.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 16:53:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5 TDI AKE lift] Dziwny problem z kątem wtrysku
PostNapisane: 03.maja.2019 14:42:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2014 21:58:58
Posty: 17
Witam,

Od dłuższego czasu borykam się z problemem pracy kąta wtrysku w tym silnku

Do 2000tyś obrotów jets mułowaty. Mocno to czuć przy dodawaniu gazu na postoju jak by go cos trzymało.

Problem wystepuje od 2 lat a wymienione zostało ;

- pompa na inna niby po renegenracji bosch z literka 106K
- wtryski
- popychacze
-inne wałki
- czujnik wału
Objaw dalej taki sam. Co zaobserwowałem. Silnik ma źle ustalany kąt wtrysku. Mam druga audi 2.5 tylko AFB i tam liniowo chodzi kąt. Tutaj do 2000tys jest inny przeskok w inny (zmiana pracy silnika) i szybko zamyka obrotomierz.

ładnie widac na logach lub filmie na YT

https://www.youtube.com/watch?v=HpVUle9nPK4

LOGI:

Statyczny:
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_JGsc3.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_AQG0P.html
Grupy 013, 014: http://vaglogi.pl/log-013_014_7rL7G.html

Dynamiczny:
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_39RG3X.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_P57j67.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_5YobY.html

Basic settings:
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_eNL0tVQ.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_HcAE8.html


Wiem turbo troche niedomaga ale to wina podcisnienia. EGR i klapa gaszaca odpieta.

Podstawialem nawet inny sterownik ale ma program i do momentu przeskoku kąta wtrysku pokazuje 0

na mojej poprzedniej pompie ustawiłem tak czujnik obrotów wałka w pompie że kąty sie pokrywaja odczytany z zadanym lecz przeskok cały czas jest w okolicy 2000-2500obrotów.

Mechanicy od diesla pojecia nie co to moze byc.

Setup na ta chwile

Pompa z literka 106K jedyny problem to przy 3tyś obrotów zaczyna go dławić. Na mojej poprzedniej złożonej z dołu 106E i serownika ze 106L jaki powinien byc w moim silniku chodzi najlepiej i nie ma efektu braku paliwa przy 3 tyś.

Wtryski 201F i pierw był sterujacy 202G teraz mam hybrydę z obudowy 202M i koncówki wtrysku z 202F. Założony na próbe, bo zostało mi tylko kupienie sterujacego 202F

Silnik pali od kopa i nie puszcza grama dymku. Brak jakchkolwiek drgań. Ale mocy na oko to tak 140-150KM max ma
Kat wtrysku ustawiony na lekko wczesne 0. Rozrzad na blokadach do setnych mm


Zostało mi dać pompę do Boscha na 100%sprawdzenie i wiecej pomysłów nie mam. Oglądając logi innych użytkowników to nikt czegoś takiego nie ma.

Prosze o jakieś pomysły gdzie mogę cos sprawdzic. Bo juz nawet wiązkę prześwietliłem. Wygląda jak by sterownik zadawał błędną dawkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5 TDI AKE lift] Dziwny problem z kątem wtrysku
PostNapisane: 03.maja.2019 15:03:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6191
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Czy na tej pompie z BDG to ma prawo chodzić dobrze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5 TDI AKE lift] Dziwny problem z kątem wtrysku
PostNapisane: 03.maja.2019 15:05:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2014 21:58:58
Posty: 17
Szukałem takiej pompy ze względu na możliwy program i wiem że ludzie włąsnie takie zakladają w myśl braku programowej blokady dawki paliwa na pompie.

Cała akcja sie zaczeła gdy kupiłęm to auto z padnietym sterownikiem pompy. A dokłądniej upalil sie zawór dawki paliwa w pompie. Odpialilem go na nowym steroniku z 106l i taka pompe mialem ale wlasnie przy tych 2tys obrotów czuc było przeskok kąta i wyskakiwał błąd;

preinjection is turned off

Wtedy n aczesci mialem pompe 106E ze starego AKE przed liftem. I dałem do pompy sterownik 106L i silnik juz nie wywalal błędów ale dalej był widoczny przeskok kąta i muł na dole po przeskoku ciągnął. Tak pojezdziłem 2lata aż wyciągnałęm silnik do przeglądniecia.

Nowe panewki popychacze i całe uszczelnienie silnika i postanowielm jego pracę to doprowadzic do ładu. Kupiłęm ta pompę 106K inne wtryski i zaslepilem EGR. Po wymianie pompy na 106K stracił na mocy na górnych partiach obrotów ale przeskok dalej wystepuje. Juz brak pomysłów


Ostatnio edytowano 03.maja.2019 15:13:41 przez Ghost rider, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5 TDI AKE lift] Dziwny problem z kątem wtrysku
PostNapisane: 03.maja.2019 15:11:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6191
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Bo te pompy są dużo tańsze i jest ich więcej, dlatego pytam z ciekawości. Cała pompa jest 106K czy jakaś hybryda ze sterownikiem z L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5 TDI AKE lift] Dziwny problem z kątem wtrysku
PostNapisane: 03.maja.2019 15:14:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2014 21:58:58
Posty: 17
Właśnie pompy z literka K i L są najdroższe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5 TDI AKE lift] Dziwny problem z kątem wtrysku
PostNapisane: 03.maja.2019 15:25:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6191
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Z L-ką to wiem, bo to min 1200zł ale te z K stały podobnie jak te z M teraz może się zmieniło, te z Mką to już p 600zł ciężko sprzedać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5 TDI AKE lift] Dziwny problem z kątem wtrysku
PostNapisane: 01.wrz.2019 13:19:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sty.2014 21:58:58
Posty: 17
Tak dla potomnych, Wymiana pompy na ta z literka L naprawiła objawy. Na kazdej z pomp silnik mial inna prace na jałowych. Teraz nie ma charakterystycznego zaklepania zaworami np przy przejedzaniu przez prog zwalniajacy na niskich obrotach. Ogolnie potrzeba było tez ustawic czujnik kąta obrotów pompy żeby dawka na jałowych byłą w okolicy 5mg. Przyczyna pewnie sterownik wymieniany na pałe.

Wychodzi na to że pompa z litera K nie pasuje do sterownika silnika z AKE i pewnie tez BAU. Mozliwe ze inne mapy sa miedzy sobą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5 TDI AKE lift] Dziwny problem z kątem wtrysku
PostNapisane: 01.wrz.2019 15:43:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6191
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Od początku tak mi się wydawało, że tych pomp zamieniać nie można, AKE i BAU ma tą samą pompę więc tam też tylko z Lką


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5 TDI AKE lift] Dziwny problem z kątem wtrysku
PostNapisane: 24.wrz.2019 06:59:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2014 11:04:06
Posty: 233
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Allroad AKE
A co sie dzieje w BS 004 i ST 004? Wrzuć te logi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [2.5 TDI AKE lift] Dziwny problem z kątem wtrysku
PostNapisane: 24.wrz.2019 11:02:21 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
... i błędy z silnika...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: