy tym przebiegu i fatalnej odmie są do wymiany....niestety nikt tego nie podpowiedział....


Stąd moja opinia, pewnie ilość osób na tym forum, które mają pojęcie o mechanice tutaj można policzyć na placach jednej ręki....

...a ałdi jeździ, już ma 300tkm, żre olej i kopci po postoju. I zawsze to lepsza sieczkarnia V6 niź traktor R4.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B5 2.5TDI V6 - wyciąganie silnika ze skrzynią
PostNapisane: 24.lut.2020 17:33:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6197
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Są też tacy co mieli te silnika, jeździli, sprzedali i nic nie robili. Dla mnie w tych silnikach najgorsze to ta nieszczęsna pompa, która umiera kiedy chce


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B5 2.5TDI V6 - wyciąganie silnika ze skrzynią
PostNapisane: 25.lis.2020 12:59:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2020 12:56:38
Posty: 2
Mam pytanie próbuje wyciągnąć silnik ze swojej a5 i mam problem z odczepieniem cięgieł skrzyni biegów manual 6. Mam pytanie czy da rade wyszarpać silnik bez skrzyni?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B5 2.5TDI V6 - wyciąganie silnika ze skrzynią
PostNapisane: 09.gru.2020 17:29:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2020 12:56:38
Posty: 2
Wyciągnąłem silnik ze swojej audi i włożyłem go z powrotem ale nie wiem gdzie ma być jedna wtyczka 443906233. Dodam ze ona idzie za silnikiem ale nie mogę zlokalizować gdzie go wpiąć. Wie ktoś może gdzie należy go wpiąć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4 B5 2.5TDI V6 - wyciąganie silnika ze skrzynią
PostNapisane: 10.gru.2020 07:47:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6197
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Jakie kolory kabli?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: